Yritystä odottavat

Hei, olisikohan täällä muita yritystä odottavia, joiden kanssa vaihtaa ajatuksia ja myöhemmin toivottavasti siirtyä haaveilijoihin:giggle:? Vauvakuume pahenee päivä päivältä ja tuntuu, että olisi parempi jakaa ajatuksia kuin vain pyöritellä niitä yksin.

Omaa taustaa sen verran, että miesystävän kanssa ollaan puhuttu, että aloitettaisiin ensi vuonna kesän korvilla yritys. Tuntuu, että sinne on vielä ikuisuus. Sitä odotellessa tulee luettua muiden kokemuksista ja onnistumisista🤗. Toivottavasti en ole ainut, joka näitä keskusteluja kahlaa jo ennen kuin yritys on vielä edes alkanut:ROFLMAO:.
 
vierailija
Heippa! Tulee mieleen oman esikoisen yrittäminen pari vuotta sitten. Ajattelin, että jos keväällä voisi alkaa yrittämään, mutta mies innostuikin heti ennen joulua ja tulimme HETI raskaaksi. Jotenkin sitä ei yhtään odottanut kun mietti, että kestäähön siinä, Nyt toista sitten ollaan puoli vuotta yrittämällä yritetty. Voi vauva! Näistä ei voi tietää. Mutta ihanaa on tuo vaihe, kun päättää että yritys saa alkaa <3
 
Hei Vierailija, onnea esikoisesta:love:! Ja toivottavasti toinenkin tarraa mukaan nyt lähiaikoina! Ihana aina kuulla muiden kokemuksia ja miten yrittäminen alkoi <3 . Oliko helppo päättää, milloin aikaa yrittää toista lasta?

Minulla olisi esikoinen haaveissa. Tämä on oikeastaan toinen "kerta" kun löydän itseni vauvakuumeilemasta. Ensimmäisen kerran päädyin lähelle tätä tilaa parikymppisenä ollessani pitkässä parisuhteessa. Exän kanssa emme yrittäneet lasta vaan lopulta päädyimme eroon. Sen jälkeen tulikin oltua monta vuotta sinkkuna ja koska tilaisuutta lapsen yrittämiselle ei ollut, siirtyi vauvahaaveetkin taka-alalle. Elämän täytti työt, harrastukset ja ystävät. Nyt päälle kolmekymppisenä kun olen pitkästä aikaa hyvässä parisuhteessa, huomaan, että vauvakuume on iskenyt kahta kamalampana!

Minkälaisissa elämäntilanteissa muut palstalaiset ovat alkaneet yrittää lasta :giggle: ? Kauanko olitte esimerkiksi olleet yhdessä ennen kuin jätitte ehkäisyn pois?
 
vierailija
Kiitos <3 Toivotaan, että saisi toinenkin alkunsa. :) Ja oli kyllä todella helppoa haluta toista. Nyt ehkä enemmänkin oli vauvakuume kun tietää mitä se vauvan kanssa oleminen on. (Toki kauhistuttaa se valvominen ja jos onkin vaikka koliikki vauva.) Varmaan eniten juuri myös ikä painaa siinä, että ehtii saada lapsia ainakin kaksi. Olen päälle kolkyt.

Täällä vauvahaave lähti varmasti eniten siitä, että tunsi löytäneensä miehen, jonka kanssa haluaa tehdä perheen. Takana oli vain pari vuotta seurustelua, mutta samalla kun tiedosti ettei lapsi tule välttämättä heti ja molemmat halusi lapsia.
 
Moikka!

Olipas kiva löytää tämä ketju 😊 Täällä tehtiin viimeinkin päätös siitä, että keväällä aletaan yrittämään ensimmäistä lasta. Tiedontarve on valtava ja ei malttaisi millään odottaa. Voin kuvitella, että kesään asti odottaminen tuntuu ikuisuudelta, koska tuntuu nimittäin jo kevätkin 😁
 
  • Rakkaus
Reactions: Hopeanopea
@muumimussukka Jee, kiva nähdä, että täällä on muitakin, jotka odottavat yritystä :) ! Joulupöydät siirsivät hetkeksi ajatukset muualle, mutta nyt välipäivinä löysin itseni jälleen täältä palstalta.

