Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

• Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Katey tietysti saat jatkaa täällä kirjoittelua! Musta ainakin tuntuu täällä kun oisitte jo tuttuja ja siksi kiinnostaakin mitä teille kuluu. Vertaistukea varmaan saisit parempaa jostain muualta... voit siis itse päättää missä kirjoittelet, mutta tule vaikka jotain kuulumisia kertomaan!

Mahakipu vaan pahenee, pelkään vatsatautia sillä sitä on liikkeellä!

mymosa
Tottakai täälläkin saa jatkaa vaikka hoitoja olis edessä :)
Ei ole ongelmaton itekään ja muidenkin kuulumiset kiinnostaa.

Mä sain clomit pcon takia, en juurikaan ovuloinut. Nyt sitten samasta syystä tai jotekin toimii koska tuli se km-tärppi.. mutta ovista tehostamaan sekä tuomaan jonkinlaista kiertoa. Ainakin gynen mukaan menkkojen pitäis tulla jo clomien takia eikä teroja tartteis.

Jos kierto paukkuu yli normaalin niin kävisin kyselee ainakin terolutit.. ja samallahan voi kysellä clomeista.

Voi miten ikäviä uutisia täällä :( Enkä itse paranna tilannetta, koska tulin ilmoittamaan, että äitini on yllättäen sairastunut vakavasti ja alan pitämään hänestä huolta. Kirjoittelu siis jää hetkeksi ainakin, yritystä en tiedä jaksanko nyt jatkaa, fiiliksen mukaan mennään ja ainakaan tällä hetkellä ei fiiliksiä juuri löydy :'(

Pitäkää huolta itsestänne!

Voi ei, Niuski. Onpa sulla hankala tilanne, ja muillakin kaikenlaista. Toivon teille kaikille kovasti voimia, joita koetellaan tavalla tai toisella! :hug:

Kiitos Mymosa, katotaan nyt millon tää kierto päättyy, että menenkö jo piankin gynelle vai odotanko vielä yhden kierron...

Voi Niuski, paljon jaksamisia sinulle!

Minä päätän kirjoittelusta sitte kun tiedän enemmän. Olispa jo huominen... Sellasta pientä kipuilunpoikasta on ollut oikealla puolella siinä munasarjan kohdilla jo monta viikkoa. Välillä vihlaisee vaan. Kumpa se ei olis sitä endoa. En jaksaisi mihinkään leikkaukseen nyt.

Pieni toive ja Niuski paljon voimia teille. :hug:

Katey tottakai tänne voi kirjoitella. En näkisi mitään syytä miksi ei, oli tilanne sitten mikä tahansa.

Itse ainakin mieluusti luen kaikkien juttuja. Vertaistuki on ihan mahtava täällä. En ole itse ainakaan sen enempää jutellut kenenkään kanssa meidän vauvaprojektista, tämän vuoksi pidän tätä palstaa mahtavana kun voi kirjoitella omia tuntojaan ja pohtia asioita toisten kanssa, jotka tietävät tunteen.

Tänne kuuluu aika normaalia.. olen pystynyt olemaan ajattelematta koko juttua tosi hyvin. En tilannut ovistikkuja tai koskenut kuumemittariin.. tulin siihen tulokseen, että tekisi liian stressaavan tilan mulle. Ehkä sitten myöhemmin jos tulee tarpeen. Mahdollinen ovulaatio olisi 1. päivä laskurin mukaan. Makkarin puolella on sen verran aktiivista aina ollut, ettei ainakaan siitä ole kiinni jos ei tärppää. Nyt vain sitä plussa aaltoa odotellessa!

Olen aina merkannut kiertopäivät ylös ja laskin, että olen ilmoittanut kierron pituuden väärin. Se on ollut aina näköjään 27 päivää.. ei 28, viime kuu ei ollut myöskään poikkeus, kierto oli 27 päivää. Eli mulle voi laittaa kierron pituudeksi 27 :)

Niuskille paljon voimia. :hug:

Onko teillä kokemusta Rfsu:n kynätestistä, tai tuollaiseksi nimittävät nettisivuillaan? Mulle tuli niin malttamaton mieli ja tekis mieli testailla jo ti tai ke ja kun tuon testin voi näköjään tehdä jo neljä päivää ennen olettua menkkojen alkamispäivää. Että onkohan miten luotettava..:eek:

Lisäksi ällövaroitus: koitin saunassa käydessäni kokeilla jälleen, jos löytäisin kohdunnapukan. No, työntäessäni sormen hyvin pitkälle tuli vastaan joku melko pehmeä, paksuhkon tuntuinen, leveältä vaikuttava "juttu", jota en ole koskaan ennen tuntenut. Nyt oon koittanut googletella ja etsiä tietoa mutten ole kyllä löytänyt mitään. Että ei teillä olisi mitään aavistusta? :LOL:

Täällä odotellaan Kanelin (toivottavasti plussa) tulosta jännityksessä! :)

Viimeksi muokattu:
Negahan se testi oli. Jos ovis oli silloin kun kuvittelin sen olevan niistä testeistä niin tänään dpo 11 elikkä ne menkat olisi edessä päin vielä. Toivottavasti alkaisivat nopeesti, että päästäisiin nopeesti uuteen kiertoon. Heräsin yöllä kun alavatsaan taas koski. Menkat ei tosi ole vielä alkaneet. Toivon vaan töissä ettei tarviisi kuulla yhtään "ootko raskaana" kommenttia. Ei tänään : /

Kaneli88 pahoittelut negasta, mutta toivotaan sen muuttuvan plussaksi lähipäivinä. Tsemppii! :)

Hei te kaikki ketkä olette käyneet ultraamassa munasarjanne, niin oletteko käyneet gynellä tai muualla? Ja mitäs sellainen on maksanut?

