Ystävä oli tehnyt perunamuusin pakasteperunasta, myönnetään olen vanhingoniloinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus tulee tehtyä pussimuussia,myönnän:ashamed: vaikka osaankin tehdä itse hyvää muusia perunoista.

Mun mielestä Oolannin pakasteperunamuusi on huipputuote! Se on meidän lasten lounasruokaa. Saan kätsästi ja nopeasti kolme miniannosta muusia, ja sitten kaveriksi ihapullia tms pakasimesta. Voidaan olla pitkään ulkona aamupäivällä, eikä mene aikaa lounaan kokkailuun. Jos rupean tekemään sitä muusia alusta asti, aikaa kuluu ainakin 40min, ennen kuin on pöperöt lautasella.

Lähes aina höyrytän perunat kuorineen ellen tee perunamuusia,myös lohkoperunoihin jätän kuoret.

Jaa'a, en oo koskaan kokeillut pussi- tai pakastemuusia, joten vaikea verrata.. mutta arvostan ruokaa ja haluan tehdä sitä puhtaista, hyvistä raaka-aineista :) Varmaan joillekin sopii noi pussimuusitkin, mikäs siinä.

Esim. Rainbow-jauhe:

peruna (84 %), vähärasvainen maitojauhe, kovetettu kasvirasva, suola, emulgointiaine (E 471), arominvahvenne (E 621), stabilointiaine (E 450), sakeuttamisaine (E 412), voiaromi, hapettumisenestoaineet (E 220, E 304), mausteet (mm. kurkuma), väriaine (E 160a). Suolapitoisuus valmiissa

Omassa muusissa on perunaa, vuorisuolaa, voita, maitoa, sipulia..

Vähän off topic jotain mitä mietin tänään:
Milloin olette viimeksi keittäneet perunoita kuorineen? Vai oletteko koskaan?

Muistan että kun olin lapsi olen niin kotona kuin koulussakin kuorinut pottuja lautaselle, mutta omassa huushollissa tainnut "aina" kuoria valmiiksi... Milloinkohan tuo asia vaihtui?

Mä en pidä niit valmiiks kuorittuina,vaik laittasinki ruuaks ruorittuja perunoita.Ihan niinku kuorin porkkanatki:D
Jotenki se kuoriminen kuuluu niinku siihen ruuan laittamiseen.
Se on valmiiks kuorimista jos kuorii kuorinene keitettyjä pottuja.

Riippuu vähän ruuasta mis muodos perunat on

[QUOTE="vieras";23134152]Esim. Rainbow-jauhe:

peruna (84 %), vähärasvainen maitojauhe, kovetettu kasvirasva, suola, emulgointiaine (E 471), arominvahvenne (E 621), stabilointiaine (E 450), sakeuttamisaine (E 412), voiaromi, hapettumisenestoaineet (E 220, E 304), mausteet (mm. kurkuma), väriaine (E 160a).
..[/QUOTE]

=X, todellakin kammottavaa.
En käytä ikinä jauheita enkä pakasteita muusia tehdessäni, ei tule mieleenkään. Muusin tekeminen ihan perunasta, voista ja maidosta on niin helppoa sekin. Ja maussa on eroa kuin yössä ja päivässä.

Pakko myöntää, että itsekin kuorin yleensä perunat enne keittämistä. Lapset on niin pieniä, että ei itse kuoriminen oikein vielä onnistu, sitten kun ovat vähän isompia niin saavat opetella itse kuorimaan. Kuorineen keitän vain silloin, jos on tarkoitus tehdä seuraavana päivänä paistettuja perunoita tähteeksi jääneistä potuista. Perunat kuorin yleenäs jo aamulla valmiiksi, helpottaa vähäsen sitä ruokailutilannetta kun meillä ainakin alku meinaa olla aina vähän häsläystä, kunnes kaikilla on ruoka nenän edessä :/

Ja vaikka ihan koulutuksen saanut kokki olen, niin minäkin käytän välillä pakastemuusia! Lähinnä kesällä kun on koivun kukinta pahimmillaan. Siitepöly saa mun kaikki muuten varsin lievät ruoka-aineyliherkkyydet/allergiat pahenemaan radikaalisti ja perunoiden kuorimisen jälkeen aivastelen monta tunita, silmät kutiaa ja pahimmillaan suun limakalvoille/kurkkuun tulee kipeitä rakkuloita. Mieluummin käytän pakastemuusia!