Oletko pitkään ehtinyt odottaa, että yrityksen aloituksesta sovitaan vai syntyikö päätös nopeastikin teidän tapauksessa?

Entä oletko miettinyt mitään, millä edistää tulevaa vauvaprojektia ennen yrityksen aloitusta? Itse pohdin, että onkohan se liioittelua, jos kävisi veriarvot tsekkaamassa Puhdin kautta jo nyt keväällä? Kierrukan kanssa on niin runsaat menkat, että mietin esim. rauta-arvoja.
 
Täällä taas jouluna on vauvakuumetta buustattu kyllä melkoisesti. Lähipiirissä tällä hetkellä paljon vauvoja ☺

Meillä on keskusteltu lapsista ajatuksena yrittää 1-3 vuoden sisällä, mutta vauvakuume iski itselleni taas vaihteeksi pahana. Ajoitus tuntui kummastakin onneksi hyvältä, koska itse en todennäköisesti olisi enää halunnut viivyttää yrittämistä. Elämäntilanne meillä on se, että itse opiskelen monimuotona amkissa ja mies on työelämässä. Viime kesänä saatiin myös ostettua pitkän haaveilun jälkeen oma talo, joka tuntuu kyllä tyhjältä kaksin asuen. Yhteistä taivalta takana pian 5 vuotta ❤

Omasta mielestä on hyvä ennakoida tulevaa raskautta. Itse olen aloittanut kiinnittämään huomiota kunnolliseen ravintoon, vitamiineihin ja lihaskunnon vahvistamiseen. Lisäksi olen kuunnellut mm. äänikirjoja aiheesta ja ahminut muutenkin paljon tietoa etukäteen. Syön itse pillereitä, joten luultavasti yhden/kahden liuskan jälkeen lopetan syömisen. On tämä niin jännittävää 🙈

Mitenkäs teillä muilla?
 
Moi, pakko minunkin nyt liittyä tähän keskusteluun kun alkaa olla malttamaton olo :D

Miehen kanssa on sovittu, että ensi kesänä häiden jälkeen aletaan yritys. Ollaan seitsemän vuotta oltu yhdessä ja minun mielestä on jo korkea aikakin alkaa yrittää, vauvakuume on ollut enemmän ja vähemmän jo kymmenen vuotta. Pakko kuitenkin yrittää malttaa vielä, en kuitenkaan halua omissa häissä olla raskaana.

Nyt keväällä on tarkoitus kiinnittää tarkempaa huomiota elintapoihin tulevaa yritystä ajatellen, vähän on retuperällä ollut. Hormonikierukka on ehkäisynä, sitä olen pohtinut milloin se kannattaisi ottaa pois että ehtisi kierto palautua
 
  • Tykkää
Reactions: muumimussukka
Hormonikierukka on ehkäisynä, sitä olen pohtinut milloin se kannattaisi ottaa pois että ehtisi kierto palautua
Hormonikierukan jälkeenhän kierron pitäisi palautua aikalailla heti normaaliin, tai ainakin raskautuminen on mahdollista periaatteessa heti. Me ei uskottu, että ihan niin olisi. Kierukka poistettiin 15.11. ja menkat alkoi 18.11. josta kierrosta heti plussa testiin. Eli jos ette ennen häitä halua, niin ei ainakaan siihen kannata luottaa, että kierto aina veisi aikaa palautua. :D
 
Hormonikierukan jälkeenhän kierron pitäisi palautua aikalailla heti normaaliin, tai ainakin raskautuminen on mahdollista periaatteessa heti. Me ei uskottu, että ihan niin olisi. Kierukka poistettiin 15.11. ja menkat alkoi 18.11. josta kierrosta heti plussa testiin. Eli jos ette ennen häitä halua, niin ei ainakaan siihen kannata luottaa, että kierto aina veisi aikaa palautua.
Oho no teillä oli nopeaa :D Kyllä mä ajattelinkin että jos sen kierukan ottaisi pois niin pitäisi käyttää sitten kumia tms. Mutta uskaltaisiko sitä kuitenkin sitten antaa sen kierukan olla häihin asti :)
 
Tervetuloa keskustelemaan @Lucie :) ! Ja kesähäät kuulostavat ihanalta :love: . Pahentaako häävalmistelut vauvakuumetta vai tarjoaako sopivasti muuta ajateltavaa ;)?

