Yrityksen syksyllä tai talvella aloittavia:)

Hei!

Alkuperäinen kirjoittaja Hopeasydän:
Toisaalta taas sormus ja uusi sukunimi ei itselleni ainakaan suurta muutosta ole tuonut. Koen, että yhtä sitoutuneita oltiin ennen naimisiin menoakin. Ja toisaalta en koe nyt olevani sen enempää sidottu kuin ennenkään.
Tässä oon ihan samaa mieltä. Eli naimisiin mentäessä sen homman ei oikeestaan mitenkään pitäisi muuttuakkaan, se suhde on jo siinä mitä se on. Vaikka totta kai suhde aina kehittyy jne, mutta naimisiinmenosta ei ole minkään ns. pelastajaksi eikä lapsistakaan (jotkut tuntuvat näin ajattelevan). Tuossa naimisiin menossa on kätevää, kun sukunimi on sama (no, ei kaikissa tapauksissa) ja lapsikin menee ihan automaattisesti ilman isyydentunnustuksia jne. Ite koen nämä ainakin tärkeiksi, varsinkin tuon saman sukunimen. Mutta kaikkihan ei ees samaa ota, että kullakin omat näkemykset :D

Täällä kärsitään siitepölyongelmista, just ku ehdin melkeen parantua. Että terve. Ajattelin hankkiutua nielurisoista eroon, epäilen että ne pyörittelee mun sairastumisia. Ja eipä sillä, otin myös epätoivoisesti kaikki luonnontuotteet ym käyttöön, jos joku tepsisi. Pelkään hirveesti, ihan oikeesti, ku pitäis ens viikolla koulussa olla enemmän ja ryhmätöitä jne..sieltä ne pöpöt tarttuu :| Normitilanteessa ei olisi edes paha, mutta nyt kun on koko ajan sitä sun tätä, niin kaikki kyllä tarttuu. Valivali =)

Tervetuloa, Dorppa :flower: Tuo armeija on tosiaan jännä juttu. Mulla veli joutu pitkään odottamaan vapautusta (melkee siihen ns. viimeiseen ikään asti), kun hänellä on niin kamala astma että kuuluu tähän ns. B-mies joukkoon oikeastikin. Mutta lopulta sai vapautuksen ja tuntuihan se vähän hassulta, että joutui niin monta vuotta sitä odottamaan. Ystävän miehellä sama homma, paitsi selkä ei kestä sitä hommaa ollenkaan (joutuu ihan osastolle lepoon), niin tyhmää että hänki joutuu odottamaan tätä päätöstä vuosia..Sitten kun tilalle ois näitä naisiaki menossa, että ottaisivat niitä, jotka siihen pystyy =)

R86, tosiaan tuo hammaskalusto on kans yks ihmeellinen juttu. Joku yks pieni juttu voi aiheuttaa julmetut kivut |O Ite oon onneksi koko nuoruuteni kärsinyt oikomishoidosta, enkä mistään pikkuprojektista, niin mulla on sitten ihan priimaatavaraa tuo kalusto. Tosin se on hieman kellertävä, mutta suuhygienisti sano että sen kuuluukin olla vähän sellainen, kun mun sylki on sellainen. Eli mulla on semmonen sylkimatsku, ettei tuu reikiä. Taino yhden kerran oli. Se tuli sellaseen hampaaseen, joka oli osittain irti, mutten uskaltanu sitä repiä vaan annoin sen siinä olla puolittain irti vaan :LOL: Joten sinällään oon ihan tyytyväinen, että tein ison vaivan jo ennakkoon sillon, niin jospa mun ei enää tarttis kauheesti laukata hammaslääkärillä. Tietysti ne perusvuositarkastukset, mutta noin muuten. Ei se oo kivaa hommaa, kun vie aikaa..ja onhan se tylsää.

En tiiä mitä sitä vkl tekis. Ehkä pitäis tuttavilla käydä monopolia pelaamassa ja jotain tämmöstä, ei hirveesti jaksais erikoisempia. Oikeestaan tekis mieli syödä fajitaksia ja vaikka pari lasia punkkua. Mut en tiiä, pitäs varmaan ostaa se ihan pikkupullo vaan, ku on ollu sairaana..ja sit toisaalta se on aika kallis litrahinnaltaan -niin sama melkee jättää ostamatta :D

Otin kesäopintoja tossa, tai oikeestaan ne kestää vaan vajaan kuukauden ja alkaa jo toukokuussa..mut olin ottavinani yhden puoliksi liikunnallisen ja muuten terveys ym. asioita käsittelevän kurssin..rupesin yhtäkkiä yöllä miettimään ,että onkohan siinä sittenkään yhtään koko liikuntaa..kyllä harmittaa, jos ei kun muutenki tulee noista päivistä pitkiä (otin myös yhden kielikurssin). Äh, ei ollu tarkotus siis mitään ns. raskasta ottaa, vaan semmonen kevyt kurssi, josta hyötyä ja sit nuo mielenkiintoset kieliopinnot. Päh. No, jospa oon väärässä..ei sais hosua näitten kurssivarausten kans (mutta kursseille ei ehi jos ei heti oo varaamassa, nice).

Mulle ei oikeestaan kuulu mitään. Odotan, että entisestä työpaikasta hakis multa avaimet (ei käsi tykkää siitä työstä) jaja..Sitten pitäis tulla ne labratulosten puhelinsoitto. Jotenki tuntuu, että niissä on kaikki ok, ja oon vaan vähintäänkin mielikuvitussairas :| Tosin haluan ne paperit sit ihan paperiversiona, että voin ne ite tarkistaa..ja tossa äiti vähän puheli, että vois käydä jossain infektiolääkärilläkin jos siltä tuntuu. En tiedä, ajattelin että leikkauttaisin noi nielurisat..jospa se auttais, on kuitenkin noita virusperäisiä tulehduksia usein..niin ei sekään hyväksi ole, vaikka ennemmin ne niitä bakuperästen sairastelijoita leikkaakin.

Mitenkä se kevät on tullut? Tänne se on tullu oikeestaan kuitenki yllättäin, kun on tuolta pohjosemmasta..niin aina yllättää tämä kevät. Silmät punertaa ja on vähä turvonneet, että sellasta :D

Huh, pitkä päivä ohitse. Täällä pirkanmaalla ollut ainakin mahdottoman kaunis päivä. Mistäs päin te muutte muuten kirjoittelette? Taitaa tuolla aikaisemmin jo lukeakin, mutta en muista bonganneeni. :)
R86: Juu, kyllä aiomme jatkaa maidontuotantoa; tällä hetkellä anoppilassa taitaa olla parisenkymmentä lehmää lypsyssä ja olemme suunnitelleet, että parin vuoden eläinten pidon jälkeen, kun talon remontti ja nämä vauva-asiat (;))olisi saatu hetkeksi kuntoon voisimme laajentaa navettaa vielä neljällekymmenelle lehmälle. Rankka on ammatti ja töissä ollaan kellon ja vuoden ympäri, mutta näin maalaistuneena en voisi kuvitella parempaa alaa itselleni. :)
Metsätähtis: Juu kyllä harmittaa tämä odottelu. Miehelläni on synnynäinen vika jaloissa (lättäjalka) joka estää mieheni liikunnan. Ihan pienen, kilometrin tai parinkin lenkin jälkeen jalat ovat jo kipeät, joten en voi ymmärtää miten hänen pitäisi armeijassa pystyä marssimaan kymmeniä kilometrejä. :eek: Tulisi vain se päätös, niin voisi vauvaa ruveta tosissansa touhuamaan. ;)

Kunnioitukset teille, kun saatte aikaseksi hoidettua hampaanne kuntoon. Meitsi ei ole peruskoulun jälkeen (viiteen vuoteen) kyseisessä laitoksessa vieraillut ja kammo kasvanut jo niin suureksi, että taidan sitten odottaa vielä toiset viisi vuotta, säästää rahaa ja mennä sitten yksityiselle nukutettavaksi ja laittattaa kerralla legot kuntoon. :)

Ai piru, mies tuolla jo huutelee, pitääkin lähteä tästä kaverille grillaamaan, on niin upea kelikin. :wave: viikonloppuja teille kaikille. :)

Sopiiko liittyä joukkoon mukaan? :) Meillä ei ole vielä ihan selvää koska yritys alkaa. Alunperin oli tarkoitus, että ensi syksynä, mutta ei sitä koskaantiedä vaikka aikaistuisikin.

