Yrityksen odottajat

Tammikuussa julkistetaan!! :) onhan sulla ponityttö voinut ovis olla myöhemminki. Vai oliko ihan selkeä ovisplussa tuolloin? Eiköhän ne kohta ala. Vai voisiko olla mahis että voisi olla r-testin paikka? ;)

Meillä oli aikamoiset keskustelut miehen kanssa vauva-asiasta. Ja nyt näyttää siltä, että ehkä huom ehkä voisimme jättää ehkäisyn pois jo alkuvuodesta! En voi uskoa, halkean :) mut ei kannata vielä päivittää muutosta. Tuntuu vielä niin epätodelliselta. Mies kuitenkin oli ihan sitä mieltä että se voisi olla mahdollista.. :) täytyy sulatella, voiko tämä oikeasti olla kohta totta minullekin?! :)

Oho, onnea toivontähti! Toivotaan että se mies ei peru sanojaan.
Nyt alkoi mulla pikkusen jotain menkan tapasta tulemaan Jeeee!! Ja ei siis ole r-testin paikka vaikka kuinka haaveilen siitä niin hyvällä mielikuvituksellakaan siittiön siittiö ei ole alapäässäni käynyt tässä kuussa :D :D. Taitaa siis jatkua mulla menkat sellaisina kun aikoinaan eli ei paljon varottele kun alkaa.
Mulla taas alkaa usko hiipua päästäänkö oikeesti yrittää ees suunnitellussa aikataulussa. Asunnoista ei kuulu mitään ja yks päivä mies alkoi esittelemään erilaisia ehkäisy menetelmiä mitä oli lukenut...

YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 17.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
toivontähti27vkevät 20141.
anni0026vkevät/kesä 20141.
ponityttö23vkevät/kesä/20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
Katey - 12/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä

Onpa kiva juttu toivontähti, että miehesi on lämmennyt ajatukselle :) Ilmoittele, jos haluat muutettavan listallekin.

Meillä eilen oli taas vakava keskustelu, liittyen parisuhteeseemme ja myös lapsiin.
Täytyy sanoa, että eilisen keskustelun jälkeen oloni oli seesteinen, eli jotenkin sain toivoa tulevaan :) Nyt vain keskitytään toisiimme ja nostetaan parisuhteemme paremmalle tasolle, niin sitten miehenkin mielestä on lapsillekin mahdollisuus :)

• Tykkää
Reactions: toivontähti
Joulu on taianomaista aikaa!! Tuntuu et monelle meistä pieni valonpilkku välkehtiny tässä kuussa! Ihanaa veepu että teillä on nyt puhuttu ja saatu asiat sellaseen jamaan ehkä että mielikin lepää ja uskoa on.
Saanen hehkuttaa omaa miestäni joka kiltisti raahautui kanssani lastentarvike kauppaan ihastelemaan ja antoi mun ostaa itselleni äitiyskirjan :D. Ihana tyyppi <3

• Tykkää
Reactions: veepu123
Mukava veepu kuulla hyviä uutisia sieltäkin suunnalta! :)

Meillä on edelleen miehen kanssa ollut ihania keskusteluita tulevasta <3 Ja kyllä mieskin alkaa olemaan jo valmis vauva-ajatukselle! :heart: Kyllä ponityttö joulu on todella taianomaista :) Millainen muuten on äitiyskirja?

Kyllä ne vaan miehet yllättää, odottakaas vain!! ;D

Mitä teille muillekin kuuluu, jotka harvemmin olette kirjoitelleet?!

Niistä vitamiineista, nyt todella täytyis lähteä apteekkiin niitä ostamaan! Menin nyt selailee kaikkia keskusteluja niistä ja jossain luki, että liika rauta raskauden alussa olisi haitallista. Ja noissa raskausvitamiineissa, mitä suositellaan jo raskautta suunnitteleville niin on myös rautaa?? Törmäsitkö tälläiseen ristiriitaan ponityttö kun tutkit noita vitamiinijuttuja? Ajattelin ehkä silti uskaltautua ostamaan..

