Helmivauvat 2009

miltä km tuntuu,no se tuntuu ainakin mulla alkoi niin että ensin rupes polttelemaan mahasta ja sitten alkoi vuoto,ja kauhea oksentelu,siis mitään ei ees pystyny syömään kun kokoajan piti olla pyttyä kaulailemassa,se oli kyllä aivan hirveä olotila..lääkärikin voivotteli että onpas meillä kipeenä oleva potilas tällä kertaa ja silti mun piti odottaa ainakin 4h ennen kuin pääsin kaavintaan..mutta toivottavasti te kaikki muut saatte helmivauvat syliinne,pidän peukkuja ja käyn välillä lukemassa ja ehkä kirjottelenkin jotain jos sopii??
 
HELMIVAUVAT :heart: :heart: :heart:

Bianca......................1.2.2009.............EKKS........05/07
Brierhip.................. .1.2.2009............TAYS.......02/06 & 08/07
Miss Blue..................1.2.2009............???..........neljäs
zelda........................1.2.2009( clomit)???.......... -98,-01,-05
Rosinantte.................1.2.2009..........???...........esikoinen
Ursus maritimus.........1.2.2009...........KYS..........kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
Minni G.....................2.2.2009............TYKS.........8/06
aply.........................2.2.2009...............KAKS......03/07
siniraita...................2.2.2009..............??...........viides, KM -05
labello.....................3.2.2009............KYS..........04/06
RasuNaamari..........3.2.2009...........SEKS.........04/04 & 06/07
manina...................3.2.2009.............HYS
Jana85....................3.2.2009.............
Heksamiina..............4.2.2009 (IVF)....TAYS
haavemamma73......4.2.20009( clomit).PHKS.......toinen
mimona...................4.2.2009...........
jaana25...................5.2.2009............KYS.......11/03, 11/05, km 3/08
mina78.....................5.2.2009.....(IVF).....SEKS.........11/99
toukka 2008.............6.2.2009............???
pinja87.....................6.2.2009............LPKS.......10/6, km5/08
savu.........................6.2.2009............???..........
rytinä........................6.2.2009...........????..........toinen
Martta75..................7-10.2.2009.......???...........
Mammutti-Mamma....8.2.2009............HYS...........-98 ja -99
Tinttu.....................8.2.2009 (Clomit)..KAKS.........Esikoinen tulossa
KössiKenguru........8.2.2009...............NKL............kolmas
Mööko............8.2.2009.............SEKS...................Viid es
Karvatonkoira.........9.2.2009.............KYS...........02/04, 07/07
KvartÖver................9.2.2009............KOS............esikoinen
Helmivauva09.........10.2.2009...........LKS.............neljäs
fariini......................11.2.2009...........ÅCS..........12/05 & 07/07
mymmeliina.............11.2.2009............KOKS...........toinen
Illuusia.....................13.2.2009..........KHKS.........toinen
mutzi81...................13.2.2009...........???...........kolmas,eka yhteinen
Niiskunenä -78........14.2.2009..........???.............esikoinen
Pixie..........................14.2.2009.........TAYS...........toinen
jennuli.......................15.2.2009.........PHKS?.........esikoinen
pirppis79.................16.2.2009...........OYS............esikoinen
Maya82.....................16.2.2009(IVF)...TYKS........esikoinen
Lumikello75...............16.2.2009.............LKS............viides
tiivi87.........................16.2.2006..........????.........??
Caro79......................17.2.2009(IUI)...TYKS........esikoinen
sinituuli......................20.2.2009.........???..........?????
Nasumasu...................20.2.2009.........???...........toinen, 4/07
kuupas........................21.2.2009.......HUS...........12/07
iitukka........................22.2.2009.( IVF) PHKS.........toinen, 8/06


marilin............
jonniina.......................??....................??.............KM 5/08
tuulen sydän...............??....................??................??




