Savonmuan Hilimat

Minäkin taidan uskaltautua mukaan hilimoihin =) Esikoinen syntyy huhtikuussa ja muutaman kerran on tullut vierailtua noissa jo edellä mainituissa liikkeissä. Lastentarvikkeessa olen saanut aina hyvää, asiantuntevaa palvelua. Carlsonin lastenosastolla taas palvelua en ole saanut lainkaan, myyjiä tuntuu olevan auttamattomasti liian vähän, ja palvelualttiuskin on vähän niin ja näin... Ihan palvelun vuoksi päädyin ostamaan vaunut lastentarvikkeesta. Babystylestä sain kuulla ihan vasta, joten täytyy vierailla sielläkin, kun alan etsimään turvakaukaloa. Koti-Siiliäkin voisi tietysti kokeilla, vaikka mulla on kyllä jo valmiiksi hieman ennakkoluuloja edellisten katselukertojen(huonekaluja) jäljiltä. Onkos Kotisiilissä muuten myytävänä pinnasänkyjä?
 
Kyllä kotisiilistä pinniksiä löytyy. En kyllä kiinnittänyt silloin vaunuja katsellessa paljon huomiota, mutta muistelisin että useita malleja ja hinnat kohtuullisia (joku oli ainakin 80 e). Käytetyn tai Ikean mallin saa kai tuosta vielä puoleen hintaan?
 
Tuolta maalismasuista tänne pyrähdin kysymään sellaista kuin että onko kellään tietoa mitä KYS tekee synnytystapa-arviossa???
Mun esikoinen syntyi kiireelliselllä sectiolla, ja nyt ensi maanantaina on sitten synnytystapa-arvio.
Sitten jo synnyttäneille kysymys, että onko KYS millainen sairaala ja onko mukavaa henkilökuntaa? Esikoinen syntyi Jorvissa ja ainakin minua hoitanut henkilökunta oli tosi töykeää. =(
Kiitos vastauksistanne!
 
mulla synnytystapa arviossa lääkäri ronkki aikasa kokeili myös häntäluun peräaukon kautta :ashamed:
siinäpä ne kiihkeimmät!!
vaikka totesi et mahtuu tulemaan ni kumpikaan poikani ei ole alateitse tullut. ekan jälkeen teimme myös mangeettikuvauksen ja lantion piti olla hyvä mutta nyt kun tässä hiljattain kävin gynellä ja ku hän tutki ja hutki ultras yms niin totesi ettei tästä tule minkäännäköstä vauvaa ulos- totesi lantiossa olevan hankala kiertymä!!
nyt kolmas sit sektiolla :wave:
henkilökunta oli mulla ainakin aika itepäistä, kun päättivät et tämä synnyttää alateitse niin se synnyttää.. ekalla 10cm auki muutama tunti ponnistusta ja sit kiireellinen sektio toisella 7cm auki ku ylläittäin aloin vuotaa verta ja hätäsektio!!!
ku eivät usko et vauva ei ole tulossa haarojen välistä........
osaston porukka oli kylä tosi mukavaa!!!
joksin yks hömelö hoitaja :D

mut ihan hyvillä mielin menen kesällä sektioon!!
 
Uusi Hilima ilmoittautuu mukaan joukkoon. Rakenneultra oli perjantaina ja kun siellä oli kaikki hyvin niin uskaltaa alkaa odottaa täysillä.
Eli viides lapsi tulossa kesäkuussa (la 29.6) kuopus syntyi kaksi vuotta sitten Kys:issä ja olin kyllä erittäin tyytyväinen koko synnytykseen, samoin kuin olin tyytyväinen Kuopion äitipoliin perjantaina, henkilökunta on ystävällistä ja pätevän tuntuista.

 
Heippa, mahtuisko tänne uusi savolainen. Esikoinen olisi tulossa meille, varmaan joskus loka-marraskuussa.

Mie vasta ihan alussa olen, viikoista en tiedä, mutta tarkoitus olis käydä parin viikon päästä varhaisultrassa, niin jospa sit viisastuis vähän :)
 
Mukaan vaan kaikki uudet, tervetuloa :) Aika hiljainen tämä ketju ollut viimeaikoina. Karmea flunssa päällä. Täytyy varmaan taas kohta mennä nukkumaan. Neuvola käynnit tihenivät kahteen viikkoon. En nyt oikein tiedä millä kulkisin sinne neuvolaan kun se muutti Neulamäkeen. Ennen pääsi kävellen mikä oli oikein kiva, mutta Neulamäkeen asti ei kyllä enää oikein kävellä, tylsää.
Totesin tuossa eräänä päivänä että aika vaihtelevaa vauvanvaatetarjonta Kuopion kirppareilla. Oli likaisia ja reikäisiä, suhteettoman kalliita ja sitten todella hyväkuntoisia ja edullisia. Kyllähän sieltä muutama pikkuvaate tarttui sitten mukaan :)
Pääsetköhän sinä memmy jo Kuopion tarjoamaan np ja rakenne ultraan halutessasi?
 
