Yskänlääke raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon ottanu parina iltana yskään Resilaria kun on ollu ihan kauhee yskä. Noh, nyt pyysin miestä hakeen apteekista lisää jotaki yskänlääkettä tai tätä Resilaria tähän mun yskään et sasin ensyönäkin nukuttua...Nytpä ne sieltä olivat ukolle sanoneet et MITÄÄN yskänlääkettä ei saa käyttää raskausaikana :o ai että mitäh...kiva kun ei tossa Resilarissa ainakaan mitään semmosta lukenu...

Eli siis ootteko te käyttäny mitä keinoja/lääkettä helpottaaksenne yskää, kun ootte ollu raskaana?

"Yskänlääkkeistä voi raskauden aikana tilapäisesti käyttää yskänärsytystä hillitseviä Resilar ®- mikstuuraa sekä yskänärsytystä hillitsevää ja liman eritystä edistävää Recipect ®-mikstuuraa."

lainattu sivulta

http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2348&caller=product&BAFUCIN%20MINT%20IMESKELYTABLETTI

Ainahan voi soittaa teratologiseen tietopalveluun, jos arveluttaa. Apteekin "kaikkitietävät" tädit eivät ihan aina tiedä kaikkea :xmas:

Mulla oli viime ja tällä viikolla ihan kauhea yskä. Ainoa yskänlääke, mitä sai oli sellainen kuin Kvilla, mutta se täti sanoi apteekissa, että tämä on sitten yhtä tyhjän kanssa. Ostin sen kuitenkin ja otin kerran. Hunaja saattaa auttaa, syö sitä. Mä olen vetänyt jo 1½ purkillista. :ashamed:

Niimpä...mies vielä uskoi sittten apteekin eukkoja ja jätti Resilarit kauppaan :s kiva...No, jos sitä sitte huomenna kävis ostamassa... Hunajasta ku en tykkää YHTÄÄN, ihan yökkömakeeta :s

No mä olin niin huono äiti, että otin iltaisin ennen maatemenoa ruokalusikallisen KONJAKKIA ja annoin sen vaikuttaa hetken nielussa ennen nielaisemista. Kaveri teki samoin SALMIAKKIKOSSULLA. Ja tosiaan vain se ruokalusikallinen. Neuvolassakin asiasta kerroin ja ne sanoi, että on vaarattomampi kuin yskänlääke.

Eiks just ole ollu juttua ettei yskänlääkkeet pahemmin tehoa. Ainakaan ne joita lapsille voi antaa eli ns. vaarattomat. Ja että niistä voi ennemminkin tulla ongelmia. Jos lapsille ei suositella niin en ottais raskaanakaan :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niimpä...mies vielä uskoi sittten apteekin eukkoja ja jätti Resilarit kauppaan :s kiva...No, jos sitä sitte huomenna kävis ostamassa... Hunajasta ku en tykkää YHTÄÄN, ihan yökkömakeeta :s

Nooh. Ei yskänlääkkeitä enää suositellakaan, varsinkaan lapsille. Ei ne oikeesti tee muuta kun hillitsee yskänärsytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
siis niin kovaa yskää että ottaisin raskaana yskänlääkettä. Jäi siis yksi i pois jos sitä tässä kaivelet!

Ei kun just sitä hain, että kuinka kovaa yskää.

Mä ajattelin, et sä meinasit, ettei ap:lla oo niin kovaa yskää kun se kertoi.

Joo no, aivan sama mulle mitä mieltä ootte minkäki lääkkeen käytöstä raskausaikana, mut mua auttoi se 10ml illalla Resilaria ja kyllä KOVA YSKÄ on olemassa. Se on ihan jokaisen oma asia mitä sitten tekee. Tuskin yöllä tekee paljon mieli nousta höyryhengittään pariks tuntia kun saa kovia yskänpuuskia eikä mikään rauhota tätä. Olis ihan kiva nukkuakkin et jaksaa 2 pienen kanssa seuraavan päivän huseerata. Mutta mitäs tässä selittelemään, paska äiti olen silti..taas tätä 2+ meininkiä....kysyt apua/neuvoa ni johan joku alkaa taas marmattaan...thanks!

olen itse 2 vuotiaan tytön ja 1 vuotiaan pojan äiti ja odotan kolmatta lasta.
Ekan ja tokan raskauden aikana käytin Resilar yskänlääkettä useastikkin ja silti sain täysin terveitä lapsia. Eihän niiden vaikutusta voi tietää, mutta on vaarallisempiakin asioita mitä ihmiset tekevät odotus aikana. Tsemppiä ja pikaista paranemista.

Kyllä mä ottaisin, varsinkin siinä tilanteessa kun ei saa yskimiseltään nukuttua.
Eli silloinkun se on ns perusteltua.
Samaten limaairrottavaa ottaisin.

Tiesittekös sen, että oikein kovaa yskimällä voi saada kylkiluunsa poikki.
Oisko se sitten kivaa?

No kukin tavallaan..

Yskänlääkkeet ovat kaikki täysin hyödyttömiä,vaikutus plasebon tasoa.Tämän tietävät hoitoalan ammattilaiset varsin hyvin.
Yskänlääkkeen teho perustuu nimenomaan siihen,että uskoo sen auttavan.Toimiis siis yhtä hyvin,kuin vaikka lasi vettä,jos vain uskot veden auttavan.Lasi vettä lienee parempi vaihtoehto raskaana olevalle.

Kylkiluut yskimällä poikki..just,erittäin epätodennäköistä terveellä ihmisellä.

Ota hunajaa (vaikka onkin yök,makeeta).

Kyllä minun on varmaan ainakin pakko käydä apteekissa tänään yskänlääkettä hakemassa.. Yöt menee yskiessä ja henki ei meinaa yskän takia kulkea.
En sitten tiedä olisiko yskään jokin vaihtoehtoinen helpotus keino kun tuo yskänlääke?!
Pitää kysellä apteekin akoilta.

Ruokalusikka salmiakkikossua. Ei merkittävästi poikkea valmistusaineiltaan tyypillisistä yskänlääkkeistä, eikä tehossakaan varmisti häviäisi jos tehtäisiin kaksoissokkona tutkimus.

"Kylkiluut yskimällä poikki..just,erittäin epätodennäköistä terveellä ihmisellä." <-- Ei muuten ole. Mulla oli ihan tavallinen yskä (otettiin näytteet etc) ja silti yskin niin kovaa että napsahti kylkiluu poikki. Eikä ole osteoporoosia tms..
Mutta ei ne yskänlääkkeet auta mihinkään, pelkkää haittaa. Muista konsteista löytyy parempi ja turvallisempi apu.

"Kylkiluut yskimällä poikki..just,erittäin epätodennäköistä terveellä ihmisellä." <-- Ei muuten ole. Mulla oli ihan tavallinen yskä (otettiin näytteet etc) ja silti yskin niin kovaa että napsahti kylkiluu poikki. Eikä ole osteoporoosia tms..
Mutta ei ne yskänlääkkeet auta mihinkään, pelkkää haittaa. Muista konsteista löytyy parempi ja turvallisempi apu.

Mistä?

Yhteistyössä