Jesh! Tentti läpi, sinne meni lääkelaskut :flower: Naurattaa, kun isoveljeni kommentoi että "jaha, nytkö pääset ihan virallisesti yliannostelemaan mummeleille insuliinia"..repesin kyllä
Ns. virallisterveellisellä siis ite oon syöny just ohjeiden mukaan, siis sekä laihdutellessa että ilman. Ja silti ihan järkyttävät himot ja vielä semmoset, et niitä on vaikea hallita. Et oon tossa kyllä repsuillu aika paljon (mikä ei toki enää oo mitään ohjeen mukaista)..eli mulla tuli useamman kerran viikossa syötyä suklaata. Mulla on siis suklaa se the ongelma =) Lisäksi mulla on vatsa tosi kipee koko ajan, migreenejä jne ongelmia, ku syön tollee. Luulen, et tää johtuu kaiken maailman lisäaineista ja muusta..siis mausteista lähtien on sitä glutamaattia joka paikassa..ja se on oikeestaan hermomyrkkyä. Sit aspartamiinia ym on noissa jugurteissa usein..et aika iso muutos mulla.
Karppaukses sit en syö yleensä koulussa. Et meillä on niin lyhkäset päivät tai jos on pitemmät, niin otan yleensä proteiinijuomaa mukaan (tommosta urheilujauhoa) ja sit pähkinöitä. Ku mulla sitä nälkää ei silleen ole, jos hiilihydraattimäärä on kohdallaan. Mutta jotkuthan syö ja poimii sieltä sitä sun tätä, että kyllä se vissiin ihan onnistuu, ku vähä valikoi. www.karpit.net , niin tuolla on noista ruoka-asioistaki. Ja voithan, r86, lukea eka tosta karppauksesta? Jos se tuntuu jotenki vaikealta, niin ei välttis kantsi suoraan rynnätä. Suosittelen noita Heikkilän kirjoja, itellä on nyt semmonen ku ravinto ja terveys..ja sit niissä kokkauskirjoissa hällä on reseptejä. Mutta itellä kyllä on paras hahmotus koko hommasta tullu Atkinsia lukiessa (mutta ei niitä uusimpia, vähä vanhempia..ku niis uusimmis on jo ite Atkins kuollu ja ne on aika markkinoivia jo). Toki Atkins tai Heikkilä ei oo yhtä ku koko karppaus, sieläl on muitaki..mut mulla noi on ne, minkä mukaan meen. Noiden sekotusta siis.
Jos karppaan ryhtyy, niin ei kantsi aluksi hämmentyi, koska voi paino jopa nousta sen pari kiloa ekaksi..monella nimettäin on semmoset kitukuurit takana, että keho vähän paikkailee ku saa kunnon matskua. Mulla itellä ei näin oo käyny, vaik pakko sanoa, et aina on tullu enemmän tai vähemmän jojoiltua ihan normipainonki sisällä. Ja mulla tippuu aika vauhikkaasti noi kilot tolla, ja oikeestaan isompi ero on siinä peilikuvassa. Huomasin, et oon tällä tyylillä jopa 4kg painavampana paljo paremman näkönen ku ennen sillä alhasemmalla painolla. Jotain kummallista siinä tapahtuu, en tiiä mitä, mutta ilmeisesti sitä läskiä sitte lähtee
Ja esimerkkinä voin sanoa, ku olin esim. 17-19-vuotiaana aika himo käymään kuntosalilla jne (ja söin erittäin virallisterveellisesti) ja en saanu vatsalihaksia mitenkään näkymään. Ja nyt painan paljon enemmän ja oon muutenki pyöreempi, niin silti mulla näkyy tosta ylhäältä suht pitkälle asti se keskiviiva..ja mää en saanu ees sitä sillon ku tosi vähä näkymään. Ja nyt on vielä sanomattaki selvää, että treenaan murto-osan siitä, ku oon sairastellu niin paljon. Että kyllä minä sanon, et kantsii kokeilla..mut koeaika ois hyvä semmonen pari kk ainaki. Ja kannattaa lukea noita kirjoja, varsinki Heikkilä saa mulla ihan oikeesti jopa ruoka-ahdistuksen aikaan, koska se aika hyvin kertoo just mitä kaikkee mössöjä tungetaan vaikka mihin..ja mulla tää pistää ainaki semmosen sopivan ahdistuksen, joka johtaa muutokseen (eli muutossa taitaa meidän maustehyllystä kadota useampia mausteita
ostetaan vähä kalliimpia ja parempia tilalle, eikä muutos oo iso ku nyt ollaan noita lidlin mausteita ostettu..).
