Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

empuska: sitä se raskaus näköjään niille teettää ;) höppänät <3 joko olet toipunut putoamisesta? :) kuulosti hurjalta!!

Miks musta tuntuu, että keksin raskaus oireita enempi alku- kuin loppukierrosta (hurjat yksihän niitä tosin on takana)?! vauvakuume kasvoi ihan hirveesti ku katsoin eilen teini äitejä ja siinä se Viima-vauva hyppeli niin suloisen iloisesti siinä "hyppyjutussa".. aww... niin joo!! olin tänään aika öö:nä kun olin kotona käymässä ja äiti yhtäkkiä alko puhumaan että "mitenköhän tuollasessa kaksiossa kun teillä mahtuis oleen lapsen kanssa, missäköhän siellä säilyttäis vaunuja"... olin ihan että "MITÄ" ja sitten mä totesin et se kai se isoin ongelma olis, mut tuskin ihan pienen vauvan kans vielä mitään ongelmaa tulis.. kysyin että mistä moinen, mut en saanu oikeen järkevää selitystä :D <3
 
mymosa
Mä en voi oikein kattoo ees salkkareitakaan kun siinä on se vauva ja sillä on joku hätä.. enkä yleensä mitään missä on vauvoja, tulee sellanen suuri halu rutistella ja ottaa syliin. vissiin alkaa aivot jo pehmetä :D
 
Nyt on oireena havaittavissa kurkkukipua, mutta saas nähdä mistä tuokin on peräisin :)
Sairaslomalle jouduin sen hevosen selästä tippumisen takia, niskabja selkä venähtäneet. -,-

Uskallankohan mä syödä niitä lääkkeitä mitä se lääkäri määräsi mulle, en uskaltanut eilen edes särkylääkettä ottaa jos vaikka oiskin maha-asukas niin huolettaa nuo pillerit kyllä:(
 
mymosa
Mä luulen tulevani hulluksi, kun koko ajan etsin merkkejä siitä että kroppa toimii kunnolla. Nytkin tein havainnon, etten menkkojen loppupuolella vuoda enää ruskeaa, mikä sopii pcon kanssa.

Ja sitten kun vein eskarilaista tänään niin huomasin hymyileväni typerästi kaikille niille pienten puolen lapsille.. :D

Mutta siis, menkat alkaa olla ohi ja nyt vain odotellaan.... odotellaan.. odotellaan..
 
Moikka!

Täällä on jo tapahtunut kaikenlaista. Ajatella, että nuin moni plussasi yhdellä rysäyksellä! :) Hienoa, kumpa se menisi meilläkin niin...

Me siirrytään virallisesti ensi maanantaina yrittäjien joukkoon. Popsin vikan pillerin sunnuntaina. Iik! :D

Meille tämä koko yrityshomma menee vähän eritavalla kuin normaalisti. Ensinnäkin sairastan endometrioosia. Jonka vuoksi raskautuminen saattaa olla hankalaa. Lisäksi juurikin tämän sairauden vuoksi kärsin ihan tajuttomista menkkakivuista. Nyt puhutaan siis miltein tajuttomuuden tilasta, kun kipu on niin voimakasta. Näitä kipuja ovat lievittäneet osaltaan nuo pillerit. Menkat siis suorastaan pelottavat.... Tästä johtuen pohdinnan alla on, miten salata yritys? En tiedä ollenkaan kiertoni pituutta, koska ennen pillereitä useita vuosia sitten, menkat olivat hyvin epäsäännölliset. Siispä ei ole ollenkaan varmaa, että ovis tulee joka kuukausi. Näistä kaikista kivoista jutuista johtuen pääsemme tarkempiin tutkimuksiin, kun yritystä on takana puoli vuotta eli kesän kynnyksellä. Kysessä silloin minulle varmaankin laparoskopia endon vuoksi ja tietysti muut normaalit lapsettomuustutkimukset. Tässä siis aika jännä aika alkamassa. :)