Häistä ja naimisiinmenosta: kävimme miehen kanssa keskustelun, että pitäisikö ennen lapsen yrittämistä olla naimisissa vai ei. Totesimme, että meidän tapauksessa voimme hyvin yrittää lasta ennen avioliittoa. Itselle lapsen saaminen on niin suuri unelma, että en halua viivyttää sitä häiden tai minkään muunkaan takia. Mutta kyllä minäkin haluaisin joskus naimisiin ja olisi tuo järjestys ensin häät ja sitten lapsia ollut omakin ideaali. Mutta elämä meni tällä kertaa näin ja kesti löytää oikea henkilö elämää jakamaan - onneksi lopulta tuli vastaan 🥰 .

Itsehän aloin "edistämään" tätä suurta haavetta noin kolme vuotta sitten vaihtamalla pillerit kuparikierukkaan. Yksi aika hölmöltäkin kuulostava syy oli se, että en halunnut hormoonien (siis muiden kuin omieni) vaikuttavan kumppanin valintaan. Yllättävän kauan meni omalla kohdalla ennen kuin kierto palautui. Ensimmäinen puoli vuotta meni kierron heitellessä välillä 37 - 60 päivää, siitä reilut puoli vuotta kierto tasaantui noin 37 päivään kunnes yhtäkkiä muuttui välille 29 - 31 päivää, jossa on ollut siitä asti. Mutta monilla kierto kai palaa todella nopeastikin!

@Lucie @muumimussukka miten teidän miehien vauvakuume voi😜? Kuumeilevatko teidän miehet teidän kanssa ja jos vauvakuumetta on havaittavissa niin miten se näkyy?
 
@Hopeanopea Kyllä ne hääjärjestelyt onneksi vähän vie ajatuksia muualle pääasiassa, ei pahenna vauvakuumetta :D Enemmän vauvakuumetta pahentaa lähipiirin vauvat, niitä en meinaa kestää. Meillähän ei kyllä alunperin myöskään ollut varsinaisesti vaatimuksena päästä naimisiin ennen vauvan tuloa, vaan enemmän tähän viivästykseen on vaikuttanut miehen opintojen venyminen. Nyt kun opinnot olisi paketissa on ehditty kuitenkin jo häitä suunnitella jo jonkin aikaa, niin ei tässä oikein auta kuin odottaa ne häät ensin :D Minulle asialla ei olisi niin väliä, mutta haluan kuitenkin häistä nauttia rauhassa.

Ymmärrän kyllä tuon pointin, ettei haluaisi ulkopuolisten hormonien vaikuttavan elämän tärkeisiin valintoihin. Itsekin olen sitä kovasti välillä miettinyt, mutta en ole silti jaksanut kierukasta luopua sen helppouden takia. Kuparikierukka taas ei ole tuntunut jotenkin mieluisalta vaihtoehdolta, eikä toki nyt enää kannatakaan alkaa siihen vaihtaa. Kovasti tuo hormonikierukka kyllä mietityttää, että miten se muutenkin saattaa vaikuttaa esim. painoon, mielialaan ja jaksamiseen. Vaikea päättää missä vaiheessa sen poistaa.

