Ystäväpariskunta kutsunut juhliinsa myös entisen miesystäväni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En menisi, vaan keksisin muuta tekemistä. Ystävä kuulisi tuollaisesta vielä, en ihan sormien läpi katsoisi moista. Hyvin olisi voinut pistää viestiä exällesi, että tarkemmin ajateltuna, hänen ei olekaan soveliasta tulla, koska sinä olet tulossa ja sinä olet (ystävällesi) tärkeämpi ja lisäyksenä vielä "Ymmärrät varmaan syynkin."

No niin, nyt tuli päätös etten todellakaan ole juhliin menossa. Sain äsken ystävältäni viestin, jossa luki että hän ymmärtää, jos en tahdo tulla. "Ei se haittaa, nähdään joskus toiste paremmalla ajalla."

Mitä helvettiä? Olisi nyt tajunnut edes tosiaan perua exäni kutsun. Mutta ei, minä en nähtävästi enää ole tervetullut. En siis aikaisempaan viestiin ehtinyt vielä mitä vastaamaan.

Pidän tänään työkaveri kanssa hauskaa jossakin ihan muualla. :) Sillä sipuli!

• Tykkää
Reactions: ilaria ja Pinki
Alkuperäinen kirjoittaja Itkettää;29491623:
No niin, nyt tuli päätös etten todellakaan ole juhliin menossa. Sain äsken ystävältäni viestin, jossa luki että hän ymmärtää, jos en tahdo tulla. "Ei se haittaa, nähdään joskus toiste paremmalla ajalla."

Onpa mukava ystävä..

Sulla on varmasti mukavampi ilta tänään työkaveris kanssa, pidä oikein hauskaa!

Mitä helvettiä? Olisi nyt tajunnut edes tosiaan perua exäni kutsun. Mutta ei, minä en nähtävästi enää ole tervetullut. En siis aikaisempaan viestiin ehtinyt vielä mitä vastaamaan.

Lähettäisin vielä takaisin tuhon viestiin, että "katsotaan, mutta epäilen, että sitä aikaa ei välttämättä löydy, jos tosiaan haluat mieluummin juhliin exäni kuin minut". Mulla menisi ainakin totaalisesti hermot ja välit tollaiseen.

No ehkä en vielä vastaa mitään, kun ei ole mitään järkevää vastattavaa. :D Annan nyt asian olla ja puhun sitten hänen kanssaan sillä "paremmalla ajalla."

Phoebsi, sinä sen muuten sanoit. Voi olla mahdollista, kun eihän minulla ole mitään haisua tästä uudesta tyttöystävästä. Tuo selittäisi paljon.

Mutta nyt en enää jaksa ajatella asiaa! :) Keskityn vain tulevaan vapaailtaan. Kiitos kaikille hyvistä viesteistä!

• Tykkää
Reactions: Pinki
Alkuperäinen kirjoittaja Itkettää;29491669:
No ehkä en vielä vastaa mitään, kun ei ole mitään järkevää vastattavaa. :D Annan nyt asian olla ja puhun sitten hänen kanssaan sillä "paremmalla ajalla."

Phoebsi, sinä sen muuten sanoit. Voi olla mahdollista, kun eihän minulla ole mitään haisua tästä uudesta tyttöystävästä. Tuo selittäisi paljon.

Mutta nyt en enää jaksa ajatella asiaa! :) Keskityn vain tulevaan vapaailtaan. Kiitos kaikille hyvistä viesteistä!

Ei taas välttämättä ole ollenkaan hyvä juttu tuokaan. Jos kyseessä on siis sama kenen kanssa mies sinua petti...eli "ystävä" tiesi tod.näk. heidän suhteestaan ennen sinua.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mä luulen että ap:n ystävä kutsui eksän tosiaan ajattelemattomuutta, itse kyllä paikkaisin perumalla kutsun, mutta kaikki eivät olekaan niin antisosiaalisia kuin minä.

Mä itseasiassa tekisin samoin. Hyvän ystäväni erotessa osa kavereista piti asiaa tuollaisissa tilanteissa osapuolten omana ongelmana; sopikoot itse kuka tulee, jos eivät mahdu saman katon alle. Mutta mä taas en, koska olin selkeästi lähempänä toista eli valitsin ystäväni, vaikka jouduin samalla luopumaan toisesta. Harmillista, mutta näin tää menee.

Vastaisin:
"Huh, sepä hyvä, koska olinkin jo kerennyt sopimaan muuta. Anteeksi, unohdin ihan ilmoittaa! Törmäillään!"

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
:hug: ap, kuulostaa kyllä kurjalta tempulta ystävältä :(
En menisi juhliin ja syyn kyllä kertoisin ystävälle.

