Helmivauvat 2009

pinja mie olen lahihoitaja ja mies on vanhainkodissa toissa. mina edelleen tuota poikaa ihan kotona hoitelen.

tintu mulla kun tuli verta papruun ni se oli ihan kirkasta ja sikshan saikahdinkin niin paljon,kaikki kun aina puhuu et sen pitais olla rusehtavaa.

Onnea taas uusille plussaajille! :flower:
 
Heissan!

Tervetuloa uusille munkin puolesta :)

Tänne on sit se kuvotus löytäny tiensä :x Oksentaa ei oo tarvinu, mut välillä käytävä pitkälleen et helpottuis olo. Jännä juttu, kun en edellisestä raskaudesta muista kun et kerran olis ollu lievä kuvotus. Toisaalta, nyt pitäis sen kiinalaisen(?) kalenteri jutun mukaan tulla poika kun viimeks syntyi tyttö.
Ja rinnat on todella arat ja paisuneet! En voi kuvitellakaan esim. juoksemista! :eek: Maha myös täällä kuin ilmapallo iltasin, puristaa ihan tavalliset housut.

Sisko sai selville odotuksesta, muut ei viel tiedä. Ajateltii et jos juhannuksena joku kyselee nii myönnetään sit. :)

Vieläkin tulee sellasta rusertavaa vuotoa, tullu jo melkein viikon. Ei kuitenkaan paljoa, ja oli täs jo päivä välissäkin. Mistähän mahtaa johtua? Ei oo punasta, eikä tuu paljoa, niin en oo nyt enää ollu niin huolissani. Toivotaan et loppuu kokonaan pian...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttu:
Säikähdin tuossa muutama tunti takaperin tosissani, kun huomasin vessassa käydessäni, että valkovuodon seassa oli vaaleanpunaista verta. Paperiin ei enää sen jälkeen ole tullut, mutta kun kokeilin sisältä pumpulipuikolla niin siihen tarttui hiukan kirkasta verta. :'( Täällä oli muutamia muitakin joilla oli tullut hiukan verta mm. mina78... Onko kellään teistä tullut ihan kirkasta verta? Olen tosi huolissani ja km pelottaa ihan kamalasti. :ashamed:
Oisko sulla kuukautiset normaalisti nyt? Mulla tuli verta ainakin tän ennen kun tein testin,ihan kirkasta verta tuli paperiin.
Mutta keskenmenossa mulla tuli sitten lorisemalla pönttöön sellasta rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti on vaan ihan harmitonta tiputtelua jota monesti alkuraskaudessa esiintyy. :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä,tunnekuohuja ja väsymystä vain.

 
Meil isäntä ajaa kuorma-autoa ja ite olen toimistotyöntekijä. Ennestään 3 lasta, 12/97 poika, 04/00 tyttö ja 01/02 poika.
En ole kun kertonut yhdelle henkillölle vasta, mutta paljastuu varmaan kans juhannuksena. Siskoni kyseli jo kyl ennenkuin tiesin plussanneeni, mut enhän ite tiennyt ja jos olisin niin en olisi kertonut. Milloihan kertois lapsille? Miten Te muut olette tehneet?
Mul on kans hirveä väsy |O ja välillä se palelu ja rinnat on arat.
 
Mimona KYllä se kahvi varmaan jossain vaiheessa taas maistuu joo. Nyt vaan etoo....

Caro79 Monelta sulla on se aika silloin 10.07? Mulla 08.40

Heksamiina Kiva kun meitä on täällä nyt muutama toukokuun pinosta!!! IHania ultrauutisia, varasin itselleni PULSSIIN ajan varhaisultraan ens ke. (rv 6+2) Toivottavast silloin näkisi jo jotain, esim. onko vaaveja 1 vai 2 :heart:

Tinttu Toivottavast tosiaan vaan harmitonta tiputteluvuotoa. LUin just jostain että 40% kaikista "normaaleista" (eli menee loppun asti) odottajista kokee jossain vaiheessa raskautta tiputteluvuotoa, eli don't worry!

