~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Tiudeliini minulla kaksi lasta ja kummastakin tulin yk1:llä raskaaksi! Ettei päässyt edes yrittämisen makuun...

Juttelimme miehen kanssa kun hän tuli töistä, päädyimme nyt siihen tulokseen, että kierukka poistetaan vasta joulukuussa! Elikkäs Dsarial (menikö nimim. oikein?) , voitko vaihtaa meidän yrittämisen alkavaksi joulukuussa? Tämä siis ihan minun tahtoni on...En tiedä mikä pelkuruus (?) minuun iski...mutta näin nyt eteenpäin :heart: Mies vain sanoi, että ainakin yhden lapsen hän kanssani tahtoo...Takerruin sitten siihen ainakin- sanaan ;) Josko lapsiluku ei olisikaan sitten yhden jälkeen täynnä :xmas:
 
tiudeliini Mulla oli vaikka mitä oireitta pillereiden lopettamisesta seuraavat kierrot. Oviskivut niin kovat, että lähellä etten lähtenyt umpparitulehduksena päivystykseen. (Etkös ollut pillerit äskettäin lopettanut) ja voihan nuo oireet olla oviksesta, koska juurihan olet kierronkeskivaiheilla.

jessi75 Teitkö kaukonäön korjauksen? Itse olen sitä harkinnut, mutta mulla vähän karsastusta niin en tiedä onko se leikkaukselle este. Minulla miinusta 5. En ole perehtynyt asiaan, koska ei olisi näin opiskelijana rahaakaan leikkaukseen.

Kiitos tsempeistä haastatteluun :)
 
ansis kaikki muutki on nauranu et siitä vaan :xmas: jännä juttu et mua ei naurata :rolleyes: onko sulla nyt siis uus mies kenen kanssa lasta suunnittelet ja jo olevat lapset on edellisestä suhteesta? kannattaa omaa vaistoa kuunnella ja toimia sen mukaan, kerkeehän sitä vielä =)

tiudeliini lapsia löytyy täältä myös ja eka lapsi on ns vahinko ja toka sai alkunsa heti ekasta yk:sta et helposti sikiävää laatua täälläkin ollaan :D katotaan kauan seuraavaa ootellaan. yleensä vuoden sisään suurin osa raskautta haluavista pareista siinä onnistuu.

aika kiva tää miniläppäri, hetken vaan vaatii tottua mut on tää kyllä kätsy =)
 
keiju likinäkö korjattiin, mulla oli miinusta 7 eli seuraava vahvuus ois ollu opaskoira :whistle: mä en oo kuullu et karsastus olis este leikkaukselle, mä en oo kyllä päivääkään tota leikkausta katunu, päinvastoin, ku olis aikasemmin jo menny. tosin sit se lopputulos ei välttämättä ois ollu näin hyvä koska tekniikka on kehittyny eteenpäin esim viidestäki vuodesta. tää oli uusinta teknologiaa ja ehdottomasti paras vaihtoehto mun miinuksille ja myös turvallisin. ja oon kyllä ollu todella tyytyväinen lopputulokseen, mitä juhlaa kun ei tarvi enää rillien kanssa pöllöillä tai piilareitten kanssa pelata ja ihanaa kun yöllä näkee mennä vessaan ja aamulla näkee heti eikä vasta kun on hapuillu rillit päähän. et suosittelen sulle kyllä tota leikkausta jos se vaan on joskus mehdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Aijaa, todellä jännää, että ovulaatiokivut voi olla sitten niin kovat, mutta mulla nää pistelyt on jatkunut jo viimeviikosta lähtien, että se on aika omituista o_O..
Olen kyllä laihtunut kauheasti kuulema pillereiden lopettamisen jälkeen, Yasminelleja käytin :D :D.
 
Jessi75 ei kai sentäs yli miinus7 näöllä vielä opskoiraa tarvitte?? :D itellä yli miinus 8...ja kyllä aika sokkona saa painella ilman laseja :xmas:
Joo minulla on kaksi lasta aiemmasta liitosta (ja miehellä kolme), joten "uuden" miehen kanssa lapsi suunnitteilla :heart: Kyllä aika tyytyväinen tällä hetkellä olen lykkäyspäätökseen, mutta huomena voi olla jo uusi ääni kellossa ;) No josko tämä päätös nyt pitäis! Ja ikää alle 30v, joten kerkiäis myöhemminkin, jos haluaisi...tosin mies jo 37v.