Katey, 24v,kp1/?(2.12), YK 1, YA 2.12.2013, 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: empuska ja Kaneli88
Ihanaa Katey kun liityt joukkoomme! Mulla pitäisi menkat alkaa vkonlopun aikana, uskaltaisikohan sitä testata milloin sitten ensimmäisenä kerran ;) jänskättää jo valmiiksi.
Mulla on tosiaankin tissit ihan kamalan kipeät edelleen, kurkku on kauhean kipiä ja kaikenlisäksi tää päivä on ollut yhtä palelua. Tosik nuokin "oireet" voi olla peräisin mistä vaan, mutta tokihan sitä toivoo sitä itteensä tässä vaiheessa ;)
 
Hei kaikki, kivaa kun elätte mukana!

Nyt jo yhtäkkiä olenkin tässä vaiheessa, että kaksi viivaa näkyy testissä! Keväällä vielä pyörin täällä palstalla orpona ja oli niin en-kuulu-joukkoon -olo. Sitten Kuukiuru perusti Yrityksen odottajien ketjun ja siitä se ajatus sitten lähti;) Elokuussa jäi pillerit ja nyt sitten toivottu tulos. Jossain vaiheessa olin ihan vakuuttunut, että meille ei toista lasta voi mitenkään tulla.

Testasin siis tänään uudestaan Apteekin omalla ja kaksi ihan selvää viivaa näkyy. En ole ihan varma, millä minuutilla toinen viiva piirtyi, kun pikkujätkä häsläsi jaloissa. Tässä ei nyt oikein pysty hehkuttamaan, appiukko on kylässä ja pelkään että se lukee olan yli mun juttuja =) (Ajatuksena olis, ettei ihan heti kaikille kerrota tästä edes. Jos joulun yli pystyis pitämään suunsa supussa, niin olis hyvä!)

Ajattelin perjantaina tehdä vielä digin ja sit vasta tuulettaa kunnolla. Voisin siihen asti keikkua vielä tuolla listalla. Kiitos kaikille ketjulaisille, on ollut mahtavaa kulkea teidän kanssa!
 
Päivittelen listan huomenna, tänään on ollu vähän tapahtumarikas päivä etten ole kerinnyt! :)

(Seuraava teksti sisältää ällö-juttuja)Täällä tapahtui tänään jotain todella outoa.. aamulla nippaili mahaa ja sitte nivusessa kävi sellanen kipu kesken tunnin.. no mietin mielessäni, et jos kierto ois loppu puolella, vois kuvitella vaikka mitä.. sitten tulin kotia käymään ennen töitä ja makoilin ihan rauhassa ja vessassa sitten huomasin et on tullut pisara verta emättimestä .. no lähin töihin, siellä sitte (ällövaroitus!!) tuli sellasta tummaa limaa ja niin nyt illallaki, mut hyvin vähän.. mitä tää on?! kp 14.. ovis pitäis olla kai ylihuomenna.. ehkä tää on sitten aikanen ovis, mut mulla ei oo ikinä tapahtunu mitään välivuotoa (korkeintaan kerran aikoja sitten ku rengas oli tauolla muusta syystä)..?!?!?! ja anteeksi kuvailut! mut ajattelin et tänne voi hajota... :D
 
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet


Torstai 28.11.2013



Nimimerkki......Ikä.....Kp...............Yk........Ya........Monesko

Sinadrius.............31......33/20-37......4......08/13.....2.
Annuski................31.....28/??...........3......09/13.....2.
empuska.............21......26/28-?.........1.....11/13.....1.
Minisport.............27......18/28-41.......4.....08/13.....1.
Sandri................24......15/30............2.....11/13.....1.
mymosa.............30...... 7/30.............1......12/13....4.
Heranen.............23.......1/28-30........1......12/13.....1.
Katey.................24v.....1/?(2.12).......1......12/13....1.
Elviira86.............27........??/??...........1......11/13....1.
Nuorallatanssija..27........??/??...........1......11/13.....1.