Taaperot x3..............KM...............12/04, 12/05. 1/07, 3/08 [/quote]

 
taaperotx3 kiitos vastauksestasi. Pahoitteluni vielä :hug:

Zemppiä kaikille!! Toisaalta jos se tulee ulos niin sitten niin on tarkoitettu, eli että jotain häikkäähän siinä olisi sitten josko olisi pysynyt sisällä, vai kuinka?
 
Ajattelin ensin että en laita ammatteja tänne ettei kukaan tunnista mutta laitetaan toisen, niin ollaan puoliksi anonyymejä ;)
Eli mä olen poliisi, jonka takia hiukan hirvittää tää työ ja siksi pyysin siirtoa sisähommiin kentältä (sitäpaitsi ei kyllä työvaatteetkaan kohta menisi päälle). Ei sitä ikinä antaisi itselleen anteeksi jos jotain sattuisi!

Hei, oliko Pixiellä jotain ennustajan taitoja? Saatko mitään viboja meidän ekasta?
 
Maya: Mulla on se aika joko 20 yli 8 tai 9... Kalenterissa se lukee, mutta se on autossa ja en muista yhtään tarkempaa :p

Gallup: Mies sosiaalialalla ja minä asiakaspalvelualalla.

Olen istunut kahden päivän aikana noin 800 km autossa ja yhtään en olisi lisää jännitystä elämään tarvinnut. Olen vakaasti päättänyt lopettaa automatkailun! Hirvi nähtiin tänään tienposkella vasta kun oltiin kohdalla ja eilen meinattiin ajaa suoraan tietyöalueella pakettiauton alle. Joo, jännitystä riittää muille jakaa :whistle:
Tosin ehkä kärsin myös jonkinasteen ylireagoimisesta... Juoksun lopetin (voi olla vaarallista), rullaluistimet meni takaisin kaappiin (ehdottomasti vaarallista), ruokien pakkausselosteet pitää lukea tarkasti (mistä tietää mitä ne sisältää) ja lista jatkuu... Kohta mulle pitää kuulemma hankkia kupla missä pompin turvassa seuraavat kuukaudet :LOL: :LOL: Millaisia muutoksia muut on tehneet jo näin alkuraskaudesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Caro79:
Maya: Mulla on se aika joko 20 yli 8 tai 9... Kalenterissa se lukee, mutta se on autossa ja en muista yhtään tarkempaa :p

Gallup: Mies sosiaalialalla ja minä asiakaspalvelualalla.

Olen istunut kahden päivän aikana noin 800 km autossa ja yhtään en olisi lisää jännitystä elämään tarvinnut. Olen vakaasti päättänyt lopettaa automatkailun! Hirvi nähtiin tänään tienposkella vasta kun oltiin kohdalla ja eilen meinattiin ajaa suoraan tietyöalueella pakettiauton alle. Joo, jännitystä riittää muille jakaa :whistle:
Tosin ehkä kärsin myös jonkinasteen ylireagoimisesta... Juoksun lopetin (voi olla vaarallista), rullaluistimet meni takaisin kaappiin (ehdottomasti vaarallista), ruokien pakkausselosteet pitää lukea tarkasti (mistä tietää mitä ne sisältää) ja lista jatkuu... Kohta mulle pitää kuulemma hankkia kupla missä pompin turvassa seuraavat kuukaudet :LOL: :LOL: Millaisia muutoksia muut on tehneet jo näin alkuraskaudesta?
Poikaa odottaessa noudatin kuuliaisesti kaikkia ohjeita ja otin kaikesta selvää, tosin tajusin hellittää jossakin vaiheessa.. :D
Nyt en juuri kyttää mitään, raskaana oleva kaveri kysyi että uskallanko syödä juustonaksuja ja tilata hampparin juustolla, ja mä katsoin ihmeissäni että miksi en uskaltaisi?
Tosin kaveri odottaakin esikoistaan, joten sallittakoot hössöttäminen hänelle.. :whistle:
Enpä ole siis juuri muutoksia tehnyt, tosin aion olla suht tiukka mielitekojen suhteen jotta paino ei lähde turhaan nousuun.
 