Mutta nyt tutkimaan alkoholittomien boolien ohjeita häitä varten... :p
 
tiudeliini Ekat luomukierrot voi olla todella kivuliaita, niin osasin yhdistää omat oireet. Mulla ne ekat kierrot oli vähän kokoajan pientä nipistelyä, kipuilua ja outoa tunnetta. Ja pahimmat tunteet oviksen kohdilla. Pelkäsin jo, että mikähän endometrioosi ym. muu mulla ja r-testejä kului.

jessi75 Kuulostaa hyvältä. Ei tämä piilareiden kanssa tuhrailu ole kivaa ja niihinkin menee isot rahat. Tässäpä keksinkin, että voisi porukoilta pyytää valmistujaislahjaksi apuja summaan. Nykyään taitaa hinnat liikkua 1000-1500e per silmä? Vai olenko ihan hakusessa...
 
ansis kyllä se siltä ainaki tuntu, ihan lepakko oli ilman rillejä, kuten tiiät :cool: ton intralasikplussan hinta oli kolmisen tonnia mut se maksetaan osamaksulla, pari vuotta maksuaikaa. ei mulla ois ollu varaa suoraan heittää 3 tonttua johonki ylimääräseen ja aika kauan ois saanu säästää ku oon niin surkee säästäjä :kieh: asutteko te kaikki saman katon alla vai vieraileeko miehen lapset vaan satunnaisesti teillä ja minkälainen auto teillä on?

keiju vastasin näköjään jo tonne ansikselle sen laserleikkauksen hinnan, alkaa olee mun nukkumaanmenoaika jo :whistle: mut joo, hyvä sijoitus toi leikkaus on, makso sen sit miten makso ja kuten sanottu meneehän sitä rahaa rilleihinki ja piilareihin ja nesteisiin. rillitki voi helposti maksaa tonnin isoilla miinuksilla.

ansis se vielä et ukothan voi lisääntyä vielä vaikka kuin vanhana et eihän se oo este. tosin eettiset kysymykset tulee mukaan sit ku puhutaan jostain 5-6kymppisestä vauvan isästä. meki ollaan jo 35 et mun mielestä vikat hetket tehä vauva jos viel meinataa et ei olla sit ihan ikäloppuja ku vikaki lapsi lentäny pesästä. tääkin kyllä vähän sellanen "kuuma peruna" aiheena, koska jotkut ei saa aiemmin lasta ku vasta myöhemmällä iällä. ja kyllä sen vauva-ajan jaksaa ihan hyvin oli sitä sit parikymppinen tai nelikymppinen. monet vaan sanoo kellä lapset isolla ikäerolla et parikymppisenä jakso paremmin. mulla ei koemusta asiasta mut koin ite jaksavani 3kymppisenä hyvin vauvan kanssa ja mä olin sen kanssa kahestaan 24/7. mut joo siis, tässäki asiassa pätee se et jokaiselle on se oma hyvä aika siihen lapsentekoon =)
 
Jessi75 kieltämättä ilman laseja saa mennä käsikopelolla :whistle: Minä en tällä hetkellä ainakaan silmäleikkaukseen haluaisi mennä. Olen niin tottunut laseihin, kun yli 20v ne olleet! Mutta kyl lasit oikeesti on kalliita!
Me asumme vain minun lasteni kanssa, mutta tilaa olisi kyllä isännänkin lapsille, kun tekis hieman remonttia...Hänen yksi lapsistaan asuu hoivakodissa (kehitysvammainen :( ). Meillä on ihan normi auto! Saisi kyllä kaksi penkkiä taakses lisättyä. Miehen vanhin lapsi on jo niin "vanha", ettei enää vanhusten kanssa halua liikkua ainakaan kauheasti, niin pärjätään norm. henkilöautolla. Ennen oli semmonen pikkubussi :D Ja semmonen täytyy taas hommata, kun se yhteinen lapsi joskus tulee! Tai kylmästi toinen auto!
Miehet voi lisääntyä juu millä iällä tahnasa! Oma isäni oli minun syntyessä 49v (ja äiti 38v)! Mutta kyllä minä haluan jo vanhemmalla/keksi-iällä, et lapset on sen verti vanhoja, et pärjäävät yksin...Jos vaikka lähtee miehen kaa lomailemaan...Taas voi joku aatella,et miksi sitten haluan lapsia jos haluan niistä myös "eroon"... :whistle: Mutta kyllä kun katsoi omia vanhempiaan, niin kyllä he minut vähän liian vanhoina saivat. Mutta se siitä! Oli vain minun mielipiteeni...Eli en Jessi tarkoita, että te olisitte liian vanhoja! Minun äitini oli melkein saman ikäinen kuin te olette, mutta hän oli/on sairas.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ois pitänyt olla eka neuvola. :headwall: Mutta sen sijaan odotellaan ekoja menkkoja km:n jälkeen, viikonloppuna tädin pitäis tulla kyläilemään. Tärppiä tuskin on käynyt, kun ei ovistakaan ole tuntunut olevan.
Jospa tämä tästä taas lähtisi pyörimään kun ne ekat menkat ovat tulleet... Niitä odotellessa toivotan muille plussaonnea. :)
 
