En misään nimessä.
Ja mulla on mielestäni äärimmäisen pätevä selitys.
Taapero oli 1v 1kk kun lähdin synnyttämään uutta vauvaa. Olin sairaalassa 4 yötä ja kun palasin kotiin, oli taaperon reagtio aika...miten sen nyt sanoisi...en halua kokea sitä enää ikinä uudestaan.
Lapsi katsoi minuun ensin vakavana ja juoksi sitten isän syliin. Isän sylistä lapsi katsoi minua edelleen täysin totisena ja kun menin hänen luokseen halaamaan, hän kiljui ja työnsi minua pois. Tuntui alkuun siltä ettei lapsi tunnista minua (tiedän että tunnisti, mutta käytös oli kuin olisin ollut ventovieras) ja että hän olisi vihainen.
Koko päivä meni siten, etten minä kelvannut mihinkään. En saanut sen päivän aikana hymyn hymyä lapselta. Vasta iltaa kohden tilanne alkoi normalisoitumaan ja illalla lapsi tuli kerran syliini Seuraavan päivän aikana tilanne tasoittui entiselleen.
Tiedättekö miltä se tuntui äitinä?
Ja alkuun taapero ei nähnyt vauvaa eikä siis tiennyt että toin vauvan tullessani. Se siis selvisi hänelle vasta sen jälkeen kun olin yrittänyt mennä halaamaan häntä. Joten ei johtunut vauvasta.
Mun mies on lasten kanssa siinä missä minäkin ja varsinkin keskimmäiselle isä näyttää olevan ajoittain tärkeämpi, kuin minä. Mies siis pärjäisi lasten kanssa viikon ilman mitään ongelmaa ja mikäli meille joskus tulisi ero, mies ei olisi vain viikonloppuisä, vaan PALJON enemmän lasten kanssa. Kyse ei siis ole siitä.
Mä vaan en ikinä haluaisi vapaaehtoisesti kokea tuota uudestaan. Ja paljon enemmän nauttisin lomamatkasta muutoinkin, kun saisin ottaa tytöt (ja miehen) mukaan