Olen 21 vuotias (-87) ja mies on 24 (-84). Meillä on nyt 6kk ikänen poika, esikoinen. Yhdessä ollaan oltu 4 vuotta pientä taukoa lukuun ottamatta. Nyt olisi häät juhannuksena. Pikkasen jännittää. Yhteen kuitenkin muutettiin virallisesti vasta kun esikoinen oli 2 kuukautta. Muutettiin siis vasta vähän ennen joulua tähän 61m2 tilavaan kaksioon.
Meillä on ehkäsynä nyt ollut pelkästään kondomi, koska mulla oli ekassa raskaudessa hepatoosi, mikä takia en esim. yhdistelmäpillereitä tms. hormooni juttuja voi käyttää. Kuparikierukkakaan ei tuu kyseeseen runsaiden menkkojen takia (ja kun se toinen on jo kiikarissa ;) ). Minipillerit oisin saanu, mut pää on niin laho nykyään etten niitä olisi muistanut syödä ollenkaan ajallaan. :D

Mitäs vielä... Meillä on lemmikkeinä 5 chinchillaa (pitkä ikäisiä oravaa muistuttavia pallero jyrsijöitä). Oon nyt äitiyslomalla, mut tarkoitus olisi jatkaa opiskeluja syksyllä. Saa nähdä jääkö opinnot sit taas tauolle hyvinkin pian. Opiskelen sairaanhoitoa. Mies valmistuu nyt syksyllä LVI-insinööriksi, tosin työttömäksi kun olivat aluksi luvanneet vakipaikkaa ja nyt joutuivat pistämään pellolle.

Tarkoitus olisi aloittaa yritys syys-marraskuussa ja toista toivotaan. Voi tosin olla että jos kesällä tulee siirryttyä tjot meinigille vaikka virallinen yritys alkaa vasta syksyllä. Se on hiukka epäselvää, et kuin kauan hepatoosin jälkeen täytyy olla yrittämättä, mut suositus kait on sen vuoden. Neuvolasta kuitenkin näyttivät jo vihreää valoa, et heti kun siltä tuntuu kun kuitenkin 50% mahdollista et uusii.

Kunnioitukset täältäkin niille jotka hampaansa saa aikaseksi hoidella. Mulla on sen sortin hammaslekuri pelko et nousee hiki pintaan ja kädet tärisee pelkästään kun pitäis soittaa sinne. Tiiän et pitäis kun raskaus aikana reikiinty hampaat, vaiks kerran aiemmin vaan reikä ollu niin nyt tuli 6 sen raskauden aikana. :ashamed:

Hopeasydämelle ja adamalle paljon :hug: ja jaksamisia!

Täälläkin ollut aivan ihanat säät! Ja yhtä ihanaa on luvannu koko viikonlopuksi! Tarkoittaa siis mökille menoa. Jos sais siivoiltua kesäasumiskuntoon.

Ihanaa, et perustitte tälläisen yhteisön. :) Mietin itsekkin sitä tuossa muutama päivä sitten.

Tuli pikkasen pitkä teksti. :ashamed:

Tervetuloa Dorppa ja Aranel =) Lapset ovat lähteneet viikonlopuksi isänsä luokse ja T on viettämässä poikien iltaa kaverinsa kanssa, joten ihan issekseen tässä iltaa (tai yötä) vietän. Minulla on edelleen kuukautiset kadoksissa nyt kp 47 menossa :| alkaa jo huolestuttamaan.

Nuo hammaslääkärissäkäynnit ovat olleet painajaiseni viimeiset 15 vuotta, joten ymmärrän Dorppa pelkosi. Kesällä lohkesi hammas joten oli ihan pakko mennä "kidutuslaitokseen" Nyt juurihoidon ja kahden muun reiän paikkaamisen jälkeen olen kyllä niin onnellinen kun hampaat kunnossa, huh... Dorppa taisit kysellä mistä päin kirjoitellaan. Minä Kirjoittelen Kotkasta päin :wave: Taidan muuten olla vanhin koko joukosta kun kesällä täytän 30 v. Eipä tuolla iällä niin väliä. Jos meille yhteinen lapsi suodaan niin on jotenkin kiva kun nuo vanhemmat lapset jo niin "isoja". Poika kyllä kovasti toivoo koiraa eikä pikkusisarusta :LOL:

Eipä tässä muuta tällä kertaa. Kirjoitellan taas =)

Tervetuloa minunkin puolestani Dorppa ja Aranel! Mukavaa, että tulee lisää porukkaa :)

Täällä on ollut aivan mahtava ilma tämän viikonlopun. Aurinko paistaa ja lämpöä on parikymmentä astetta. Olen itsekin paljon paremmalla mielellä kun on hyvä ilma. Asiaan vaikuttaa varmasti myös se, että kävin torstaina äitiysneuvolassa juttelemassa oman neuvola-tätini kanssa. Omaa oloa helpotti, kun toinen sanoi ettei mitään ole tehty väärin eikä omat tekemiset ole voineet vaikuttaa synnytyksen alkamiseen ja vauvan kuolemaan. Vaikka asian periaatteessa tietääkin, jotenkin vain sitä epäilee koko ajan. Mielestäni neuvolan täti sanoi hyvin, että seuraava vauva tulee sitten kun oikea hetki on. Ei puhunut mitään, että ehdottomasti pitäisi odottaa tietty aika. Ensi viikon jälkitarkastuksen ja työhaastattelun jälkeen sitten voikin miettiä uuden vauvan "aikataulua" paremmin. Vaikka täytyyhän se taas muistaa, ettei varsinaista aikataulua voi tehdä. Täytyy vaan toivoa.

Dorppa: Nostan hattua sinulle ja miehellesi! Olette valinneet haastavan työn. Vaikka lehmien pito tuntuukin nyt juuri sopivalta, kannattaa muistaa ettei se aina välttämättä niin herkkua ole. Ja yleensä sitä saa niskaansa vaan arvostelua ja kateutta maanviljelijöiden suurista tuista.
Meillä ei enää ole lehmiä, mutta viljelyä jatketaan kuitenkin. Lähinnä tilanpito on miehen hommia ja koska maata on suht vähän käydään molemmat myös muualla töissä. Itse en ole ollut mukana lehmien hoidossa, mutta se karjassa kiinni oleminen ja säiden armoilla toimiminen on tullut täysin tutuksi.

Adama: älä huoli, samoilla kymmenillä mennään eli itse täytän kesällä jo 32v. Välillä tahdon kyllä unohtaa minkä ikäinen olen.

Tervetuloa uusille!

Alkuperäinen kirjoittaja Hopeasydän:
Vaikka lehmien pito tuntuukin nyt juuri sopivalta, kannattaa muistaa ettei se aina välttämättä niin herkkua ole. Ja yleensä sitä saa niskaansa vaan arvostelua ja kateutta maanviljelijöiden suurista tuista.
En nyt tiedä onko ihmiset niin kateellisia noista tuista, monia varmaan jurppii se, että joutuu maksaan hemmetinmoisia veroja ja siihen ei voi vaikuttaa mihin ne menee. Ainakin mitä isotulosemmaksi mennään. Tosiaan tuo liha- ja maitopuoli mun mielestä on ihan ok Suomessa, mutta sitten vaikkapa jotkut luomutomaatit on aika epäekologisiakin (oliko hiilijalanjälki jopa 10x suurempi ku Epsanjasta tuodulla tomaatilla). Ite ainakin kaipaisin jonkinlaista yhteiskunnallista keskustelua sen osalta, et mitä kannattaa ja mitä ei viljellä sekä missä määrin ja missä paikoissa. Ja maksaiskohan ne ostajat pääosin itse sitten sen summan, jos jotain haluavat. Meillä esim. tomaatit ostetaan ulkomaisina, on paremman makusia. Näähän on ihan makukysymyksiä, kukin voi lompakollaan äänestää. Tuethan on ihan tarpeellisia, niitä saa muissakin maissa, mutta tietysti on eri asia mitä tuetaan ja millä summilla. Taisin katella niitä viime vuoden tukilistoja ja oli siellä kyllä semmostaki, mikä ei ehkä välttämättä sinne kuuluis. Kaiken maailman kukkajuttujakin siellä oli, en muista enää. Tietyllä asteella voi tukea mielestäni, esim. saahan yrityksen perustajakin starttipaketin mikä on fiksua. Mutta sitten että se myös maksais itsensä takaisin ja korkojen kera toki. Valtiohan tavallaan sijoittaa. No se lehmistä, tai itseasiassa nuo ei enää lehmiin varsinaisesti liittynytkään. Ja jostain syystä ei taas hymiöt toimi, että saapa nähä missä välissä niitä tulee olemaan ja minkälaisia..tsiisus.

Ite en kyllä kans maatilalliseksi haluais, on meinaan rankkaa hommaa. Että kyllä jaksatte ahertaa. Ystäviä on mulla jonkun verran, jotka ovat maatiloilta kotoisin (hassusti sanottu nyt)..ja tuntuu, et aika vaikea löytää sijaisia ym. Varsinki jos ei ois niitä jo aikuisiksi kasvaneita lapsia tulossa välillä apuun. Ja pitää vaan toivoa, että omat paikat kestää! Mut sama koskee kyllä kaikkea muutaki fyysistä työtä.