Tänne kuuluu sellaista, että eilen kuultiin ystäväparilta, että odottavat vauvaa. Tämä on nyt toinen mun ystävä joka nyt on raskaana. Ollaan nyt ostettu viimesimmät e-renkaat yks kerrallaan et sit ollaan mietitty että vieläkö ostan uuden. Puhuttiin sitten eilen ja olin sitä itekseni miettinyt että tämä meneillään oleva olis viiminen. Eikä mies ollut vastaan. Eli jätetään maanantaina ehkäisy. Meillä tuskin tullaan yrittämällä yrittämään ainakaan heti. Tiedä sitten pitäisikö ihan mielenkiinnosta hankkia niitä ovis tikkuja kun itellä ei tietoa omasta oviksesta.
Juttelin eilen tuon ystävän kanssa että turha mun on nyt miettiä ja ressata kaikkia nuita mun koulunkäyntiä ja lääkkeitä ym. että ehtii niitä sitten miettiä neuvolassakin ja mennä päivä kerralla kun ei voi tietää. (Ystävä opiskelee lääkäriksi.)
Täällä ku lueskelen niin meinaa olla huono omatunto kun tuntuu ettei edes ole mikään hirveä vauvakuume, mutta kuitenkin haluaisin niitä ruveta tässä saamaan. Olen yleensä ennemminki vauvamasu kateellinen ku vauvakateellinen :D. Mut uskon et sit ku on raskaana niin rupee sitä vauvaaki enemmän odottamattomana oottaan. Ehkä sitä on jotenki niin laittanu sen vauvan tonne taka-alalle et ei sitä sit niin kuumeile ja ehkä ku tuntuu et yrittäminen tässä alkais niin ei tarvikkaan kuumeilla tavallaan.. en tiedä..

Tohon vauvan nukkumisjärjestelyihin niin minä oon aatellu etten uskalla samassa sängyssä nukkua ja eipähän tarvi sit yrittää opettaa siitä pois.

En muuten ymmärrä noita teidän kirjain lyhenteitä.. ja tuolla päässeitten palstallaki kun oon käyny niin oon ihan pihalla..

Tohon vitamini asiaan vielä: olen siis syönyt jo pitkäät kuuriluontoisesti välillä rautalisää ja joka päivä kalsiumia, rasvahappoja ja joitain vitamiineja. En siis ajo lopettaa näiden lisien syömistä raskaus-aikana vaan vaihdan vaan sopivammiksi. ;) jos syö tarpeeks monipuolisesti niin mielestäni yritys vaiheessa riittää se foolihappolisä. Raskauden aikana voi kylkeen ottaa sitte sen d vitaminin yms. Itse en siis saa ravinnosta tarpeeksi kun harrastan sen verran kuormittavia lajeja joten purkit avuksi. :)

Mullakin oli pitkään enemmänkin vauvamaha kuume. Ajatus lapsesta oli pelottava, mutta sen masun halusin. Nyt olen jo edennyt siihen vaiheeseen että kiehtoo se masussa oleva asukki kovasti jollain tapaa odotan jopa synnytystä. :D (ennen se pelotti enemmän kuin mikään muu). Pikkuhiljaa ajatus pienistä varpaista tuntuu ihanalta. Eli ehkä se oikea vauvakuumekkin tulee sulle anni vielä!! :)

Ja se kirja on tollanen kun suuri äitiys kirja. Pienempiki olis riittäny! Hyvät faktat synnytyksestä ja raskaudesta, mutta täytetty aika paljon turhallakin asialla. Silti kaikenkaikkiiaan kyllä ihan kattava paketti.

Meinaa tässä jo miettiä että oottaakko sinne maanantaihin asti että ottaa renkaan pois vai pitäskö ottaa varaslähtö.. :D
Kiitti Ponityttö vastauksesta kiva kun kuulee että muillakin ollut samanlaisia kummallisia mietteitä.
Voikos sitä nyt sitten heti alkaa yrittämään kun ehkäisyn lopettaa vai miten se menee?
Tuntuu että tässä tuli jo sitä kuumeilua kaikkeen kun miettinyt asiaa ja lukenu näitä meijän ketjuja, voisi ehkä käydä sitä plussa ketjuakin vaklaamassa vähän.