Bonsku Mä en asu Kuopiossa, mutta sinne pitäis sit synnyttämään mennä kyllä. En yhtään tiedä noista ultra jutuista, kun on vasta niin alussa tää raskaus.

Tilasin tänään ajan varhaisultraan, niin saa vähä tietoa lasketustaajasta ja viikoista ym..
 
Heipsan,

tälläkin ollaan oltu koko poppoo enemmän tai vähemmän kipeinä, flunssaa ja sen semmoista "pientä". Ulkona on kyllä ollut ihan ok kelit, mutta kun ei siellä oikein jaksa olla
:/ Kävelylenkit tekee supistuksia ja iskiaskin vaivaa. Esikoista olen vetänyt pulkalla jumppakerhoon ja kauppaan, sekin alkaa olla jo liikaa. Huomaa kyllä että kolmatta kertaa tässä ollaan raskaana, on jo tässä vaiheessa vaikka minkälaista kolotusta. Tulisi kevät pian, ei tuota lunta enää jaksa :) Talvitakkikaan ei enää mahdu päälle, hyvä että vetoketju menee kiinni. Jes...

Mullakin neuvola Neulamäessä ja taas siellä vaihtuu terkka :| Tämä nykyinen oli ihan kiva, mitä nyt aika hiljainen tapaus mutta tulihan tuo tutuksi. Nyt sitten pitää koettaa tutustua tähän uuteen...Lääkäri siellä on pirtsakka nainen, onneksi se pysyy samana.

Isebel 24+2
 
Nostellaan vähän, kun on niin hiljaisia Hilimoja Savonmaalla ollut :LOL:

Meillä vaihtui hoitaja sekä äitiysneuvolassa että lastenneuvolassa, mukavilta kyllä tuntuivat kummatkin. Lääkäriä en vielä tiedä kun en ole päässyt tapamaan tässä kuussa olisi toiveissa saada aika lääkärille.

Fenix 23+2
 
Nostellaanpa tätäkin vaihteeksi :wave:

Sais kyllä nyt pysyä nää plussakelit että sulais kaikki jäät pois. Rassaa kun koko ajan saa varoa kun piha on jäässä. Nyt jos sitten tulee taas lunta päälle niin...kiva. Meiluiten saisi olla joko sellaista kivaa pakkaslunta joka paikassa tai sitten sulaa. Mutta ei tätä jäätä! Tasapaino alkaa kuitenkin olla välillä vähän hakusessa muutenkin :/

Viimeksi "keskustan"neuvolassa käydessä eivät tienneet miten pitkään siellä Neulamäessä ovat, saattavat muuttaa jonnekin toiseen paikkaan taas lähiaikoina. Varmaan rassaa olla töissä kun ei tiedä minne pitää kulkea taas viikon kuluttua. Ja on siinä varmaan hommaa tehdä sitä muuttoakin. Onneksi kuitenkaan neuvolatäti ei vaihdu.
 
Meidän pihassa on todella liukasta. Pelkkää jäätä, on oltava tosi varovainen ettei vain kaadu. Urheasti ollaan kyllä ulkoiltu vaikka kelit olleet kehnoja, on pakko päästä ainakin kerran päivässä ulos :)

Kelan paperit on nyt saatu vihdoin postiin, odotellaan sitä ä-rahapäätöstä ja sitä äitiysavustusta. En ota tällä kertaa pakkausta vaan rahan, ajattelin sillä ostaa kantoliinan (ensimmäiseni!) ja jotain muuta vauvalle. Uusi sitteri ja hoitoalusta olisi tarpeen...

Tänne päin ei mitään uutta, lääkärineuvola on sit ensi tiistaina. Jännityksellä odotan millainen tapaus tämä uusi terkka on :whistle:

Isebel 26+1
 
LEP
Tässä olisi kanssa yksi uusi tulokas tänne savonmualta! :wave: Nyt menossa vasta viikot 4+2 ja pidetään peukkuja, että kaikki menisi hyvin. Esikoista itse odotan ja miehelle tämä on toinen. Asustellaan täällä 100km päässä Kuopiosta, mutta Kuopioon synnyttämään ja ultriin tullaan. Muutenkin Kuopiossa paljon tulee oltua, kun sieltä kotoisin ja vanhemmat asustaa siellä. :)

Mukavaa kevään odotusta kaikille!! :flower:
 
aik
Heips pitkästä aikaa!