ON: välillä hiukan etova olo mutta muuten ei paljon oireita. Niin, ja nälkä koko ajan!! Välillä tietty miettii että toivottavasti kaikki nyt menisi hyvin eikä mitään huonoa sattuisi tien varrelle....
 
Helmivauva09: mullakin olisi hirvee hinku kertoo jo lapsille. Mutta sitä emme tee ennen np-ultraa, eli joskus rv 12 tietämissä vasta. Viimeksiän kerroin lapsille rv 9 ja isosiskot oli jo ihan innoissaan, ja sit menikin kesken rv12, joten oli monta viikkoa iso pala purtavaksi tommoselle 4 vuotiaalle, kun meille ei tulekaan sit vauvaa, ja naapuriin tulee. 2 vuotias nyt luulee edelleen et siellä se vaavi kasvaa=) Ja kasvaahan se, mutta jo uusi vauva=) Kukin tekee tyylillään, mutta kannattaa tarkoin harkita.
En halua maalailla piruja seinille, mutta ei sitä itselleen koskaan usko niin käyvän..kunnes käykin :ashamed:
Mullakin on toi la oikeesti laskurien mukaan jo 30.1, mutta odottelen sitä ensi viikon pe
ultraa, jotta siellähän se varmistuu. Ovis oli nimittäin viikko myöhemmin, kun laskuri sanoo..ja eiköhän se ole tarkempi mittari.
Labello: Täällä kuopiossa taitaa kyllä joka toinen olla lähihoitaja...millon sä olet valmistunut?Aika sattuma jos ei toisiamme tiedettäis..tää on pieni kaupunki :$
 
Tinttu: toivottavasti on kyse tuosta harmittomasta tiputteluvuodosta! Ja näin uskotaan :hug: Onko mikä tilanne tänään asian suhteen?
Gallup: Mä olen itse toimistotyöntekijä ja mieheni on esimiestehtävissä it-alalla.

Meneekö teillä fiilikset vuoristorataa, eli välillä masentaa ja pelottaa ja välillä on yhtä onnea ja hymyä? Mulla nimittäin tuntuu, et puolet ajasta olen aivan maassa että jokin menee pieleen, enkä oikein osaa nauttia tästä olotilasta. Aina kun tulee pahoinvointikohtaus, olen ihan pilvissä kun ajattelen, et silloin kohdussa tapahtuu jotain myllerrystä. Mulla tulee TOSI pitkä raskausaika, kun en osaa relata ollenkaan ja panikoin koko ajan :ashamed:
 
Rosinante: mulla kanssa tuntuu että maha ois jo kauheen iso ja turvonnut, vaikka omaa pömppistäkin on, mutta silti, ja on se mieskin sanonu että kyllä ne varmaan alkaa pikku hiljaa kyselemään että odotanko, kun se näkee pikkuhiljaa kohta..

me ei vielä olla kerrottu, ja kerrotaan sitten kun joku kysyy, mutta toivotaan että menee tuonne ainakin heinäkuun loppuun ku on np-ultra, mutta vähän epäilen, että ei ehditä käydä ees ultrassa ennen kuin joku jo kysyy..
 
Kiitos kaikille! =) Eilen illalla tosiaan "vuoto" loppui, eli paperiin tuli kaksi kertaa vaal.pun. vuotoa. Äsken kun kävin vessassa niin ei näkynyt mitään. Toivon todella, että se olis ollut vaan tuossa eikä tulisi enää uudelleen. Säikähdin kyllä niin kovasti. :'( Mukavaa, kun täältä saa heti tukea kun tulee joku tommoinen tilanne.

MissBlue: Ei mulla vielä pitäisi normaalisti menkat olla, vasta ovulaation aika alkais lähestyä.

Varasin sitten äsken ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan. Ei taida pää muuten enää kestää odottelua sinne heinäkuun 4 päivään. Aika olis torstaina ja silloin olis rv 6+3. Melko aikaisin, mutta toivottavasti siellä näkyisi jo syke niin helpottaisi kummasti. :) Täältähän oli jo muutamat käyneet alkuraskauden uä:ssä, millä viikolla kävitte? Hinta on kuulema pikkuisen alle 100?. Olen kyllä tuon valmis maksamaan.