Täällä päin on mieli jotenki harmaana. Pitäis tentteihin lukea ja kaikkee eikä yhtään kiinnosta. Ihan kamalaa jotenki. Siis koulu on mielenkiintosta ym, mut jotenki siis..en tiiä. Jospa tässä piristyis, ku aurinkoki taas paistais. Ärsyttää, kun otin kesäopintoja ja alko epäilyttää, et jaksankohan sittenkään sitä yhtä kurssia. Pöh.

Mitenkäs meinaatte vappua viettää? Ja mitä kuuluu ylipäänsä? Täällä on ainaki kivasti allergiaoireita, siitepölystä siis. Ja koirilla lähtee karvaa vaikka muille jakaa! Meillä päin vappuna käydään miehen kaverin luona grillailemassa, on sinne jotain muitaki tulossa. Eipä siis sen kummempia. Jotain hyvää punaviiniä vois kyllä ostaa, ehkä joku uutuussiideri? Se Kiivi oli ainaki aika jänsä Kopparilta.

Mukavaa, Hopeasydän, että asiat alkavat rullaamaan :heart:

Adama, jokos on naistenpäivät alkaneet? Voihan olla, että sun pitäis käydä lääkärissä..jos tarttet jotain apua menkkojen käynnistykseen. Mulla itellä ku on minipillerit, niin menkat oli viimeks joskus ties millon =)

En jostain syystä nyt muista, kukas kyseli..mutta siis ite oon täältä Keski-Suomesta..taino alunperin pohjoisesta. Ja ikää siis 23 mittarissa.

Muistin muuten just, että mullahan on käytössä yks jalkojenhoitokortti! Jee =) Jotain iloa.

Mutta nyt pitänee ruveta tenttiin lukemaan! Heips ja mukavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!

B-7
Jos sopii voisin tässä pinossa olla ainakin pikkaisen kyläilemässä ;)
Voi olla että annamme pikku kasin tulla ja itseasiassa mulla kovasti toiveita touko/kesäkuun /heinäkuun vauvasta(kun lähes talvivauvoja on kaikki 7 edellistä),eli yritystä olisi syys-lokakuun.Ehkä...
Tai sitten siirtyy ensivuoden syksyyn!

:wave: :wave: :wave:

Tervetuloa, B-7! :flower:

Täällä päin taas näemmä sairastellaan. Yritänki tässä saada lääkäriaikaa, saisivat kyllä vähän lisää tutkia. Jotenkin nyt vasta tajus, että pitäs oikeesti vaatia ihan tutkimuksia ja muuta. Tais siis olla virhe mainita tosta entisestä homeasunnosta, jossa asuin 4kk, koska nyt tuntuu et kaikki pistetään sen piikkiin. Entä jos sit onki jotain muuta? Himpura.

Minä näin unta jostain hienoista lastenvaunuista :LOL: En tiedä, kenen ne siinä unessa oli, mutta oli kyllä hienot. Ehkä mulla on jotain ihme traumoja tullut, kun katoin tossa jostain Kaksplussasta noita vaunujen kuvia ja totesin aluksi kaikki vaunut ihan hirveen näkösiksi..sitten nyt pikku hiljaa ku katto pari kertaa uudestaan sitä artikkelia, niin ne on alkanu näyttään ihan oklta. Jännä juttu. Tai itseasiassa ihan kaikki ei ollu alunalkaenkaan rumia, mut jos jotain yhdistelmävaunuja (tai mitä ne on) meinaa, niin sit ei ollukkaa enää niin söpöjä ne =)

Jooh, ei mulla muuta. Kunhan sadattelen täällä, että pakkoko se on jatkuvasti olla kuumeessa :snotty:

Metsätähtis, tsemppiä kokeisiin. :) Onneksi ei oo enää kauaa niin on jo kesä. Mie asuin kans tuossa vuos sitten homekämpässä jonkun pari vuotta ja sen jälkeen kun muutin pois niin tuntuu, että kerään itselleni kaikki mahdolliset taudit mitä vain liikkeellä sattuu olemaan. Alkaa jo ahdistamaan ainainen sairastelu. Paranemisia sinne! Toivottavasti ottavat vakavasti ja tutkivat kunnolla!

B-7 tervetuloa. :) (vaikka itsekkin uusi olen.)

Dorpalle hatun nosto myös! Rankka työ teillä. Koko ikäni olen joutunut sivusta katsomaan tuota työtä, kun maalla asutaan, vaikkei vanhemmillani olekaan lehmiä. Kavereiden vanhemmilla kuitenkin muutamalla oli. Itse en siihen varmaankaan pystyisi, joten kunnian osoitus sinne suunnalle!

Täällä sairastellaan myös. Pojalle iski korvatulehdus molempiin korviin ja itselleni poskiontelontulehdus. Pelätään tässä vielä samalla aletaanko oksentamaan, kun hääjärjestelyiden takia ollaan mun vanhemmilla oltu ja pikkuveikat oksensivat kuorossa su-ma välisen yön. Ei siinä muuta. Pelkään oksentamista ihan tajuttomasti.
Ja menkkoja odotellessa. Tänään alkoivat kunnon menkkakivut. Nyt kun vielä se vuoto tulisi niin olisi kyllä ekaa kertaa elämässä säännölliset. Olisi tasan kp30 niin kun viime kierrossakin.

Häihin olisi enää 1,5kk aikaa. Hiukkasen jännittää, kun nyt tuntuu, että ollaan ihan ulalla mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Eiköhän se pahin kiire pian iske niskaan. :whistle: Meillä on tosiaan sen verran rojua ja pieni asunto niin säilytetään ja askarellaan sitten mun vanhemmilla noita hääjuttusia. Onneksi on erittäin läheiset välit heihin niin se onnistuu niin. :)

Vapun vietosta sen verran, että mikäli ei aletaan kukaan nyt oksentamaan niin ajateltiin viettää miehen kanssa kahdestaan vuosi päivää, kun äitini lupasi ottaa pojan hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Aranel:
Metsätähtis, tsemppiä kokeisiin. :) Onneksi ei oo enää kauaa niin on jo kesä. Mie asuin kans tuossa vuos sitten homekämpässä jonkun pari vuotta ja sen jälkeen kun muutin pois niin tuntuu, että kerään itselleni kaikki mahdolliset taudit mitä vain liikkeellä sattuu olemaan. Alkaa jo ahdistamaan ainainen sairastelu. Paranemisia sinne! Toivottavasti ottavat vakavasti ja tutkivat kunnolla!
Siis eikä! Mulla on ihan sama juttu. Mulle tulee kaikki liikkuvat taudit -vieläpä pariin otteeseen! Mulla on vaan se ongelma, et noiden yleisohjeiden mukaan mun ei pitäis neää homeesta kärsiä. Että ku siitä on nyt pari kk päälle vuosi ku sielä asuin. Mut silti on hirveesti ongelmia, ja en tiiä onko homeesta vai mistä, mutta haluan kyllä kunnon tutkimuksiin. Lääkäri just lomilla, että onpa kiva. Sitten ku tuntuu, et monet varmaan katsoo et ite esim. lintsailen paljon ym, vaik mulla on 38 astetta kuumetta tai enemmänki. Ei sitä varmaan, jos ite on tosi terve, ymmärrä toisten päälle..

Kivaa, mulla tuli pieni hääpaniikki kans tossa yhtäkkiä, ku mietin et en oo muuta ku pitopalvelun ja hääpaikan varannu :ashamed: Maistraattia en oo muistanu varata..ku meidän pitää tehdä siis niin (oon varmaan jo sata kertaa sanonu), et varataa siihen perjantaille maistraatti (lauantaina häät). Ja sit vasta syksyllä voin lähtee pommittaa maistraattia, et saisinko vihkijän juhlapaikalle. Eli ne ei voi niitä aikoja vielä antaa..eli pitää vähä niinku varata yks aika jo varuilta. Sitä en oo saanu aikaan vielä, veikkaan ettei siinä oo yhtään varausta kyl vielä. Mut muuten en oo mittään jaksanu ajatella, joulukuussahan ne vasta onki. Mutta kuitenki. Välillä tulee se pikkupaniikki :D (Jonka koira näemmä käytti hyväksi ja tuli 10min rapsutustuokiolle kesken viestin =) )

Onnea huomiselle vuosipäivälle, Aranel :flower:

Minä oottelen huomista. Ajattelin nimettäin, että ostettais jotain punaviiniä. Tykkään kovasti. Sit tosiaan joku uutuussiideri. Tykkään sikana tosta Lakka-siideristä, mutta kiva ois noita uusia maistella..Ja kyllä, aion maistella punkkua vaikka tänään kuumetta onki. Ei huvita yhtään jättää välistä grilliruokia ja sen kans punkkua! |O Tosin en ajatellu kyllä sen enempiä, että eipä sillä. Taidan keskittyä syömäpuoleen.

