Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Mielelläni siirryn piinailijoihin. Eli jos tiistaina tuli tikkuun plussa, niin sit tänään dpo1. :)

Nyt peukut pystyyn, että SJ:n tikut vahvistuu ja että minä ja mymosa plussataan myös. Mekin vielä ehkä just tälle kuulle voitais ehtiä. :)

Ellille tervetuloa sekalaiseen joukkoon!
 
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Torstai 20.3.2014



Nimimerkki......Ikä.............Kp..........Yk........Ya...Monesko

Daagmar.............29..........49/28-30......4........11/13.........?
empuska.............21..........9/30............5.........11/13........1.
kiskisnami...........23..........9/30-35........2..........2/14.....1.
pieni toive...........24..........8/?-37..........2..........2/14.....3.
Miija87...............??..........15/27............4........12/13.....2.
Kaneli88.............25..........13/27............2........02/14.....1.
Bella-.................20..........14/26-29.......3..........1/14........1. Jks14.................27...........6/29~31.......2..........1/14........?
Liipa..................24.........4/27-29..........3..........1/14......2.
Minisport............27..........48/34...........7.........08/13........1.
tähtityttö89........24..........30/??.............2..........1/14....1.
Katey................25 .........28/39.............3........12/13.....1.
SJ.....................23.........27/31.............3.........12/13.....1.
jammaillen........23..........22/??.............2...........2/14.....1.
Wivi..................24.........21/28-29.........3..........1/14.....1.
Niuski................31........19/25-26.........4.........12/13.....1.
Mariannika.........28..........34/35............5.........08/13.....1.
mymosa............31..........??/??.............3.........12/13......4.
Ujm..................25..........8/28..............4.........12/13......1.
MaryahR............?............??/??.............1.........2/14.......2.








Piinailijat:


tähtityttö89 dpo 13
SJ dpo 9
Mymosa dpo 0
Katey dpo 0
Miija87 dpo 2
Bella- dpo -1






Plussanneet:

2013:
marraskuu kuukiuru (yk1), 5th (yk1), Haikulainen (yk1), mariet (yk2), nannaa (yk2)

2014
tammikuu nuorallatanssija (yk2), Sandri (yk3), Elviira86 (yk1), Annuski (yk5)

helmikuu Anni00 (yk1), SannaMarko (yk2), Ponityttö (yk1), Sonetti (yk2), Kinkula- (yk2), Nalle-Puh

maaliskuu Heranen (yk3), toivontähti (yk2)


Plussanneiden ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313211-yrittamaan-paasseista-plussanneet-3-a/




Blogeja:

kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
 
Onpas meillä paljon jännäilijöitä. Itselläni varmaan ovulaatio tässä pe-su aikana, jos kierto pysyisi jotenkin samana. Jos olisi tuon saman 27 päivää niin sitten olisi huomenna. Just kattelin tuossa miestä ettei siitä taida olla miulle tänään iloa :D Käskin ottaa huomenna päikkärit ennen kuin tuun illalla kotiin :DD

Haluaako Elli listalle? Jos haluat niin laitappa tietoja tulemaan :)
 
Mä odotan nyt mitä tuleva tuo.. Mulla ei oo juurikaan tietoa omista kierroista yms. Pillerit vielä sekoittaa.. Ootan jos alkaa menkat (en kyllä niitä toivo!!) niin pystyn vähän laskee..

Kauan teillä meni pillereiden lopettamisen jälkeen kierron "tasaantumiseen"??

T: sekaisin hormooneista
 
Tervetuloa Elli!
Mulla meni 2 kuukautta ennen ekoja menkkoja sit oli kierto ehkä yli 40päivää ja pikku hiljaa lyheni, nyt 35 mikä oli myös ennen pillereitä...
Mä oon täs pari päivää ollu ku tulisilla hiilillä. Olevinaan bongailen raskausoireita. Mut enpähän tiedä. La aamuna teen testin jos ei oo menkat alkanu.
Onnittelut SJ! :) tsemppii kaikille!
 
Huomenta!