Piinailijat:






Plussanneet:

2013:
marraskuu kuukiuru (yk1), 5th (yk1), Haikulainen (yk1), mariet (yk2), nannaa (yk2)



Plussanneiden ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313211-yrittamaan-paasseista-plussanneet-3-a/




Blogeja:

kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with

 
Viimeksi muokattu:
Sinadrius : varovaiset onnittelut jo :) mahtavaa kun taas tulee plussia, tulee itsellekki sellainen vähän positiivisempi olo, et ehkä tässä vielä raskautuu :)

Katey: Tervetuloa joukkoomme! :) toivotaan, että nuita tutkimuksia ei tarvisi ja raskautuisit pian! mullakin oli kovia menkkakipuja nuorempana, mutta niitä ei (kopkopkop) ole tullut nyt ehkäisyn lopettamisen jälkeen

Pitää vielä tuosta eilisestä todeta, että onneksi talleteltiin eilen aamulla, jospa tää on sitä ovisvuotoa... ku netissä luki et voi kestää 1-2pv ja nyt aamullakki sieltä joku klöntti (anteeksi taas ilmaus..) tuli... saapa nähä kuinka oon hajalla piinapäivinä :D mä vaan olin jo tottunu niin tasaseen kiertoon ja nyt tää tuntuu jotenki tosi jännältä...!
 
Viimeksi muokattu:
Sandri, onko sulla ollut viimeaikoina paljon stressiä? Se helposti laukaisee tommosta ylimääräistä tummaa vuotoa. Samaten on huomannut, että jos aiemmin stressas siitä, että onkohan sittenkin raskaana, niin menkat tuli paljon myöhemmin. Ja aina kun kävin hakemassa testin ja ajattelin, että no nyt huomenna aamulla testaan, niin menkat alkoi yön aikana.
Mitenköhän kovasti stressi sitten vaikuttaakaan siihen hedelmöittymiseen? Saa nähdä, tuleeko meille lasta ollenkaan, jos jatkan nykyisessä työpaikassa, missä stressipäivät on normaalia.
 
plääh ja äääh... :kieh: Täällä odotellaan menkkoja vieläkin. Saisivat jo alkaa, että pääsis vihdoinkin uuteen kiertoon ja sais "virallisen" yrityksen alkamaan.

On tää kyllä touhua, tää naisen elämä: ainaista odottelua :LOL:
Ensin ootellaan menkkoja ja sitten ootellaan ovista ja sitten ootellaan plussaa ja sitten ootellaan synnytystä jne, jne...

Sandri liityn listalle kunhan saan kp1. alkamaan

sinadrius onnea ja viivojen vahvistumista
 
Noniin täällä tänään kp1 :) Eli listaan voi päivittää Heranen kohdalle kp 1/28-30.
Hirveen onnellinen olo kerrankin ku kuukautiset alko, sehän tarkoittaa että meidän eka yk alkoi myös, jipiii! Seuraavia kuukautisia ei sitten varmaan ootella yhtä innolla alkavaksi ;)
 
Heips kaikki! Mä olen ehkä palannut takas... Kauheen kriisin ja selvittelyyn jälkeen mies on viimein tainnut tajuta vauvansaannin tärkeyden mulle ja nyt ollaan itseasiassa siinä vaiheessa, että maanantaina (dpo 10) tuolta alapäästä tuli pikkuisen vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole mitään näkynyt. Voisiko olla kiinnittymisvuoto? Olen tehnyt innostuksissani 2testiä (ma illalla ja ke aamulla), mutta ihan puhdasta negaa ovat näyttäneet. En silti luovu vielä toivosta ;) Menkkaoloa masussa on ollut jo yli viikon, mutta menkkoja ei vielä ole kuulunut. Tänään on kp 29 ja yleensä kierto on 29 tai muutama päivä yli. Huomenna varmaan teostaan taas, jos ei kuukautiset yöllä ala :)

Onnea hirmuisesti Sinadrius ja muut plussanneet!! :)
 

Yhteistyössä