Ystävä oli tehnyt perunamuusin pakasteperunasta, myönnetään olen vanhingoniloinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä minä teen meillä ruuan ja keitän potut kuorineen. Jos mies tekee niin kuorii. Muusia teen harvoin, mutta silloin tuoreista potuista.

Perunamuusi jauhetta käytän vain yhteen loistavaan piirakka pohjaan.

Pakasteperunamuusia en ole tietoisesti ainakaan maistanut joten en voi sitä kommentoida.

Kerran pari olen tehnyt muusia pakasteesta löytyvästä peruna-sipulisekoituksesta....mielenkiintoista........lopusta muusista tuli rieskoja.......

[QUOTE="mää";23126357]Toiset ihmiset ei kestä perunaa sellaisenaan, vaan vain pakkasen kautta.
Silloin kätsyjä nuo pakastemuussit!

Nimim. peruna-allergikon äiti[/QUOTE]

Enpä oo kuullut tällaisesta? Ite pystyn syömään just pussimuussia (no en tiedä onko sillä oikeasti mitään tekoa perunan kanssa) ja pakasteperunatuotteita, mutta sit jos syön ihan keitettyä perunaa niin saan järkkyjä mahakramppeja!

Mä en oo ikinä tehny mitään valmisperunamuusia. Tai puolivalmismuusia. Aina pottujen kuorimisesta lähtien ite. Kylläpä oonki hyvä! :saint:

Ja kuorineen keitettyjä perunoita syötiin viimeksi tänään. Perunassa säilyy ne vähätkin vitamiinit paremmin kun keittää kuorineen.

Jaa-a. En tiedä, mutta sen tiedän, että esimerkiksi "oikeasta" perunasta tehty kiusaus on maultaan eri planeetalta kuin pakasteperunasuikaleista tehty.
Joten ei kiinnosta kokeilla mitään muutakaan pakastettuja perunavalmisteita, kun pakastamattomasta saa helposti hyvää.

Minusta kyllä tuollainen marketin "yleisperuna" on aika ankeata kun se on säilötty kuukausia. Siis lajike on jo alkujaan tylsän makuinen ja hinta kun pitää vetää alas, niin ei siitä mihinkään oikeasti ole (lue, ei se mitään superhienoa perunaa ole). Siinä en itse näe niin suurta eroa pakasteen tai laaripotun välillä. Tosin meillä perunan kulutus on pientä talvella.

Puikulasta toki saa hyvää muussia ja ei pakasteperunamuussi ihan sille pärjää. Kesä on eri asia, kun uutta perunaa on tarjolla. Mutta makueroja on kovasti. Äitini on jauhoperunafani ja mä, minä olen siiklifani. Timoa en osta kuin viimeisessä hädässä.

Eli mitäs lajiketta se peruna pitää olla?

Minusta kyllä tuollainen marketin "yleisperuna" on aika ankeata kun se on säilötty kuukausia. Siis lajike on jo alkujaan tylsän makuinen ja hinta kun pitää vetää alas, niin ei siitä mihinkään oikeasti ole (lue, ei se mitään superhienoa perunaa ole). Siinä en itse näe niin suurta eroa pakasteen tai laaripotun välillä. Tosin meillä perunan kulutus on pientä talvella.

Puikulasta toki saa hyvää muussia ja ei pakasteperunamuussi ihan sille pärjää. Kesä on eri asia, kun uutta perunaa on tarjolla. Mutta makueroja on kovasti. Äitini on jauhoperunafani ja mä, minä olen siiklifani. Timoa en osta kuin viimeisessä hädässä.

Eli mitäs lajiketta se peruna pitää olla?

En ole tehnyt perunalajikkeesta itselleni sen kummempaa ongelmaa. Ihan perusjauhoisesta lajikkeesta teen muusin. Perunalajikkeen suhteen en ole snobi, vaikka muuten ruuan suhteen olenkin aika tarkka.
Uudesta kesäperunasta muusia...? Juu ei sentään.

Yhteistyössä