illuusia: Joo kyllä tuossa syömisessä pitää käyttää tervettä maalaisjärkeä! Mutta tuorejuustot ja homejuustot, hunajan sekä esim. yrttiteet olen jättänyt pois. Ja sitten tosiaan tutkin niistä pakkausselosteista mm.sokerin ja suolan määrät. Sitten myös niistä E-koodisista olen yrittänyt nyt muistaa katsoa sisältääkö näitä: E620-623, E311, E320 (mm. liemikuutiot), E951 (aspartaami, ainakin pepsi), E952 (syklamaatti), E954 (sakariini).
En kyllä karsi kaikkea pois niiden takia, mutta ainahan voi yrittää vähentää niiden käyttöä. Tosin varsinkin juuri kaikki herkut taitaa sisältää näitä "pahoja" aineita... :/ Eihän nuo aineet ole hyväksi ilman raskauttakaan. Useimmiten kyllä uskon, että laiskuus voittaa ja nappaan kärryyn mitä haluan. Yrittää kuitenkin voi :)
 
meillä on tämä päivä menny aivan älyttömällä nopeudella, ollaan käyty äiskän luona, sitten kaupungissa ja vielä pihalla leikkii ja mun tädin luona, sit serkku tuli meille ja pakattiin pari tuntii ja sit täti tuli ja jhaki oman tyttönsä meiltä ja nyt meillä on tytti käytetty kylvyssä ja nukkuu. avokki lähti hakemaan meille pizza puokkiin..

ei oo kauheena ehtiny tai jaksanu tehdä tuokaa, kun on hommaa ja kauhee kuuma. ja pakko kyllä on syödä.

mulla tuli kanssa se hormooni viiva esikoisesta joskus viikkojen 18 paikkella, mutta nyt on jo tullu, lauri (avokki) sen huomas tässä yks päivä viime viikolla, minä en huomannut sitä ennen..

Pixie: osaatko ennustaa?! voisitkohan millään sanoa, tai veikata kumpi meille olisi tulossa? kummatkin avokin kanssa toivotaan poikaa, kun tuo tyttö jo on, mutta KUHAN lapsi on TERVE niin se riittää..
 
kun se oli kohdunulkopuolinen raskaus..mutta nyt täytyy taas mennä kun tuo meidän neiti 1v5kk ei suostu pysymään sitte millään sängyssä,tulee kokoajan pois sieltä,ja meidän poika nukkuu tällä hetkellä mun sylissä..
 
pixie toivottavasti sun ennustus pitais paikaansa, ihana ois saada tytto :heart: toki poikakin kelpaa ihan yhtalailla,mut kyl ma ehka salaa haaveilen tytosta :ashamed:

mulla ei viela ainakaan ole linea negraa havaittavissa,josko sita tuosta perunapellosta erottaiskaan. Jai nahka ihan super loysaksi pojan jaljilta ja hirmuset arvet...kiva jos niita tulee lisaa...tai ei mua ne arvet haittaa vaan tuo nahka,joka ei kuulema kiristy kun leikauspoydalla |O (nain sano laakari) No mut siinahan sit roikkuu, onhan mies sen jo moneen otteeseen nahnyt eika tuota nay haittaavan,eika muiden mun mahaani tarvii tuijotellakaan :snotty:
Onko teilla muilla arpia paljon ja miten niille on kaynyt uuden raskauden myota? kertokaas joilla jo useampi lapsi.

mulla menee hermot tuohon em jalkapalloon |O illat meneekin rattosasti kun mies kyttaa sita kavereiten kanssa ja mina sit tietty jumin tylsistyneena koneella. hurjaa touhua taalla brittilassa kun kaupan kassatkaan ei muusta tunnu puhuvan ku futiksesta.

labello 7+0edelleen
 
mimona Esikoinen tuli niinkin helposti kuin yk1 ja tätäkään ei tarvinnut kauaa odottaa (yk3) Kiinnittymisen tunsin tästä tokasta. Esikoisesta olin autuaan tietämätön vielä rv6 :D

Illuusia Hyvää kesäloman alkua, nyt lomalaisena pystyy keskittymään raskauteen paljon paremmin ja siks helposti tuntuukin ettei aika mene eteenpäin :D