Kyllä minun miehellä alkaa vihdoin myös olla vauvakuumetta! Itsehän olen puhunut vauvakuumeestani tosiaan jo useamman vuoden ja mies on aina ollut vastahankainen/ei ole ollut valmis ajatukselle. Nyt on kuitenkin ihana, kun mies suhtautuu kovasti hyväntahtoisena vauvapuheisiini, ja keskustelee kanssani esim. lapsen kasvatukseen liitttyvistä asioista asiallisesti eikä vain yritä vaihtaa aihetta xD Ollaan myös mietitty yhdessä jo nimiä mitä voisi lapselle antaa, ja muutenkin puheissa ajoittain vilahtaa lapset tulevana osana meidän elämää. Olen kyllä tosi iloinen tästä, kun jossain vaiheessa meinasi jo alkaa hermostuttaa kun toinen ei halunnut, että vauvoja tyyliin mainitaankaan ääneen :D Odotan kyllä innolla sitä, miten hyvä isä hänestä tulee <3 Mites sinun mies, onko vauvakuumetta näkyvissä? :D
 
@Lucie jos minullakin olisi ollut hormonikierukka niin en olisi siitä varmaan vaihtanut pois! Pillereissä itsellä oli haasteena myös se, että kun ei ollut kumppania ja hyvin vähän satunnaisia seuralaisia niin ei ollut varsinaisesti raskauden ehkäisytarvetta. Ja kun ei ollut ehkäisytarvetta niin unohtelin jatkuvasti pillereitä ja sitten söin useamman kerralla joten sain kunnon hormonipiikkeejä (vs. kierrukka, josta saa tasaisesti pienen määrän). Lisäksi olin syönyt monta vuotta todella vahvoja pillereitä, jotka alunperin annettiin auttamaan myös aknessa. Niitä sitten vetelin iloisesti useamman vuotta, kunnes joku lääkäri oli, että "eihän näitä saa syödä kuin mahdollisimman lyhyen ajan / tarpeen mukaan" :LOL: . Että ei ihme, kun kierron tasaantumisessa kesti:sneaky:. Yllättävä sivuvaikutus itsellä oli se, että pillereiden lopettamisen myötä verenpaineeni laski selvästi! Pillereiden aikana verenpaine huiteli normaalivälin ylärajoilla tai jopa yli ja lopetuksen jälkeen laski normaalivälin keskipaikkeille tai jopa alle.

Heh, meillä miehen vauvakuume näkyy myös siinä, että miettii lapsennimiä. Joskus saattaa tulla mun luokse ja kysyä, mitä mieltä olen jostain nimestä jne. :) . Me kun tavattiin päälle kolmekymppisinä niin molemmilla oli alusta asti selvää, että lapsia halutaan ja en olisi itse edes aloittanut suhdetta siinä iässä / elämäntilanteessa henkilön kanssa, joka olisi aiheesta epävarma. Ei sillä, kai aika monessa suhteessa kysymys onkin nimenomaan ajoituksesta: tiedetään, että lapsia halutaan, mutta pohditaan oikeaa hetkeä.

Oma vauvakuume oireilee taas monella tapaa. Mietin miltä tuntuisi tehdä plussatesti, millaista olisi kertoa läheisille, miltä raskaana olo tuntuisi jne. Pahin oire on kyllä se, että ehkäisystä huolimatta toivoisin aina, että kuukautiset eivät alkaisi. Tiedän, että tämä on täysin typerä ajatus ehkäisyn kanssa, mutta sieltä se ajatus vain jostain aina putkahtaa esiin ennen kuukautisia. Pelkään jo valmiiksi, että varmaan kehittelen mielessäni valeraskausoireita sitten kun yritys oikeasti alkaa😅 .

Puhutko @Lucie paljon vauvakuumeesta / lapsista ystäviesi kanssa :)? Omat ystävät tietävät, että haluaisin kovasti lapsia ja läheisimmät, että yritys voisi tosiaan ensi kesänä alkaa. Mutta en ole kyllä kehdannut avata, kuinka kovaksi kuume on yltynyt tai miten se itsellä oireilee.
 
