[QUOTE="Raisa";21918199]Vasta oli juttua Hesarissa, että kun lapset asuvat viikko ja viikko-systeemillä molempien vanhempiensa luona (kaksi kotia) eron jälkeen, niin alle kolmevuotias ei kykene muistamaan toista vanhempaa sen viikon jälkeen, vaan muuttaa käytännössä vieraaseen paikkaan ja vieraan aikuisen luo (ja jotkut lapset saattavat muuttaa elämänsä aikana 800 kertaa.. mutta se olikin jo ihan eri aiheesta..) Eli Pille on todellakin nyt kuullut koulussa ihan potaskaa, että vuoden ikäisen voisi viikoksi jättää hoitoon. Kyllä se on n.1vrk. On lapsella varmaan toisen vanhemman kanssa kotona ihan turvallista, mutta kyllä yksivuotias viikossa äidin unohtaa. Nykyään tuntuu olevan, että heti kun on vauva syntynyt, pitää jatkaa sitä samaa bilettämistä kuin ennen lastakin on tehnyt. Äkkiä vauva hoitoon. Eli minun mielipiteeni on, että reissut joutavat odottamaan, lapset on pieniä lyhyen aikaa. Sairaalareissut jne.tietty erikseen, jos ei valintaa voi itse tehdä.[/QUOTE]
Mä en kyllä ihan usko tota, et alle kolmevuotias unohtais vanhempansa viikossa... Tokihan lapsi unohtais sitte muutkin sukulaisensa, esim. isovanhempansa. Mulla on 2-vuotias tyttö, joka ei näe isovanhempiaan joka viikko, joskus ovat näkemättä pidempäänkin, ja silti hän aina puhelee mummista ja pappasta, mamista ja ukista. Muistaa myös setänsä perheineen, vaikka näkee heitä vielä harvemmin.