Ulkona on kerrassaan ihana ilma ja katsomme esikoisen kanssa sisällä HUPSIS-miehiä (DVD:ltä) :)

Olisiko teillä tietoa mistä päin Kuopiota kannattaisi katsella käytettyjä vauvan vaatteita?
Olen kuullut, että täällä olisi jokin liike, joka ostaa ja myy hyväkuntoisia lastenvaatteita, mutta en ole vielä törmännyt siihen liikkeeseen. Tietääkö joku siitä jotain?
Onhan tässä vielä aikaa lapsen syntymään (heinäkuussa), mutta parempi valmistautua jo nyt (ainakin suunnitteluasteella).
:LOL:

Tervetuloa LEP listalle!
 
Heissan,

ainakin yksi käytettyjen lastenvaatteiden liike löytyy keskustassa, oliko nimeltään PikkuVanha tai jotain sinne päin...? Siellä myös vaunuja, turvakaukaloita jne. Jotain olen sieltä löytänyt sattumalta. Osoitetta en muista mutta googlettamalla varmasti löytyy.

Tällä viikolla oli lääkärineuvola ja sain lähetteen Kyssiin äitipoille kun valittelin kipeitä supistuksia ja paineen tunnetta alapäässä. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja paikat pehmenneet hieman joten sitä sit tarkistellaan ja ultrataan keskiviikkona. Muuten olo on hyvä mutta tosiaan supistukset vaivaa eikä siksi oikein voi tehdä mitään. Lepäillä ei kuitenkaan hirveästi ehdi :/

Äitiysavustuskin tuli toissa viikolla, tilasin heti kantoliinan PikkuRuu -nettikaupasta. Vielä pitäisi ostaa uusi hoitoalusta ja sen semmoista, ehkä jotain vaatettakin pikkuiselle... :) Sukupuoltahan me ei rakenneultrassa saatu selville että vaatteet pitää ostaa neutraalein värein!

Isebel 28+3
 
aik
Kiitos Isebel tiedosta, Pikkuvanhalla oli tosiaan nettisivut.
Millainen vointi sinulla nyt on?
Millaisen äitiyspakkauksen sait? Tuliko siinä vihreitä värejä vai joko oli mahdollisuus uuteen pakkaukseen?
Minä en ole ehtinyt lähettää Kelalle hakemuksia, kun odottelen (jo neljättä viikkoa) työnantajan palkkatodistusta. Hain nimittäin muutosta työaikaan (100%:sta--> n. 80%:ksi) ja muutosprosessi
on pitkä!
Mukavaa päivän jatkoa kaikille. :flower:
 
Hei,

mihin kaikki savolaiset odottajat on kadonneet :)

Täällä mennään rauhalliseen tahtiin, edelleen kipeät supistukset vaivaa. Kyssin äitipolilla vauvan painoarvio oli 1340g ja on jo kääntynyt raivotarjontaan. Itse ihan yllätyin että jo näin aikaisilla viikoilla (rv 30), kuopus taisi kääntyä vasta joskus rv 35 paikkeilla.

Ensi viikon tiistaina taas ä-polikäynti kun seuraillaan kohdunkaulan lyhentymistä. Viime mittaus oli 3cm eli onneksi supistelut eivät ole availleet paikkoja. Lääkäri painotti LEPOA, LEPOA :) Se on hyvin helppoa sanoa kun kotona vilisee kaksi pientä termiittiä!

Isebel 32+0
 
aik
Laitanpa hieman kuulumisiani, kun on niin hiljaista täällä. Kaaduin tänään soraisella asfaltilla (alamäki), mutta vauvan liikkeet tuntuvat vielä ja lasku oli onneksi pehmeälle pyllylle ja siitä sitten selälleen...ei tainnut käydä kuinkaan. Onneksi.
Odotan innolla, että äitiysloma alkaa kesäkuun alussa eli enää muutama viikkoa! Olenkin ihan puutunut pitkään työmatkaan (93 km suuntaansa). Laitoin äitiysraha hakemukseen työmatkakulut, mutta nyt hieman mietityttää miten ne sen siellä laskevat. Luin heinämammoista, että se oli vähentänyt äitiysavustuksen määrää...mene ja tiedä sitten. Kuinka kauan teillä muilla on mennyt, kun KELAlta on tullut äitiysrahapäätös?
Sitten huomasin, että sain edellisen vuoden äitiyspakkauksen ja täytyy sanoa, että tämän vuoden pakkauksessa on neutraalimpia asuja, mikä on mielestäni parempi. Onneksi lapsi kasvaa nopeasti :)
Onkos kellään muuten ollut hiivaa raskauksien aikana? Miten olette hoitaneet sitä?