Tulis vaan kivat ilmat! Nyt just ollu pari päivää tommosia surkeempia, illaks yleensä aurinkoistunu taas..mut ois kiva, ku aurinko paistais ja vois pihalla sitten olla.

No ei mulla oikeestaan ollu mitään asiaa taaskaan :snotty: Kuhan innostuin kommentoimaan tuohon Aranelin homejuttuun =)

Täällä täti tuli vierailulle vihdoin kp 47. Nyt jo siivoilee jälkiään =) Nämä olivat siis kolmannet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Minulla ei ole ikinä ollut hyytymiä vuodossa paitsi siis keskenmenojen yhteydessä ja joitakin pieniä kahdessa edellisessä kierrossa mikä ilmeisesti ihan normaalia keskenmenon jälkeen. Nyt kuitenkin tuli isojakin hyytymiä :x Jospa johtui tuosta venyneestä kierrosta. Pitää nyt katsella jos seuraavakin kierto venyy niin sitten varaan ajan gynekologille. Äitini epäili että tämä ylipaino heittelee kiertoa ja voihan se niinkin olla. Tosin samoissa mitoissa oltu jo viisi vuotta ilman suurempia kierto- ja vuotohäiriöitä. Sori kun on niin omaa napaa koko juttu :ashamed:

Tämä kirjoittaminen on jotenkin vaikeaa minulle. Tuntuu kuin ei saisi järjellisesti kirjoitettua sitä minkä haluaa sanoa. Ihan kuin aikoinaan koulun ainekirjoitustunnilla. Kovasti olisi sanottavaa, mutta ulos ei tule luontevasti. Usein tulee myös koneelle istuttua aikas myöhään illalla ja se väsymys ei kyllä auta asiaa. Varmasti kun yrittäminen todella pyörähtää käyntiin niin tulee kerrottua kaikista pienistä korvan kutinoistakin (onhan se raskausoire onhan ;) ) Siis omalta kohdaltani luulen, että kuulostelen omaa kroppaa liikaakin ja kuvittelen jo kaikkia oireita :whistle: Tämmöinen lahopää täällä :LOL:

B-7 tervetuloa. Teillä siis jo kahdeksatta kuumeillaan wau. Minkäs ikäisiä teidän lapset on? Meillä T katselee jääkiekkoa ja minä koitan pysyä erossa koko hommasta. Olen niin kova jännittäjä...Yritän kuulostella josko olisi poika nukahtanut. Raukalla on paha koivuallergia ja on ihan tukossa :/ Viime vuonna ei juuri saanut oireta mutta nyt kärsii niistä senkin edestä...

...No eipä ollut nukahtanut. Tuli juuri ihan itkuisena ja tukkoisena käymään yläkerrassa. Noista allergiasuihkeista (nasonex ja flixotide) ei ole ollut apua tai sitten ollaan kokeiltu niitä liian vähän aikaa. Nenää kuulemma kirvelee se aine ja sen takia on kokeilut aina jääneet lyhyeen. Huomenna tilaan kyllä ajan lääkärille. Kurjaa kun ei pysty itse auttamaan mitenkään :(

Nyt nukkumaan

B-7
AdamaMeidän mukelot on 12v,11v,9.5v,7.5v,4.5v,2v ja 5kk(synt 12/08) :heart:
3 ekaa on tyttöjä,välissä 2 poikaa ja sitten tyttösarja jatkuu ;)

Meillä myös sairastetaan,3 lasta kuumeessa.7.5v pojalla korva- ja keuhkotulehdus päällä,4.5v ja 2v kuumeisia ja räkäisiä.Kiva viettää kevään aurinkopäivät sisällä,olen jo aivan kypsä :|

Mä tosiaan toivoisin sitä kesävauvaa,vihoviimeistä vauvaa! =)
Mutta nyt ei kyllä sairauden keskellä kuume ole satasta :whistle:
Mutta kesän koittaessa taas nousee ja kun tästä toivutaan ;)

Tämä syksy ehkä yritetään,viimeistään ensi vuoden syksy.Sitten tulee jo oma ikäraja vastaan(35v) ja jollei onnaa olen tyytyväinen näihin 7:ään :ashamed: Muutenkin välillä on jo olo että näin voisi olla hyvä mutta se vauvakuume nostaa aina vaan päänsä ja se yksi vielä on saamatta....Näin kai aina!
Mies ei laita asiassa vastaan,mutta enempi ensi vuoden kannalla kun itse taas olen heti tässä nyt-tyyppiä =)

Mutta katsellaan rauhassa mita tulevaisuus tuo tullessaan!
:wave:

Heippa!

Täällä on lämpö tippunu sen verran, että se on jotakuinki jotain normaalia suurinpiirteen.

Alkuperäinen kirjoittaja adama:
Noista allergiasuihkeista (nasonex ja flixotide) ei ole ollut apua tai sitten ollaan kokeiltu niitä liian vähän aikaa. Nenää kuulemma kirvelee se aine ja sen takia on kokeilut aina jääneet lyhyeen. Huomenna tilaan kyllä ajan lääkärille. Kurjaa kun ei pysty itse auttamaan mitenkään :(
Nenäsuihkeen jälkeen kannattaa muuten antaa vesilasi..mulla nimettäin ei nenää kirvele (onko limakalvot kuivat?), mutta kurkkua silleen jännästi kirvelee tms..tai tuntuu ylipäänsä inhottavalta. Niin yleensä sit viim. 15min kuluttua juon lasin vettä ja pääsen tosta ongelmasta. Lisäksi mulla on ainaki jostain syystä tosi kuivat limakalvot nenässä, oli jo siis ennen suihkeen käyttöä. En tiedä tekeekö sen allergialääke (oraalisesti otettava) vai onko ne muuten vaan..niin oon sitten laittanu tommosta A-vitamiinin nenävoidettaki :D Meillä on niin kuiva huoneilma, et tarvitaan talvella sillon tällön. Mulla on kans noita siitepölyallergioita, ärsyttää kovasti ku piti tulla helppo kausi mut vielä mitä..mun mielestä mulla on nyt äkäsempi ku normaalisti ollut..toisaalta voi johtua tuosta sairastelukierteestäkin.

B-7, minä oon just ite miettiny..että ku nyt on vauvakuume, niin muuttuuko se tilanne sitten kuitenkaan koskaan :heart: Vaikka yksi tai kaksi lasta oiski. Toisaalta en uskalla asiaa niin kamalasti ajatella, kun mistäs tiedän kuinka hedelmällisiä me meillä ollaan.

Alko lapsettaa ja tekis mieli pistää sinne grillailuihin vaaleenpunaset pupukorvat päähän. Onneks ne on varastossa :D En viitti lakkiakaan sinne ottaa, ku menee vielä grillailussa likaseks. Mut nuo korvat ois kivat, mut kaikki muut grillailijat on mua jopa yli 10 vuotta vanhempia..niin en oikeen tiiä mitä ne tommosista korvista pitää. Eli en viittis mitenkään alleviivata sitä, että oon 23. Jos joku nyt tietyllä tapaa ymmärtää =) Jos ne ois tutumpia, niin sit viittiski. Ja monesti ihan keski-ikäsilläki näkee vappuna päässä vaikka mitä viritelmiä, mutta ku ei ikinä tiiä mitä just ne ihmiset on. Tosin ei ne oo siis keski-ikäsiä, kun just varmaan sun B-7 ikäisiä tai vanhempia..mut silti se vähän ku ei tunne niin ei viitti. Muuten normisti kyllä laittasin, mut tosiaan pienen porukan jutut, niin en halua kyllä alleviivata tätä nuoruuttani (vaikka vanhaks tässä jo ittesä tuntee, varsinki näin siitepölyaikaan peilistä kattoo muutamia vuosia vanhempi typy :LOL: ). En tiiä sainko tätä nyt ymmärrettävästi selitettyä! Sit aattelin, että laitan sentään perinteistä kultahilettä hiuksiin (rakastan tota hilettä, selkeesti sisäinen teinini pyrkii esiin..ja laitan aina vappuna tuota)..mutta unohin ostaa tietysti. Että se siitäki. Grr! Pitää vissii keskittyä siihen lihansyöntiin sit :D

Tuosta iästä tuli mieleen, et se on jännä ku ihmiste on niin erilaisia. Tunnen joitaki esim. 34-vuotiaita, jotka on niinku ihan jotain teini-ikäisiä. Siis ajatukset, käytös ja siis ihan kaikki. Ainoa et käyvät töissä. Sitten taas jotkut on niin erilaisia, että suorastaan jo parikymppisenä ovat jotain keski-ikäisen olosia. Että ei tosta iästä nyt niin kamalasti voi päätellä, vaikka pakostaki oletuksia on
:saint:

(Tähän nyt pikkunen kevennys, jos osaan selittää. Tuli vaan mieleen, ku Akuskissa Pelle Peloton joskus keksi jonku laitteen, jolla omistaja ymmärtää itä se lemmikki puhuu tms. No sit ne omistajat sai koirilta semmosia suomennoksia niiden tervehdyksistä, että kun koira sano "vuh, räyh" niin sa tarkotti "terve, mitä kurttunaama" ym. Mua aina naurattaa tuo. On tullu pienenä luettua liikaa noita, ku vieläki osaa tarinat :wave: )

Mjoo, mun pitää tässä ruveta jotain puuhailee..aattelin vielä siivota ja sitä ennen käyn laittamassa loput tukasta päähän. Otin tässä hiustenpidennykset ja loppuki tukka kesken :heart:

Mukavaa Vappua! =)

B-7
On henkinen ikä ja ulospäin-ikä =)
Joo siis mä just täytin 33v :whistle: Mutta oon aatellut että 35v on raja,ensin ajattelin että lapset tehdyiksi alta 3-kymppisenä ja olihan niitä silloin viis(olin 29v kun viides syntyi)!Mutta niin oon pyörtänyt asian mutta tuota 35v ikää en aio ylittää,siis lapsien teolla :LOL:

Itse oon aika ...hmmm...sanoisinko nuorekas,lapsen kasvoinen B)(pieni kokoinen ylipäätään) Saan aikaan hämmenystä lapsilaumani kanssa kun kukaan ei usko edes 25vuotiaaksi!
Joku aika taaksepäin vielä kärsin siitä että paperit kysyttiin alkossa ja muutenkin lauottii"ihan teini oot vielä"juttuja,nyt toisaalta tuntuu jo kivalta kun pysyy nuorekkaana =)
Monikaan ei tosiaan usko mua suurperheen äidiksi ja jos oon vauvan kanssa kaksin liikkellä,voi ihmiset kysyä"onko esikoinen?"--Silloin saan suut ammolleen kun sanon,"ehei,tämä on jo seitsämäs" :LOL:

Mutta nyt täällä sisällä homehtumassa potilaiden kanssa mun henkinen ikäni lähentelee sataa :|

R86
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet vauvakuumeiset :) :wave: :flower:

Hyvä, että olette jaksaneet pitää palstan ylhäällä, vaikka keskustelun aloittajana olenkin liehunut muualla. Mulla oli tosiaan se tentti viime viikon perjantaina ja se meni ihan hyvin. Kolmoset sain kummastakin tentittävästä kokeesta ja opintorekisterissä on nyt 6 op lisää :D Oon niin helpottunu kun ollut stressiä tosta koulusta.. Hyvinhän mulle opintopisteitä on tullut ja tulee vielä jonkun verran ennen kesää. Jotenkin ajattelin vaan, että ensi vuonna olisi kiva ottaa opinnoissa ja muussakin elämässä easymmin kun vauvaa yrittää ja jos raskaaksi astikin päätyy. Kummassakaan tilanteessa - lasta yrittäessä tai raskaana ollessa - stressi on viimeinen suositeltava asia naiselle. Teologian kandidaatin paperit kuitenkin haluisin ulos ennen synnytystä.

Pitää sulta, metsätähtis, kysellä, että opiskeletko normaalilla vai reippaammalla tahdilla tuon vauvahaaveen kanssa. Sullahan toki on nyt tuo sairaus. Iso :hug: toivottavasti kaikki nyt järjestyy. Jos et pane pahaksesi, niin voisin muistaa sinua iltarukouksessani :)

Tää kirjotus jää vähän lyhyeksi taas, kun vanhempani ovat täällä varmaan tunnin päästä ja he ovat täällä koko viikonlopun. Hyvät vaput kaikille :flower:

Niin ja tosta ikäasiasta, eilen olin yksissä opiskelijoiden kotibileissä riekkumassa paikallisen Siwan katolla niin kyllä ne 30+ -ikäisetkin osaa. Yhen kaverin liikemies -siippa oli kyllä kaikista teinimäisimmässä kunnossa, vaikka oli selkeesti porukan vanhin. (Muut jotain 19-30 ja se varmaan yli 35) :LOL: Lauleskeli miten "olut se on mallasjuomaa" ja uhkaili puristaa naisystäväänsä tissistä :LOL: Et en usko, että 30+ -ikäiset pahastuu pupunkorvista :) Nehän on itseasiassa aika söpöt :heart:

R86
Heipparallaa kaikille :)

Toivottavasti kaikki ovat selvinneet vapusta ehjin nahoin!

Mun vanhemmat sitten lähti jo tänään kotiin niin päätin tulla kirjottelemaan vähän meidän keskustelusta.

Käytiin siis kirpparikierrosta tänään ja mun isä sano äidille "katso, tuossa on joku lasten megakirppis." Äiti sitten sanoi, että eiköhän mennä sinne (ei kyllä oikeesti menty, jäi vaa puheasteelle). Ostettas jo kaikkea hyödyllistä etukäteen. Minä sitten kysyin äidiltä, onko joku mun serkuista raskaana vai miksi sanoi, että ostas kaikkee hyödyllistä etukäteen. Äiti sitten vastasi, että koska mä niin hössään mun ja mieheni ystäväpariskunnan tulevasta vauvasta (LA heinäkuussa) niin tokihan mä ilmotan sitten kohta olevani paksuna :eek:

Siis mä olin pöyristynyt. Toki haluan lapsen (mielellään ensi vuonna), siksi täälläkin kirjottelen. Mutta on kyllä mun päättelykyvyn aliarviointia ruveta väittämään, että vauva tulisi vain, koska meidän lähipiirissä syntyy vauvoja |O Sitten äiti alkoi avautumaan, että minä ja mieheni olisimme menneet avioonkin vain koska tämä sama ystäväpari meni vajaat 1,5v aikaisemmin. Asia ei siis mitenkään voi johtua rakkaudesta, kumppanuudesta, ystävyydestä, halusta jakaa elämä ihan virallisesti sekä Jumalan kasvojen edessä ja halusta perustaa perhe yhdessä. Olimme kuitenkin seurustelleen häihin mennessä yli 3v, joista reilut 2v asuimme yhdessä. Omalle kohdalleni en olisi osannut kuvitella pelkkää avovaimon roolia pitkällä tähtäimellä (muita avovaimoja täällä mitenkään väheksymättä aviovaimoihin nähden :attn: Omalle kohdalleni vain avioliitto on ainoa pitkän tähtäimen ratkaisu ja avoliitto tulee kysymykseen vain muutamiksi vuosiksi).

Sama on tämä lapsiasia. Olimme sopineet ehkäisyn jättämisestä 2009 syksyllä jo viime kesänä ja tämä ystäväparimme vauvauutinen tuli julki uutena vuotena. Kyllä 5v yhteiselon jälkeen ja kahden aviovuoden jälkeen on luonnollista sanoa mahdolliselle jälkikasvulle tervetuloa :) Syksyllä mä olen 23v ja mies 26v, ei siis liian nuoria vaan parhaassa hedelmällisessä iässä. Vielä kun mulla on ne hormonaaliset ongelmat :ashamed:

En sanonut äidille, että ehkäisy jätetään syksyllä. Tein kuitenkin selväksi, että monia vuosia ei ole tarkotus odotella ja muistuttelin äitiä tuosta raskautumisongelmasta. Kehtas vielä väittää, että kyllä se lapsi saa alkunsa on oikea Mies isolla M:llä siittämässä :eek: Toisin sanoin, viis siitä että ovuloin ehkä pari kertaa vuodessa. Kuitenkin syy on hänen mielestään miehekkyyden puutteessa, jos lasta ei tule. Äidille sanottiin aikanaan, ettei tulisi raskaaksi, mutta tuli kuitenkin ja ihan luonnollisesti reilun puolen vuoden yrityksen jälkeen 35-vuotiaana. Tuollaset kommentit on varmasti isku vasten kasvoja niille, joilla raskaus ei ota alkuunsa millään :(

Joos, onpa pitkä tilitys, anteeksi :flower:
Lopetimme kuitenkin keskustelun siihen, kun sanoin "toivottavasti, jos aikanaan tulen raskaaksi ja siitä sulle kerron, niin onnittelet ja olet iloinen tulevasta lapsenlapsesta, etkä valita, että voi itku minkä teit." Tähän äitini sitten vastasi, että tottakai hän onnittelee ja on onnellinen ja odottaa tulevaa lapsenlasta innolla. Loppu hyvin - kaikki hyvin siis lopulta, mutta jotenkin silti ketuttaa tuo, ettei mun arvostelukykyyn luoteta :/ Hyvin olen kuitenkin asiani tähänkin asti hoitanut.

r86, yritähän kestää noiden äitien omituisten ajatusmallien kanssa :hug:

Tuo on tosiaan jännä juttu. Moni vanha kansahan pitää kihloihin ja naimisiin menon johtuvan siitä, että naikkonen on paksuna. Että justiinsa. Siksi monen on vaikea nähdä, että oikeesti voiski mennä vähän jonkun muunkin asian tähden kihloihin ja naimisiin.

