"Ystävä" pakkosyöttää ja esittelee raskauttaan väkisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oksennan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En pistäisi välejä poikki, koska tuntuu, että ystäväsi ei vain ole hoksannut pahan olosi oikeaa syytä. Mikset voisi kertoa hänelle, että aihe on erittäin kipeä ja arka, koska sinä et voi saada lasta syystä tai toisesta. Onhan hän kuitenkin ystäväsi.

Miten voi olla ettei hoksaa sellaista? Se on minulle käsittämätöntä! Jos kertoisin pariin otteeseen toiselle ihmiselle itselleni tärkeästä asiasta saamatta mitään vastakaikua, niin vaikenisin! Hän ikään kuin yltyy tästä.

Kysymykseesi: en pysty puhumaan asiasta kenellekään. En ainakaan vielä.

Ei sitä hormonihuuruissa mitään hoksaa. Jos et sano asiaa suoraan, niin ystäväsi varmasti ihmettelee, mistä sinä olet suuttunut.

Miten voit olla noin helvetin ikävä ihminen! Asenteesi on todella kuvottava! Odotat siis että "ystäväsi" lukisi ajatuksia? Ja että hän ei saisi hehkua POSITIIVISTA odotusta vaan pitäisi oikein pelkoja esitellä?

Joo, on ehkä parasta että päästät tuon ihmisen nauttimaan elämästään.

ehkä parasta että ap laitat välit poikki sen ns. kaverin kanssa....Mie olen laittanu kaikkien sellasten kanssa joilla on nehgatiivinen vaikutus muhun ja joiden kans ei yksinkertasesti synkkaa enää. Ehkä menny hyvin kun oltu nuoria yms..mut kaikki muuttuu. Mulla on kyl paljon kamui joiden kans satavarmasti meen läpi elämän..mut se onb kumma että ne onkin melkee "ajatustenlukijoita". Ne osaa kattoo ku mua vit... ja tietää koska suu laitetaan suppuun.....

Sun ystävä ei voi mistään hienovarasista vihjauksista tajuta, että sä et voi saada lapsia. Tietääkö ystävä, että haluaisitte lapsen? Me ei voida saada lasta luomuna, koskaan ja kun saatiin kuulla asia, tuntu että maailma kaatuu päälle. Töissä lässytettiin että joo tulee se teillekkin kun lopetatte sen yrittämisen ja ainoa keino lopettaa tollaset puheet oli kertoa asia, itku silmässä.
Se autto, itelle tuli helpottunut olo ja työkaverit lopetti typerät vitsailut. Ne keillä oli lapsia, odotti että kysyn lapsista tai aloitan keskustelun lapsista ennen kuin alkoivat kertomaan mitä lapsensa ovat tehneet ja sanoneet.
Meillä kävi niin hyvä tuuri, että hoidoilla tulin raskaaksi :) Mutta koska tiedän yhden työkaverin kärsivän lapsettomuudesta, en hänelle hehkuta raskauttani vaan kerron mitä tuntemuksia on olult, kun hän kysyy. Muille kyllä tulee kerrottua ummetuksesta lähtien miten raskaus sujuu :D
Anteeksi jos oli sekavasti selitetty, mutta pointti oli se, ettei kukaan voi tietää toisen lapsettomuudesta, jos sitä ei itse kerro.

Ihan turha vihjailla mitään, kukaan meistä ei ole ajatustenlukija. Sano asiasi suoraan. Ystäväsi vaan haluaa jakaa onnensa sun kanssa ja sinä kateellinen lortto et tajua sitä.

mulla vissiin käyny säkä..koulukavereita kun on paljon (siis ollaan jo oltu 30 vee jo kamui) niin oikeestaan mun ei ikun atrvinnu kertoo mitään noista lapsettomuusjutuista...joskus puhuttiin toisten muksuista mut kukaan ei ikinä alkanu jauhaa että koskas teille tulee lapsii etc...ollaan vaan kasvettu yhdessä jotenkin ja tuntuu että kaikki tietää vaan mitä toinen ajattelee....Mä onnellinen:)

Ai niin, jos sulla ap on sellasia ajatuksia, että toivot kaverilles keskenmenoa tms, niin kannattaa käydä juttelemassa jonkun kanssa. Suomesta löytyy nykyään ihan lapsettomuuteen erikoistuneita psykologeja. Ehkä hän voi myös auttaa siinä, miten otat asian puheeksi ystäväsi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En pistäisi välejä poikki, koska tuntuu, että ystäväsi ei vain ole hoksannut pahan olosi oikeaa syytä. Mikset voisi kertoa hänelle, että aihe on erittäin kipeä ja arka, koska sinä et voi saada lasta syystä tai toisesta. Onhan hän kuitenkin ystäväsi.

Miten voi olla ettei hoksaa sellaista? Se on minulle käsittämätöntä! Jos kertoisin pariin otteeseen toiselle ihmiselle itselleni tärkeästä asiasta saamatta mitään vastakaikua, niin vaikenisin! Hän ikään kuin yltyy tästä.

Kysymykseesi: en pysty puhumaan asiasta kenellekään. En ainakaan vielä.

Kun kertoo ystävälleen omasta maailman onnellisesta asiasta, haluaa tietysti, että ystäväkin osallistuu siihen. Jos ystävältä ei tule vastakaikua, yrittää hän tietysti tuputtamalla saada sinut osallistumaan hänen onneensa.

Kyllä tässä tapauksessa ap:n pitäisi ehdottomasti kertoa syy vastahakoisuuteen.

Itselläni on useampi lapsi ja neljännestä eteenpäin vauvan tulo ei ole esim. omalle äidilleni ollut iloinen uutinen. Kun olen kertonut raskaudesta, on tullut kommentteja :pitäsikö nyt sitten onnitella vai" ja vimeisestä raskaudesta sanoi "nyt kyllä pyörryn. En ainakaan onnittele". (ja ennen kuin kukaan ehtii sanomaan, ollaan itse hoidettu lapsemme. Ei olla pyydetty todellakaan kuin pakon edessä lastenhoitoapua ja ne kerrat on alle 10x 14v aikana ja silloinkin on hoidossa ollut vain pari lasta kerralla).

Niin, että olen huomannut, että kun ei toinen kysy raskaudesta, vauvasta tai mistään mitään, niin kyllä sitä sitten vähän tuputtaa toiselle, että "etkö nyt tajua, että täällä on tulossa pieni vauva, josta ollaan ikionnellisia ja halutaan muidenkin olevan!!

Ja nyt kun mummo on vauvasta iloinen, niin tekisi kuitenkin mieli välillä sanoa, että jos sun mielen mukaan oltais tehty, niin ei tätäkään olisi tässä...