Noista reseptijutuista, et tuolta karppien sivustoilta löytyy aika paljon. Meillä syyään paljon rehuja, ja mun piti kommentoida tonne, et tosiaan jos talvella tuntuu ettei raask inoita rehuja ostaa..niin ostaa niitä pakastevihanneksia jne. Ite oon ihan intopinko niihin, kukka- ja parsakaali on mun heikkoudet..mutta nyt ne ei mee enää niin hyvin ku ennen oksennustautia (söin just ennen ku se tauti vei mut vessaan...
). Ja sit munakkaat, niihin saa edullisesti herkkusienillä ym lisukkeilla muutosta, voi ei maksa ainakaan lidlissä mitään (ja siinä ei oo mitään lisäaineita). Meiläl tosiaan ku ei ihan opiskelijabudjetilla mennä, ku mies käy töissä. Mutta voisin ihan yhtenä vihjeenä antaa, et jos paikkakunnalla on Lidl, niin kantsii oikeesti käyttää sitä. Jo pelkkä maito maksaa semmoset 20senttiä vähemmän..ja kyllä meillä on oikeesti ruokakori halventunu sen 20%. Käydään sit miehelle joskus ostaan ruispaloja marketeista (ku ne pitää olla just niitä) ja sit tota protskujauhoa ym. Mut meillä tosiaan syödään paljon noita edullisia jauhelihoja jne, ostetaan pakkaseen noita ym. Et eletään siinä mielessä pihistellen, vaikkei niin tarvis ois..mutta ostetaan ennemmin sillä samalla rahalla sit joskus vaikkapa naudan sisäfilettä fajitaksiin ym =) Sit tortillathan on aika edullisia tehdä, mut niissä kantsii sit kattoo, et miten on päivän hiilarit menny. Niitä ei oo pakko laskee niin alas, ku vaikkapa Atkins tekee. Mulla se paras on jotain 30g/vrk (se lasketaan sit esim. Finelis tai nyrkkimitoilla laskee niitä..ei tartte siis käytännössä laskea mitään jos ei halua). Tuo karppaus on sellanen, et siitä voi tehdä hyvin laskelmallista tai sitte ei, jos ei huvita =) Ihan luonteesta kii. Mut oon ite ainaki aluksi laskenu, minkä verran laitan kahviin mitäki ym..ja niitä kantsii joskus päivitellä, ku mulla oli tuo kerman määrä esmes pienentynyt. Mut kannattaa tutustua, en viittis nyt ihan hirveesti tästä sepostella, koska jotkut oikeesti niin näkee karppauksen punasena vaatteena. En tiiä miks, mutta täällä kaksplussalla varsinki on joku ongelma tässä =)
Ihanainen lääkärini..harmittaa, ku muuton myötä se vaihtuu. Nimettäin hän on palannut lomalta ja määräs mulle koko verenkuva-lähetteen! JIppii! Siis eihän se mitään sano, mut on kiva ku oikeesti sitä kiinnostaa tämä mun kuumeilu ja sairastelu. Taino kiinnostaa ja kiinnostaa, mut nion se pääsee ainaki musta hetkeksi eroon
Lisäksi katotaan kaikkia maksa- ja munuaisarvoja ja sokeriarvot ym. Jos mulla maksa-arvot paukkuis, niin se taitais johtua mun vitamiineista tai jostain luontaistuotteesta
Tuli maksasta mieleen, ku luin maksakirroosista tässä yks päivä Keskisuomalaisetsa jutun..siinä oli ihan, et kaks viinilasia päivässä naisella voipi aiheuttaa maksakirroosin. Aika hurjaa!
Mullaki tuli ennen ilmaviavoja menkkojen aikaan, oo nkuullu et monella muullaki tulee. Mut mulla on oikeesti karppauksen myötä kadonnu nääki ongelmat aika kivasti. Luulen, et syön niin vähän muutenki lisäaineita jne, jos siis vedän täyspainoisesti, että senki puolesta helpottaa noi oireet.
Meille tosiaan tuli siitä asunnosta sellanen tarjous, siis siitä asumisoik., et pitää lähettää kaikki verotodistukset ja nää..ja jos ne on ok, niin sit voidaan muuttaa. Aattelin miestä hoputella, et käydään tänään nuo kopioimassa ja maksetaan siitä se varausmaksu, niin se on maanantaina siellä (jos siis ennen klo 16 ehditään). Tosiaan kaupungin pitää tehdä siitä vielä päätös, että hohhoijaa..ois voinu se yks ihminen vähä aiemmin ilmottaa, että ei se asunto kiinnosta..ärrinpurrin!
Mulla on hyvin tää vyönkiristyslähteny, ku pystyy nyt syömään normaalisti. Käytii hakee ruokaaki ja oottelen tässä, että mies tulis kottii. Se on ostamassa mulle synttärilahjaa, ku en viikolla ois B)
Minäpä taidan tästä mennä kahvinkeittoon, vaikka lupasin etten enää tälle päivälle juo. Muttako pääsin läpi sen tentin, niin seliseliseli