"Ystävä" pakkosyöttää ja esittelee raskauttaan väkisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oksennan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et siis ole sanonut hänelle, ettet itse voi saada lapsia? Jos näin on, eihän hän voi tietää, että pitäisi olla hienovaraisempi

En ole suoraan sanonut, mutta olen kyllä jättänyt lähes systemaattisesti vastaamatta kaikkiin "lässytys/hehkutus" viesteihin tai sitten vastannut viileästi jotain ympäripyöreää tyyliin "maailman tavallisin asia, haukotus"...

Eli ystäväsi luulee, ettet ole vauvoista innostunut ja haluaa jakaa onneaan, jos se vaikka tarttuisi. Itse olet nyt sopan keittänyt, kun et suoraan puhu.

Peesi. Olen myös sitä mieltä, ettei tuo ystäväsi ole sinulle kovin tärkeä muutenkaan jos olet valmis pistämään välit poikki kertomatta toiselle mistä todella kiikastaa. Eli periaatteessa asiaa on aika turha puida sen enempää. Jos et pidä häntä ystävänä niin unohda koko juttu ja vaihda vaikka numeroa ja sähköpostia. Jos todella olet hänen ystävänsä, kerrot mistä käytöksesi johtuu ja katsotte sitten yhdessä saatteko suhteenne vielä kuntoon.

Et siis ole sanonut hänelle, ettet itse voi saada lapsia? Jos näin on, eihän hän voi tietää, että pitäisi olla hienovaraisempi

En ole suoraan sanonut, mutta olen kyllä jättänyt lähes systemaattisesti vastaamatta kaikkiin "lässytys/hehkutus" viesteihin tai sitten vastannut viileästi jotain ympäripyöreää tyyliin "maailman tavallisin asia, haukotus"...

Ja tuostako pitäisi ymmärtää, että asia on sinulle kipeä ja arka.

Hohhoijakkaa. Miksi asioista ei voi puhua, vaan pitää ymmärtää, että ystävä tarkoittaa mustaa, kun puhuukin vaaleanpunaisesta tai keltaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja rollo:
Alkuperäinen kirjoittaja treMAMMA3:
no miten hän voisi tietää, jos et kerro! ehkä hän sitten osaa olla esittelemättä "ihanaa onneaan" joka hetki. Mutta kait sinä ystävänä voit olla kaverisi puolesta onnellinen?! :|

En ä ainakaan olisi onnellinen toinen puolesta..miten siihen muka pystyisi jos omat asiat päin veetä...

Mustakin "onnellisuus" on tässä väärä termi. Ei VOI olla onnellinen "toisen puolesta" jos itse on maansa myynyt. Se on aika mahdoton yhtälö?!

mä pistin ex-ystävääni välit poikki..esitteli kaksosiaan ku mulla oli just 2 keskenmenoo takana...Siis mä en jaksanu katella sen muksun kuvii ja sitä lässytystä aina niistä. Ja teisi ihan hyvin mikä oli mun tilanne....
tekopyhyyttä en halunnut "että onpas nyt kauniit lapset" ja onnea nyt sydämeni pohjasta...no thanks.

no miten hän voisi tietää, jos et kerro! ehkä hän sitten osaa olla esittelemättä "ihanaa onneaan" joka hetki. Mutta kait sinä ystävänä voit olla kaverisi puolesta onnellinen?! :|

En ä ainakaan olisi onnellinen toinen puolesta..miten siihen muka pystyisi jos omat asiat päin veetä...

Ja se on sitten ystävän syy jos sun asiat on päin persettä ja et sitä edes ystävällesi kerro, kristallipalloko sillä ystävällä pitää olla jotta tietää mitä sinulle saisi puhua?

Alkuperäinen kirjoittaja tollo:

Ja se on sitten ystävän syy jos sun asiat on päin persettä ja et sitä edes ystävällesi kerro, kristallipalloko sillä ystävällä pitää olla jotta tietää mitä sinulle saisi puhua?

Saahan se puhua mitä haluaa ,ei kekenkään oo pakko olla onnellinen toisen puolesta. Mutta voishan tuo ap laittaa välit poikki just senkin takii kun se kaveri ei oo niin hyvä kaveri kuitenkaan että ap olisi halunnut mainita tätä edel.olevaa asiaa sille. Eli poikki vaan!

