Ystävä sitten otti ja suuttui. Kyseessä lastenhoitoasia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ihmettelen sua. ite oon lapsia hoitanu ja heitä oli 5 joista kaks kävi kerhossa ja hyvin kuskaaminen onnistu
omat on aina omat

ei kuule omat mitenkään poikkea hoitolapsista

No TOD. poikkeaa! Mä en ainakaan haluaisi vastuulleni kenenkään muun lapsia, omissakin on välillä tekemistä. Varsinkaan jos siitä ei makseta ihan kunnon palkkaa eikä ole tilaa.

on ihan omistakin lapsista kokemusta et ihan omasta kokemuksesta tiedän, mut toki ei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa toisen lapsia hoitoon ja en mäkään ottas jos ei kunnolla siitä maksettas

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
ihmettelen sua. ite oon lapsia hoitanu ja heitä oli 5 joista kaks kävi kerhossa ja hyvin kuskaaminen onnistu
omat on aina omat

No TOD. poikkeaa! Mä en ainakaan haluaisi vastuulleni kenenkään muun lapsia, omissakin on välillä tekemistä. Varsinkaan jos siitä ei makseta ihan kunnon palkkaa eikä ole tilaa.

on ihan omistakin lapsista kokemusta et ihan omasta kokemuksesta tiedän, mut toki ei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa toisen lapsia hoitoon ja en mäkään ottas jos ei kunnolla siitä maksettas

Omien kanssa kävelisin kyllä ja olisin varautunut, että lapsia on monta ja pienin ikäeroin. Näin ei kuitenkaan ole, koska en ole pph, en ole suurperheellinen, eikä minusta semmoista saa. Näin yhtäkkiä en ole valmis moiseen. Eikä meillä ole välineitä moiseen.

Musta sun kaverilla ei oo oikeutta suuttua. Oon kerran hoitanu 6 alle kouluiästä päivän ja toista kertaa en sitä tee! Oli kulla apuna sitten kahen ala-asteisen silmät..

Kyllähän se onnistuu, kun laittaa onnistumaan, mut ei helvetti kukaan voi olettaa, että kaveri hoitaa lapsia vaan siksi, ettei halua laittaa niitä hoitoon. Ihan ok, jos kaveri tarjoutuu ottaa lapset hoitoon ja hälle on ok se kotihoidontuki tai mikäliekorvaus siitä tai sit pelkkä sapuska korvaus. Ihan sama mulle, mut ei ketään voi vaatia hoitaa toiseb lapsia!

omat on aina omat

[i] :o
Mä en ottais mistään hinnasta hoitolapsia, mutta mielelläni oon omani hoitanut!

...ettei mitenkään poikkea?? Päinvastoin, omat ja hoitolapset on ihan eri planeetalta
[/
i]

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Aika karu kaveri sulla,huh!Mulla ei kävis pienessä mielessäkään ottaa tähän huusholliin edes yhtä ylimääräistä lasta vaikka maksais kaks tonnia kuussa!

Juu! Mieluummin meen töihin! Ehtii sitte enemmän olee omien lasten kanssa kun työpäivä on ohi! Tossa omat jää helposti vähemmälle huomiolle päivisin, ja illalla taas aattelee että onhan tässä koko päivä yhdessä oltu

Ei ees perhepäivähoitaja saa ottaa 3 alle kouluikästä hoitolasta, jos itellä on kaks alle kouluikästä. Ja sulla lisäksi vielä juuri koulun aloittanut. Ei vetele tommonen peli!! :)

Ok. Kiitos teille. Minä hautaan koko asian ja annan kaverin mököttää vapaasti. Halusin kuulla mielipiteitä. Kiitos. Ja ymmärtämättömille voin sanoa, että ei voi aina kauhalla vaatia.:)

Paljonkos se hoitomaksu on kolmesta lapsesta, n. 400 e/kk? Lisäksi ystäväsi menettää kotihoidontuen sisaruskorotuksineen ja mahdollisine kuntalisineen, kuitenkin vähintään 300 e/kk. Ja koskapa sinun tarvitsisi laittaa ruoka ja välipalat lapsille, niin olisi ihan kohtuullista saada heidän hoitamisestaan n. 900 e/kk.