Jättäisin menemättä ja ottaisin reippaasti etäisyyttä tähän "ystävään". Joko hän on jollain tavalla draamahakuinen ihminen tai sitten siellä on ap.n selän takana ollut jotain meneillään jo pidemmän aikaa. Mikään ystävä tuollainen ihminen ei kyllä ole.

Todennäköisesti olet jo viettämässä iltaa, mutta sanon silti oman mielipiteeni. Älä missään nimessä mene juhliin! Älä käy sielä edes kääntymässä. Säilytä arvosi ja anna kierojen ihmisten juhlia keskenään. Oikein ihanaa ja rentouttavaa iltaa sinulle ja ystävällesi!

Kuulostaa siltä, että selkäsi takana on juonittu. Ystävä tuntee entisen miehesi nykyisen kumppanin ja on ehkä salaillut suhdetta sinulta. Tämä on vain yksi teoria, mutta kannattaa ottaa asia ystävän kanssa puheeksi ja kun asia on selvitetty, voit laittaa välit poikki. Tuollaista ei kannata kenenkään kestää.

Mutta toivottavasti aloittajalla on mukava ilta, eikä hän murehdi ystävänsä käytöstä :)Tule tänne kertomaan sitten miten meni.

Ihme ystävä sinulla. Ainoa oikea teko olisi ollut perua exäsi kutsu. Todella tökeröä käytöstä ystävältäsi, kun laittoi exäsi sinun edellesi.

Mutta ihan hyvä, ettet mene sinne enempää mieltäsi pahoittamaan.

[QUOTE="vvieras";29491654]Lähettäisin vielä takaisin tuhon viestiin, että "katsotaan, mutta epäilen, että sitä aikaa ei välttämättä löydy, jos tosiaan haluat mieluummin juhliin exäni kuin minut". Mulla menisi ainakin totaalisesti hermot ja välit tollaiseen.[/QUOTE]

Passiivis-aggressiivisuus on harvoin hyvä idea tai kypsää käytöstä, ap pystyy varmasti kommunikoimaan ajatuksensa fiksumminkin. Erittäin hyvä idea palata asiaan sitten vähän myöhemmin, kun tilanne on jo vähän rauhoittunut.

Oikein onnistunutta iltaa sinulle ap!

Tuli tosi paha olo puolestasi, ap. :( Mutta sun ystäväsi taitaa olla jotenkin ajattelematonta sorttia muutenkin? Tulee mieleen että kun teillä on pitkä ystävyys takana niin hän ajattelee että kyllä se kantaa tämänkin. On jotenkin innostunut sun exästä juhlavieraana että ajattelee että kyllä sä kestät kun olet niin vanha ystävä. Onko exäsi kenties supliikki mies joka hurmaa vaikka kenet?

Mä tekisin kyllä niin että -koska on kyse hyvästä ystävästä jolle voi edes joskus sanoa suoraan- että laittaisin viestiä "juu ei huvitakaan tulla kun pidät exääni tärkeämpänä kuin mua, vaikka se petti mua". Joillekin kaverille en vaivautuisi tuommoista viestiä laittamaan.

Meinaan vaan että sun kaverisi on jotenkin...öö, vietävissä, houkkamainen, ajattelematon. Siis ei arvosta oikeita asioita. Hän tarttee nyt vähän herättelyä sun puolelta.

Viimeksi muokattu:
Mä luulen, et jos olisin aloittajan tilanteessa, niin ihan uteliaisuuttani menisin bileisiin. Siis olisin kiinnosyunut omista reaktioistani.

Voihan olla, että ystäväsi ei ymmärrä, kuinka suuri asia ero sinulle on. Mä itse kuvittelen aina, et kun joillekuille tulee ero, niin ovat helpottuneita, iloisia vapautuneita jne. Sis nähdä eksää-no big deal.

Miten joku kutsuu jonkun "vahingossa"? Jos erosta noin vähän aikaa ja "ystävä" tietää asian ja sen, kuinka kipeä se on ollut aapeelle, niin tuollaista ei vaan satu vahingossa!!
Ja jos myöhemmin ilmoitetaan tyttöystävän tulosta, on selvästi oltu yhteydessä. Viimeistään tässä vaiheessa ystävän olisi tullut ilmoittaa, ettei esim. mahdu enempää porukkaa tai että olet tulossa ja parempi olisi exän pysyä pois. Ja jos ex vieläpä levittää aapeesta ilkeitä juttuja, niin kovasti ihmettelen tätä ystävän toimintaa..
En menisi ja miettisin monta kertaa, menisinkö myöhemminkään.

Yhteistyössä