@Hopeanopea @Lucie Täällä myös hääsuunnitelmia mietittiin alunperin vuodelle 2023, mutta päädyttiin myös siihen että häitä ei ainakaan aleta stressaamaan vaikka ajankohta vielä siirtyisikin 😊

Meillä ei miehen vauvakuumeilu näkyy eniten taloa remontoidessa. ”Tähän sais vauvalle tämmösen ja tämmösen” lausahduksia ja tietenkin mielellään keskustelee tulevaan raskauteen ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista 😊

Oma vauvakuumeilu on voimakasta. Vauva on mielessä lähes jatkuvasti. Katselen netistä vaatteita ja muita hankintoja, Onko teillä tätä? Tekiskö mieli hankkia jo kaikki tarvittava, vaikkei yrityskään ole vielä alkanut? 😁 Haluaisin jutella vauvoihin liittyvistä aiheista jatkuvasti, mutta onneksi olen saanut purettua ajatuksia kirjoittamalla. Itse en ole jutellut asiasta lähipiirille, ehkä sitten jossain välissä.

Onko teillä eläimiä? Mitä ajatuksia herättää eläinten läsnäolo vastasyntyneen kanssa? Meillä on suurikokoinen koira ja kissa, joten ehkä vähän pelottaa kuinka esimerkiksi vaunulenkit tulisi sujumaan ja kuinka suojata lasta mm. lattialla pötkötellessä tai pinnasängyssä nukkuessa.
 
@Hopeanopea okei sinulla onkin ollut hyvät syyt vaihtaa pillerit pois, minäkin itseasiassa vaihdoin pillerit kierukkaan juuri että olisi mahdollisimman vähän ylimääräisiä hormoneita kehossa.

Ihana kun teidänkin miehet vauvakuumetta tuo jotenkin esiin :) Minulla vauvakuume Ilmenee paljolti haaveiluna siitä, millaista olisi hoitaa omaa vauvaa. Seuraan myös mm. Instassa monia perheellisten naisten tilejä ja olen tosi kiinnostunut kasvatusmetodeista, luen paljon ja yritän sisäistää valmiiksi itselle mieluisia tapoja kasvattaa :D En ole kovin innokas shoppailija muutenkaan, mutta kyllä monesti ihastelen vauvanvaatteita kaupoissa ja tekisi mieli ostaa niitä.

Ystävät tietävät kyllä minun haluavan lapsia, mutta en ole puhunut että pian olisi tarkoitus alkaa yrittää. Yhden ystävän kanssa varmaan voisin pian asiasta jutellakin, mutta muut eivät niin hyvin ymmärrä vauvakuumetta tai itse halua lapsia, niin en viitsi kauheasti aiheesta höpistä.

@muumimussukka meillä on pieni koira ja kissa. En ole erityisen huolissani koiran suhtautumisesta, koska sillä on lähipiirin lapsista ja vauvoista paljon kokemusta. Kissan suhteen mietityttää vähän enemmän, koska se varmasti mielellään menis vauvankin iholle ja aina siinä on toki se riski, että kissa vahingossa menee vauvan päälle. Ja lisäksi tuo kissa on tottunut että hällä on vapaa pääsy kaikkialle niin rajoittaminen tulee olemaan haate. Toksoplasmoosi myös mietityttää, haluaisin sen alkuraskaudessa testauttaa mutta en tiedä miten helposti sen testin saa.

Ainiin ja minullakin on usein sitä, että tulkitsen herkästi erilaiset oireet raskausoireiksi xD vaikka on ehkäisy. Minulla on hyvin harvoin vuotoa joten siitä ei mitään voi tulkita, mutta muita oireita aina keksii ja sit pitää testata. Aina on vähän pettynyt olo kun testi on negatiivinen, vaikka se toki on oletus.
 
Täällä kanssa yksi yrityksen odottaja. Miehen kanssa päätettiin, että ensin naimisiinmeno ja oma asunto ja sit voidaan alkaa yrittää.

Häät oli pari vuotta sitten, mutta asuntoa ei meinaa löytyä. Maaginen 30v tulee täyteen vuoden päästä, joten sitä yritystä ei kauheasti haluaisi lykätä. Itse olen syönyt e-pillereitä yläasteelta asti, joten pelottaa millainen oma kierto sit oikeasti on.

