Yritys ideoita kaipaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii

Vieras
Haluaisin perustaa jonku hoitoalan yrityksen. En ehkä palvelukotia, vaan jonku mikä suuntaisi nuoriin, lapsiin ja miksei perheisiin.
Nyut hyviä ideoita kehiin!! Minkälaisia palveluita te tarttetta? Mistä olis valmis maksamaan??

Koulutettuja luotettavia lastenhoitopalveluja, vanhuksille asiointiapua sis. kuljetusavun, siivousapua vanhuksille niin että tehdään yhdessä sen asiakkaan kanssa niitä asioita eikä vaan nopeesti hutasta ja sitten pois, varamummi ja -vaaripalvelua lapsiperheelle.

Kivoja ideoita, olisko muita?? Mielelläni kuulisin. Miten voisi tukea perheitä jaksamaan arjessa? Olisko tarvetta vertaistuelle, ryhmille tai pitäisikö järjestää esim. luentoja vaikka kuinka pärjään uhmaikäisen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kivoja ideoita, olisko muita?? Mielelläni kuulisin. Miten voisi tukea perheitä jaksamaan arjessa? Olisko tarvetta vertaistuelle, ryhmille tai pitäisikö järjestää esim. luentoja vaikka kuinka pärjään uhmaikäisen kanssa?

Nää on ihan hyviä, mutta niistä harva maksaa mitään, ne sopii enemmänkin vapaaehtoistoiminnalle. MUTTA voisit perustaa yhdistyksen ja hakea sille rahoitusta kaupungilta ja vaikkapa RAY.ltä ja tehdä sosiaalista työtä, jossa maksajat oliskin muualla kuin itse asiakkaana. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Nää on ihan hyviä, mutta niistä harva maksaa mitään, ne sopii enemmänkin vapaaehtoistoiminnalle. MUTTA voisit perustaa yhdistyksen ja hakea sille rahoitusta kaupungilta ja vaikkapa RAY.ltä ja tehdä sosiaalista työtä, jossa maksajat oliskin muualla kuin itse asiakkaana. =)

Juuri näin,osan maksaa asiakas itse,ei koko hintaa.

Ei luentoja... Nykyajan ihmiset on valitettavasti ajettu niin tiukoille että riittää urakkaa muutenkin ehtiä kaikkiin vanhempainiltoihin vanhempainvartteihin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Just tuota olen miettinyt. Tähän pitäs saada jostain rahoitus. Ja haluaisin itse yrittää, enkä ylläpitää jotain yhdistyustä. Mutta ei taida muuten tämäntyyppinen yrittäminen kannattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Just tuota olen miettinyt. Tähän pitäs saada jostain rahoitus. Ja haluaisin itse yrittää, enkä ylläpitää jotain yhdistyustä. Mutta ei taida muuten tämäntyyppinen yrittäminen kannattaa.

Yrittäjälle ei valitettavasti noita rahoituksia tipu, vaan pitää olla taustalla yleishyödyllinen yhdistys yleensä. Mutta samalla tavalla siinä pitää rahoista vastata ja taloutta hoitaa, palkan vaan maksaa yhdistys.

Voiu vitsi kun keksis jonku loistoidean, vaan ei oikein. Kuitenkin on vain sairaanhoitajan tutkinto, niin ei voi mitään ihmeitä yrittää!! Kai se olis joku hoitokoti, perhekoti...äh en mä tiedä.

Kotona asumisen tukeminen olis niin tätä päivää, kun vanhukset sitä itsekkin haluaa. Jos saisi pienituloisille esim kaupungin ostapalvelun ostajaksi, voisi onnistua yrittäjänäkin.

Tossa yhdistyksen perustamisessa on kyllä myös se idea, että tällöin et olisi itse vastuussa omilla varoillasi (oma asunto, auto ym.) yrityksestä, vaan mahdollisen epäonnistumisen seurauksena sinulle ei jäisi velkaa kuten esim. toiminimiyrittäjälle. Yhdistyksessä toimimisessa on paljon muitakin hyviä puolia verrattuna yrittäjyyteen. Esim. yhdistysten rahoitukset, avustukset ja muutenkin saatava henkinen tuki on täysin eri luokkaa.

Yhteistyössä