Mariannika, mulla on varmaan kans toi kierto vaan pidentyny.. Tekis mieli kyl testauttaa nimittäin mun kierron pituus olis tällä hetkellä 35 päivää, eikä missään vaiheessa oo ollu noin pitkä. Parasvaihtoehto on olla hötkyilemättä!! Puhun tässä järkeä itselleni:D
 
SJ
Moi. Tervetuloa joukkoon Elli! Mulla oli heti pillereiden jälkeen kierto tasainen 28 päivää, nykysin 30 :)

Tänään one stepin testo tehty ja jo aivan selkeä haamu näkyi jo testiajalla. En saanut kuvaa kun oli kiire aamu (mieskin kotona niin en viittiny alkaa tikkua kuvaileen :D) teen ehkä illalla vielä uuden jos saisin teillekkin kuvan siitä. Kai se pitäis digi käydä ostamassa.. sillä testiä sitten joskus? Huomenna? Sunnuntaina? Millon kannattais?
 
mymosa
Onnea SJ, kuvaa vaan tänne ja digi tulosta.. Tekisin digin heti kun menkat myöhässä vai liekö jo on?

Täällä on ihan järjetön jomotus oikealla muniksessa, ihan kuin joku puristais pihdeillä.. tekiskö keltarauhanen hommiaan..
 
Uijui! Monella jännät paikat! Pitää tarkistella listaa tänään tai huomenna töiden jälkeen. Toivottavasti saataisiin plussa aalto tämän kuun loppuun vielä :) Mietin kyllä kovasti niitä ovistestejä. Pelkään vain että ne lisäävät stressiä. .
 
SJ
Tässä nyt jonkunlainen kuva siitä aamusesta one stepistä. Harmi kun mulla ei oo noita pc:tä enää.. olis ollut kivempi tehdä semmonen ja verrata eiliseen (eilinen kuva siis pc). Tää one step antoi eilen lähinnä viivanpaikkaa mut musta tää tän aamunen on jo selkeempi. Siinä näky väriäkin mut kun kuivuu tuommoiseksi violetiksi niin on vaikee erottaa onko väriä vai ei.

20140321 114231 - Aijaa.com
 
Viimeksi muokattu:
SJ
Mymosa: ei oo mulla vielä menkat myöhässä ees.. vissiin maanantaina pitäis alkaa, teen sitten digin JOS viivat vahvistuu nyt viikonlopun aikana :) tänään siis vasta dpo 10 :D toi ovistesti^ luo kyllä uskoa myös yhdessä r-testin haamun kans <3 Mies kattoi rtestin haamua aamulla ja sano "siinäkös se sun gradus nyt sitte on? Oikeen hyvä lopputyö 4,5vuoden opiskelun jälkeen ;)" Siis ihan vitsillä heitti kun ollaan puhuttu tästä mun opiskelutilanteesta että jos tulisin raskaaksi nyt niin puolesta vuodesta jäis valmistuminen kiinni mutta näiden haamujen myötä on tullut yhä enemmän sellainen olo että ei haittaa, äkkiä sen koulun saa sitten äitiysloman jälkeen loppuun kun noin vähästä on kiinni enää! Meillä myös se tilanne et mun mies on 35, ja ite oon vasta 23, mut ois kiva ettei mies olis ihan 70v kun lapset pääsee ripille :p Mutta tuskanen viikonloppu tulee mulle kun mies on työreissussa ja tulee su iltana vasta ja mä näiden haamujeni kans hikoilen kotona kun en oikeen vielä viiti näistä ees kenellekkään puhua. Onneks on tämä palsta <3 ja anteeksi ihan järkyttävä minäminäminä -teksti :/
 
Viimeksi muokattu:
SJ, me ja mietittiin onko fiksua yrittää lasta kesken mun opintojen, mutta todettiin, että parempi opiskeluaikana kun sitten on lapset tehty kun pitää siirtyä työelämään :) Ja mä ainakin uskon saavani opintoja suoritettua myös pienen kanssa. Sittenhän sen näkee mitä elämä tuo :)
 
