Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

ujm
Sandri: lasken siis ehkä siitä nuo dpot. Taidetaan varmuudeksi vielä tänään pupuilla mutta eiköhän se oo jo ohi tältä erää. Jotenkin en usko että tästä tärppäis.

Mymosa: mun ohjeissa luki vaan et luotettavin tulos klo 10-20 välillä. Siihen väliin on osunut noi viivat mutta tosiaan semmosesta pissasta mikä on yön ajan ollut rakossa. Mä oon aika hyvärakkonen niin mietin että jos en tee aamupissasta niin kauanko joudun odottamaan että taas pissattaa.. Ilmesesti ei sais normaalia enempää juodakaan ettei oo laimeeta.

mymosa
Tällasiä ohjeita ovulaatiotestien tekemiseen..

-Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on klo 10-20.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH-huippua.

Saman paksuiset ja väriset viivat! Jes! :heart: Kohta alkaa piinailut :D

Onko muita, joilla pillereiden lopettamisen jälkeen ois tullu huomattavasti voimakkaampana ovisoireet? Mulla ei ennen pillereitä tuntunu mitään, nyt sattuu mahaan, päähän, tisseihin... You name it niin sinne koskee!

Niuski Meillähän on menossa vasta yk2, mutta yk1 oli kieltämättä koko ajan yhtä helvetillistä ovulaatiota. Maha oli kipeä koko ajan, tissit oli tajuttoman kipeät yms yms. Ja siis pillerit lopetin marraskuun alussa, ei vaan lokakuun viimeinen päivä.

Nyt yk2 menossa ja ei mitään oireita muistaakseni missään vaiheessa, tosin ovulaation aikaan sattui se kamala kuolema kylään joten mitään ovista en kyllä bongaillut sen kaiken p*skan keskeltä. Jotenkin niiiin malttamaton olo nyt kun menkat onkin myöhässä, mutta sitten taas toisaalta olo on niin epäluuloinen ettei raskaus kuitenkaan voisi olla mahdollinen. Voisihan se, mutta itse ei vaan tahdo uskoa ei sitten millään.

Tein kp27 muistaakseni raskaustestin ja se oli aivan puhdas nega, voisiko se siitä vielä muuttua.. o_O

Niuski Eikös se niin taida olla. Hauskaa tässä tekeekin se että mulla pienintäkään vihiä siitä ovuloinko tässä kierrossa ollenkaan tai jos ovuloin niin milloin, womanlogin kalenterin mukaan olen vähä seraillut milloin se mahdollisesti voisi olla :-D

..mutta ovulaatiota en ole saanut metsästettyä. Sunnuntaita sitten odotellessa joskos pissisi tikkuun taas :)

Herkkä raskaustesti -puikko- (1kpl) - Raskauskeiju << Onko muilla kokemusta näistä testeistä, ovatko herkkiä vai mitenkä? Tai tuotehan on herkkä raskaustesti, mutta ovatko ne nyt herkkiä sitten aikuisten oikeesti. Laatikossa pari tuollaista polttelisi, mutta mietin marssinko apteekkiin vai testaanko nuilla?

Täällä ootellaan vieläkin viimesiä e-rengas menkkoja. Eikai oo mahollista raskautua heti kun lopettaa käytön..!? Yleensä kai alkanut torstaina jos maanantaina ottanu pois.. Paitsi jos kaks rengasta putkeen sillon meinaa alkaa jo ennen renkaan poistamista.

Täällä on vähän meinannun masentaa tai ainakin vaivannut kun mies ei tunnu olevan yhtään innoissaan vaikka ei ollutkaan mikään vaikea juttu suostutella yrittämään ja lopettamaan ehkäisyn ym. Ite yrittäny välillä puhua vauvoista niin ei oikeen sano mitään. Eilen sanoi että "muut asiat mielessä". Ärsyttää että eikö tunnu yhtään tärkeeltä miettiä..

Taidanpa testata ekan kerran dpo7:lla. Ihan vain testataakseen noita herkkiä mittareita :p Mahtaakohan vaikuttaa, jos uutena vuotena kuitenkin napsii hieman..

