Yrityksen syksyllä tai talvella aloittavia:)

Metsätähtönen kuulostat ihan multa. :D Mulla oli kans nii et laskin niitä minipillerilaattoja aina et vielä tarttee syödää nii ja niin monta ennen ku saa lopettaa ne kokonaan. :LOL: Mut se tuntu paljo mukavammalta ja lyhyemmältä ajalta niinä laattoina ku kuukausina. =) Tosin mie sitte kyllä lopetinki ne aiemmin ku aijoin, mutta se oliki vielä parempi ku saatiin kaikki asiat sille mallille et tuntuki oikeelta alottaa yritys aiemmin. =)

Tämä tyttö on koko viikonlopun töissä. No meneehän se niinki, nyt ku saa olla vapaalla kuitenki pari päivää ennen sitä, nii mulla on vähä niinku viikonloppu jo nyt. :D Tosin ei mitään ihmeitä suunnitelmia kyllä, varmaan taas jumpalle menen ainaki. =)

Heips,
Täällä ei kuulu ihmeempiä. Kesä menee töitä tehdessä. Nyt on tässä iltavuoroja kolme putkeen, lauantaina on vapaa (mennään sukujuhliin) ja sunnuntaina pitkävuoro 7-21. Tyttöstä käytin tänään neuvolassa punnituksessa, kun edellisellä kerralla oli tullut nirkosesti painoa. Nyt kuitenkin tilanne korjaantunut eli ei tartte siitä enää murehtia.

Jännäilen tässä koska kaveri poksahtaa, laskettuaika hänellä 7.7. Lisäksi yksi työkaveri kävi näyttämässä pallomahaansa, jonka la 17.7. Yhdellä kaverilla on la lokakuussa ja naapurilla marraskuussa. Eli ei päästetä muakaan helpolla vauvakuumeeni kanssa. Noh, josko miekin sitten ensi vuonna perässä. :heart:

Vieläkö teidän joukkoon pääsee mukaan?

Olen 30 vuotias ja kolmen lapsen äiti. Lapset ovat iältään tyttö 10 (-99) ja pojat 8 (-01) ja 6 (-03). Mies on 32 ja naimisissa ollaan oltu 8 vuotta.

Nyt olis haaveissa vielä yksi sukan kuluttaja.

Kesä meillä menee keittiöremppaa tehdessä ja olohuonetta tapetoidessa.
Elokuussa aloitan uudessa työpaikassa josta sainkin vakinaisen paikan
=)

Meillä varmaan yritykset alkaa tuolla loka-marraskuun aikoihin. Minulle on tehty noin kuusi vuotta sitten sterilisaatio, jota kyllä näin jälkikäteen olen kovasti katunut ja miettinyt mikä sai minut niin tekemään... No sille asialle ei enää voi mitään...

Nyt olen muutamia kertoja käynyt luovuttamassa munasoluja. Kyselin klinikalta lapsettomuushoidoista ja semmoista se on lähettävä kokeilemaan. Hoidot ovat samanlaisia oli sitten munasolujen luovutushoito tai lapsettomuushoito.

Onpas täällä tekstiä, lukaisen ne tarkemmin, kunhan en ole niin uninen :D

Hieman kurkkailen tälle puolelle.. vielä pillerit käytössä, resepti loppuisi 11.11 ja sitten ehkä yritys alkaisi.

Taustalla vaikka mitä ja mahdotonta. Takana 2 vuoden lapsettomuus entisen puolison kanssa, 10kk lapsettomuushoidot, jotka loppuivat tuloksittomina. Yritys aloitettiin 2006 marraskuussa. Viime kesänä avioero viiden yhteisen vuoden jälkeen ja melko pian löysin uuden rakkaan. Hän ei vielä halua lapsia (tai haluaa, mutta ensin tahtoo vakiinnuttaa työpaikan, joka tiedossa toivottavasti syksyllä ), mutta aloitamme yrityksen ajatuksella, että katsomme paheneeko PCO (monirakkulaiset munasarjat), niin osaa valmistautua mikäli lapsettomuus alkaa taas alusta. Aktiivinen yritys varmaan saattaa alkaa vasta ensi kesänä, mutta toki toivon pientä onnen osumaa jo aiemmin :) Kuitenkin muistot lapsettomuusajoilta ja hoidoista on kummituksena päässä ja lääkärin mukaan 80% mahdollisuudella hoitoihin joudutaan minun vaikean hormoniongelman vuoksi. Eli luomulapsi olisi ihme.