Minäki oon miettinyt että ois niin hyvä tässä opintojen loppuvaiheessa tehdä loput lapset, niin sitten ku töitä hakee niin vois sanoa että nyt on äitiyslomat vietetty :) Nyt vaan tuntuu, että liian tarkkaan suunittelin missä vaiheessa vauva sais tulla, ja eipä sitten tuukkaan :(
 
SJ
Kiva että täällä on muitakin opiskelijayrittäjiä :) mä kans mietin, että kyllä sitä ehkä pystyis gradua kirjottaan vaikka olis vauva kotona, mut en kyllä sen varaan laita kun ei voi tietää millanen vaavi sieltä tulee.

Liipa: katoin tota listaa et sulla on yk3 menossa? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Mä jätin pillerit jo viime elokuussa ja meillä oli joka viikko seksiä ja jouluna mietin että ei tästä tuu mitään. Jouluna sit otettiin ovistikut käyttöön ja alettiin "tosissaan" yrittään. No edelleen tuntu et ei tuu mitään.. sit tän kuun alussa päätin et tää yritys saa jäädä jos nyt ei onnistu. Mutta nyt sitten haamuja tulee :) eli koitetaan pitää toivoa yllä vaikka se välillä on niin pirun hankalaa..
 
Mä oon jo valmistunut mutta miehen opinnot on vielä kesken. Itse olisin jo opiskeluaikana halunnut lasta mutta mies ei vielä sillon ollut valmis. Mun koulukaveri sai lapsen opisleluaikana ja valmistuminen lykkääntyi vain puolella vuodella! Toinen ystävä taas opislelee hitaasti ja hoitaa samalla vauvaa kotona, kuitenkin koko ajan saa joitain opintopisteitä ja uskon että jaksaa opiskella loppuun :)
 
mymosa
Mä olen jo niin kurppa, että opinnot on suoritettu :D
Peruskoulusta suoraan amiskaan ja valmistuin 3v kuluttua, siitä 1v niin aloin odottamaan esikoista. Olin aloittanut uudet opinnot jotka jätin kesken ja menin töihin. Sitten olinkin 6v kotona putkeen.
Kun keskimmäinen täytti 3v niin hain opiskelemaan omaehtoisesti ja valmistuin vuodessa, aloin odottamaan kuopusta opintojen loppupuolella. Heti valmistuttua sain sijaisuuden ja tein töitä äitiyslomaan asti.

Tekis mieli käydä vielä opiskelemassa täydennystä, mutta ei ole rahkeita näin kotona olon jälkeen. Siitä hyvä olisi tää neljäs tähän heti perään, kun sitten voi työtä hakiessa sanoa lapsensa jo tehneen..

Meillä mies ei ole opiskellut kuin jonkun vuoden ja jättänyt kesken, töitä silti tehnyt 18v asti ja perheyrityksen parissa, jota jäävät jatkamaan veljensä kanssa kun appiukko jää eläkkeelle.
 
Juu, ei tässä vielä luovuteta :) Sitä vaan, että kun niin tarkkaan suunnittelin millon vauva sais tulla ja ei enää haittais opintoja... ja nyt näyttää siltä että kyllä sitä vielä työelämään vähän ainaki ehtii. Ihana kuulla, että ootte jaksanu yrittää kuitenki SJ. :) Ehkä munki pitäs ehtiä jostain positiivisempaa asennetta. Meillä ei oo mitään että toinen/molemmat ois vuorotyössä tai jaksamisesta muuten ois kiinni, ja ovisaikaan on ollu joka päivä seksiä niin kyllä se turhauttaa. Mä oon yleensäkki tosi luulosairas, niin kyllähän tästäki heti keksin kaikista pahimmat vaihtoehot miksei heti tärppää, vaikkei siihen välttämättä oo mitään kunnon syytä. Mutta voi olla.
 
