Yritystä odottavat

señorita
Moi!
Täällä ois arastellen paikalle sipsutellut tytsy, jolla elämän ensimmäinen vauvakuumeen tapainen alkaa nostamaan päätään.. Vuosia kertynyt mittariin jo 33, ja nyt on ilmeisesti ekaa kertaa eläissäni potentiaalinen isä seurustelukumppanina, sillä aikaisemmissa suhteissa ei lapset kyllä käyneet edes mielessä, ja oletinkin olevani vela, kun ei kello lähtenyt koskaan tikittämään.. Vaikka sisarukseni ovat saaneet lapsensa selkeästi nuorempina, niin itsellä on aina ollut jotenkin todella vahvasti takaraivossa pelko siitä, että tekisi lapset väärän miehen kanssa, ja päätyisi jäämään yksinhuoltajaksi. Näin on käynyt lähes kaikille läheisimmille sukulaisnaisilleni! Ehkä sieltä tullut tämä arastelu ja pelko perheen perustamista kohtaan.

Nyt mulla on sitten maailman ihanin mies vieressä, ja oon alkanut löytämään itseäni lueskelemasta eri foorumeilta lapsiin liittyviä aiheita, ja ihan eri näkökulmasta/eri ajatuksin kuin ennen! Luin tänään vauvakuumeen määritelmistä, ja sehän se taitaa olla pukkaamassa päälle! Tämän linkin blogin vaiheista sanoisin nousseeni tässä viikon sisällä tuonne vaiheeseen 4: https://www.lily.fi/blogit/pikkuasioita/vauvakuumeen-vaiheet/ :D

Sopiva hetki nyt on kuumeen tullakin, sillä parisuhde on hyvä ja elämäntilanne on myös kohta parantumassa ja asettumassa uomiinsa. Miehen kanssa onkin suunniteltu jo kaikkea mahdollista meidän yhteiseen tulevaisuuteen: häitä, ensimmäisen lapsen syntymäajankohtaa, oman talon ostoa, ja ulkomaille muuttoakin (itse kyllä asun jo ulkomailla, mutta miehelle kyseessä olisi ensimmäinen muutto ulkomaille). Vajaa 3v ollaan oltu yhdessä, ja ollaan alustavasti puhuttu, että n. vuoden sisällä voitaisiin poistaa kuparikierukka ja alkaa yrittämään! Mies haluaisi olla naimisissa ennen lapsen tuloa, joten kosintaa odotellessa :D <3

Tällaista sekavaa avautumista tällä kertaa. Katsotaan josko täältä saisi vähän tukea ja turvaa omille suht tuoreille ajatuksille. Jos haluatte perustaa jotain Whatsapp tai Telegram -ryhmää, niin mua myös kiinnostais liittyä!
 
Tervetuloa @Niiskuneiti10 ja Senorita! Hauska tuo blogipostaus! Tunnistan olevani vahvasti vaiheessa 5. Välillä laimwntunut (sinkkuna), nyt pahasti kroonistunut eli hoitoa odotellessa ;) .

Minulla oli menkat päivän myöhässä. Tuollainen päivänkin myöhästyminen on ihan hirveää tällaisella vauvakuumeiselle :LOL:
 
Heippa! Ihanaa kun löytyi tälläinen keskustelu, en ole yksin ajatusteni kanssa😍 täällä myös yksi kuumeilija. Ajatuksena olisi jos jättäisi ehkäisyn pois loppukeväästä tai sitten kesällä, mutta saas nähdä muuttaako tuo ukko mielensä 😅
 
Hei! Ihanaa, kun löytyi tämmöinen keskustelu, olen jo hetken vastaavaa etsinyt ja pyörinyt kaikenlaisilla vauvaforumeilla. Täällä vauvakuume polttelee myös kovasti. Puolison kanssa ollaan sovittu, että aloitetaan yritys joskus kesällä. Millään ei malttaisi odottaa!:) Ikää meillä on 27v & 26v, ja elämäntilanne semmoinen, että vauva saisi minun puolesta tulla koska vaan. Aina salaa toivon, että olisin raskaana heti pienimmästäkin "oireesta", vaikka ehkäisy on käytössä.
Jätin e-pillerit pari viikkoa sitten pois. Haluan, että kierto ehtii kunnolla tasantumaan ennen yrittämisen aloitusta ja hormooniton elämä muutenkin houkuttelee. Ostettiin omakotitalo lokakuussa, missä olisi tilaa useammallekin pienelle, ei ole yhtään auttanut tähän kuumeiluun.😄
Itseäni ei (ainakaan vielä) tuo whatsapp-ryhmä houkuttele. Löytyykö muita, jotka haluavat täällä palstalla jatkaa kirjoittelua?
 
@Kanelikierre Tervetuloa :)! Minä ajattelin jäädä palstailemaan. Itseäni miellyttää tietyn tason anonymiteetti ja haluan myöhemmin siirtyä tuohon viralliseen yrittämis / haaveiluketjuun - siellä tuntuu olevan todella hyvä meininki :) . Että kiva jos joku toinenkin jää palstalle. Sitten jos joskus raskautuu niin erilaiset fb-ryhmät kiinnostaa, sillä ainakin moni kaveri on löytänyt niistä mammakavereita.

@Kanelikierre jotenkin lohduttavaa, että en ole ainoa, joka kuvittelee aina olevansa raskaana (esim. nyt kun menkat oliva sen päivän myöhässä lähti mieli kyllä laukalle..). Kaipa se kova haave vain tämän aiheuttaa :p .

Onko sinulla useampi lapsi haaveissa :)? Itse haluaisin 2-3, mutta ikää jo 32v..😬
 
@Hopeanopea Kiva kuulla! Aika samanlaiset ajatukset itsellä. Kaveripiiriissäni ei ole ketään samassa elämäntilanteessa, vertaistukea ja mammakavereita tulevaisuuteen kaipaan.

Joo, mä niin ymmärrän tuon fiiliksen. Pienikin väsymys tai muu oire, niin heti olen varma että nyt se on tapahtunut. Päivittäin pyörii vauvahaaveet mielessä ja tulee somessa seurattua paljon äiti- ja lapsiaiheisia tilejä.

Haluaisin myös 2-3 lasta, aika näyttää sitten miten käy! Taitaa olla aika yleistä nykyään, että 3-kymppisenä lapsentekopuuhiin ryhdytään. Jännittävää, kun ei yhtään voi etukäteen tietää minkälainen matka raskauteen ja vanhemmuuteen on edessä. 🤩
 

Yhteistyössä