Vastaanpa tuohon galluppiin: Eli mies opiskelee amk:ssa insinööriksi ja 4. vuosi eli toivottavasti viimeinen lähtee syksyllä käyntiin. Itse valmistuin vuosi sitten palveluvastaavaksi ja olen tehnyt alan töitä satunnaisesti nyt vuoden ajan. Semmoisia sijaisuuksia ja pätkiä.

Maya82: Minäkin luin, että osalla odottajista saattaa esiintyä tommoista pientä tiputtelua. Silti se ei vaan eilen yhtään rauhoittanut mieltä, kun olin niin paniikissa. :|

niiskunenä: Tänään ei ole vuotoa näkynyt. Pelottaa vaan joka kerta mennä vessaan, että jos sittenkin se vuoto alkaa. :ashamed: Mulla kans menee ajatukset kamalaa vuoristorataa. Välillä oon onneni kukkuloilla ja välillä tosi masiksessa, että jos kaikki ei menekään hyvin. Kai se kuuluu asiaan. :)

Tinttu & Tiitis 6+1
 
jaana valmistuin 2004. Me ei olla juurikaan kayty avoimissa paivakodeissa tms, retiisikadulla pari kertaa. ja jumpassa kaytiin, mut siinapa meidan kosketukset muihin lapsiperheisiin oikeestaan onkin. hirveesti ei tuttuja ole, nainkohan ois et oltais josain tormatty :)

Mina kerroin tuolle 2veelle jo ihan innoissani et aitin masussa on vauva. Sit mietinkin jalkikateen et olipa fiksua,nyt se koko ajan nostelee paitaa ja yrittaa kurkkia vaavia ja hokee et aitin masussa on vauva ja hanesta tulee isoveli :D Toivottavasti ei kovin monen ihmisen kuulleen juttele :whistle: Sita jannaan kun mennaan ens viikolla mun isan luo ja sille en todellakaan tahdo viela kertoa,viimeks oli niin tympee vastaanotto. Aikasintaan ultran jalkeen kerrotaan sit, ellei nyt tama uusi isoveli intoile....

labello 7+0? :eek: :heart:
 
Heips!
Mulla on eka neuvola jo 24 päivä eli ens viikolla sillon olis rv7+1 menossa, sanoi samalla ottavansa ultran niin näkee missä mennään! =) Mä kun olin jo varautunu että eka ultra olis se nt ultra joskus rv 12, niinku tällä kylällä on ennenki ollut.
Pientä pahaa oloa havaittavissa pitkin päivää ja myös yöllä jos sattuu heräämään!
Maha myös täällä turvoksissa ja varsinkin iltaisin. Housut kiristää illalla ihan kunnolla!
Joku kyseli ammatteja, mä olen metsätalousteknikko ja mies on maatalouslomittaja, kotona nyt olen kuitenkin hoitovapaalla kun tuo pienempi mies täyttää heinäkuussa vasta vuoden...
Onnea uusille plussanneille :flower:
rv 6+1
 
mimona Vuosi yritystä on mahtanut tuntua tosi pitkälle ajalle.. hieno juttu kuitenkin että kakkonen päätti ilmottautua paaaljon nopeammin :)

Rosinante Juu, vaikuttaa aineenvaihduntaan, joillakin nopeuttaa ja toisilla hidastaa. Itse kuulun noihin keillä nopeuttaa :ashamed: Vielä ei oo kuitenkaan alkanu tota ilmaa kertymään.. edellisessä raskaudessa olin kyllä varsinaninen possu :ashamed:

Bianca Toivotaan että kyseessä on ihan se tavallinen tuhruvuoto jota monesti esiintyy, eiköhän se pian jo lopu :)

gallup Mies tekee raksahommia yrittäjänä ja itse oon merkonomi. Kaupassa työskentelen osastoa ja kassaa, nyt äitiyslomalla ja toivottavasti keksin jotain muuta työtä/opiskeltavaa ennenkun tarvii töihin palata!