• Tykkää
Reactions: toivontähti
Hei ihanaiset! Tulin toivottamaan teille ihanaa joulua jo tänään, koska lähdemme huomenna anoppilaan enkä siellä pääse palstailemaan ollenkaan. Palailen jälleen reilun viikon päästä, kun tullaan reissusta takaisin. Ihanaa kun on jouluvapaat ja seuraavan kerran tarvitsee töihin mennä vasta 2.1. :)

Hyvää Joulua Veepu123, nauti lomasta! :)

Anni00 Oi sieltäkin ihania uutisia! :) Joulu on tainnut tosiaa tehdä miehille ihmeitä :D Voitte alkaa heti yrittään kun ehkäisy jää pois. Joskus olen kuullut, että suositellaan odottaan ensimmäiset luomumenkat. Mutta muista siihen kyllä mitään hyvää selitystä. Muistuttelen foolihaposta, mikä on tosi tärkeää jo yrityksen ja raskauden alussa!!

Itse kävin nyt apteekista ostamassa multivitan raskaus ja imetys vitamiinejä, joissa tuo foolihappo on samassa. Ehkä mä uskallan antaa luvan päivitellä aloituksen tuohon tammikuulle! Jännittävää! :D Itse en osaa päivittää listaa ja veepukin lähtee lomille, mutta eipä tuolla kiire ole! Ja varmaan anni00 sinutkin saa päivitellä vai? :)

• Tykkää
Reactions: anni00
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 20.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
anni0026v12/20131.
toivontähti27v01/20141.
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
ponityttö23vkevät/kesä/20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
Katey - 12/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Täällä ollaan jo niin joulukiireissä, ettei tahdo muuhun löytyä aikaa. Onneksi kuumeilukin jää taka-alalle :).

Täällä "nautitaan" edelleen kierukan poiston jälkeisestä tyhjennysvuodosta. Vuotopäivä 8 menossa... Alkaa pikku hiljaa kyrsimään tää jatkuva runsas vuotaminen. Mieskin alkoi ehdotella rautalisää, kun näytän niin kalvakalta. Ehkä tämä tästä. Ovistikkuja ajattelin viikonloppuna tilailla :). Jos tämä vuoto tästä joskus loppuu, niin pääsen ehkä jo kartoittamaan missä mennään. Jännää!! :D

Kyllä se vauvakuume tuli jo takaisin. Pari päivää kohta roikkunut eri vauva-sivuilla. Ei malttaisi odottaa ensi viikkoon, mutta onneks on jo lauantai eihän tässä ole kuin enää sunnuntai ja sitten voikin jo maanantaina ottaa renkaan pois. Tuleekohan hommailun täyteinen joulu :D. Meillä on kyllä normaalisti aika hiljaista sillä osastolla. Kumpikin ollaan sellasia että pärjätään ilmankin. Mies tietenkin suostuu aina paitsi ehkä kipeänä. Ja välillä hällä on niitä aikoja että koko ajan yrittää saada...

Apua mähän olen listan ykkösenä kuinkas se nyt näin pääs käymään :D

Kauheesti tekis mieli jutella tästä :D

Anni00, tiedän tunteen, mulla sama fiilis :). Tekis mieli koko ajan höpöttää vauvoista, kuumeilusta, kierrosta, oviksesta jne. Mä oon varmaan kyllästyttänyt mun pari ystävää paasaamalla niin paljon tästä ;). Siksipä päätin taas aktivoitua palstalla, jotta ystävät jaksaa viel katella meikäläistä :D.

Heti kun valitin täällä vuodosta, niin eikös se loppunut kun seinään. Samalla loppui jäätävä päänsärky ja nälkä. On tämä naisena olo ihmeellistä :). Ovista siis odotellessa, tosin ekaa (jos edes ovuloin) ei taideta vielä hyödyntää.