Ystäväsi ei halua vielä ymmärtää. Kai se järkiintyy.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Paljonkos se hoitomaksu on kolmesta lapsesta, n. 400 e/kk? Lisäksi ystäväsi menettää kotihoidontuen sisaruskorotuksineen ja mahdollisine kuntalisineen, kuitenkin vähintään 300 e/kk. Ja koskapa sinun tarvitsisi laittaa ruoka ja välipalat lapsille, niin olisi ihan kohtuullista saada heidän hoitamisestaan n. 900 e/kk.

Ystäväsi ei halua vielä ymmärtää. Kai se järkiintyy.

Kaipa se järkiintyy. Ja kotona pitää olla koululaisen tullessa, auttaa läksyissä, kysellä päivästä ja olla läsnä omillekin. Ei siitä tulis, kuin hermojen menetys ja hirveä väsymys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Heh. Luulen, että et ole tosissasi. Mutta vastaan silti. Meillä ei ole tuplia, enkä aio niitä hankkia. Pulkka ei luista juuri nyt ja matkaa on 3km. Kolme ei jaksa kävellä.

:laugh: Nyt vasta luin ekan sivun. Hih. Johan toki sä ostat tuplat muutaman viikon hoitoa varten. :laugh: Tämäkin vielä. Kerrassaan lystikäs ketju

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Heh. Luulen, että et ole tosissasi. Mutta vastaan silti. Meillä ei ole tuplia, enkä aio niitä hankkia. Pulkka ei luista juuri nyt ja matkaa on 3km. Kolme ei jaksa kävellä.

:laugh: Nyt vasta luin ekan sivun. Hih. Johan toki sä ostat tuplat muutaman viikon hoitoa varten. :laugh: Tämäkin vielä. Kerrassaan lystikäs ketju

Eikö vain. Ystäväni on mallia: otan paskatkin perseestä, jos se jotenkin vain minua hyödyttää. Se kyseli, että eikös meillä ole tuplat vielä tallella ja että paljonkohan käytetyt maksaisi...

Mä voin myydä sulle tuplat jos ei oo tallella.... harmi että seisomalaudan jo ehdin myydä ois voinu sulla olla sillekin käyttöä...

Joo mutta kyllähän sitä kysyä saa et hoitaisitko, mutta että suuttu.... jokainen tyylillään toiset haluaa hoitaa muiden lapsia ja silloin se on ihan ok. mutta pakkohan kenenkään ei ole hoitaa muita ku omiansa..

Alkuperäinen kirjoittaja biibbi:
Mä voin myydä sulle tuplat jos ei oo tallella.... harmi että seisomalaudan jo ehdin myydä ois voinu sulla olla sillekin käyttöä...

Joo mutta kyllähän sitä kysyä saa et hoitaisitko, mutta että suuttu.... jokainen tyylillään toiset haluaa hoitaa muiden lapsia ja silloin se on ihan ok. mutta pakkohan kenenkään ei ole hoitaa muita ku omiansa..

Toki saa kysyä, mutta ei pidä olettaa, että hoidetaan. Ja kehtasi vielä sanoa, että heillä on niin helpot lapset, että jo ne siinä menee sivussa. Ja mamma itse on menossa töihin, koska ei enää jaksa olla kotona täyspäiväinen äiti. En tajua aina, en. Onneksi ei tarvikaan. Omat jaksan hoitaa hyvin, mutta liika on liikaa.

En jaksanut kahlata koko ketjua, mutta...
Lain mukaan pph:lla saa olla 4+1 lasta eli siis 4 kokopäivästä ja 1 puolipäivänen.
Ja tuo 7v on se puolikas eli sulla olisi 5 kokopäivästä, menee siis laittomaksi!
Ja hinnasta; se on n. 200 euroa /lapsi eli maksaisiko kaverisi sen?

Yhteistyössä