AIK - laskettu aika 12.7. (kun en viikkoja muista)
 
Tää palas tänne takas! =)
Toi esikko kun synty 10.01.2008, ni tässä ny maanantaina mennään oman neuvolan alkuraskauden ultraan arpomaan, mihin kohti se laskettua aika tän vuoden marras - joulukuun vaihteeseen osuis... jos tuolla masussa tosiaan kaikki OK! (ei oo vissiin häpee olla nopee...) ;)
 
Hei!

Tulin lukemaan kuulumisua ja huomasin, etten itsekään ole muistanut ilmoittaa tähän ketjuun pojan syntymää. Meille siis syntyi 30.11.2007 poika. Ihana, tyytyväinen vauva on:heart:, vappuna jo 5kk, voi kun aika menee nopeaa.

Enkulille onnea, sinä ole todella nopea, hurjaa ajatella, että sisarukset olis samalla luokalla koulussa =) Nyt pikkukakkosen jälkeen tuntuu,että vielä yksi vauva olis kiva, mutta kun kokemuksesta tiedän, että vaikka vauva-ajan jälkeen moni asia helpottaa myös vaikeutuu moni, niin suosiolla anna asian vielä olla. Meillä esikoisella olla tällä hetkellä ihan kamala uhmaikä...
 
LEP
Täällä kanssa ollaan mukana vielä ainakin. Vaikkakin huolissaan meinaa kovasti olla, kun viikon on tuhruvuotoa ollut. :/ Ruskeaa vuotoa on aamulla enemmän, mutta ei kuitenkaan siteeseen asti ja iltaa kohti hyytyy. Yhtenä yönä tuli ihan kunnon lorauskin housuista läpi tummaa verta, mutta sitten se meni ohi samantien ja siteeseen asti ei enää tullut. Torstaina käyty ultrassa ja kyllä siellä sydän ainakin silloin vielä pompotteli normaalisti. Laskettuaika sen mukaan kyllä siirtyi viikolla eteenpäin. Että nyt oiskin rv9+0 sijaan rv8+0.... Piinaviikkoja siis lisää vaan taas! :whistle: Nyt vaan ollaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tämä tuhruttelu ei olisi mitään vakavaa. :'(
 
Heips,

nostelen meidän ketjua ylös...
Kellä on la tässä piakkoin? :)

Mites LEP:n tilanne?

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, onneksi. Viime viikkoinen äitiyspolikäynti meni hyvin, kohdunkaulan tilanne ennallaan eikä kyllä kipeitä supistuksiakaan ole tullut juurikaan. Vauvan painoarvio oli rv 32+6 1900g. Nyt sit odotellaan milloin syntyy, vaikka omasta puolestani saisi jo tulla tässä kuussa...olo on turvonnut ja joka paikkaa kolottaa; on liitoskipuja, lonkkasärkyä, närästystä jne.

Vuodelevon olen jättänyt pois ja puuhastellut normaaleja askareita hiljakseen. Ei ole vaikuttanut olotilaan, mitä nyt kävely on hankalaa juuri noiden liitoskipujen takia :|

Isebel 34+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kitty1979:
Moi!

Täällä yks Savonmaan mamma ilmoittautuu. Heinäkuun lopulla pitäs vauvelin syntyä ja Kyssiin tulen synnyttämään täältä matkan päästä :)

mullakiin on heinäkuun lopulla laskettu aika 28.7 mutta viikolla 38-39 sektio!! tiijä vaik nähtäs siellä!

mie narahin sokruista tuossa toissa päivänä ja nyt on taas alettava mittailee arvoja ja ruokavaliolle! tänään aamu arvo oli hyvä 4.4.

ens viikolla ä.polille mittailee vauvaa tää kasvaa ihan omilla käyrillään sf oli 27viikolla jo huimat 30cm on varmaan tulossa suht tukala loppuaika :whistle:
:headwall:

olen muutes myymässä yhdistelmiä jos jota kuta kiinnostaa kuka ei ole vielä hankkinut. ostin ystävältä yhdistelmät ja ku kotiin toin nuo kärrit ne eivät mahtuneetkaan menemään pukkarin ovesta sisään(meillä vanha talo jossa "työhuoneiden" oviaukot on pieniä) harmi . mutta jos kettään kiinnostaa niin laita vaikka yksityisviestiä!

voikaahan paksusti savolais mammat :wave:
 

Yhteistyössä