Mulla kyllä kans taitais päreet palaa tuossa, R86. On mun mielestä aika törkeää sanoa Aikuiselle Ihmiselle, että oot tyyliä teini-ikäinen apina (sori nyt tämä vertaus :saint: ). Mutta siis aika paksua mielestäni. Yleensähän noi ikäluokan sekä ystäväpiirin yms vauvabuumit johtuu yksinkertasesti siitä, että sattumalta alkaa olemaan siinä sopivassa iässä ja kukin on katsonut, että sopivat puitteet löytyvät.

Mutta tuota en kyllä ymmärrä, että lapsia syntyy jos on ns. oikea mies. Siis tietysti on ihmisiä, joilla ei biologia kohtaa, mutta ei se tarkoita että mies on väärä. Ja jos on vielä ongelmia jo alunperinkin, niin sitten vielä vähemmän on kyse edes noista asioista. (Siis meinaan tolla biologian kohtaamisella sitä, kun on lapsettomia, joilla kaikki ok mutta ei natsaa.) Ehkäpä sun äiti yrittää jotenki suojella sua, tai lykätä vauvahaaveita tms? Onko hänellä itellä ollut sillon vaikeaa, masennus?

Mulla on silleen samat näkemykset, mitä tulee avioliittoon -tosin vain omalta kohdaltani. Eli en halua monia vuosia asua avoliitossa ilman naimisiinmenoa, kun mulle se tarkottais sitä, että toinen ei ehkä haluakaan naimisiin ja lapsia=ei kannata :D Mutta muille mun mielestä on ok mitä erikoisimmat parisuhdejärjestelyt, se oma napa vaan...

Meillä en tiiä, mitä äippä odottelee. Se varmaan toivois, että kävisin koulun eka loppuun. Tosin mulla alkaa se ikä olemaan jo sitten..mitäs oisinkaan, 26 ainakin (sehän riippuu tahdista)..niin ei oikein innosta siirtää ja siirtää. Koska en tosiaan haluais heti valmistuttua äitiyslomalle, joten sitten oiskin jo tämä synnyttäjien keski-ikä käsillä..ja en ite ainakaan ehdoin tahdoin haluais esikoista sinne asti jättää..varsinki jos tulee ongelmia..ja niitähän iän myötä tuleepi.

Jahas, pitää suihkuun kesken kirjottleu nmennä =)

Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Pitää sulta, metsätähtis, kysellä, että opiskeletko normaalilla vai reippaammalla tahdilla tuon vauvahaaveen kanssa. Sullahan toki on nyt tuo sairaus. Iso :hug: toivottavasti kaikki nyt järjestyy. Jos et pane pahaksesi, niin voisin muistaa sinua iltarukouksessani :)
Oon ihan normitahilla menny, että itse asiassa nyt ton sairastelun tähden takapakkia oon menny. Mutta muuten kun kävin ensin alan opiskeluun tutustumassa avoimen kautta, niin mulla on sieltä kuitenkin pisteitä. Tarkoituksena on kuitenki ottaa kesäopiskelut mukaan, sen verra mitä pystyy, että nytki teen tossa semmosen pienen opiskelurykäyksen kun tämä kausi ns. loppuu (jatkuu putkeen). Ja sit ajattelin yrittää harjotteluita ajoittaa kesäajoille, sen verran mitä mahd. Eli nekin jonkin verran jouduttaa+ottaa kii tota takapakkia. En tiiä uskaltaisko nyt käydyt labrat ja siihen tehtävän harjottelun ajottaa vasta ens kesälle..se on mietinnässä. Sit ottaisin kahet harjottelut peräkkäin, mut en tiiä..pitää katsoa. Toisaalta tuntuu, et tekis hirveesti teoriaa ja näin, pääsis niistä eroon :saint: Mut toisaalta sitä on kuitenki paras aina käydä harjottelus välillä. Että ehkä teen sen toisen harjottelun vaan kesällä. Jolloin siis yksi jakso säästyy ja voin siihen tehdä teoriaa. Ja sama taas sitten myöhemminkin jatkossa, oli vauvelia kuvioissa tai ei.

Nuo kesäopiskeluthan on vähän hassuja, että alkavat tuossa 18.5. tms ja jatkuvat johonkin 16.6., että eivät nyt niin kovin kesäopintoja ole..aika intensiivisesti menevät vaan, että oikeestaan huolestuttaa vaan se, etten sairastuis. Muuten sit ok.

Kuinkas monella täällä oli oma huusholli? Nuo asiat kiinnostais, kun tässä vähän hintoja katellaan ja kehitystä. Ootellaan siis nousukautta ja tiiä vaik sit rykästään asunto. Asutaan siis kasvavalla paikkakunnalla, niin nyt ois tässä vuoden sisään ja ehkä yliki hyvä tilaisuus ostaa edullisemmalla asunto..

Ollaanpa sitä tiputtu! Me nyt tässä pääätettiin muuttaa jo nyt, joten varmaan lykätään tota asunnon ostoa siihen ku valmistun. (Sairaanhoitajaopiskelijat saa hyvin lainaa kuitenni, paitsi en tiiä ehkä nyk. taloustilanteesta). Mutta muutetaan siis asumisoik.as, saadaan paljon edullisemmat asumiskulut ja 20 vuotta tuoreempi asunto. Aloin siis tässä epäilemään tätäki asuntoa, että liekö hometta..tosiaan kun sen yhden homekämpän jälkeen asuin muutaman kkn homevapaassa as..ja mulla siinä alko oireet lievittämään. Sitten kun muutin tähän, kun muutettiin yhteen..niin nyt tuossa eilen vasta hoksasin, että mulla on se sama hirveä lista oireita kuin siellä homekämpässäkin. Ja ku kuitenki siitä homekämpästä on reilusti yli vuosi aikaa, niin pitäis jo hellittää. Eli tässä nyt ollaan vainoharhaisia ja muutetaan tohon uudempaan kämppään. Saa nähä, olinko oikees tai vääräs, mut se on joka tapauksessa uusi pinnoiltaankin vieläpä (tää on aika kupunen oikeestaan) ja paremmalla paikalla meidän kantilta. Nyt asutaan vähän höntsässä paikassa, kun kummallaki kestää työ/koulumatka talvella 1h per päivä! Vaik asutaan samassa kaupungissa ja parin kilsan päässä keskustasta, eli sinänsä hyvällä paikalla..mut liikennejärjestelyt..Noh, se siitä.

Tulin vaan vähän jännäämään! Muistin juuri, että veli perheineen saa tässä milloin tahansa perheenlisäystä. LA on tossa kuun puolen välin jälkeen, mutta eipä noista tiedä. Jännittää kyllä :heart:

Eli joo, oma kuume on vähän takaraivossa vaan nyt, kun oon taas kamalasti sairastelun poikasta (en oikee tervehdy sit ikinä näemmä, jos ei muuta niin migreenit :kieh: ) ja sit ku tota muuttoa ruvettiin hommaamaan. Ihan kivaa oikeestaan. Tosin palkataan muuttomiehet, ehtii sillä välin siivota vaik vanhaa kämppää ja muuta (ne on tosi ripeitä). Pitää varmaan nuo koirat harjata kaljuksi tässä kämpässä, niin ei tulis tota karvaa niin kamalasti sinne uuteen puunattuun asuntoon. En tajua, miten noista lähteeki niin kamalasti tota. Pitäs varmaan kehrätä niistä lankaa ja tehä villapaita :heart:

Heippa kaikille!