Läheisten vauvauutiset ei yhtään helpota tätä vauvakuumeilua... mutta esim. kesällä on sellaisia menoja etten haluaisi epäsäännöllistä kiertoa sinne häiritsemään.

Kamalaa tämä järjen ja tunteen taistelu 🙈
 
@Violetta7 tervetuloa mukaan! Ollaankin saman ikäisiä, minullakin vuoden päästä 30v tulee mittariin. Itselläni kaikista muista tavoitteista ja rajoista on ollut joustovaraa, mutta yrittäminen on aloitettava ennen kuin täytän 30v oli elämäntilanne mikä hyvänsä silloin :D Noh onneksi elämäntilanne alkaa olla ihan hyvä. Meilläkään ei ole omaa asuntoa vielä, mutta sitä saa kyllä odottaa varmaan useamman vuoden vielä kun ollaan molemmat opiskelijoita. Niin ei olla sitä ajateltu minään kynnyskysymyksenä, varsinkin kun ei edes olla varmoja missä päin Suomea halutaan asua jatkossa.
 
@Lucie Joo tää korona aika tuntuu vaikeuttaneen asunnon etsintää entisestään 🙄

Me kyllä kanssa ollaan juteltu, että kyllä se yrittäminen on melkein pakko alottaa viimeistään vuoden päästä, oli asuntoa tai ei.

Onko teillä muilla muuten tullut sellaisia kamalia kateuden tunteita muiden raskauksista? Omat tuntemukset on ihan kamalia, kun ystävät tai muut tutut on kertonut raskauksistaan. Tuntuu niin väärältä olla kateellinen, kun ei itse edes vielä yritä. Mutta kun se tunne iskee päälle niin on tosi vaikea edes onnitella...
 
@Violetta7 tervetuloa mukaan! Meitähän alkaa olla täällä hyvän kokoinen porukka jo keskustelemassa. Ja tulevaisuudessa toivottavasti yhdessä haaveilemassa yrityksen alettua:love:.

@muumimussukka minulla on kaksi kissaa. Olen ajatellut, että pitää googlailla sitten jos olen raskaana, että miten esim. vaunut ja pinnasänky suojata. Mutta samalla ajattelen, että lemmikkien omistaminen on niin yleistä, että eiköhän tähän löydy helposti keinoja.

@Lucie on varmasti fiksua ottaa asioista selvää etukäteen! Mun täytyy sanoa, että olen itse pihalla kuin lumiukko:ROFLMAO:. Pitäisi varmaan lukea jotain muutakin kuin netin keskustelupalstoja aiheen tiimoilta. Onko sulla mitään hyviä lukusuosituksia, esim. kirjoja :)?

@Violetta7 kateus on luonnollinen tunne, ei siitä kannata tuntea huonoa omatuntoa mun mielestä. Mä ajattelen kateudesta niin, että se kertoo sulle ihmisenä, mihin suuntaan pyrkiä elämässä. Eli jos kokee kateutta muiden raskauksista, kertoo se musta lähinnä, että se on mitä itsekin haluaa sisimmissään. En tiedä, olisiko sun helpompi iloita muiden puolesta (onnitella tms.) jos et ajattelisi, että sun tunne on jotenkin väärin :)? Mut tää on ihan keittiöpsykologiointia ja miten itse koen asiat.

Mä itsekin huomaan olevani kateellinen, jos joku on raskaana. Mutta samalla oon ollut aidosti tosi iloinen myös kyseisten henkilöiden puolesta. Jos yritän sanoittaa, miltä se kadehtiminen tuntuu niin se olisi jotain tällaista: "vitsit, olisinpa mäkin joskus tossa tilanteessa" tai "ton pitää tuntua niin hyvältä".

Hauska kuulla, miten erilailla eri ihmisten kuumeilu näkyy! Itsellä kuumeilu ei oireile oikeastaan vauvanvaatteiden hypistelynä tai tarvikkeiden osteluna, joskin palstoja ahkerana sellaneena se tuntuu olevan yleistä. Saattaa vaikuttaa se, että olen aika laiska ostamaan ylipäätään niin ei ole itselle vain se kaikkein luonnollisin tapa ilmaista omia haaveita.

