Tervetuloa kaikki uudet masunkasvattajat!
Kuupas: Neiti lopetti yösyömiset 5kk, kun sai ekat iltapuurot. Muutenkin ollut pullolla pitkän aikaa, niin ei kauheasti ole nälkää valitellut yöaikaan. Sen jälkeen vaan alkoi olla levottomia öitä kaikesta uudesta johtuen ja ne jatkuu vähän vieläkin. Toissa iltana tajusi vissiin ekan kerran, että "hei muthan jätettiin yksin sänkyyn" ja alkoi huutaa ihan yksinäisyyttään. On siis osannut tähän asti nukahtaa itse, en ole missään vaiheessa nukuttanut syliin. Saa nähdä milloin alkaa yöt rauhoittua, kun oikeasti alkuaika meni paremmin, heräsi silloin syömään, muttei jäänyt valvottamaan yhtään... Oletko aloittanut kiinteitä vai meneekö ihan täysimetyksellä edelleen? Neuvolassa sanottiin, että puolivuotiaalta voi jo odottaa yösyöttöjen loppumista, mutta kai se on vähän yksilöllistä. Mä tosiaan vielä tarjosin neidille aamuyön huutoon maitoa, muttei enää maistunut eli oli muusta kuin nälästä kyse. Niin ja riippuvainen olen minäkin B) Näin alussa, kun en viitsi vielä ketään tuttua ottaa mukaan odotukseen, niin täällä on kiva jutella =) Ja ei sitten myöhemmiinkään ihan kaikkea tule tuttujen kanssa jaettua.
Yrttiteestä: Olikohan se joku vadelmanlehtitee, joka voi käynnistää synnytyksen eli sitä ei suositella, kun ehkä ihan lopussa. Onhan noilla yrteillä hoidettu sairauksiakin, joten ne voi vaikuttaa väärällä tavalla raskauteen.
Homejuustosta: Mä käytin ruuanvalmistuksessa välillä eli tuli kuumennettua. Mutta se suolaisuus on se mitä ainakin mun terkkari käski välttää.
Tuulen sydän: Aika hyvin on kaveri vaistonnut! Mun serkku arvasi esikoisen jo 8.viikolla, mutta mun maha olikin kuin jalkapallo siitä turvotuksesta. Muuten kukaan ei päältä päin huomannut, kun vasta puolessa välissä raskautta.
Haavemamma: Mä huomasin tässä eräänä päivänä, että neiti rauhoittui autossa heti, kun alkoi Sturm und Drang (kirjotetaanko se noin?) soimaan. mä kuuntelin sitä raskausaikana aina työmatkoilla. Heh, meidän pikku hevi-neiti, ei mitään tuutulauluja
Pixie: Ennustatko meillekin? Tuleeko vibat yhdestä vai kahdesta? Hulluhan mä tavallaan olen, mutta niin mielelläni ottaisin kaksi, jos vaan meille sellainen onni suotaisiin. Unohdin jo, että oletko saanut omalta kohdaltasi tuntemuksia?