:o Sinä tässä olet se tyly osapuoli! Jos kyse on ystävästä, niin kyllä sinä hänelle voit suoraan kertoa tuskastasi tavalla tai toisella. Ei toinen välttämättä viileästä käytöksestäsi ymmärrä mistä on kyse. Ystäväsi haluaisi sinun tukevan ja jakavan ilon kanssaan. Vaikka itsellä ei onnistukaan ja lapsettomuus sattuu voit silti olla ystävälle tukena ja iloita hänen onnestaan. pääsethän sillä tavalla itsekin vauva-asioihin mukaan ja saatat saada lohtua siitä.

Ystäväpariskunnallani oli pitkä ja kivulias tie onnistuneeseen raskauteen eivätkä he olleet minulle katkeria helposti onnistuneesta lapsen saannista. Itse olin henkisenä tukena ja surin heidän mukanaan, kun he avoimesti kertoivat vaikeuksistaan. Nyt olen itse kipeässä tilanteessa, kun toisen lapsen saaminen ei meinaa onnistua. Jos ystäväni olisivat käyttäytyneet kuten sinä nyt ystävääsi kohtaan, ei minulla olisi nyt vertaistukea auttamassa tuskallisten pettymysten yli.

Muista siis, että he saattavat olla joskus samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Heidän onnensa ei ole sinulta nyt pois, mutta vaikeuksissa ystävät tukevat toisiaan. Jos et puhumaan pysty, niin kirjoita kirje. Ystäväsi tarkoittaa varmasti vain hyvää ja ansaitsee suoran selityksen käytöksellesi voidakseen ottaa sinut paremmin huomioon. Voimia kipeään tilanteeseen ja onnea yritykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Jos hän on todella ystäväsi niin et vain vihjaile vaan sanot suoraan että et halua kuulla raskaudesta koska et itse voi saada lasta ja se tekee kipeää.

tää ei aina toimi. miehen veli ja puolisonsa tiesivt kyllä että meille ei tuota onnea niin helposti suoda mutta kuitenkin jouduin noita kuvia katselemaan. tai no luin lehteä kun en pystynyt eikä kiinnostanut. sit oltiin loukkaantuneita kun ei kiinnosta.

jotkut vain ei tajua vaikka suoraan sanoo.

Itsellä ystävä, joka vuosien ja vuosien yrittämisestä huolimatta, ei ole saanut lasta. Itselle oli vaikeeta aikanaan kertoa siksi omasta raskaudesta; mutta yllätys, hän olikin vaan iloinen minun puolestani. Edelleen samassa tilanteessa ja siltin jaksaa olla kiinnostunut ystäviensä lapsista. Mutta myös me muistamme olla kiinnostuneita siitä, että kysellään hänen tuntojaan ja fiiliksiään. Me puhutaan paljon, mä lapsestani ja hän lapsettomuudestaan. Ihan normaalisti mennään. Toisaalta, mä en raskausaikana, vaikka ite ikionnellinen olinkin, niin mitenkään ylenpalttisesti hehkuttanut; ymmärsin ihan ite, että kaikki ei varmasti jaksa kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Jos hän on todella ystäväsi niin et vain vihjaile vaan sanot suoraan että et halua kuulla raskaudesta koska et itse voi saada lasta ja se tekee kipeää.

tää ei aina toimi. miehen veli ja puolisonsa tiesivt kyllä että meille ei tuota onnea niin helposti suoda mutta kuitenkin jouduin noita kuvia katselemaan. tai no luin lehteä kun en pystynyt eikä kiinnostanut. sit oltiin loukkaantuneita kun ei kiinnosta.

No jos tämä ei toimi niin sitten voi ihan hyvällä omalla tunnolla pistää ne välit poikki. Ainakin ap olisi yrittänyt kertoa oman kantansa. Jos pistää välit poikki kertomatta toiselle mistä kiikastaa niin se on mun mielestä typerää ja itsekästä. Jää varmaan tuolla "ystävälle" tosi kiva mieli...