Haaveilusta puheenollen, mies sanoi uuden vuoden juhlien jälkeisessä hiprakassa, että "jätä jooko ehkäisy pois". Kun sanoin tästä seuraavana päivänä oli selvinpäin kommentti, että "älä vielä jätä ehkäisyä":sneaky::LOL:. Mutta sanoisin, että selkeää vauvakuumetta havaittavissa sielläkin suunnalla ;) .
 
Viimeksi muokattu:
@Hopeanopea Joo tottahan se on, että kateus on ihan normaali tunne. Ja enemmän se onkin sitä, että miksei mullakin ole jo sitä vauvaa.

Miehet näköjään sanoo humalassa niitä asioita tunteella ja sit muuten kai on se järkipuoli tai jotain 😂 Meinan omaki mies tokas yksissä illanistujaisissa, että haluaa vauvan. Selvinpäin sitten kyllä jaksaa odottaa vielä sen vuoden 🙄
 
Mites muilla menee :) ? Täällä on vuosi alkanut, ylläri, ylläri - kauheassa vauvakuumeessa. Pitäisi varmaan tehdä asioita, jotka saavat ajatukset muualle, mutta eihän sitä voi olla niin järkevä :D .

Eli jos joku etsii vinkkejä, miten helpottaa vauvakuumetta niin siihen en osaa ottaa kantaa. Sen sijaan olen keksinyt hyviä tapoja pahentaa vauvakuumetta. Mm. laita googleen newborn kuvaus ja kappas, taas on kuume kohonnut. Tai avaa lasketun ajan laskuri ja sovellus, jossa on tulevatkin menkat ennustettu, ja katsele, että "jos tuolloin jättäisi ehkäisyn pois ja heti tärppäisi niin silloin LA olisi tämä ja tämä".. Tiedän, ei fiksua, mutta minkäs teet.

Onko teillä muilla jotain "keinoja" joilla vauvakuumeen saa viimeisteltyä huolestuttavalle tasolle ;) ? Kaveri on väittänyt, että hänen lastensa tapaaminen laskisi kuumetta, kun on ovat niin vilkkaita, mutta ei kyllä sekään auttanut.. Suloisia ovat, ihania viikareita <3.

@Violetta7 tsemppiä asunnon etsintään, kyllä joku hyvä varmasti tulee vielä vastaan :) !
 
Siis musta tuntuu et nyt on alkanu vaa enemmän ja enemmän vauvat pyörimään mielessä. Nään koko aika unia ja vaikka on pillerit nii nytki kun oli vielä entisestään poikkeuksellisen lyhyet ja niukat menkat ja kauhee väsymys yms. nii heti sitä toivoo josko oiski raskaana 😂

Mut niitä vinkkejä: kannattaa seurata jokaikistä vauvatiliä instassa, kuunnella vauvapodcasteja, harrastaa partiota (7-vuotiaat osaa olla tosi ihania 😊) tai ylipäänsä olla lasten kaa tekemisissä... Toki välillä ne postaukset hirvittää ja kauhukakarat ärsyttää mut silti se lapsen kaipuu on suurempi ku kaikki ne miinuspuolet 🙈
 
Hei! Löytyipä sopiva keskustelu :) meillä olisi kans tarkoitus aloittaa yrittämään vauvaa kesällä ja tämä odotus on aikamoista piinaa enkä viitsi vaivata kavereita jatkuvasti vauvakuumeilulla 😂 mutta täytyy malttaa odottaa sinne kesään asti. Olen paljon lukenut netistä juttuja raskaudesta ja vauvoista, mutta eipä se tähän kuumeeseen paljon auta, niin ehkäpä helpottais jos saa jakaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa 😊
Oisko ideaa perustaa whatsapp-ryhmä? Itsellä ainakin nämä sivut heittää minut pois helposti
 

Yhteistyössä