Asumme vuokrakaksiossa, neliöitä vain 50, mut pohjaratkaisultaan vauva mahtuisi erittäin hyvin kuvioihin ;) kuitenkin isompi, parvekkeellinen asunto haussa, kolmiossa asuin ennen niin on ollut totuttelua pienempään..

Eli ensimmäistä yritetään ja "taikauskoisena" toivoisin olevan enne, että ehkäisypillerit loppuvat minun ja miehen 1v päivänä ;) Ikää minulla ens kuussa 21v, miehellä 22v. Mies työelämässä, itsellä vielä kätilöopintoja jäljellä 2.5 vuotta, mutta sairaanhoitajaksi valmistun ensi kesänä (eli olisi loistava aika lapselle ;) ) ja lähihoitajan paperit on jo taskussa.. Vauvakuumetta ei helpota, että olen synnytyssalissa töissä.. :whistle:

Nopeasti selaten, keskusteluissa on ollut ammatit, naimisiinmeno, paino ja sairastelu..

Ammateista sanoinkin, että itse olen lähihoitaja/kohta-sairaanhoitaja/joskus-kätilö/kenties-terveydenhoitaja.. Ala tuntuu omalta, mutta jotkin työpaikat ei ole vain minua varten tehty.. Toisaalta hieman on alkanut kiehtoa parturi-kampaajan ammatti, mutta jospa pidetään se haaveena.. kuitenkin hoitoalaa olen opiskellut jo 5 vuotta :D Mies on ravintola-alalla, ja viihtyy melko hyvin nykyisessä työssään.. Ehkä vakinainen paikka tiedossa elokuussa, saa nähdä..

Naimisiinmenosta.. Kun itsellä ns. unelmaliitto kaatui avioeroon, meni usko myös avioliittoon. Ei sillä, että se olisi ollut virhe, ei todellakaan. Mutta ymmärrän nyt että avioliitto ei ole sen suurempi sitoumus, kuin avoliittokaan. Asumme avoliitossa uuden miehen kanssa, eli nopeasti etenimme. Kihloista olemme puhuneet sen verran, että mies saa kosia viiden vuoden jälkeen ja luettelin päivät milloin ei saa (juhannus, ystävänpäivä, uusi vuosi, syntymäpäivä, vappu jne..) :D Oikeasti, kosinta ei ole ajankohtainen, koska minulle se tarkoittaa naimisiinmenoa, eikä se ole kummankaan mielestä meille sopiva ratkaisu. Minulle ja exälle se taas oli sopiva ratkaisu. Vaikea selittää..

Painosta.. Itsellä ylipainoa pari kiloa (170cm, 75-78kg).. Tiputin lapsettomuushoitojen aikana painon tuonne 70-72kg, mut eihän se siellä pysynyt kun löysin miehekseni kokin :D Kuitenkin tavoitteena kesän jälkeen alkaa oikeasti muuttamaan elämäntapoja, että ei pääse lääkäri taas kommentoimaan.. mittasuhteilta olen normaali, koska lihaksia löytyy tanssiharrastuksen seurauksena, mut eihän ne lääkärit sitä arvosta :D

Itse sairastuin vuosi sitten kesäkuussa angiinaan, heinäkuussa kuumeinen flunssa, elokuussa angiina, syyskuussa vain kuumetta ja lokakuusta lähtien olen ollut kipeänä koko ajan.. sairastettu angiinax6, poskiontelotulehdus jne.. ja nyt saikulla nilkkavamman vuoksi..

Että tällainen pikakertaus teidän aiempiin keskusteluihin :D

Päivää pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille! :)

Nyt on häähumut ohi ja sisko saanu miehensä kanssa asiat siihen malliin et voivat olla kavereita keskenään. Yrittävät pysyä väleissä ihan lasten takia.

Meillä oli ihanat häät. :) Kauheen haikea olo nyt kun ovat ohi. Ja häämatkakin tehtiin. Tosin ihan vaan kotimaassa. Käytiin turun caribia kylpylässä ja keskiaika markkinoilla (tykkään paljon kaikesta historiallisesta ja mystisestä). Käytiin siellä yhdessä museossa jossa pääsee maan alle ihmettelemään vanhan turun raunioita.

Ja vauvakuume nostaa päätään jälleen. Tahtoisin jo sen toisen. :D Ainoo vaan et kun taas ollaan kipeenä ja kun tuntuu et koko ajan sairastelee niin väkisinkin mietityttää toi pandemia mikä nyt on liikkeellä et mitäs sit jos tulee ja onkin raskaana et onko lapselle haitaks tai kuoleeko kun on muutenkin hiukan heikoilla silloin. Tuntuu nimittäin et kerään edelleen kaiken mikä vastaan tulee. Olinhan tässä sentään reilun kuukauden terve ja nyt sit hiukka ennen häitä neljäs vatsatauti puolen vuoden sisään ja nyt kunnon räkätauti (ties kuinka mones). Puuh.