Tänä aamuna tuli ensimmäisen kerran ihan kunnon yökkimis-refleksi ja juoksin suoraan vessaan, mut onneks ei oksua tullu..en ollu syöny aamiaista.. ei kyllä yhtään oo ikävä tuota pahoinvointia, mutta toisaalta sekin on yksi merkki että kaikki ok.
Mahassa on myös alkanut tuntumaan pineniä nippailuja, mutta tosi paljon vaimeempana ku esikoisesta. Huimaus on tällä hetkellä väsymyksen kanssa ehkäpä se pääoireet! Tuntuu että silmissä sumenee tuon tuostakin :eek:
Kysyin muuten jo tuolla Mitäs Nyt-osiossa että kuinka korkealle syke saa nousta? Nyt raskausaikana. Tuli kiire kun vauva heräs enkä kerkeny jäädä vastausta oottamaan joten kysyn sitä nyt teiltä. Viimeksi tuli 17kg joten nyt ois tosiaan tarkotus pitää painonnousu kurissa, ja ihan perinteisesti liikkumalla enemmän.

kuupas+ juupas 4+3
 
Täs pitäis olla itellä joku systeemi, et tietäis mitä ja kenelle vastais. Toistaiseksi seuraa siis erittelemätön vastaus kaikille :)

Minä olen sh päivätöissä ja mies on merillä töissä.

Mun ultra oli 6+1 ja syke näkyi. Saimme kuvan pienestä möykystä (5mm) pussukassaan. Seuraava ultra onkin vasta 16.7. ja se on jo np-sellainen.

ON (.) Oksentelu jatkuu. Nyt myös makuuasennossa on pahoinvointia. koitan asennoitua että näillä mennään ja tämä vaiva varmasti helpottaa sitten helmikuun tullen..

Minni ja Ursula 6+6
 
Kuupas: Joo pitkältähän se tuntui, mutta kyllähän se monilla kestää ja jotenkin olin silloinkin varautunut odottamaan. Se lääkäri, joka ultrasi esikoisen ekan kerran ihmetteli, että aika kauan kesti, vaikka luulisi siinä ammatissa näkevän paljon pidempiäkin yrityksiä ja sitten niitä, joilla ei tärppää vaikka mikä olisi. Mä tunsin tästä kierrosta kiinnittymisen tms. samanlaista nippailua kuin ekasta ja ajattelin, että ei vaan ole mahdollista näin nopeasti...Onneksi keho ei viestittänyt omiaan =) En nyt muista mainitsitko kauan teillä meni esikoisen kanssa, tuliko nopeasti?

Mulla tuli viimeksi painoa n.20kg, joista suurin osa kyllä lähti ihan itsekseen. Muutama kilo on jäänyt pyörimään, joten senkin takia yritän hillitä turhaa pulskistumista. Viimeksi mua tosiaan vaivasi jatkuva nälkä aika alussa, kai se oli tavallaan huonovointisuutta eli pakko oli syödä, jos ei halunnut oksentaa. Todellakin toivon, ettei tällä kertaa samaa vaivaa tulisi.

Otin itseäni niskasta kiinni ja tänään olen juonut paljon vettä, että saisin jalkojen turvotukset kuriin. Liian aikaisin alkoi tällä kertaa, mutta kai se johtuu raskauksien lyhyestä välistä, ei ole kroppa vielä ihan palautunut edellisestä. Viimeksi mua alkoi turvottaa kesäkuumilla joskus rv 20 ja sitten odotuksen lopussa aika viimeisillä viikoilla. Onneksi la aika on talvella, eipä tarvi tuskailla helteiden kanssa. Tukisukat on hyvä keksintö, suosittelen kaikille! Juomisesta johtuen olenkin ravannut koko päivän pissalla :headwall:

Voimia kaikille pahoinvoiville, kyllä se loppuu jossain vaiheessa ja, jos ei, niin ei kun pahoinvointilääkettä pyytämään :hug:
 
labello: Ihan selvät tyttövibat tulee sieltä suunnalta. Et ei ku rinsessamekkoja osteleen vaan! :D