Perheessä ollut vähän mullistusta ja töissä stressi, joten aiemmat tunteet tällä kertaa tärppäämisestä tais mennä sen siliän tien.

ujm
Täällä ootellaan vieläkin viimesiä e-rengas menkkoja. Eikai oo mahollista raskautua heti kun lopettaa käytön..!? Yleensä kai alkanut torstaina jos maanantaina ottanu pois.. Paitsi jos kaks rengasta putkeen sillon meinaa alkaa jo ennen renkaan poistamista.

Täällä on vähän meinannun masentaa tai ainakin vaivannut kun mies ei tunnu olevan yhtään innoissaan vaikka ei ollutkaan mikään vaikea juttu suostutella yrittämään ja lopettamaan ehkäisyn ym. Ite yrittäny välillä puhua vauvoista niin ei oikeen sano mitään. Eilen sanoi että "muut asiat mielessä". Ärsyttää että eikö tunnu yhtään tärkeeltä miettiä..
Eikös ehkäsyrenkaassakin ehkäsyteho säily tauon ajan, eli viikon poisottamisen jälkeen? Eli jos oot siis just nyt su ottanut sen pois niin eikös tehon pitäisi olla vielä tän viikon voimassa eikä raskaus pitäis olla mahdollinen? Tai ainahan kaikki on mahdollista muttamutta. Voi kai se tyhjennysvuoto muustakin syystä joskus lykkääntyä.

Meillä on miehen kanssa välillä sama tilanne. Alunperin piti aloittaa yritys häissä (2015), mutta kun mies tajusi kuinka tärkeä asia on mulle, sovittiin, että voin jättää ehkäisyn jo pois ja katsoa mitä tapahtuu. Ovistikuista, greippimehuista ja yrittämisestä tuo ei halua kuullakkaan, sanoo vaan että anna mennä omalla painollaan. Kyllä se aina välillä innostuu kun kannan kotiin söpöjä vaatteita tai muuta kivaa. Mutta muuten ei kyllä halua aiheesta juuri puhua. Ehkei hän ole ihan täysin valmis vielä, mutta tietää itsekin kasvavansa valmiiksi raskausaikana jos vauva nyt tulee..

anni00 ja ujm eiköhän ne miehet sieltä lämpene. Mä en kyllä käsitä mitä ihmettä ne viitsii jahkailla! Me riideltiin aiheesta joskus viime keväänä, kun mun kello alkoi tikittää aika yllättäen. Mies ei olis lasta välttämättä halunnut ollenkaan ja olin todella surullinen siitä. Annoin sen sulatella asiaa sitten ihan rauhassa enkä painostanut, se riitely ei nimittäin ainakaan auttanut mitään.

Nyt se tuossa pitkin syksyä vihjaili, että ois ihan kiva se lapsi kuitenkin ja mietiskeli jo mitä kaikkea se sitten tulee tarvitsemaan jne. Kerran soitti mulle kun oli kaupassa, että hitto tutit on muuten kalliita, meidän mukula saa syödä sormiaan :D Nyt puhutaan jo paljonkin tulevasta, kasvatuksesta, mikä muuttuu ja mihin pitää varautua. Ja myös kaikesta ikävästä ja vaikeasta mitä asiaan liittyy.

Sen verran kyllä painostin, että kerroin miten lapsen saamisessa saattaa kestää kauankin ja ylipuhuin aloittamaan yrittämisen vähän aiottua aiemmin. Ei tästä enää nimittäin nuorruta. Ensi vuoden lopussa olis paras aika lapselle noin elämäntilanteen kannalta, mutta saa toki tulla aiemminkin :) Pitää mua ja mun testejä höpsöinä, mutta totesi tuossa, että ihan kivoja tikkuja kun saa vaimon hyvälle tuulelle.

Toivottavasti teidänkin miehet on vaan hieman hitaammin lämpiäviä. Ymmärrän erittäin hyvin miltä teistä tuntuu (ja siksi tänne vihdoin uskaltauduin taustalta mukaan). :heart:

Mä en noista lämmöistä tiedä kyllä mitään, tai missä kohtaa kiertoa ne nouse/laskee tms.

Ei menkkoja vieläkään. Mies kävi ostamassa apteekista clear bluen diginäytöllä. Testailen huomenna jos ei mitään ala kuulua tai näkyä. Hassua kun ei ole tarvinnut moneen vuoteen odotella menkkoja kun oli pillerit tai sitten ilman pillereitä vain niin säännöllinen kierrto. Ehkä juuri siksi mielikuvitus ja toiveet kohoaa pilviin.

ujm juu näin minäkin oon ymmärtäny, kuhan mietin ja toivoin :D. Mikä juttu toi greippimehu on?