Ja meillä ois muutto edessä nyt sit virallisesti kun saatiin se asunto jota käytiin kattomassa. :) kolmen viikon päästä pitäisi kamat raijata uuteen kaupunkiin. Jännittää hiukan et miten siellä lähtee elämä etenemään.

Ehkäisyä meillä ei varsinaisesti ole mutta noin puolen välin tietämillä kortsua käytetään jos jaksaa. :D Et vauva tulee jos on tullakseen. Mut et syksyllä vasta sit alotellaan varsinainen yritys. Kun ois kiva et saisin ees yhen vuoden koulua vielä käytyä lisää ennen toista.

Terve vaan uusille :flower:

Minuakin joskus kiinnosti kampaajan ammatti, mutta luulen olevani aika allerginen noille jutuille. Kun pitää kaikkia aineita käsitellä..epäilen että en siis pystyis tekemään. Ja no, toisekseen ei se niin paljon kiinnosta. Silleen mielenkiintoista muuten vaan kyllä on, että oon jopa kirjastosta lainaillu hius-aiheisia kirjoja :D Kiinnostaa kaikki kemikaalit jne.

Onko sulla Möhköfantti vielä nielurisat? Nimettäin jos on, niin sinuna hakisin leikkauslaput. Tuolla historialla sen saakin. Ite haluaisin ihan varuulta ne leikkauttaa, pitää joka kerta vähän mäkättää lääkärillä kurkkukivusta. Mulla on siis usein kurkkukipeä, muttei pitäisi olla mitään pöpöä ilmeisesti kuitenkaan.

Onhan se totta, että on ihan sama onko avioliitossa vai ei, jos se parisuhde ei toimi B) Silloin ainoa ratkaisu on oikeastikin ero, ei se avioliitto tilannetta sinällään muuta. Itse katson, että avioliitto on juridinen ratkaisu. Eli eihän se ole sen kummoisempi kuin avoliitto muuten, muta esim. lapsiasioissa kaikki asiat ovat jo valmiina ja lisäksi jos jotain tapahtuu. Tuttavapiirissä on useampi alle 30v mies kuollut yllättäin, onneksi olivat naimisissa. Ja kaikissa ollut terveelliset elämäntavat jnejne..joskus vain käy näin. Eli ihan tämmösenä ns. oikeusturvana itse pidän avioliittoa, meillä esimerkiksi avioehtokin tulee, joten jos toinen on kerännyt vaikkapa omaisuutta..niin se ei ole häneltä pois. Mun mielestä avioehto on järkevä ratkaisu, mutta ei mua häiritse jos joku katsoo että sitä ei tarvitse. Lisäksi mua ei kyllä häiritse, vaikka kukaan muu ei naimisiin meniskään :LOL: Mut tosiaan jos vaikka mies sairastuu ja jäätte kotiin hoitamaan häntä, niin sillon kannattaa katsoa, että on kunnossa paperit. Näitäkin juttuja on, että saa oikeusteitse sitten hakea palkkiota hoiitamisesta -ahneet miehen lapset ovat yrittäneet viedä ihan kaiken. Lisäksi kannattaa tutustua siihen vakuutukseen, koska meilä ainakin joutuu maksamaan hirveän paljon isomman määrän veroja avopuolisona kuin aviopuolisona ei juurikaan -jos toinen kuolee. Eli tuosta henkivakuudesta, vai mikä lie olisikaan. Kannattaa siis syynätä kaikki paperit, vaikka se voi joskus tuntua vähän ikävältä, mutta toisaalta tekeväthän ihmiset elinluovutuskorttejakin ja vaikkapa ovat tuttavapiirille kertoneet, miten halutaan oma keho kuoleman jälkeen "säilyttää" jne. Joten ihan samaa puuhaa minusta =) Ja nämähän asiat saa järjestettyä, vaikkei avioliitossa olisikaan..katsomalla vähän mistä vakuutuksen ottaa ja näin edelleen..testamentit ym. Vaivaahan saa nähdä, mutta pientä se on siihen verrattuna että toinen jää vaikka pulaan pienten lasten kanssa. Kaikkillahan ei ole hyvät välit vaikkapa appivanhempiin jne.