Mä oikeesti kävin jo hypisteleen vauvanvaatteita Stockmannilla ja Lindexillä... :whistle: Mitään en kyllä vielä ostanut, mut saa nähdä kui kauan pystyy sinnitteleen. Sen sijaan ostin esikoiselle kauheen kasan vaatteita ku jotain piti saada mukaan. :ashamed: Onneks parilla kaverilla on lasketut ajat ihan just niin kohta pääsee osteleen niille niitä ihania minikokoisia vaatteita.

Oireista väsymys painaa, mut pahoinvointi on toistaseks vielä pysynyt poissa. Veikkaisin et ens viikolla alkaa. Ja mulla on kans järkky turvotus varsinkin iltaisin. Eilenkin oli ihan kauhee rantapallo ku sovittelin vanhoja juhlamekkoja. Kävin näyttään miehellekin et kato nyt tätä! Ihan ku ois pitemmälläki raskaana. Sinne meni huolella kesäks treenattu sixpack. Bye bye :wave: Ja otettiin muuten eilen jo ensimmäinen mahakuva lähtötilanteesta... Suosittelen. Kuvattiin viimeraskaudessaki muutaman viikon välein. Niitä on hauska kattella jälkeenpäin. :)

Mulla alko jo pesänrakennus vietti. Aikasin tuli tällä kertaa. Tyhjensin eilen kaikki kaapit ja heitän kauheen määrän tavaraa kirpparille. Tarvitaan lisää tilaa ku kohta meitä on neljä. Jeee. :heart:

Pixie ja pallo 5+3
 
Ihanaa, tänään alkoi mulla kesäloma! :) :)
Tosin saattaa venyä pidemmäksikin lomaksi kun mulla ei ole vielä varmuutta että jatkanko samassa paikassa vaiko muualla.
Mutta nyt nautitaan lomsta eikä mietitä tulevia. :D

Mulla on aamuisin alkanut olemaan ihan järjetön nälkä ja on pakko heti syödä aampalaa jottei olo pahene.
Väsymystä on myös, ihan nolotti kun tänäänkin töissä haukottelin ihan pitkin päivää..
Huomenna aattelin varhaisultra-ajan varata, varmaankin jo ens viikolla voitaisiin mennä tilanne tarkistamaan, kun viikkoja on sitten jo päälle 6.

Kaksi kaveria tietää tästä raskaudesta, he kun odottavat itsekin, ja äidilleni ajattelin kertoa varhaisultran jälkeen. :)
Pojalle me ei vielä hiiskuta mitään, vasta ehkä np-ultran jälkeen.
 
Väsymystä täälläkin...ihan uskomatonta että voi väsyttää niin paljon että tuntuu että nukahtaa seisaalleen!

Sain tänään vasta TYKS:istä "virallisen" testituloksen joka otettiin verestä viime keskiviikkona pp 14 (siellä oli joku atk-katkos niin kesti "hiukan" ) mutta anyway, niin hcg-tulos oli 500 IU. Alle sata kuulemma huono ja kun on 200 niin ovat erittäin tyytyväisiä! :heart: Kysyin sitten että tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että molemmat alkiot on kiinnityneet niin sanoivat vaan että "ehkä, ehkä ei". Ota siitä sitten selvää....No, aivan sama kunhan sieltä edes yksi pallero tulee!

Mä oon niin hölösuu, että en oo kyllä pahemmin voinut tätä salassa pitää. Perhe ja kaverit tietää ja töissä oli pakko kertoa kun on sellanen duuni että mitä vaan voi sattua. Siirryn sisähommiin jo noin kuukauden päästä. Ajateltiin miehen kanssa vaan että nyt ollaan onnellisia ja surraan sitten jos tulee surtavaa, mutta toivottavasti ei!
 