Haavemamma73 Niinhän se on että luonto korjaa pois jo heti alussa elinkyvyttömät ja "vialliset" alkiot.. toisaalta lohduttaa tietää että alkuraskauden keskenmenot suurelta osin johtuvat juuri siitä ettei alkion kehitykselle ja kasvulle ole edellytyksiä. Kuitenkin jos omalle kohdalle sattuisi, niin laiha lohtuhan tuo olisi :(


Täällä kyseltiinkin jo että onko "tapoja"-muutettu tms.. Esikoisesta luin kanssa kaikki tuote selosteet ja varoin sitä sun tätä, loppuraskatutta kohden taisin ottaa jo rennommin :D
Semmosen nyrkkisäännön oon kehitelly et:
kaikki raaka liha/kala/äyriäiset on pannassa,
homejuustot ruuan seassa kypsytettyinä/tuoreina ok.
Kahvin oon vähentäny 2 kuppiin/pv.
Hunaja on raskaana ollessa sallittu, mut alle 1v.lapsilta kielletty!

Eilen illalla juili alaselkää ja nukahin kesken tv:n kattomisen :D Muuten ollu suht oireetonta, lämmöt kuiteskii 37 :) Ens viikol esikoisen neuvola ja samal aattelin kertoo neuvolaan tästä, niin saadaan aikaa varattua :)
 
meillä esikoista toivottiin ja toivottiin.. touk,okuussa 2005 lopetettiin kaikki ehkäisy ja 14.2.2006 (ystävän päivänä) ilmoitti esikoinen tulostaan.. sitten 22.10.2006 oli laskettu aika ja tyttö syntyi 19.10.2006

nyt lopetettiin ehkäisy helmikuussa ja kesäkuun alussa ilmoitti pienokainen tulostaan..

t.pia, tytti 10/06 ja nökö rv6+4
 
Heips ja tervetuloa uusille! :heart:

Gallup: Miehen käyntikortissa lukee senior design engineer, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Ja minulla art director, josta ei ole senkään vertaa hajua mitä se tarkoittaa ;)

kuupas: Muistelisin, että sykkeen nousulla ei ihan näin alussa olisi vielä väliä. Mutta myöhemmin suositusraja oli muistaakseni 150, mutta eihän näitäkään kaikki noudata. Oman olon mukaan voi myös mennä. Yleensä kun syke nousee liian korkeelle niin alkaa supistamaan.

Noudatin esikoisesta tosi tarkkaan noita kaikkia suosituksia, mutta nyt on menty vähän löysemmällä linjalla. Homejuustoja oon syönyt ihan surutta ja muistaakseni ainakin Valion kaikki juustot on pastöroituja, joten niitä saakin syödä. Rullaluisteluakin ajattelin vielä vähän aikaa jatkaa, mutta polkupyörän päälle en kyllä uskaltaudu koska oon tosi huono pyöräilemään. Kaatuilen enemmän kuin rullaluistimilla, joilla en muista kaatuneeni koskaan vaikka oon 20 vuotta harrastanut. Niin ja alkoholi ja tupakka jäi tietenkin pois ja foolihappoa syön ravintolisänä.

Manina: Sieltä suunnalta tulis myös tyttöfiikset. :)

Maya: Hmmm... Oliskohan poika? Tai ehkä molemmat! :D

Pinja: Poika myös kun poikaviiva tuli noin aikasin! ;)

Hii, tää on kivaa. :D
 
Pixie Kiitos inffosta, eli viel saa reenailla suht rauhassa :)

Taas palstalla, noo mut ku sain pojan just nukkumaan ni tulin tänne hetkeks pyörimään.. miten niin palsta riippuvainen?! :ashamed:
Ihan hyväl omaltunnol palstailen, ens keväänä tähän harrastukseen tuskin aikaa liikenee :D

Suomessa kaikki kotimaiset maitotuotteet on pastöroituja, muistelisin et täältä palstalta oon kuullu et se ois joku lakisääteinen juttu suomessa. Joten huoletta voi syyä. Toki kaupan hyllyltä löytyy nykyään paljon myös ulkomaisia tuotteita, juuri niitä erilaisia juusto-laatuja. Pääpointti oli vissiin se et homejuustot syötäis mahollisimman tuoreina.