On sulla rikas elämä, kun tuollaisesta oot vahingoniloinen :(

Minä en osaa tehdä perunamuussia edes valmispussista :) Eikä haittaa, kun on leipomo vieressä ja sieltä saan päivittäin ostettua kotiruokaa meidän pesueelle.

:wave: Käytän pakastemuusia! Jestas etta on hyvä tuote ja vielä LUOMUA!!!!

LUOMUKAUPAT.fi Sisältö on perunaa. Ja ei musta kenenkään perunamuusi, mikä sisältää vain vettä ja perunaa ole ihan megahyvää. Kyllä siihen pitää voita, maitoa ja hitunen suolaa lisätä.

Mä en todellakaan tee perunamuusia alusta alkaen siksi, että jälkikasvu syö sitä neljä ruokalusikallista. Eläköön einekset!

=X, todellakin kammottavaa.
En käytä ikinä jauheita enkä pakasteita muusia tehdessäni, ei tule mieleenkään. Muusin tekeminen ihan perunasta, voista ja maidosta on niin helppoa sekin. Ja maussa on eroa kuin yössä ja päivässä.

Onko puolivuotta säilötty laariperuna niin eri makuista kuin pakastealtaan peruna (100% peruna) En toki ymmärrä, miksi joku jotain jauhetta käyttäisi, kun perunaakin sieltä altaasta saa.

Muistan että kun olin lapsi olen niin kotona kuin koulussakin kuorinut pottuja lautaselle, mutta omassa huushollissa tainnut "aina" kuoria valmiiksi... Milloinkohan tuo asia vaihtui?
Meillä syödään perunoita äärimmäisen harvoin, oikeastaan vain metsäsienikastikkeen kanssa, mutta keitän kyllä aina kuorineen.

Aloin tämän keskustelun myötä miettiä, että olenkohan outo, kun olen tehnyt perunamuusia tasan kerran elämäni aikana. :D

Meillä syödään perunaa todella harvoin nykyään.
Mutta jos haluan saada nopeasti ruokaa, niin saatan ostaa pakastepurkin minne lisätään vain vettä ja mikroon.
Osaan kyllä tehdä muussin ihan kuorimalla perunoita ja varmaan osaa sinun kaverikin.
Jos syön keitettyjä perunoita, niin keitän ne kuorineen ja kuorin todella ohuesti.

Mä keitän aina kuorineen, paitsi muusiin :) Nopeuttaa tosi paljon ruuanlaittoa, vaikka sitten pöydässä tarvitseekin kuoria. Ja sanotaanhan sitä, että vitamiinit säilyvät paremmin kuorineen keitetyissä, mutta tiedä häntä...

Ei pakastamuusi ole pahaa, jos käyttää oikeaa merkkiä. Nimeä en sano, jotten mainostaisi. Mutta alkaa samalla kirjailemella kuin Oikea:whistle:. Kun sen maustaa oikein - on se hyvää, maitopohjaisena.
Suurin sen valteista on kuitenkin nopeus.

Mä myönnän, että oon sen verran out, että ihmettelin, MIKSI se pakastaa perunat ensin? :)

Ennenkuin luin eteenpäin ja tajusin kyseessä olevan jonkun valmiin pakastemuussin.

Onko puolivuotta säilötty laariperuna niin eri makuista kuin pakastealtaan peruna (100% peruna) En toki ymmärrä, miksi joku jotain jauhetta käyttäisi, kun perunaakin sieltä altaasta saa.

Jaa-a. En tiedä, mutta sen tiedän, että esimerkiksi "oikeasta" perunasta tehty kiusaus on maultaan eri planeetalta kuin pakasteperunasuikaleista tehty.
Joten ei kiinnosta kokeilla mitään muutakaan pakastettuja perunavalmisteita, kun pakastamattomasta saa helposti hyvää.

Yhteistyössä