Heh... Tämä on hyvä... . Kannattaa varmaan suorittaa yksi yliopistotutkinto (ja sekin ilmeisesti laajoin sivuainein), päästä eläinlääkikseen (jonne on tosi vaikeaa päästä) ja sitten hakeutua eläintenhoitajaksi, jotta saa olla eläinten kanssa tekemisissä...Alkuperäinen kirjoittaja sama edelleen:No, voitko nyt sitten kertoa mikä ideastani tekee niin äärettömän huononm että tarvitsee oikein päätä seinään lyödä? Kyllä mä tajuan että kyseessä ovat eri ammatit, mutta et voi kiistää, että hyvin samankaltaiset ja samassa ympäristössä pyoritään. Voihan siinä samalla sivistää itseään ja hankkia tietämystä vaikka lukemalla kotona. Jos ap:n unelma nyt on hoivata sairaita eläimiä ja antaa niille hoitoa, niin sitä pääsee eläintenhoitajakin tekemään varmasti.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras::headwall:Alkuperäinen kirjoittaja sama edelleen:No kyllä minä sen tiedän, mutta hyvin samankaltaisia! Tarkoitin, että jos pitää eläimistä, niin miksi ei eläintenhoitaja yhtä hyvin? Siihen kuvioon mahtuisi lapsikin aiemmin. Minusta tämä olisi ihan hyvä ratkaisu. Valmistuttuaan voi työskennellä eläinklinikalla eli samassa ympäristössä kuin eläinlääkärikin, tietysti hieman eri hommia, mutta sama työyhteisö ja kiinnostuksen kohde. Pääseväthän eläintenhoitajatkin mukaan moniin toimenpiteisiin jaottavat vastuuta esim. toipuvien eläinten hoidosta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sama edelleen:No onko sillä taas väliä, että kenen haaveammatti se on? Itseään varten opiskellaan. Samaa asiaa kuitenkin se on. Kyllähän ap itse sisimmäässän tietää omaavansa terävän pään. Ei sielä eläinlääkiksessäkään kukaan toitota ympäriinsä, etteä hei minäpäs olen fiksu. Kyllä se opiksleku ja ammatti on se mitä siellä haetaan.Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Niin todellakin, mitä eroa on peruskoulupohjaisella ammattitutkinnolla joka on kaikkien pikkutyttöjen (ja aikuistumattomien aikuisten naisten) haaveammatti ja ehkä halutuimmalla yliopistotutkinnolla joka vaatii oikeasti hyvät paperit lukiosta ja terävän pään. Nämäkö sitten on jollekin ihan toisensa korvaavat vaihtoehdot?
Mutta kun ne on kaksi eri ammattia???? Voi hyvänen aika sentään että on taas vaikeata ymmärtää....
Itse asiassa eläinlääkärinä joutuu paljon ikävämpiin toimenpiteisiin ja lopettamaan eläimiä jne. Toivottavasti ap on ottanut tämän myös huomioon. Hoitajana valmistuisi nopeammin ja saisi perheenkin nuorella iällä. Ja kuitenkin myös sen ammatin eläinten parista.