Miekin voisin liittyä porukkaan mukaan, jos sopiipi? Oon tuolla kerhopuolella ainoastaan nyt kirjotellu, ku tuntuu aina välissä ettei täällä ole oikeen porukkaa mihin kuuluisi, ku kuitenkin yritystä ei oo vielä alotettukaan. Lueskelin tuossa teijän juttuja ja mukavan olosta porukkaa täällä näyttäis olevan. :)

Meillä ois suunnitteilla kans tuo yrityksen alottaminen tuossa syksyllä varmaan joskus lokakuun paikkeilla. Esikoisesta haaveilen ja kuume on iha hirveä. Välissä tuntuu etten millään jaksa oottaa sinne saakka. Ollaan molemmat miehen kans 25- vuotiaita ja opiskellaan. Siksipä nuita vauvahaaveita on vähän lykättykin, mutta sovittiin nyt tuo syksy kuitenkin mahdolliseksi alotus ajankohdaksi, kun mies valmistuupi. =) Useita vuosia ollaan jo oltu yhessä ja mahdollista sormusta ja kosintaaki oon tässä ootellu, mut ei oo vielä ainakaan mitään kuulunu. :)

Mutta se minusta. Mie yritän tässä lueskella nuita teidän juttuja tarkemmin, niin pääsen ehkä paremmin sisälle porukkaanki. =)

Tervetuloa, HayLina :flower:

Mulla on sama fiilis, välillä tuntuu etten millään jaksais ootella vajaata vuotta..itseasiassa vajaata 11kuukautta :D Mut sit taas joskus toisinaan tulee tunne, et ehkä siitä vois vielä sen syyslukukaudenki ootella. Hassua. No, sen näkee sit. Miellä on silleen, et naimisiinmeno=lapset saa tulla. Mutta kun mennään loppuvuodesta naimisiin, niin ite haluan sen kevätlukukauden vielä koulussa mennä, et ehtii sen syksynki tehdä ennen äitiyslomaa= 1 vuosi etiäppäin opinnot.

Näin muuten unessa aivan ihanan pienen vauvan, se oli joku vastasyntynyt. Ei tosin ollut meidän, vaan jonku naapurin tms. Mitä ihmettä ne minun uneeni tulevat :LOL: En oo koskaan ennen nähnyt lapsista unia, nyt viime aikoina vasta alkanut utlemaan noita. Joskus parisen vuotta sitten näin kyllä unta, että synnytin..ja oli aika rankkaa puuhaa :D Aamulla oli ihan hiuksetki märät, että hyvin todenoloinen selkeesti.

Huh, kyllä nyt saa allergiaoireiseti kärsiä :snotty: Musta tuntuu, et koko ajan aivastuttaa. Alotin jo hvyissä ajoin noitten allergialääkkeiden syönnin ym, että eipä sillä. Mut nyt tuntuu, et tällä Keski-Suomes on pahin hetki koivun kantilta. Tosin näytti se jo ennen vappua sitä kolmea koota, mut mun mielestä nyt on ihan hirveetä. Ja tässä meillä päin lähimaastossakkaa mittää muuta ookkaa ku noita koivuja :D Toisaalta mänty on taas siitä ärsyttävä, että sitten saa olla koko ajan ikkunoita hinkkaamassa. Heti menee ihan pölyyn ikkunat, ainaki itteee ärsytti. Ja koko kesä vähä sama homma, jos on tosi runsas metikkö vieres (jossa on vähä vaikka mitä kasvia). Että tulipa purkauduttua siitepölystä :LOL:

Mjoo, minäpä lähen kahvinkeittoon ja sitten hinkkaan sen hellantauksen.

Metsätähtis

Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Mie se oon aina kauhia näkemään nuita vauvaunia. Tosin ne on kyllä yleensä menny nii et oon nähny unta jostaki tutusta joka saa vauvan ja sittepä ne on aika pian ilmottaneetki saavansa vauvan. Joskus muistan nähneeni et mie sain vauvan ja sisko hoiti sitä kuitenki. Ja kappas muutaman viikon päästä tuli siskolta viesti et se on raskaana. :D Tämmösiä enneunia mulla aina. Mut oon kyllä sitte nähny hirveesti unia et oon saanu plussatestin ja muuta, mut eipä ne sitte omalla kohalla oo paikkaansa pitäneet, harmi kyllä! Nuitten unien jälkeen on kyllä aina vielä kamalampi vauvakuume. :) No nyt tähän mun ympärille onki tuttuille ja sukulaisille syntyny taas useampiaki lapsia ja osa vielä oottaaki. Kyllä sitä välissä aina meinaa kateus iskeä, vaikka totta kai sitä on onnellinenki heidän puolestaan. No jospa se omaki aika vielä koittais sitte joskus.

Voimia allergian kans taisteluun! Mullaki on sama kärsimys aina näi keväällä...

Nyt täytyy läksiä kouluun, niin tuun myöhemmin enempi porinoimaan. :)

Metsätähtis, jaksamisia sinne niiden sairasteluiden kanssa! Toivottavasti tossa uudessa kämpässä ei sitä hometta sitten olis. Se voi olla hyvinkin mahdollista että siinäkin sitä hometta jossain rakennuksissa olis jos kerran oireet on samat kun vanhassa kämpässä.

HayLina, tervetuloa! :)

R86, paljon jaksamisia sinne myös! Todella törkeää ja kurjaa äidiltäsi sanoa noin. Mie vetäisin kyllä hernepussilliset nenään tollasesta! Miten ihmeen kauan te joutuisitte sitten äitinne mielestä odottelemaan, ettette enää hänen mielestään matkisi kaveriasi? Ikuisuudenko? Jokainen etenee kuitenkin siihen tahtiin minkä itse kokee hyväksi.

Meillä ollaan jo paremmassa kunnossa. Pojalla on vielä ensi viikolla jälkitarkistus ja sit toivon todella ettei sairasteltaisi nyt vähään aikaan. Alkaa kyllä ahdistamaan tosissaan toi jatkuva sairastelu.

Mie sitten sain itseäni niskasta kiinni ja raahauduin hammaslääkäriin kun epäilin, että olisi reikä, muttei ollut kun olikin purenta vika ja ien tulehdus minkä takia hampaita särki. aplodit entiselle hammaslääkärille joka aiheutti ne traumat ja näköjään purenta viankin. Huoh. Ja uus aika on kesäkuussa. Edellisen kerran käyny yläasteella ja silloinkin vissiin lintsasin. :ashamed:

Mulla on toi vauvakuume alkanut vaihtelemaan. Toisinaan astuu järki vahvasti kuvaan ja vetää jarrua pohjaan ja toisinaan "toinen lapsi tänne nyt heti". :D Malttamattomuus ja pieni epäilys et jaksaako kahden kanssa (vaikka hyvin sitä varmaan pärjäisi) vaihtelee aika paljon. Ja sit kun näkee pienen vasta syntyneen niin... :heart: Meillä kun tuo esikoinen on nyt tullut sellaiseen todella valoittavaan ikään mikä vaan lisää vauvakuumetta. Oppii koko ajan jotain uutta mm. eilen näyttämään kieltä ja murisemaan ja sen jälkeen nauraa päälle.

Sit on vielä toi miehen työttömyys mikä kaihertaa. Pääsee nyt onneksi työhaastatteluun ens viikon perjantaina mut jos saa sen työn niin joudutaan taas muuttamaan. Ja vieläpä hyvinkäälle tai porvooseen mitkä on puolen toista tunnin ajomatkan päässä täältä. Just kun muutettiin vasta jouluna ja vielä ihan unelma kämppä mikä meillä nyt, on niin sääli muuttaa, mut pakko kun täällä ei töitä ole.

Mut sori kun tuli paljon omaa napaa. :ashamed:

Heipähei!

Täällä päin tuossa viikolla ihan ukkostikin vähän, aika jännää oli. Tykkään kovasti ukkosista, mutta kaupunkilaisuudestani huolimatta tykkään iskee koneet+telkkarit kii (ja mies pitää mua vähän hassuna). Ulkona sit en tykkää ukkosella olla, oon melkeen hysteerinen sitte. (Ärsyttävä viba tässä kaksplussalla, että jos viestiin kirjottaa eri järjestyksessä asiaa, niin tänne ylemmäs ei voi enää lisätä mitään hymiömerkkejä jne, vaan se heittää ne viestin loppuun..) Mulla kerran kävi niin, että pyöräilin ukkosella sillan yli ja just sillon salama iski siitä sillan yläpuolelta (ei kovin korkeelta ees) viereiseen torniin. Voitte varmaan uskoa, että sain hirveän kammon tosta. Kun tosiaan olin ihan nakki siinä sillan päällä, että nyt iskee meikäläiseen..tunsin just, kun hiukset sähköisty ja tuntu semmonen oikeen sähköhumaus kehossa. Oli kyllä tosi inhottava kokemus. Piti sen jälkeen pysähtyä lähimmälle bussipysäkille täriseen hetkeksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Aranel:
Mulla on toi vauvakuume alkanut vaihtelemaan. Toisinaan astuu järki vahvasti kuvaan ja vetää jarrua pohjaan..
Sama täällä. Kun nään jonku temppuilevan lapsen, niin ajattelen et no onneks ei vielä niitä ole. Toinen oli, että vappuna tuli mieleen, että vielä voi lähteä kavereiden luo grillaamaan ja muuta, kun ei tartte miettiä lapselle hoitopaikkaa. Toki sit ne grillaukset voi olla eri tyylisiä, mut jos sinne on kutsuttu muitaki ja ihmiset törpöttelee..niin ei se sit oikeen. En ite tykkää, että lasten eessä juodaan..siis enemmänku yks tai kaks-tyyliin. En oo koskaan nähnyt omaa äitiäni humalassa tai ees hiprakassa ja arvostan tätä kyllä tosi paljon, koska isäntä sitten on sitä perussuomalaista tyyliä enemmän (tosin onneks on rauhallinen ja pitää mölyt mahassa, et sinänsä harmiton).