Kertokaas viisaat ihmiset, että mitä tarkottaa, kun äsken kävin vessassa ja pikkareihin oli tullu vähän semmosta niinku vaaleenpunasta valkovuotoa, tai jotain mönjää? Eilen kävi sama homma. Nyt mennään loppukiertoa, reilun viikon sisällä pitäis kait alkaa menkat. En osaa tarkkaan sanoa, ku on ollu nii epäsäännölliset. Välillä on nippaillu mahasta ja koskenu munasarjoihin tai alamahaan...
 
Voi olla munasolun kiinnittymisvuotoa.
Sitä samaa vuotoa oli minullakin tässä maanantaina vain ainoastaan yhden kerran pikkuhousunsuojassa, en tiedä sitten ihan varmasti oliko se sitten sitä, mutta ihan ihmeelliseltä näytti.
Mahan nipistykset jatkuilee täällä, on jatkunu jo viimeviikosta.
 
kiinnittymisvuotoa voi olla tai sit jotain muuta, kohtahan te sen sitte näätte :)

ansis ollaanhan me jo aika vanhoja :whistle: ku vanhana alottaa ni näin käy :cool: mut me ku ollaa viiskypäsiä ni mahdollinen nuorinki on jo liki täysikänen ja keretää vielä yhes matkustelee yms =) meil on tila-auto, se on muuten tosi kätevä ja hyvä ajaa mut mikää taloudellinen se ei kyl oo :kieh: onko sulla muuten vanhempia sisaruksia?

an-nie ja hellun martta :hug: toivon pikaista plussaa teille molemmille!

eka työpäivä oli aika karu, selkä ei meinaa kestää :| kävin tänää taas yhellä niksauttajalla et jospa tää nyt tästä rupeis kuntoutuu. syöminen on nyt aika hyvin kurissa, toivotaan et paino vähä laskis (tai enempiki) nyt iltapuuhiin, hauskaa illanjatkoa kaikille ja onneks huomen on jo torstai :wave:
 
Iltaa :wave:

Tehän olette kaikkea jutustelleet!

Silmäleikkaukseen osamaksulla kuulostais varmaan mun sisarenikin mielestä hyvältä, hänellä on kans toisen silmän näkö yli seiskan miinuksella ja toisenkin yli 5. Ja on kyllä joo aika avuton ilman laseja:O On niin kauan kuin muistan niin puhunut ja haaveillut tosta näön korjaus leikkauksesta, tosin vaatii meidän vanhempia maksamaan sen kun huonoista geeneistähän tuo sokeus on peräisin:D

Jessi Meillä on unipussi ollut 6kk iästä asti käytössä ja olen todennut toimivaksi, rauhoittaa liikkuvaisen ja levottoman lapsen öitä kummasti! Ei se tietysti kaikilla toimi, mutta meillä nyt on kaksi yötä taas kesän jälkeen ollut siinä ja hyvin nukkuu.
Surkea juttu toi sun selkä, mikähän poppakonsti sen nyt sais äkkiä takasin kuosiin?! Muistan omat selkäongelmat alkuvuodesta, selkäsärky on kyllä tosi viheliäistä kipua ja rajoittaa paljon elämää kun tuntuu ettei pysty mitään muuta tekee kun makaa eikä sitäkään kovin hyvin. Paranemisia, koita kestää töissä ja hae saikkua lisää jos ei pysty :hug:
Ja Jessi juu, elän toivossa että se oma sisko/veli ei nostaisi sentään tuollasta reaktiota, uudessa Perhe-lehdessä on juttu sisarusten ikäeroista ja miten ne vaikuttaa, en ole vielä tutustunut kun vasta tänään kolahti postilaatikkoon.

An-nie Voi kurja kun sait keskenmenon:( Paljon voimia ja nopeaa uutta raskautumista! :hug:

Hellun martalle toivottelen kans tällä kertaa pikaisempaa tärppäämistä, kauan olette saaneet edellisiä lapsianne tosiaan yrittää ja hyvä kun on vähän varautunut, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten elämä yllättää. Tsemppiä matkaan! :hug:


Omaa napaa sen verran, että tänään tuli pyyhkiessä aavistus punaista, oisko ekat menkat alkamassa nyt kun kierukka poistettiin silloin 2vk sitten? Eilen jo mietiskelinkin että milloinkohan tulevat, saa nähdä! Mut vielä täytyy odotella ehkäisyn pois jättämistä sinne tän kuun puolen välin lääkäriin, ainakin.