Hauskaa, ite oon aina ajatellut, että mulle ei sovi kokki mieheksi enkä ite vois kouluttautua kokiksi. Lihoisin nimettäin välittömästi :D

Ehkä tuosta lapsettomuudesta ei pidä ottaa pahoja paineita, vaikka toki niitä jo syydetään nuorillekin. MInunkin ystävälleni sanottiin jo parikymppisenä, että "mikäli meinaat lapsia hankkia, niin parempi alkaa niitä tekemään" pco-munasarjojen tähden (ja ei ilm. mikään helppo tapaus). Hän kuitenkin sai yllätysvauvan 4 vuotta myöhemmin, vaikka söi ehkäisypillereitä, joten eiköhän nuokin ole siitä munkistakin kiinni.

Se on jännä juttu, että kaksplussalla näissäkin ketjuissa ihmisillä on oikeesti käsitykset parisuhteesta ja yhdessä sovittuja asioita ja miten mennään tulevaisuudessa eteenpäin ym. Kun joskus tuntuu "livenä", että ei oikein näin ole. Tietysti tänne eksyy juuri ne, joilla suunnitelmat ovat usein aika selkeät ja näin..mutta ite oon aika hämmentynyt, kun monet menevät vaikka kihloihin vailla naimisiinmenoaikeita tai pitävät vaikka nopeana häihin menona, jos menee vuosi kihlojen jälkeen naimisiin (sama se vaikka ois 10 vuotta yhteistä taivalta takana). Kuitenkin ite taas pidän, että se vuosi ja max. kaksi on sellaset kohtuulliset..sen jälkeen lähtisin kyllä kyselemään, että missä mennään :D Hassua vaan, että sitä on varmana ties miten erilaisia parisuhdekäsityksiä ym..se mikä toieslle on paikallaan jankkaamista on toiselle se optimaallinen tilanne =)

Unikeiju, sanoivatko mitään onnistumisprosenteista tms? Ihan mielenkiinnosta. Se on jännä, että täälläkin on joitakin, jotka ovat saaneet lapsen vaikka tehty jonkinlainen sterilisaatio tms..mutta noissakin on käsittääkseni paljon eroja, joten en tiedä niistä sen enempää. Esimerkiksi mulla on koirilta poistettu koko kohtukin ja munasarjat ja niissäkin saatetaan tehdä erilaisia, että jätetään vaikkapa kohtu (mikä ei oo hyvä juttu koirilla). Joten mietin vaan, että ihmisilläkin on kaiketi erilaisia juttuja..solmuja ja sitten jotain pysyvämpää? Pitäisi googlettaa lisää.

Pitänee tästä lähteä jotain puuhailemaan. Mulla on tässä painokehitys mennyt hyvin. Pitää ensi kerralla sairastuessa olla tosi tarkkana ruokavalion kanssa. Oon vaan sitä pelännyt tosi paljon, että mitähän käy kun olen raskaana. KOska selkeesti lihon tosi herkästi ja jos mulla on oksettava olo koko ajan, niin ainoa mitä voin syödä on se paahtoleipä (paahdettuna ilman mitään). Ja siitä mulle kertyy hirveet määrät nesteitäkin. Huh. Että pelottaa tosiaan jo valmiiksi, että tuleeko jo pelkästään tuosta syömishalujen puutteesta ja muusta se 10kilon lisäsatsi. Se onkin hauskaa, että joku voi lihoa noin paljon tosta, mutta niin se vaan on. Eikä tartte ees syyä paljon, nimenomaan vähän. Jotenkin se neste on vaan niin hurja juttu mulla. Äidillenikin esimerkiksi kertyy kunnon raskausmaha, jos hän syö paljon aterialla hiilihydraatteja. Eli meilläpäin on taipumusta tähän :LOL:

Noniin, mennäänpä tästä. Heis!

-tähtis

Onnea Aranelillle rouviintumisesta :heart: Kuulostaa juuri mukavalta häämatkalta. Tehdään jotain kivaa yhdessä ilman ressiä =)

Aranelin sairastelu kuulostaa ihan minun koko viimeiseltä vuodelta. Nyt uuden asunnon myötä en ole sairastellut, ihan juuri muutossa oli pientä, mutta se meni ohi. Joten veikkaan tuon asuntohomman tosiaan olleen suurin syyllinen. Että vedän vitamiininappeja kehoon vähän isommilla määrillä ja syön terveellisesti, jos pysyisivät poissa. Ärsyttää jatkuva sairastelu..siitä suorastaan masentuu, kun koskaan ei ole hyväsäs kunnossa et vois lähteä vaikka urheileimaan jne. Ja tuntee itsensä puolikuntoiseksi sekä vähemmän viehättäväksi, koska jotenkin on vaan niin sairas olo.