Niuski Kyllä se mies varmaan rupee taas kuumeilemaan. Mehän alunperin alotettiin yrittäminen yhdesti jo toissakesänä. Luulin jo että tulin raskaaksi kun menkkoja ei kuulunu ja tulin flunssaan. No en kuitenkaa ollu raskaana ja se nega oli mulle helpotus, en ollu sittenkää vielä valmis ja sit ku sain tietää et pääsin tonne kouluun niin senkin takia. Sillon oli mieski kuumeissaan. Prismassa ja cittarissa jos käytiin ruokaostoksilla niin ihailtii yhessä vauvatarvikkeita ^^.

Sieltähän ne menkat nyt tulikin :D vihdoin niin pääsee sit oottamaan ovista. Aattelin et varaan sit ajan lääkäriin kuhan tää joulu sun muut on ohi ja kysyn tosta mun mahdollisesta allergiasta et mitä sen kanssa tehdään ja myös et ku halutaan lasta et voinko jatkaa sitä venlafaxinia.

Kinkula- minä oon ymmärtäny et sillon ku se on se ovis niin lämpö on kohollaan..

Sainpas luettua kaikki missaamani viestit ja oon ehkä kärryillä mitä täällä tapahtuu :) Onnea Mymosalle hirmuisesti!
Tänään palauduttiin kotiin Ruotsin risteilyltä, oli kyllä mukavaa ja rentouttavaa. Vaikka menkat alkoikin viime yön enkä uskonut että kyytiläistä olisi mukana, silti se harmitti :/ Mutta nyt hyvillä mielin uuteen kiertoon ja yrittämään, vastahan tämä on yk2 mikä alkaa.

Itselläni menkkakivut ovat hirveät ilman pillereitä..ei sitä muistanutkaan miltä ne tuntuu :( Koskee vähän joka paikkaan,etenkin alavatsaan ja huimaava/oksettava olo koko ajan. Hieman pilasi juuri tuo huono-olo tän aamuist meriaamiaista, ei uponnut kun vaan hedelmät :/ Ja pillerit lopetin elokuun lopussa ja yritys tosiaan aloitettiin vasta tässä kuussa.

Semmosta meille :) Plussa tuulia kaikille! Mulle voi päivittää kp1/28-30, yk2

ujm
Greippimehun sanotaan vaikuttavan limoihin muistaakseni paksuuntavasti mikä parantais siittiöiden mahdollisuutta turvalliseen matkaan :) join pari purkkia ja totesin olevani allerginen :D se vippaskonsti jäi sitten siihen.

Mullekin voi laittaa sen kp1/30-35 en kyl tiiä millanen kierto on nyt sitten mut korjaan sitten vaikka. Ala-asteella mun kierto oli jotain 40 ja siitä sit lyheni johonki 35 muistelisin et viimeks ku lopetin pillerit olis lyhentyny lisää mut katotaan nyt.

Kinkula- mun käsittääkseni lämmöt nousee kun ovulaatio on ohi...

Neuvokaas palsta-newbietä hieman näiden termien ja lyhenteiden kanssa... Eli jos ovisplussa oli eilen niin oliko se sitten dpo -1, tänään ovispäivä dpo 0 (tikkukin oli jo siisti nega), huomenna siis dpo 1 jne.? Ja siitä kuukautisiin asti dpo:ta kunnes muuttuu kp1:ksi?

Pääsenkö maanantaina listan piinailijoihin :D Ihanasti täältä on muuten plussattu ekoista ja tokista kierroista :) Jospa mekin.

ujm
Jahas, nyt on sitten dpo 3-4. Muutama tunti sitten alkoi migreeni ja selkä särky, nyt vähän sattuu mahaan ja maha vähän sekaisin. Vähän samanlainen olo kuin päivää ennen menkkoja. Menkat ei kai oikeen voi alkaa nyt, kun oletettavasti oviksesta vasta pari päivää. Raskausoireita?? Tai siis hedelmöittymisoireita pikemminkin tässä vaiheessa..