Heippa,

Päätin tulla tänne hakemaan vertaistukea, ettei miehellä mene hermot ihan täysin. :D Esikoinen toiveissa, ikää 28 ja juuri lähti yk2 käyntiin. Luulosairauteen taipuvainen minäkin, joten kaikki kauhukuvat on jo mielessä käyty läpi, huoh. Monia vuosia ollaan puhuttu lapsesta ja välillä mietitty, että halutaanko lapsia ollenkaan. Nyt kun sen päätöksen on tehnyt, niin yhtäkkiä tuntuukin kamalalta jos lasta ei tulisikaan. Ihmismieli on kumma...
 
Tervetuloa mukaan uudet yrittäjät! :)
Onpas monella nyt jännät paikat! Toivotaan paljon plussia vielä tähän kuuhun!
Meillä on opiskelut opiskeltu nuoresta iästä huolimatta :D Amk:sta valmistuttuani sain suoraan vakipaikan ja nyt työnantaja kouluttaa vielä 30op lisää työnohessa. Toukokuussa sais sen homman purkkiin, enkä aijo aivan heti koulunpenkille lähteä. Miehellä on ollut oma yritys pystyssä 18-vuotiaasta lähtien ja jatkaa tuota hommaansa varmaan hautaan asti, joten meillä vauvan sopii tulla sitten kun ilmoittaa tulostaan. :)
Firman risteily olis tulossa ja ilmoittauduin mukaan sillä ajatuksella että ollaan tai ei olla raskaana, katotaan tilanne sit. Mies ei oikein ilahtunut pämppäämisreissusta joka siis kuukauden päästä. Sanoin, että ei hirveästi haittaa vaikka ei nyt tärppäis ja sanoin jos pidettäiski kuukauden tauko. Mies naurahti ja totesi, että "ei. Viimekuukausi pidettiin taukoa ja nyt ei jää ainakaan yrityksen puutteesta kiinni." Kaappasi samantien kainaloon ja noh.. voitte arvata mitä sitten tapahtui.. :D

Vielä palatakseni noihin vitamiineihin olen syönyt foolihappoa 400mikrog. ja d-vitamiinia 50-100mikrogrammaa päivässä. Välillä myös magnesiumia.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Sissinen!

Itse valmistuin pari vuotta sitten ja siitä saakka olen ollut tuossa samassa työpaikassa. Olen haaveillut että opiskelisin vielä joskus itseni kätilöksi. Ei olisi edes paha nakki, koska koulutus kestäisi aikuispuolella vain sen puolitoista vuotta tausta koulutukseni ansiosta. Sitten olen myös aika varma, että joskus (ööh vaikka 10v päästä) haen pedagogisen pätevyyden ja lähden opettamaan tulevia hoitsuja. Se on sitten joskus. Nyt ensin lapset ja vielä hieman lisää kokemusta työstä.

Näin ihania vauvaunia <3 Kahden viikon päästä sitten jos ei ole menkat alkanut niin voi olla jännät paikat. Toiveet on todella korkealla. Tosin en ole samanlaisia vihlasuja tuntenut ollenkaan tässä kierrossa niin kuin viime kierrossa... Toivottavasti ovuloin kuitenkin. Tosin voihan ne vihlasut tulla kun nukkuu eikä siihen erää tai muuta. Mitään limoja en viime kierrosta ainakaan huomannut.

Sanoin jo miehelle, jos joudutaan ensi kiertoon niin käyn ostamassa ovulaatiotikkuja. Ei ainakaan vastaan laittanut. Mietin nyt että raaskisinko laittaa rahoja clear bluen ovulaatiotestiin, kun en tiedä kestääkö hermo viivojen vahtaamista. No katsellaan.

Äitini juuri soitti ja kertoi että mummini on halvaantunut puoliksi ja saattohoito alkaa. Tosi kurja juttu, mutta tavallaan odotettavissa. Mummini alzheimerin tauti on jo melko pitkällä. Emme olleet mitenkään hirveän läheisiä mutta ikävää. Lähinnä säälittää äitini, joka ei ole kovin tasapainoinen henkisesti muutenkaan. Äitini aina toitottaa että usein on että kun yksi suvusta kuolee niin toinen ilmoittaa tulostaan. Elämän kiertokulkua.
 

Yhteistyössä