Onnea Aranelille muuttorumbaan, täällä se on onneksi ohi ja ei ihan heti huvita uudestaan :LOL:

Hei!
Täällähän on ollut tosi vilkasta! Hyvä juttu. Itse en ole malttanut istua koneella, kun on ollut into siivota sisällä ja ulkona. Sitä intoa on pakko hyödyntää, kun se ei iske kovin usein.

Aranelille ja HayLinalle onnittelut :flower: Ja uusille tervetuloa :)

Tuolla aikaisemmin oli puhetta, että pitäisi tehdä listaa pinoon kuuluvista. Ilmeisesti Haaveilija86:n pitäisi se tehdä tämän ketjun aloitukseen, koska muut ei sinne alkuun pääse. Olisitko Haaveilija86 halukas listan tekemiseen ja päivitykseen?
Toisaalta voisihan tehdä uuden aloituksen, kuten joku siellä jo ehdottelikin. Ja jos sinne alkuun tekisi listan, olisi helpompi sieltä listasta käydä katselemassa, että mikäs se kenenkin tilanne nyt olikaan. Meitä on jo sen verran, että en itse ainakaan aina muista kaikkien tilannetta ja kaikkien viestien selaaminen on hidasta.

Hopeasydän

Piti vielä kommentoida.
Adama: pohdit tuolla aikaisemmin, että miten pitkä kierto vaikuttaa raskautumiseen. Itselläni samanlainen tilanne kuin sinulla eli painoindeksi yli kolmenkymmenen ja kierrot mieluummin pitkiä. Ensimmäinen raskaus mulla alkoi kuitenkin oikeastaan heti yrityksen alettua. Itse asiassa olin raskautumisen aikana Terolut-kuurilla, jotta se kierto olisi tasaantunut. Ilmeisesti tilanne on myös se, että en ovuloi joka kuukausi ylipainon takia. Mutta täytyy muistaa, että kaikki on yksilöitä ja jonkin verran se tuurikin vaikuttaa.
Ja tämä monen aloittama kuntokuuri on varmasti hyväksi raskaaksi tulemista ajatellen. Mun pitäis vielä kaivaa vaaka esiin ja katsoa totuutta silmiin. Liikkunut olen olen ihan mukavasti. Vielä pitäisi saada annoskokoja pienemmäksi ;)

Tuosta sairastelusta sen verran, että ite olen ollut joulukuun puolesta välistä asti koko aikaisessa flunssassa ja se pahentu entisestään keväällä kun tuli siitepölyt kuvioihin. Terveyskeskuksessa ne ei asialle tehneet mitään joten menin yksityiselle jossa itse asiassa olen melkein koko ikäni käynyt. Kokeiltiin erilaisia hoitoja, lääkekuureja, nenäsumutteita, kortisoni piikkejä ym... mitä vaan mieleen tuli. Mikään niistä ei auttanut ja edelleen on nenä tukossa ja ilma kulkee vain suun kautta. Loppujen lopuksi lääkäri löysi nenästä kystan ja laitettiin lääkärin kanssa leikkauslähete eteenpäin ja joopa joo, tulihan sairaalasta vastaus että viimeistään marraskuussa ottavat yhteyttä ja sitten vasta aletaan miettimään miten mennään jatkossa eteenpäin. eli näillä näkymin saan kärsiä tukkoisesta olosta vielä pitkään.

Aranelille ja HayLinalle onnittelut.

Naimisiin menosta myös sen verran että silloin kuin aloimme mieheni kanssa seurustelemaan menimme kihloihin vajaa puolivuotta seurustelun alettua. Haettiin iso asuntolaina ja muutettiin yhteen. Lapsiakin kerkesi syntymään kaksi ennen kuin menimme naimisiin. Naimisissa ollaan edelleen ja lainaakin ollaan lisää otettu kun aina jotain remontoitavaa isossa omakotitalossa. Tällä hetkelläkin tehdään keittiöremonttia. Naimisiin kun menimme anoppi painosti poikaansa tekemään avioehdon, mutta sitä emme kuitenkaan tehneet.

Sterilisaatio tehtiin viimeisen lapsen syntymän jälkeen. Minulle sanottiin että laittoivat jotkut klipsit sinne ja että ne olisi sitten myöhäsemmässä vaiheessa helpompi purkaa. Kun kyselin purkaus mahdollisuutta noin vuosi sitten niin kertoivat papereissa lukevan "johtojen" olevan poikki kokonaan eli ei pystytä purkaamaan sterilisaatiota.
Oon nyt muutamia kertoja käynyt luovuttamassa munasoluja ja klinikan lääkäriltä kysyin millainen hoito olisi kyseessä jos raskautta vielä haluan, vastaus oli että koeputkihedelmöitys. No, sitä nyt sit lähetään kokeilemaan, pistokset on ihan tuttuja niitä jo laitellu luovutushoidon yhteydessä. Onnistumisprosenttia en tiedä, mutta toivottavsti vielä tulisin raskaaksi. :heart:

Mulla ainakin ylipaino (bmi yli 30) vaikuttanut kiertoon. Yhdessä vaiheessa kuukautiset tuli vain joka toinen kuukausi, mutta siltikin tulin raskaaksi. Kaikki on mahdollista.
Tiputin painoa 18 kiloa ja nyt normaalit kuukautiset. Vielä kyllä pitäisi painoa pudottaa sellaiset 25 kiloa, mutta ajan kanssa. Liikunnan aloitin pitkän tauon jälkeen uudestaan, kaveri sai puhuttua ympäri ja lähdin pelaamaan fudista. Nyt muutama kilo taas tippunut, mutta iltasyöminen ja suklaa eivät ainakaan helpota painon pudotuksen onnistumista.

Nyt lähden lasten ja koiran kanssa kävelylle ennen kuin täällä taas sataa vettä, ihmeellistä ilmaa tänää pitänyt kun välillä sataa ja välillä paistaa.

Unikeiju-79

Unikeiju: Minulla on hieman tietoa lapsettomuustutkimuksita ja hoidoista, ihan opintojen vuoksi.. Vaikka teillä ei ole lapsettomuus mitä hoidetaan, niin IVF (koeputkihedelmöitys) on silti samanlainen. Onnistumisprosentti tutkimusten mukaan on jokaista yrityskertaa kohden 20%, jos saadaan hedelmöittymään vähintään 4 soluinen alkio. Eli kuten tiedät, ensin pistelet, sitten kerätään ne pois ja hedelmöitetään spermalla. Yleensä n.20-60% niistä hedelmöittyy ja niitä voidaan myös pakastaa ja tehdä sen jälkeen pakastetun alkion siirto, mikäli ne selviävät sulatuksesta. Lääkärisi osaa kertoa enemmän, mutta onnistuminen on siis melko samaa luokkaa kuin luomuraskauksissa, mutta hieman enemmän kuulemma on keskenmenoja. Sinulla on hyvä, kun tietävät millä lääkityksellä tulee paras tulos, kun olet luovuttanut munasoluja.

Meinaatteko tehdä samassa paikassa hoidot, missä olet luovuttanut? Nostan suuresti hattua, että olet jaksanut käydä luovuttamassa, ei ihan helppoa ole pistää ja kestää niitä muutoksia kehossa.. :)

Möhköfanttis: Kyllä ajatteltiin käydä samassa paikassa hedelmöityshoidoissa kun missä olen käynyt luovuttamassa munasoluja. Tunnen klinikan henkilökunnan jo hyvin luovutushoitojen takia ja ne myös tuntevat minut ja tietävät oikeat lääkkeet.
Eihän se mitään ruusuilla tanssimista ole kun joutuu itseensä pistämään niitä hormooneja, mutta hyvään tarkoitukseen munasolut ovat varmasti menneet.

Minäkin varmaan kuuluisin tänne pinoon.

Meillä on puoli vuotias poika ja hänelle olisi tarkoitus saada vielä sisaruksia. Ajatukset on tosin vielä vähän sekaisin. Siis aina on ajateltu, ettei haluta heille kovin pitkää ikäeroa, mutta silti tämä vauva-arki on yllättänyt minut. Poika on kovin itkuinen ja monesti en saa selville mistä on kyse. Nyt sitten tuntuu, että jos toinen olisi samanlainen, niin kuinka raskasta arki sitten olisi. Vaikka mietin milloin toisen uskaltaa tehdä, niin silti välillä taas tuntuu, että haluaisin vauvan heti.
Painoakin pitäisi pudottaa ennen seuraavaa raskautta, koska edellisessä minulla oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes, jonka en haluaisi uusivan. Painonpudotus on vain osoittautunut yllättävän vaikeaksi.

memmu84

Tervetuloa, memmu :flower:

Minä taas jaksan aina suositella tuota karppausta, www.karpit.net ja kannattaa kokeilla nyt ainakin kk, jos innostuu. Muttä sitä ennen kannattaa lukea kirja, ei tosta foorumista ota muuten mitään tolkkua. Myös virallisterveellisellä laihdutus onnistuu, mutta itsekuri saa mielestäni olla kyllä vähän eri luokkaa ja ite nään sillon laihdutellessa nälkää. Mulla oli virallisterveellä mennessä sellainen juttu, että jos söin kovin myöhään ruokaa (mitä enemmän sen suurempi vaikutus), niin mulla oli aamulla ihan hirveen kiljuva nälkä..siis ihan älytön. Jos taas menin tyhjemmällä nukkumaan tai pari h sitten syöneenä, niin ei ollut yhtään nälkä. Että ehkä noitakin kannattaa tosiaan kikkailla, että ei kovin myöhään enää syö. Nykyisin ite syön iltapalan yleensä viimestään klo 18, mutta syönkin harvemmin. Oon varsinkin päivän ruuasta tarkka, että se tulee siinä klo 12 aikaan..ettei oo sitten syksyllä hirveet ongelmat koulussa :D Millä tahansa laihduttelettekin, niin mielitekojen uhatessa ite suosittelen sitä, että ajattelette että vatsa tunnin päästä saatte lähteä hakemaan sitä. Yleensä se unohtuu sillä välin..ja jos tunnin päästä on vieläkin sama ongelma, niin vetää vaikka navan täyteen salaattia. Ja taas se, että tunti oottaa..kuitenkin se himojen siirto usein toimii. Kaikista kätevin on toki, että se lähi-siwa ois vaikka viiden kilsan päässä. Voit sopia itsesi kanssa, että kauppaan ei herkkuja lähtä autolla ostelemaan..jolloin kynnys lähteä on aina isompi. Ja jos himot on niinku jotain älytöntä, niin tekee sen liikuntaspurtin sinne kauppaan ja..ostaakin paljon pienemmän tuotteen. Eli jos himottaa suklaalevyä, ostaakin suklaapatukan. Mulla eräs ystävä oli ihan mahdoton suklaahiiri..siis se saatto syyä ihan sikana suklaata per pv..siis pari levyä. Noh, aluksi se vaihto että otti pikkupikkupatukoita tyyliin 2 (jos kaloriteorialla meet, niin joissaki voi olla sitten yllättävän pajlon..että kannattaa se katsoa) ja niin edelleen..eli osti kuitenkin sitä himottua tuotetta, mutta vaihto tuotteen pienemmäksi. Ja oikeesti kyllä pelkästään tuolla jo laihtu tosissaan 10kg. Sitten toinen mitä oon huomannut, niin kaupoissa niissä karjalanpiirakka+suolainen jne lasivitriineillä kävi vain ylipainoiset. En tiedä onko sattumaa, mutta tosiaan muutamia kertoja jouduin pitkään odottamaan kaveriani, jossa oli suora näkymä tuolle kaupan suolaisille leipomuksille..ja siinä kävi yhtä lukuunottamatta vain ylipainoiset. Joten nuo tosiaan kannattaa jättää vain herkuttelulle, ovat niin hiilaripitoisia ja rasvaisia..mikä on yhdessä vähän huono yhdistelmä noilla määrillä.

Monia varmaan helpottaa jo sekin, että monesti ei tarvit akuin parin kilon tiputus, niin hommat ovat helpompia. Ei kaikkien tartte näyttää miltään rimppakintulta B) Jo pelkästään pari kiloa tekee sen terveyspuolen paremmaksi, mikä varmaan monella on se suurin syy. Tai ainakin itellä on.

Unikeiju, oiskohan tullut hoitovirhe..voi eih. Tai jos oot pyytäny koko katkaisua, niin sittenhän asia on erikseen. Jännä juttu, mitähän lie tapahtunut. Ehkäpä sulla onnistuu tuo homma "helpommin" kuin muilla, koska on jo sopivat hoidot tiedossa. Toivotaan näin ainakin.

Listasta..se ois tosiaan tosi kätevä, ainoa vaan on, että haaveilija86 tosiaan käy varmaan harvemmin nyt. Voidaanhan me tehdä niinkin, että tehdään se lista ja kun haaveilija pääsee koneelle, niin länttää sen ekalle sivulle. Mutta päivitys voikin näin kesällä olla eri juttu.

Jahas, pitää kesken kaiken lähteä koirat lenkittämään. Mukavaa alkanutta viikkoa!

Memmu, oletko kokeillut muuten vyöhyketerapiaa? Vaikka ite en niin aina usko noihin (huomatkaa lauseen muoto :LOL: ), niin tiedän paljon vauvoja, jotka ovat saaneet epämääräiseen itkuisuuteen apua tuosta. Tietysti voi olla ruokavaliojutuistakin kiinni, tai lähinnä siitä mitä itse syöt (jos imetät) tai ehkä korvike ei sovikaan..tai muu sapuska, jos niillä mennään. Mutta kannattaa kokeilla, ei siinä ainakaan mitään menetä.