Sit on vielä toi miehen työttömyys mikä kaihertaa. Pääsee nyt onneksi työhaastatteluun ens viikon perjantaina mut jos saa sen työn niin joudutaan taas muuttamaan.
Mun mielestä teillä on oikea asenne, Aranel. Sinne mennään, missä on töitä. Monet ei oikein suostu uskomaan tuota...ja monet kotiäidit jopa jättää sen tähden kouluttautumatta, kun asuvat niin (surkealla) pienellä paikkakunnalla..missä ei oo kunnon koulutusta saatika työpaikkoja. Eikä lähimainkaan ole. Niin tuollaiseen loukkuun en itse lähtis, vaan kyllä kummankin pitää parisuhteessa mennä niin, että on hyvä tilanne selviytyä perheenä =)

Muutto...huoh, on maailman ärsyttävintä ja rasittavinta hommaa. Oon ite muutellu aika paljon, kiitos jo muutaman homekämpänkin. Ja oon tullu siihen tulokseen, että siihen hommaan on kaikista parasta palkata muuttomiehet :D Varsinki, jos on saman paikkakunnan sisällä. Viimeks katoin monttu auki, ku ne äijät teki sen homman tunnissa. Tunnissa!! Yleensä siihen menee useampi päivä, ku ite en hirveesti esim. sinkkuaikoina viittiny rassata muita..vaan kuljettelin kaikki ite useamman päivän..ja siivosin ite kaikki ja pyysin vaan niihi isoimpiin roiniin apua. Iso apu, vaikka velottavat toki, mutta ei tunnu pahalta..varsinki ku saman paikkakunnan sisällä muutto. Sit nykyisin vuokraan laatikotki, et ne kaikki on samanlaisia ja saa näpsäkästi pinottua kasaan ja sit tehtyä semmosen laatikkovuoren pieneen tilaan :D Inhoan nimettäin sitä elämistä muuttolaatikoiden keskellä.

Käytiin katsomassa sitä asumisoik.as. Oli kyllä kivan näkönen ja parvekekki oli kivaan suuntaan, parvekkeella pystyy jopa olemaan! Tosi rauhallisella ja pölyttömällä paikalla :heart: Meillä ku nykynen on vilkkaan tien varressa..voitte kuvitella, että tuolla kamalan ison kokoisella parvekkeella eitee yhtään mitään. Kurjat kukat ei näy ees kunnolla sisälle! Törkeää :LOL: Ja oli valoisa asunto, vaikka ikkunat vain yhteen suuntaan kämpässä. Oli siis tehty ettei ollu seiniä joka paikassa. Tosi kiva. Ainoa, et melkee pakko ostaa se astianpesukone, kun oli tiskialtaat aika jännästi..toinen oli vaan semmonen tiskiallas ja toinen semmonen pienempi, vähä niinku tuli mieleen joku perunakuoriallas =) Meikäläinenhän on tota tiskikonetta oottanu jo kauan..siis ennen rakastin tiskaamista, voitteko kuvitella :eek: Nykysin se on maailman inhottavinta puuhaa ja siks aina äkkiä tiskaan ruuan jälkeen kaikki..meillä on jopa semmonen "tiskiharja", jossa on sisällä pesunestettä ja päässä semmonen pesusieni..sillä saa näpsäkästi tommoset yksittäiset tiskit. Kaikkea sitä =) Ainoa tossa asunnossa on se, että kun ne on noita aso-asuntoja, niin sitä on tarjottu yhdelle toisellekki..joka ei varmaan ota vastaan sitä (sillä on oma asunto myynnissä)..mutta kun siinä on 2 vkon vastausaika jo sille, et ottaako vastaan..niin tässä nyt sit joudutaan pari päivää yli puolen kuun odottelemaan, jos hän ei viitsi lähettää tätä negat. vastausta. Että kiva. Muuten saahaan siis avaimet heti käteen, ku ollaan maksettu vakuudet tms. Että niitä odotellessa =)

Asiasta kolmanteen. Tai ties kuinka monenteen. Ootteko maistaneet sitä uutta Maraboun mansikkasuklaata? Minä kuulin siitä vasta eilen ja mietin, et pitäis ostaa..mutta kurjassa lähi-siwassa ei sitä varmaan ole. Ja muistaako kukaan, paljos yleensä noi orvokit makso? Ei ole tullu esmes Plantagenista vielä kesäkukkamainoksia ja mietin, ku jollain halpistalolla oli 20e/10kpl..ja mietin et olikse edullinen vai ei..mut ehkä me tosta Plantagenista, ku voi värejä paremmin katella..Onks kukaan vielä laittanu kesäkukkia? Meillä taitaa vielä hallaa olla välilä öisin, mut aattelin siihen uuteen laittaa. Minä ku jotenki tykkään noista kesäkukista :saint: Vaikka ihan perusorvokkia ja petuniaa vaan laitanki.

Nytpä lähen kahvinkeittoon..en tiiä, pitäiskö tsekata onks tossa lähi-siwassa sitä uutuutta..siinä on se huono puoli, että jos sitä ei ole..niin sit tarttuu varmaan joku toinen..ja eihän se oo sit enää itse ajatus :wave:

-Metsätähtis

R86
Hei taas kaikille :wave:

On se hyvä, että tää keskustelu pysyy yllä :heart: Kiitos teille kaikille siitä :flower:

Olin maanantaina pienessä leikkauksessa, niin en ole tänne kirjoitellut. Multa katkastiin reisiluun sivusta semmonen luusarvi, joka on sinänsä ihan vaaraton, mutta se painoi ikävästi yhtä lihasta niin kyykkiminen ja polvillaan olo ynnä polven raskaampi kuormitus teki kipeetä :/ Pääsin jo illalla kotiinkin kun toimenpide tehtiin selkäpuudutteessa, mutta oon joutunu ottamaan särkylääkkeitä, minkä takia oon lähinnä nukkunu ja syöny tän viikon. Siksi en siis ole kirjoitellut, vaikka lukenut olen kylläkin :)

Kiitos kaikille, jotka ottivat kantaa tuohon mun äidin juttuun. Tuollanen hän on ollut oikeestaan aina joten mitään uutta tuossa ei ole. Toisinaan sen vaan unohtaa, koska teen kuitenkin oman pään mukaan, niin ei enää siinä määrin yritä kahlita kuin ennen. Toisinaan hän saa kyllä ihme itku-huuto-raivareita kun asiat ei mene niinku hän tahtoo ja sitten mä taas asetan rajat. "Ei oltu sovittu, että tullaan klo 12 niin mä tulen klo 13 ja sekin on jo sun puolelles joustoa, koska mulle paras aika olis ollut klo 15." Joo, kuulostaa oudolta, mutta jollain ihmeellisellä ja mystisellä tavalla äiti on kuitenkin mulle rakas :heart: Niin, ja edelleen äitin kanssa pitää olla välit kunnossa, että voin isääni olla yhteyksissä. Pitkä juttu enkä jaksa selittää...

Metsätähtikselle kovasti onnea uudesta asunnosta (jos jo nyt uskaltaa onnitella) :flower: Sehän järjestyikin todella nopeesti. Toivottavasti tässä kämpässä nyt home jättää rauhaan. Sulla on ollut kyllä todella huono tuuri noissa asuntoasioissa. Millainen kämppä tää uusi nyt sitten on :D ? Onko kerrostalo vai rivari? Neliöt ja huoneet? Onko oma sauna?

Tervetuloa myös minunkin puolestani Aranel Ihanaa huomata että meitä opiskeleviakin vauvakuumeisia on. Pääset varmasti juttuihin mukaan nopeasti :)

Tuo järkevyysasia mietityttää muakin aika usein. Viimeeksi eilen jotain keskustelua herättelinkin mitäs nyt-palstalla kysellen olosuhteista, missä vauvakuume on tullut ja "pantiinko toimeksi" vai odoteltiinko ns. parempia aikoja ;) Useimmat vaikuttivat olevan sitä mieltä, että elämäntilannetta ratkaisevampaa on aito tahto tarjota pikkuiselle rakkautta ja perusturva sekä toimiva parisuhde lapsen isän kanssa. Meillä kaikilla nämä tärkeimmät asiat ovat kunnossa, joten mitäs sitä enempää jahkailemaan, jos siltä tuntuu ;) Elämäntilannehan voi muuttua ja nykyään tuntuu, että muutos on ainoa pysyvä asia ihmiselämässä.

Yhteistyössä