Mimona Nyt vähän ohi aiheen, mut onko teijän vauva lopettanu yösyönnit? jos on niin lopettiko ihan itse vai teitkö jotain temppuja? meillä poika syö 1-3krt vieläkin ja nyt tosiaan kun unta tarttis enemmän ni ois kiva saada yöt jo pikkuhiljaa rauhallisiks.

 
caro79 MItäs vaarallista yrttiteessä on?

Mä olen juonut vihreetä lemon teetä ihan huoletta. Se ei kaiketi ole vaarallista. Tavallisessa teessä kun on siinäkin kofeiinia. Tässä linkissä hyvin tietoa ja määriä aiheesta:
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/pregnancy/Maintaining_Your_Pregnancy/Caffeine.jsp
..eli tämän mukaan jos on tottunut juomaan mukillisia, nii kahveeta n. 1,5 mukia on sallittu määrä.

Nasumasu ja tuulen sydän Tervetuloa ja onnea :flower: Lisään teitit vikaan listaan.

Voihan vesisade, täällä Lahdessa tulee kaatamalla!

haavemamma RV 6+6
 
Heips!
Varovaisesti voisin jo tänne mukaan hypätä.
Raskaus ihan alkuvaiheessa ja IVF:llä alkuunsaatettu.
Esikoinen on syntynyt 08/06.
Phks:ssa olis taas tarkotus synnyttää, LA 22.2.

Onnea kaikille helmikuisten odottajille!

-iitukka ja helmi rv 4+4
 
haavemamma: Siis mä lopetin niiden juonnin, koska yrtti/rohdosvalmisteiden käytöstä raskauden aikana ei ole laajempia tutkimuksia ja se on lähinnä suositus ettei niitä käyttäisi.

Itse olen juonut jo kauan (ennen raskauttakin siis) kofeiinitonta teetä (afrikka rooibos), mutta kahvia sitten nautin sen pari kuppia päivässä. Sitä en kyllä lopeta ellei olo sitten pakota. Aamulla en pääse meinaan ilman kahvia edes käyntiin...

Suomessa kaikki kotimaiset maitotuotteet on pastöroituja, muistelisin et täältä palstalta oon kuullu et se ois joku lakisääteinen juttu suomessa. Joten huoletta voi syyä.
Siis mä luulen et täytyy tarkastaa noita homejuustoja uudestaan... Sinihomejuusto on meinaan NIIN hyvää! vaikeaa olisi olla koko raskausaika edes maistamatta :whistle:

Pixie: Siis mä taas olen ajatellut jatkaa maastopyöräilyä ihan tyytyväisenä, mutta nyt vasta tajusin et hei voinhan kaatua pyörällä! En ole meinaan vuosiin kaatunut kunnolla... Tosin en niillä rulliksillakaan, mutta ne teilasin heti "vaarallisina".

Mä luulen et käy niin kun hetki aikaa menee niin sitten tajuan et voin tehdä aika montaa asiaa edelleen... Ehkä mä uskaltaudun juoksemaankin siinä viikon 12 jälkeen jos ei tunnu pahalta. Sit ainakin voisin ajatella kaverin olevan kunnolla kiinni ja pysyvän kyydissä :)
Toi juokseminen on meinaan mulle sellainen ykkösjuttu, mutta nyt pelkään sitä "pomppimista". Spinning onneksi pitää kuntoa yllä ilman pomppuja/tärähtelyjä =) =)
Käsittääkseni monet kuitenkin jatkaa juoksemista myöhäisillekin viikoille niin ei kai se niin vaarallista sitten olekaan...

Asiasta ihan muuhun niin kuinka moni on jo ehtinyt ostamaan kaupasta jotain pientä (tai isompaa) tulevalle perheenjäsenelle?!