Niuski, ainakaan täällä harvemmin näkee käytettävän tota dpo -1. Mennään ihan sillä kp x eli kiertopäivä x ja ovulaation jälkeen dpo x.

Tänään dpo5 ja edelleen omituinen tunne mahassa. Välillä aina semmosia menkkamaisia oloja. Viimekierrossa ei ollut mitään tämmöistä. Muita tuntemuksia ei ole ollut. Tosin on ollut hieman kiire, niin eipä ole ehtinyt tarkkailemaankaan :D

Tänä aamuna nega testattu, en testannut
Clear bluen digillä vaan ihan semmoisella normipuikolla.. no josko parin päivän päästä sitten uudestaan jos ei vuoto ala. Välillä kyllä on sellaisia nippailuja alamahassa ja tissit/nännit edelleen kipiänä mutta muuten ei mitään. Saas nyt nähdä, saisi kyllä menkat alkaa jos ei plussaa aiokaan tulla.. pääsisi uuteen kiertoon taas. :)

Heippa!
Onpa pitkä aika siitä, kun täällä kävin... On ollut niin ahdistavaa, etten ole pystynyt. Mies löi liinat kiinni, ennen kuin yritys lopulta pääsi alkamaan. Hän olikin tullut toisiin ajatuksiin. Meillä siis ei päästykään vielä pois yrityksen odottajista. :( olen ollut asiasta niin rikki, etten ole pystynyt tänne tulemaan......
Hienoa nähdä, miten moni on jo tänne siirtynyt ja osa plussannutkin! Onnea kaikille teille :heart: Mä jään taustalle seurailemaan ja siirryn aktiivisemmin taas tonne odottelijoiden puolelle...

ujm
Elviira86: todella törkeää kyllä mieheltä! Siinä vaiheessa kun mun mies antoi luvan yrittämiselle, varmistin moneen kertaan että onhan hän varma. Sanoin, että hän ei voi enää perua tai hajoan ihan täysin ja ymmärsi kyllä sen. Tsemppiä sulle, toivotaan että mies lopullisesti lämpee pian.

Ja meikäläisellä dpo4, lisätään oireisiin kurkkukipu.

Eihän raskaus voi edes haamuna näkyä dpo6? Huolettaa kauheesti toi uv ja alkoholi. Haluaisin juhlia kun en oo viime talven jälkeen juonut, mutta toisaalta pelkään jos sillä kuitenkin onnvaikutuksia kiinnittymiseen yms. Jos tietäis että jotain on meneillään ois helpompi jättää juomatta.

Elviira86 olen todella pahoillani sun puolesta :( Erittäin ikävä takinkääntö sun mieheltä. Koita jaksaa!

empuska malta malta vielä hetki :)

ujm mä en ehkä uskaltais juoda (en tosin migreenin vuoksi edes voi käyttää alkoa ollenkaan), mut toisaalta, jos siellä joku on niin se ei vielä ainakaan ota sun verenkierrosta mitään aineita. Ei mitään tietoa miten vaikuttaa kiinnittymiseen, ei välttämättä mitenkään jos kohtuudessa pysyy :) Mutta en ole lääkäri, ehkä kannattaa pelata varman päälle?

On: dpo 1 siis nyt ja ovisoireet loppuivat aamulla kuin seinään. Ja hyvä niin, olin tosi kipeänä. Mulla on jotenkin levollinen ja seesteinen olo, tosin en oikein usko nyt tärpänneen, koska menkat eivät ole tulleet kertaakaan vielä pillerien lopetuksen jälkeen.

ujm
Voiskohan asiasta soittaa ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvolaan ja kysyä heidän mielipidettä? Ei se selvinpäin juhliminen oo sinäänsä ongelma kun normaalistikin käyn baarissa selvänä, mutta nyt kun on omat kekkerit booleineen niin ois kiva ottaa.

heips! tulin vain ilmoittelemaan, että en pysty nyt oikein tällä viikolla päivittelemään.. mut yllätettiin eilen aivan ihanilla polttareilla! <3 ja mulle jäi kaupan päälle kaveri tänne perjantaihin asti vierailemaan, joten netissä tuskin pyörin kovin :)

jää nyt ehkä tää ovis sittenki hyödyntämättä, ellei oo tosi sitkeitä veijareita liikenteessä ;)

Yhteistyössä