Ihme käsitys ystävyydestä jos ei voi suoraan puhua. Eihän hän voi tietää miten suhun sattuu jos et kerro suoraan sitä hänelle. Ja sitten syytetään tätä ystävää ja ollaan pistämässä välejä poikki..just, kukakohan tässä se "ystävä" on. Totta kai hyville ystäville haluaa jakaa asioita, etenkin uusia ja ihania, joista on innoissaan.

mut raskaus on niin iso ja mullistava asia et se voi olla ainut juttu mikä sun ystävällä on mielessä joten sinuna sanoisin asiat suoraan. taidat olla kateellinen ystävällesi ja se ei oo hyvä syy laittaa välejä poikki ja vielä syyttää ystävää siitä että käyttäytyy tollein. ei hän voi sun ajatuksia lukea. ja tosiystävä ymmärtäisi empaattisemmin miten hienoa on et ystävälle on edes tommoinen onni suotu. Jos itse raskautuisit joskus niin varmasti haluaisit että myös ystäväsi olisi mukana sun elämäntilanteessa eikä käpertyisi omiin tuskiinsa.

Sanoisin suoraan ystävälle, että on ihanaa että saat vauvan, mutta toivoisin että et lähettäisi minulle ultrakuvia tai hehkuttaisi asiaa koko ajan, sillä aihe on minulle arka, ja jostain muustakin asiasta olisi mukavaa joskus jutella.

Jos asia ei ystävälle sovi, niin sitten olisi kai pakko katkaista välit.

Sanoit suoraan että en halua kuulla lapsistanne koska se tuntuu minusta todella pahalta? Vai olit kertonut lapsettomuushoidoista ja siitä heidän olisi pitänyt tajuata ettet halua nähdä valokuvia?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No jos tämä ei toimi niin sitten voi ihan hyvällä omalla tunnolla pistää ne välit poikki. Ainakin ap olisi yrittänyt kertoa oman kantansa. Jos pistää välit poikki kertomatta toiselle mistä kiikastaa niin se on mun mielestä typerää ja itsekästä. Jää varmaan tuolla "ystävälle" tosi kiva mieli...

totta on ettei kukaan pysty lukemaan ajatuksia. ja oman onnen huumassa ei varmasti huomaan toisen surua.
eli aplle neuvoksi. sano suoraan ettet pysty kuuntelemaan kaikkea hehkutusta oman tilanteesi vuoksi. jos ystävä ei ymmärrä niin ehkei ole sen arvoinen.
itsellä nyt kaveri jonka masu jo on pullea mutta puhuu asiasta kanssani vain jos kysyn. hienotunteista.

Just. Tää on niin tätä: Minä, minun napa, minun napa, minä, minä, minun napa...

Mistä hemmetistä se sun "ystävä" VOI TIETÄÄ että se on sulle arka ja kipeä aihe, josta et halua kuulla, JOS SINÄ ET SANO MITÄÄN? Pitäisikö sen lukea sun ajatuksia ollakseen ystävä-ilman-lainausmerkkejä?

Musta SINÄ olet tässä se "ystävä"-lainausmerkkien-kera, koska SINÄ et avaa suutasi. Toinen ei TIEDÄ että pahoittaa mieltäsi lisää ja on "sadistinen", ja SINÄ haukut häntä seläntakana.

Ja toinen asia.

OIKEA YSTÄVÄ on onnellinen ystävänsä puolesta, vaikka itsellä menisi huonosti. Se, että sinä et voi saada lapsia on erittäin surullista, harmittavaa, ja mitä kaikkea, mutta SILTI sinun ystäväsi on onnensa ansainnut.

Ja ennenkuin sanot mitään, niin tiedän mistä puhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Sanoisin suoraan ystävälle, että on ihanaa että saat vauvan, mutta toivoisin että et lähettäisi minulle ultrakuvia tai hehkuttaisi asiaa koko ajan, sillä aihe on minulle arka, ja jostain muustakin asiasta olisi mukavaa joskus jutella.

just näin...Ja jos ottaa nokkinsa asiasta, niin eikös olekkin hyvä että "kaveri" ei olekkaan enää kaveerauksen arvonen. Seasta kyl aina löytyy taulapäitä jotka ei tajuu mitään vaikka kuinka sanoo että en haluu puhuu asiasta....Itse sanoin suoraan aikoinaan että ei kiinnosta...Ja välit meni poikki...mut mulla helpottunut olo kun ei tarvitse feikkaa koko ajan näille.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
ja nytkö pitäs ap:n tuntea syyllisyyttä jos ei jaksa/halua tukea tätät kaveria?