Jeps,Greyn anatomia tulee näköjään jo kahdeksalta, jäipä sitten sekin näkemättä :|
Keittiön siivous ja nukkumaan, aamulla perhekerho eli kiirettä pitää kun ennen sitä ois laitettava ruoka valmiiksi ja koira lenkitettävä.
 
An-nie :hug: Josko ajan myötä helpottaisi...vaikka kliseeltä kuulostaakin.

Jessi75 Juu minä olen meidän pesueen iltatähti :saint: Vanhimmat sisareni täyttävät pian 50v...Nuorin sisareni on minua kaksi vuotta vanhempi.
 
Jännitystä ilmassa. Meillä alkoi yhteisen lapsen yrittäminen ja tunnelma on jännittynyt mutta ei kireä. Lapsesta on puhuttu heti suhteen alusta asti. =) Nyt sitten on sen aika ja tuntuu mies olevan yrittämisestä yhtä innostunut kuin minäkin. Exän kanssa ei kestänyt vauvakuumeesta saati raskautumisen mahdollisuudesta puhua ollenkaan, sillä siihen loppui touhuilut siltä viikolta. : / Nyt vain toivotaan ettei tarvis montaa pettymystä kokea. Tilanne on toinen nyt siis moneltakin tapaa. Onneksi. :heart:
 
Menkkoja odottelin viikonlopuksi, mutta ei kai sitten ole tulossa, sillä tänään ovistestiin tuli kaksi yhtä vahvaa viivaa... :xmas: No eipä siinä mitään, täytyy käyttää hyödyksi ja katsoa miten käy!
 
jessi Menen huomenna silmälääkäriin, sillä tänään on ollut kokopäivän toisessa silmässä outo samentuma. Kun ei kipua yms. päätin, odottaa huomiseen ja huomenna soittaa aikaa lääkärille. Toivottavasti saan ajan yksityiselle tai sitten pakko mennä päivystykseen sillä ei tälläistä vaivaa uskalla viikonlopun yli katella. Niin samalla ajattelin kysellä leikkauksesta.
 
siis kirjotin pitkät pätkät ja sit tää kone hukkas sen tekstin jonnee :headwall: tää miniläppäri ei näköjää oo mun kyrpänippusormille tehty :kieh: ja tää kosketushiiri on syvältä! kele!

jasmin muistaakseni 2diopteria oli rajana silmissä et leikkaus voidaan tehdä. varma en oo mut sehän selviää sitte ku kyselee :) kiitos selkätsempeistä, toivotaan et alkas parantua, ei tätä enää jaksais :/

ansis sullahan on sitte mukavasti vauvanhoitoapua isommista sisarista ;)

hellun martalle onnea yritykseen!

keiju mites sun silmä? otitko jostain selvää et on ok oottaa huomiseen? oon vähä hysteerinen näissä terveysjutuissa ja varsinki silmiä koskevissa :stick: pakko oli laittaa toi hymiö vaikkei tää nyt mikää tikulla silmää-juttu ollukkaa, toi on vaa niin hauska :D

an-nie sulla piti menkat alkaa vkl? mitäs jos ootki raskaana? ovistestit meinaan näyttää myös raskauden...

selkä edelleen paskana, töissä menin buranan ja panacodin avulla :/ yö oli ihan hirvee, heräilin koko ajan ja viideltä nousin ottamaan panacodin ku särki niin julmetusti. huominen pitäs vielä jaksaa, vkl en tee mitään ja jos su viel tosi kipee ni haen lisää saikkua.
 
an-nie sulla piti menkat alkaa vkl? mitäs jos ootki raskaana? ovistestit meinaan näyttää myös raskauden...
Luulen että toi näyttää nyt ihan ovista, kun oli se km vasta kk sitten. Se on varmaan sekoittanut kiertoa. Nyt [ällövaroitus] limoista päätellen [/ällövaroitus] aloin epäilee lähestyvää ovista, ja niinhän se tuli kaks samanvahvuista viivaa... :) Sekin on mulle nyt tosi ilonen juttu, oon nimittäin elätellyt toiveita ettei ylipitkää kiertoo tulisi... Tän perusteella näyttäis 44pvä riittävän. :rolleyes:

Mut jos se ois käynyt aiemmin niin toki olis raskauskin mahdollinen... Siihen viittaavia oireita ei vaan ole mitään. Toivottavasti parin viikon päästä on! :p
 

Yhteistyössä