Mä ostin toissapäivänä ihanan musiikkimobilen stockmannilta kun oli alessa 20 eurolla. Mä olen sellainen tarjouskyttääjä. Mutta kyllä siinä aika hyvin säästääkin =)
Tosin mä olen tehnyt noita pieniä hankintoja jo muutamia ennen raskauttakin hoitojen aikaan...
 
Kuupas: et oo ainoo palstariippuvainen :LOL: Mä täällä käyn jatkuvasti kurkkimassa, vaikka en usein ehdi vastatakaan. Mut pitäähän sitä pysyä mukana siinä, missä mennään!!
Caro79: Mä olen katsellut esim Daneten vanukkaita, ja niissä ei ole mainittu sitä, et olis tehty pastöroidusta maidosta. Olen siis tuon jättänyt kaupan kassalle. Samoin Picnicissä tuli yks päivä kysyttyä niiden käyttämästä fetasta ja siinäkään ei ollu tuota pastörointimerkintää. Voi olla, et olen vaan ylihysteerinen, mut noi tuotteet jäi ostamatta.

Noista tavaroista uudelle perheenjäsenelle... Mä en vielä ole mitään ostanut, ehkä tuossa ekan ultran jälkeen (varhais sellainen) saatan ostaa vauvakirjan, johon voisi alkaa jo tässä vaiheessa kokoamaan jotain. Mut mä en tosiaan oikein uskalla ottaa iloa irti tästä raskaudesta vielä, koska niin paljon ympärillä on tapahtunut keskenmenoja, että lähinnä tällä hetkellä vain pelottaa :ashamed:

Must tuntuu, että mun maha repeää kohta! Siis aivan järjetön turvotus, mahassa kiertää ja tuntuu, et siel olisi jalkapallo sisällä. Jos tää jatkuu, niin näitä housuja ei kauaa enää pidetä :D
 
iitukka Hellurei ja onnea. Meillä on sama sairaala, vaikkakin mulla laskettu jo n. 4.2. Lisäsin sut viimeisinpään listaan.

caro79 En mä usko että siinä juoksemisessa ole mitään ongelmaa. Mä ainakin käyn spinnun lisäksi stepit ja normaali bickit.

Mä en ole ostanut mitään, enkä kyllä meinaa vielä ostaakkaan. Likkakaverin äiti jo säästelee mulle joitain vauvan vaatteita, se tuntui kyllä kivalta, mutta otan nekin vastaan vasta myöhemmin.
JOS kuitenkin ostatuttaa niin lapsekas ystävättäreni suositteli ostamaan soittorasian jota sitten soittelee raskausaikana mahan päällä iltaisin ( tietenkin siinä vaiheessa vasta kun kuulo on kehittynyt). Näin masussa oleva tulokas tottuu tuohon ääneen ja pitää sitä turvallisena/rauhoittavana syntymän jälkeenkin. Mielenkiintoista. Onko muilla tälläisiä kokemuksia? Entä muita hyviä vinkkejä?

RV 6+6
 
Tervetuloa kaikki uudet masunkasvattajat!

Kuupas: Neiti lopetti yösyömiset 5kk, kun sai ekat iltapuurot. Muutenkin ollut pullolla pitkän aikaa, niin ei kauheasti ole nälkää valitellut yöaikaan. Sen jälkeen vaan alkoi olla levottomia öitä kaikesta uudesta johtuen ja ne jatkuu vähän vieläkin. Toissa iltana tajusi vissiin ekan kerran, että "hei muthan jätettiin yksin sänkyyn" ja alkoi huutaa ihan yksinäisyyttään. On siis osannut tähän asti nukahtaa itse, en ole missään vaiheessa nukuttanut syliin. Saa nähdä milloin alkaa yöt rauhoittua, kun oikeasti alkuaika meni paremmin, heräsi silloin syömään, muttei jäänyt valvottamaan yhtään... Oletko aloittanut kiinteitä vai meneekö ihan täysimetyksellä edelleen? Neuvolassa sanottiin, että puolivuotiaalta voi jo odottaa yösyöttöjen loppumista, mutta kai se on vähän yksilöllistä. Mä tosiaan vielä tarjosin neidille aamuyön huutoon maitoa, muttei enää maistunut eli oli muusta kuin nälästä kyse. Niin ja riippuvainen olen minäkin B) Näin alussa, kun en viitsi vielä ketään tuttua ottaa mukaan odotukseen, niin täällä on kiva jutella =) Ja ei sitten myöhemmiinkään ihan kaikkea tule tuttujen kanssa jaettua.

