Ystävä sitten otti ja suuttui. Kyseessä lastenhoitoasia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ystävä sai töitä. Työt alkaa maaliskuussa. Hällä on kolme lasta, 1-v, 3-v ja 5-v. Minulla on kans kolme lasta iät 2-v, 4-v ja 7-v. Ystävä kysyi, hoitaisinko heidän lapsiaan syksyyn asti! Saisin kuulemma jotain tukea ja olisin siis tyyliin pph. MUTTA meidän 4-v kulkee kerhossa, enkä voisi tommoisen lauman kanssa kerhoon häntä viedä. Minulla ei ole päivisin autoa käytössä ja kerho on lapselle tärkeä.

Ystävä sanoi, että voisihan sitä ajatella niin, että heidänkin lapset sitten pääsisi samaan kerhoon. En minä siltikään voi kuskata viittä yhtään minnekään... Matkaa on 3km. Iso asia tässä on myös se, että me asumme kerrostalokolmiossa väliaikaisesti, kunnes oma talo valmistuu. Ulos ei voi päästää ketään hetkeksikään ja meillä on tilat sisällä ihan minimaaliset jo omalle sakille.

Ystävä haluasi pitää lapsensa tavallaan kotihoidossa (eli meillä...) ja vasta syksyllä tarhaan. Kerroin, että en jaksa ottaa tähän edes yhtä, saati kolmea. Tämähän suuttui.

ymmärrän hyvin sua ja jos tosta suuttuu ni mun mielipide on et suuttukoo!mun kaveri suuttu nii paljo niinki mitättömäst asiasta ku halus ostaa vauvan vaatteita enkä suostunu antaa niit ellei maksa samalla...ei o yli 2vko kuulunu pihaustakaa sielt päi!

kokeileppa miten käy, kun heität kunnon hinnan millä hoidat esim 800?/kk. ei pimeästi vaan ystäväsi hoitaa työnantajamaksut ym....
oletan että kyseessä oli "ilmaishoito" korvauksena parisataa...

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
kokeileppa miten käy, kun heität kunnon hinnan millä hoidat esim 800?/kk. ei pimeästi vaan ystäväsi hoitaa työnantajamaksut ym....
oletan että kyseessä oli "ilmaishoito" korvauksena parisataa...

Minä myös olettaisin ystäväni pihiyden tietäen, että tarkoitus on päästä vaan helpolla ja halvalla. Eivät varmasti maksaisi, kuin ihan minimin ja senkin hampaat irvessä. Jotenkin nyt vaan ärsyttää koko juttu, vaikka tiedän, että pitäis vaan kuopata ja unohtaa.

Ei oo sun vikas jos "ystävä" suuttuu!

Itse pyörtyisin jos joku kehtais tunkea lapsensa mulle hoitoon tuollaisessa tilanteessa :o
Ja selityksen kieltäytymiseen kuultuaan vielä suuttuis :headwall:

Mul oli tollai saman tyyppinen tilanne kaverin kans! suuttu ja vuoteen ei kuulunu mitään... mut on sellainen kaveri et on muutenkii suuttumis herkkä ja ei sit aina välil kuulu pitkii aikoihi mitään! "väliajoilla" tosi ihana ihminen ja kaveri!!

no jos tollasesta suuttui niin johan on.. :o ihem hommaa. luulis nyt hänen tietävän että teillä pienet tilat ja miten ilman autoa 5 pienen kanssa pääsee mihinkään. ei mitenkään. :hug: älä välitä kyllä se järkiinsä tulee ja jos ei tule niin ei ole oikea ystävä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ystävä sai töitä. Työt alkaa maaliskuussa. Hällä on kolme lasta, 1-v, 3-v ja 5-v. Minulla on kans kolme lasta iät 2-v, 4-v ja 7-v. Ystävä kysyi, hoitaisinko heidän lapsiaan syksyyn asti! Saisin kuulemma jotain tukea ja olisin siis tyyliin pph. MUTTA meidän 4-v kulkee kerhossa, enkä voisi tommoisen lauman kanssa kerhoon häntä viedä. Minulla ei ole päivisin autoa käytössä ja kerho on lapselle tärkeä.

Ystävä sanoi, että voisihan sitä ajatella niin, että heidänkin lapset sitten pääsisi samaan kerhoon. En minä siltikään voi kuskata viittä yhtään minnekään... Matkaa on 3km. Iso asia tässä on myös se, että me asumme kerrostalokolmiossa väliaikaisesti, kunnes oma talo valmistuu. Ulos ei voi päästää ketään hetkeksikään ja meillä on tilat sisällä ihan minimaaliset jo omalle sakille.

Ystävä haluasi pitää lapsensa tavallaan kotihoidossa (eli meillä...) ja vasta syksyllä tarhaan. Kerroin, että en jaksa ottaa tähän edes yhtä, saati kolmea. Tämähän suuttui.

Voi ei, siis voiko joku olla noin typerä! miks tää nainen menee sit töihin, jos haluu lapset pitää kotihoidossa :D eikös ois yksinkertasinta hoitaa itse kotona, buahhahaa :D:D

Naurettavasta syystä suuttui, ei s sun ystävä voi vaatia että sää hoidat sen lapsia ja ei siitä mun mielestä tarvii suuttua. Sun ystävähän vois hommata lastenvahdin kotiinsa jos se ne kotihoidossa haluaa pitää ja oisko sun ystävä sit ollut valmis tekeen sulle saman?

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Voisihan sitä kokeilla viikon siten, että sinun lapsesi olisivat ystäväsi hoidossa ja katsoisitte kuinka sujuu. :whistle:

Kysyin, että ottaisitko tämän meidän lauman, jos meillä olisi sama tilanne. Ystävä sanoi, että sehän on ihan eri asia, kun teillä on niin hankalat lapset ja meillä niin helpot. Että ne helpot menisi siinä sivussa. Vittu.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ihmettelen sua. ite oon lapsia hoitanu ja heitä oli 5 joista kaks kävi kerhossa ja hyvin kuskaaminen onnistu
omat on aina omat

ei kuule omat mitenkään poikkea hoitolapsista

No TOD. poikkeaa! Mä en ainakaan haluaisi vastuulleni kenenkään muun lapsia, omissakin on välillä tekemistä. Varsinkaan jos siitä ei makseta ihan kunnon palkkaa eikä ole tilaa.

ei sun tartte kaverisi lapsia ottaa hoitoon, vaikka ei mitään kerhoa olisikaan. sulla on kolme lasta, eikä sun tarvitse jaksaa kolmea vierasta lasta siihen päälle, jos et halua.

ihmettelen sua. ite oon lapsia hoitanu ja heitä oli 5 joista kaks kävi kerhossa ja hyvin kuskaaminen onnistu

Heh. Luulen, että et ole tosissasi. Mutta vastaan silti. Meillä ei ole tuplia, enkä aio niitä hankkia. Pulkka ei luista juuri nyt ja matkaa on 3km. Kolme ei jaksa kävellä.

HHHHAaaaah! :laugh: :laugh: *kuvittelee ap:n palstailemaan 6 lapsen ympäröimänä "leppoisassa kotiympäristössä" hämmentäen samalla terveellistä lounasta ja ulkoillen porukalla 2x2 tuntia satoi tai paistoi*

Yhteistyössä