Huomasin sitten eilen illalla saunassa että mullahan näkyy jo häpyluusta n.6cm ylöspäin hailukkana linea negra! Nyt rv 7+2. Olen luullut että se ilmaantuu vasta ehkä joskus viikoilla 20 tai jotain, jos edes ilmaantuu... Ja ihan satavarma olen että sitä ei ole aiemmin ollut, hiukan kun on tota itsensätarkkailijan vikaa =) Mitenkäs se oli että liittyykö tuo viiva poika- vai tyttölapseen, vai onko ihan yksilöllistä?
 
Maya: Oon ite kaksonen ja musta ois ihana saada kaksoset. Lapsena oli kivaa kun oli aina saman ikänen kaveri. Ja vieläki ollaan tosi läheisiä. :heart:

Rosinante: Mulla tuli kans esikoisesta se hormoniviiva tosi aikasin, mutta enpä nyt muista oliko ihan noin aikasin. Vanha kansa sannoo, että sillon tullee poika, mutta eihän se mitään paikkaansa pidä. ;) Meilleki tuli tyttö vaikka oli tumma pitkä viiva koko mahan läpi.
 
Helurei, onpas sateinen päivä. Vika työmatka takana nyt puolentoista päivän loppurutistus ja sitten loma... =)

Gallup Me ollaan molemmat myyntitehtävissä. Mun työ on hyvinkin liikkuvaa joten odotan jo innolla ensi vuotta kun saa vaan olla KOTONA!

kuupas mä olen ainakin treenannut ihan normaalisti vielä, kunhan tuo masu kasvaa niinn sitten rupean vasta himmailemaan.

Maha se pömpöttää täälläkin ja ilmaa kertyy :whistle: MItään kummempaa pahaa oloa en ole havainnut, muuta kuin ohimenevinä aaltoina, joista tietty ajattelen että kuvittelen. Väsymykseen olen varmaan jo tottunut.

Vuodosta; itsekin jokaisen wc käynnin yhteydessä vilkaisee paperiin ja toistaiseksi ei ole olut yllätyksiä. JOillainhan on ollut ihan useat kuukautistyyppiset vuodot vaikka on ollut raskaana. Mutta pelästyttäähän se toki.

Kerroin eilen kolmelle ystävättärelle ja sain haleja ja onnentoivotuksia. Heistä kahdella on jo yli 10 vuotiaat lapset itsellään. Jussina paljastuu pikkuveljelleni asia, koska vietämme yhdessä juhannusta ja normaalisti olemme kyllä ottaneet drinkkiä. Myös siskoni n. kymmen vuotiaat lapset ovat silloin kuulolla.


Siinä tärkeimmät ja onnea uusille plussille
:flower:

RV 6+5
 
:wave: kaikille tuleville helmiäiteille..
no niin nyt on ne pirulliset repäisykivut helpottaneet, mutta heti tuli fiilis et onkohan kaikki hyvin kun ei satu, vaikka ilmeisesti se on juuri ekojen raskausviikkojen oire, ja ihan kiva jos sitä ei enää tule, mulla ei ole kuitenkaan pahoinvointia, ihan kun siitä kaikki kärsisi ja kuudetta viikkoa vasta mennään... eli on tämäkin, rinnat mega kipeet, alaselkää juimii, kamalasti väsyttää ja hcg arvot kohdillaan, silti on sellainen epävarma olo joka toinen päivä... yhtä tunteiden vuoristorataa..ehkä ultran jälkeen osaa ottaa vähän sillai rauhallisemmin,tai niinkuin sanoin joka toinen päivä oon tyyni ja jokatoinen päivä kyttään itseäni valtavasti.. tulipas sepostus, mutta tämä on siis se epävarma päivä... =)
mutta ehkä te jos jotkut ymmärrätte tätä... =)

galluppiin: mie teen töitä vaikeasti kehitysvammaisten parissa eli toimin päivätoiminnan ohjaajana hoitokodissa, työ fyysisesti vaativaa joten saa nähdä kuinka sen kanssa käy, käymme mm. uimassa ja jumppaamme, ja asukkaat ovat kaikki aikuisia eli eli.. mutta päivä kerrallaan tuolla töissäkin... =)
 

Yhteistyössä