Mä kävin Terveystalossa gynellä ja onhan se yksityisellä kallista. Reilusti päälle 100e käynti ultran kanssa. : /

Ja alkoihan ne menkat sieltä! Mulle voi siis päivittää kp1 ja yk3.

Kanelilla voi kyllä vielä muuttua positiiviseksikin testi, jos vasta dpo11. Ne ihan herkimmät voi kai joillain näyttää jo noin aikaisin, mutta en heittäis vielä kirvestä kaivoon! Jospa ne kivut on olleet kinnittymiskipuja!

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! Kierto on meillä normalisoitunut, nyt odotellaan ovista saapuvaksi tällä viikolla. Jännän äärellä ollaan vaikka ahkerasti ollaan jo pupuiltu. Onko kellään muuten kokemusta tässä yrityksen aikana siitä kuinka nopeasti testit niin koti kuin tk:n näyttävät raskauden? Mulle tuli lähete mageetti kuvaan ja vähän arveluttaa sinne meno kun niin tosissaan lasta yritetään.

Moikka kaikille! Joko tänne pääsisi mukaan tuolta yrityksen odottajista? :)

Toista toivotaan, ikää 31v. ja yk 1 alkaa huomenna, kierto tänään 28/28pv.

On täällä jotain vanhoja tuttujakin, Mymosa oltiin huhtikuisissa odottajissa 2012 ainakin :) Tai minä olin se, jolla meni 2vko yli ja vauva syntyi lopulta vasta äitienpäivänä, eikä todellakaan huhtikuussa :D Ja nyt sitten toivotaan sitä helmikuista, ja muutkin kuukaudet sen jälkeen kelpaa loistavasti!

Meillä siis parivuotias esikoinen ja itse jo töissä, ehkäisynä ollut ihan perinteinen kumi kun hormooniehkäsyä en oo saanu käyttää kolesterolien takia. Kierto on ollut eskoisen jälkeen kuin kello, 28pv (ennen esikoista oli kaikkea 35-40pv väliltä..). ja oletettavasti ovuloinkin ihan kohtuullisen hyvään aikaan tuntemuksista päätelle eli tikkuja ei ole tarkoitus käyttää. Odotukset korkealla, katotaan kuinka kovaan täältä tipahdetaan kun esikoinen tuli heti kun toivottiin...

Mutta kiva olla täällä ja vaihtaa kuulumisia ja jännäilyjä! Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :flower:

Vappuvaavi

Voimia Niuski :hug:

Vuorotyössä tikittää vaarallinen aikapommi: rintasyöpää, hedelmättömyyttä, sydänkohtaus | Yle Uutiset | yle.fi
Ei ihme, että viimeksi kesti yritys. Onneksi nyt en ole vielä mennyt takaisin töihin, kun muuten olisi yövuoroja joka viikko. Ja jos nyt kesällä alan tehdä keikkaa, niin empä taida enää öihin suostua. Esikoisen kohdalla lopetin yövuorot muistaakseni joskus rv20 paikkeilla, ei vaan enää jaksanut valvoa ja tuli supistuksia ja rytmihäiriöitä. Ja tosiaan töissä monella oli vaikeuksia tulla raskaaksi ja keskenmenoja, eli liekkö sillä sitten ihan oikeasti jotain merkitystä.

Miulla on nyt koko kierron nipistelly ja pistelly tuonne alamahaan, aiemmista kierroista en tämmöstä muista. Voikohan se sperma tehä tuommosia nipistelyjä, kun siinähän on niitä kaikkia aineita, mitkä voi tehä raskausaikanakin supistuksia..?

Tänne tarvittais nyt plussa aalto!! Paljon surua ja murhetta ollut :(

Mulla jatkuu vaan outo tunne vatsassa. En halua innostua kuitenkaan.. mutta tällästä ei oo koskaan vielä ollut. Eilen nukuin yli kahden tunnin päikkärit :D mut mä rakastan aina päikkäreitä, joten ei ollut sekään mitenkään epänormaalia.. päivät matelee!

Viimeksi muokattu:
Minä oon kans epäsäännöllistä vuorotyötä tekevä.. Oon aatellu että jos tässä raskaaksi tullaan niin yövuorot saa jäädä kyllä niin pian kuin mahdollista.
Tänään saapui testilähetys kotiin! testasin heti yhen raskaustestin, jotta tosiaan tiiän tuleeko noihin turhia haamuja; ei tullu, aivan puhas negatiivinen. Tuo tikku on kyllä niin pieni, että tuohon on helppo halutessaan kuvitella haamuviivojen alkuja :D ovulaatiotikutuksen ajattelin alottaa huomenna (kp9) Jee :)

Mulla ei oo kyllä mitään muistikuvia mitä maksoi naistentautien polilla viimevuonna kun ultrattiin.

Toivon, että nytkin sitte ultrattas tai edes jotaki apua saisin. Meen perjantaina klo 9 lääkärin vastaanotolle. Koitan ainakin kinuta terot ja lähetteen sinne polille. Kumpa en joutuis pettymään. Meillä kun on vasta puol vuotta takana. Mut sitte siel polilla kuitenki sanottiin, että se on maksimiaika meille yrittää. Jollain tavalla kyllä pelottaa, että jos sieltä kohdusta löytyykin endopesäkkeitä tai mitä jos vieläkään ei sitä vasenta munasarjaa saada ultrassa näkyviin. Onko kellään mulla käynyt niin? Mistähän johtuu...?

Yhteistyössä