En ole tullut ajatelleksikaan tuota vyöhyketerapiaa. Mutta pitääpä tutustua aiheeseen, en itse tiedä siitä kovinkaan paljoa. Täytyy ottaa selvää, että missä on lähin paikka jossa sitä tehdään. Kiitos ehdotuksesta Metsätähtönen. Itkuisuuden takia, ja kun pojalla on vielä melko paha ihottumakin, niin on tehty allergiakokeet. Ainakaan ruoka-aine tai pölyallergiasta ei ole kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu84:
En ole tullut ajatelleksikaan tuota vyöhyketerapiaa. Mutta pitääpä tutustua aiheeseen, en itse tiedä siitä kovinkaan paljoa. Täytyy ottaa selvää, että missä on lähin paikka jossa sitä tehdään. Kiitos ehdotuksesta Metsätähtönen. Itkuisuuden takia, ja kun pojalla on vielä melko paha ihottumakin, niin on tehty allergiakokeet. Ainakaan ruoka-aine tai pölyallergiasta ei ole kyse.
Kynnys tuohon vyöhyketerapiaan on tehty aika matalaksi, eli monet tulevat ihan kotiin tekemään käsittääkseni samoilla hinnoilla tuon vauvavyöhyketerapian =)

No jopas on, kun ihan neuvolassakin numeroita jaellaan. En tuota tiennytkään :LOL: No, varmaan siitä sitten monelle on oikeasti ollut apua..ei se vauva kyllä pysty mitenkään lumevaikutuksena paranemaan, niinkuin me vähän vanhemmat jo. Tosin tuskin kaikkia auttaa, mutta voi aina yrittää.

Täällä ollaan selailtu häiden kutsukorttimalleja..kaikkee pyörii mielessä, mutta ite oon ainakin ihan peukalo keskellä kämmentä, että tsilleen. Mutta haluan silti ite tehä B)

Tervetuloa, memmu!

Ja kiitokset onnitteluista! :)

Metsätähtis, meillä oli ohjelmassa perinteiset morsiammen ryöstö, sukkanauhan heitto ja kimpun heitto. Sit molemmat kaasot laulo jotain. Sit oli semmonen juttu et muutaman pöydän alle oli piilotettu kuva jostain ihmisestä, joka kuvan löytäjän piti sitten etsiä ja tuoda eteen. edessä näiden henkilöiden piti kertoa joku muisto miun tai mieheni lapsuudesta. Sit oli viel sellanen juttu kun polttareissa vastailtiin kysymyksiin miehen kanssa molemmat niin nämä lukivat ne sitten läpi yleisölle. :D Onks teillä millasia suunnitelmia jo häiden varalle?

Unikeiju, mielenkiintoinen tilanne teillä. :) Onneksi nykyään teknologia on niin edistynyttä, että on hyvätkin mahdollisuudet että vielä saisitte neljännen. :)

Ja listasta et sellasen tosiaan vois tehdä ja haaveilija86 laittaa sit etusivulle kuten metsätähtis sanoi. Kuka haluais keräillä tietoja ylös?

Mun tiedot: Aranel - 21v - esikoinen 10/08 - toisen yritys alkaa lokakuussa(ehkä aiemmin)

Moikka taas kaikille!

Kylläpäs täällä on käynyt vilske, en edes ehtinyt kaikkia uusia kirjoituksia lukemaan, mutta kovasti tervetuloa toivottelen kaikille uusille tulokkaille! :wave:

Pitäsisikö meidän tosiaan aloittaa uusi ketju, niin saataisiin se lista etusivulle...?
Kuka olisi halukas listan päivittäjä?

Mulla kuume yltyy edelleen, ja eksyin "vahingossa" Kampin Bebesin alennusmyynteihin. Tiedättekö, ostin muutaman mammapaidan!! Tää kuume on oikeasti jo toooosi paha.... :whistle:
Silti pitäis kesä ja syksy viellä odotella....

No mie ole aika uusi täällä, mutta voin kyllä rueta päivittäjäksi (jos muille sopii?).. Ainakin ekaan pinoon. Tein sitä aiemmin pari vuotta toisessa ketjussa, josta jättäydyin vuosi sitten pois.. Teen illalla listaa sitten, kun tulen asioilta :)

PikkuVarpunen: Minulla oli ed. suhteen aikana, kun kuume osti niin "lievä" shoppailuinto.. tuli osteltua varmaan yli 200e:lla vauvan vaatteita, tilattua vauvalehteä jne.. Ja NYT taas tilasin vauvalehden.. ei tuu mitään :D *plus pari mammapaitaa on kaapissa* Mut onhan ne hyvä olla valmiina.. ;) :D

~Möhkis~

Yhteistyössä