Ei tietenkään tarvitse tuntea syyllisyyttä, mutta voisi kertoa ystävälleen suoraan, ettei halua kuulla tuollaista hehkutusta ja mahdollisesti syynkin siihen. Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:n fiilikset, mutta en sitä, että tuota raskaana olevaa kaveria syytetään sadistiksi yms, vaikkei ap itse ole suoraan sanonut tälle kaverilleen, ettei halua kuulla noita juttuja.

Ei ilmeisesti sitten ole mikään tärkeä ystävä, jos ensisijaisena asioiden ratkaisemiskeinona on laittaa välit poikki sen sijaan että puhuisi ystävälle suoraan.

Sanoit suoraan että en halua kuulla lapsistanne koska se tuntuu minusta todella pahalta? Vai olit kertonut lapsettomuushoidoista ja siitä heidän olisi pitänyt tajuata ettet halua nähdä valokuvia?

jos sanon ettei minua kiinnosta katsoa ultrakuvia niin ei pitäisi pakottaa. oli syy sitten mikä tahansa. en ole nähnyt lähempienkään, kuten siskojeni kuvia, joten puolitutun kohtuskannaus ei ole mielenkiintoista. vaikka itselläni olisi kymmenen lasta saanen silti valita kenen raskaudesta olen niin kiinnostunut että katselen videota sikiöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:

Mistä hemmetistä se sun "ystävä" VOI TIETÄÄ että se on sulle arka ja kipeä aihe, josta et halua kuulla, JOS SINÄ ET SANO MITÄÄN? Pitäisikö sen lukea sun ajatuksia ollakseen ystävä-ilman-lainausmerkkejä?

Musta SINÄ olet tässä se "ystävä"-lainausmerkkien-kera, koska SINÄ et avaa suutasi. Toinen ei TIEDÄ että pahoittaa mieltäsi lisää ja on "sadistinen", ja SINÄ haukut häntä seläntakana.

Ja toinen asia.

OIKEA YSTÄVÄ on onnellinen ystävänsä puolesta, vaikka itsellä menisi huonosti. Se, että sinä et voi saada lapsia on erittäin surullista, harmittavaa, ja mitä kaikkea, mutta SILTI sinun ystäväsi on onnensa ansainnut.

Hah, lisään vielä että oletpas sinä ilkeä ja pikkusieluinen ap. Luin juuri miten sinä käyttäydyt ystävääsi kohtaan, joka on maailman onnellisin nainen tällä hetkellä... "maailman tavallisen asia. haukotus". Njoo. Sinä et ystävääsi ole ansainnut!
Kamalan itsekeskeistä.

Ja toinen asia.

Hah, lisään vielä että oletpas sinä ilkeä ja pikkusieluinen ap. Luin juuri miten sinä käyttäydyt ystävääsi kohtaan, joka on maailman onnellisin nainen tällä hetkellä... "maailman tavallisen asia. haukotus". Njoo. Sinä et ystävääsi ole ansainnut!
Kamalan itsekeskeistä.

Et todellakaan tiedä mistä puhut. Ja kyllä, näin on - olet todella pikkusieluinen, hyvä kun huomasit sen itsekin.

Ja toinen asia.

Kamalan itsekeskeistä.

Et todellakaan tiedä mistä puhut. Ja kyllä, näin on - olet todella pikkusieluinen, hyvä kun huomasit sen itsekin.

No mutta. Tiedän todellakin mistä puhun.

Sanotko oikeasti että ystäväsi pitäisi lukea ajatuksiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Näin juuri. Voi sanoa vielä ettei halua puhua omasta tilanteestaan enempää. Kyllä normaalisti ihminen nyt tuon ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin sitten ei tosissan auta muuta kun pistää väit katkolle.