Yrttiteestä: Olikohan se joku vadelmanlehtitee, joka voi käynnistää synnytyksen eli sitä ei suositella, kun ehkä ihan lopussa. Onhan noilla yrteillä hoidettu sairauksiakin, joten ne voi vaikuttaa väärällä tavalla raskauteen.

Homejuustosta: Mä käytin ruuanvalmistuksessa välillä eli tuli kuumennettua. Mutta se suolaisuus on se mitä ainakin mun terkkari käski välttää.

Tuulen sydän: Aika hyvin on kaveri vaistonnut! Mun serkku arvasi esikoisen jo 8.viikolla, mutta mun maha olikin kuin jalkapallo siitä turvotuksesta. Muuten kukaan ei päältä päin huomannut, kun vasta puolessa välissä raskautta.

Haavemamma: Mä huomasin tässä eräänä päivänä, että neiti rauhoittui autossa heti, kun alkoi Sturm und Drang (kirjotetaanko se noin?) soimaan. mä kuuntelin sitä raskausaikana aina työmatkoilla. Heh, meidän pikku hevi-neiti, ei mitään tuutulauluja ;)

Pixie: Ennustatko meillekin? Tuleeko vibat yhdestä vai kahdesta? Hulluhan mä tavallaan olen, mutta niin mielelläni ottaisin kaksi, jos vaan meille sellainen onni suotaisiin. Unohdin jo, että oletko saanut omalta kohdaltasi tuntemuksia?
 
Mina en oo ostellut mitaan viela, eika varmaan tarvii juuri mitaan ostaakkaan,on kaikki viela tallessa esikoisen jaljilta. Esikolle pitaa vaan toinen sanky hommata ja sit pinnikseen uus patja yms mut niita nyt en viela ala hommailla. Sit tietty eri juttu jos tytto tulee,pitaa jotain uutta hommata. Jotenkin hirmu helpotus kun on vaunuista alkaen kaikki hyvakuntosena ei tarvii stressata rahan menoo.
Sen semmosen Bola-korun haluaisin, mut en oikeen tieda sita ideaa sen kummemmin, eli siitako kuuluu joku kilina kohtuun?? Olkoot mika on mut ma tahon sen :D

Mina en oo noita syomisten valttelyja jaksanut miettia yhtaan,taalla tulee muutenkin syotya niin huonosti et nyt syon sita mita maistuu ja sit suomessa mietin tarkemmin. tosin tuskin muistan ees sen kummemmin kattoo mita syon,mut empa noita kiellettyja juuri muutenkaan popsi.

Pahaolo ja heikotus jatkuu vaan. Mitaan uutta ei siten olekaan.

labello 7+1
 
mimona: Veikkaisin, et teille ois tulossa toinen tyttö. :heart:
Itelle toivoisin, ehkä toista tyttöä, kun tuo ensimmäinenkin on niin ihana! Olis kiva kun kaikki samat vaatteet ja lelut kävis ja pääsis sisustamaan rinsessoille huonetta. Mutta oon melko varma, että masussa kasvaa tällä kertaa poika. Mikä olisi tietysti myös aivan ihana juttu! Kumpikin käy tai vaikka molemmat kerralla! =)

labello: Mä haluisin myös sellasen korun. Sen idea oli vissiin, et kun sitä käyttää raskausajan niin siitä helinästä tulee vauvalle rauhoittava olo syntymän jälkeenkin kun kuulee kuinka äiti liikkuu lähellä. Saako udella mistä päin kirjoittelet?
 

Yhteistyössä