Täällä nyt mietin kuitenkin tota lääkityspuolta että mitenkähän tässä nyt sitten tekisi. Voisi ehkä koittaa soittaa maanantaina johonki. Oliko täällä muilla mitään lääkkeitä entä oliko muilla ylipainoa?

Hei vain.
Syyskuussa tänne kerkesin jo iloita ja hehkuttaa, että milloin ruetaan yrittämään. Mutkia matkaan oli tulossa talon takia jne.. nyt kuitenkin pitäisin tuota pienenä ongelmana.

Melkein heti kirjoituksen jälkeen anoppini otti viimoisia oljenkorsia käyttöön erottaakseen minut pojastaan. En ole ollut hänen suosiossaan sen jälkeen, kun sanoin ensimmäisen eriävän mielipiteen. Lokakuusta saakka ollut vaikeaa. Meillä meni välit anopin kanssa täysin, mutta töitten puolesta voimme asioida normaalisti mielestäni (joskus näemme töissä olematta saman firman työntekijöitä).
Nyt suhde on ukon kanssa vaakalaudalla. Hää on samassa työpaikassa vanhempiensa kanssa ja vielä niin korvessa, että joutuu asumaan heidän kanssaan. En voi edes käyvä heillä, tuli aika selväksi etten ole tervetullut heille, kun anoppi pakkasi tavarani..

Harmittaa, kun kaiken piti olla niin selvää. Vauvakuume ei häviä mihinkään ja tulevaisuus on ihan auki.. onko kellään muulla ollut ongelmia anopin kanssa? Onko ollut vauvan yrittämistä vastaan?

Voi harmi Autumnn. Meillä on kans ollut vaikeuksia anopin ja appiukonkin kanssa välillä. Muun muassa häiden alla ja ennen muuttoa ku he ovat niin kovia sanomaan (myös huutamaan) omat mielipiteensä. Ollaan muun muassa kuultu että meidän koti näyttää samalta ku jollain juopoilla. (Usein astiat kertyy pöydille kun tiskikone jää tyhjentämättä tms.) Itsellä just pelottaa kertoa sitten anopille kun odotetaan et jos he on sitä mieltä et nyt on huono aika ku just muutettu isompaan ja asuntolaina kasvo jne. Tiedä sitten miten reagoivat. Yritetty sit vähä vähemmän olla miehen vanhempien kanssa tekemisissä ja yritetään jatkossa vähä vähemmän kysellä esim mielipiteitä ja kertoa asioista vasta sitten kun tarvii.

Kuulostaa kyllä hankalalta tilanteelta. Mitä mieltä sun mies on asiasta? Ootteko miettiny mitä voitte asialle tehdä? Pystyiskö mies esim vaihtamaan työpaikkaa tai voisitteko muuttaa sillain että voisitte asua yhdessä?

Anni00 just päivitin blogini jossa on lääkkeeni ja sairauteni :D Käyppä kurkkaamassa. Sen verran pitkä tarina etten tänne kehtaa kirjoittaa.

Autumn tosi ikävältä tilanteelta kuulostaa. Oma mielipiteeni on että anoppien ja appiukkojen tulee hyväksyä lastensa puolisot. Ja ennen kaikkea lasten tulee tehdä selväksi vanhemmilleen ettei omaa puolisoa voi kohdella miten tahansa. Itse en todellakaan antaisi omien vanhempieni kohdella huonosti miestäni. Meillä on hyvin erilaiset elämäntavat ja tyylit omien appivanhempien kanssa. Se on tuottanut ongelmia mutta pystymme kyllä tulemaan toimeen. Vaatii vaan opettelua kummaltakin puolelta.

Lantulaatikko uunissa ja mies hakemassa kuusta. Ihanaa että on joulu <3

Voi toi on kyllä ikävä tilanne. Omat murheet tuntuu pieniltä tollasen rinnalla :(. Samaa mieltä että itse pistäisin omat vanhemmat kyllä kuriin tossa tilanteessa. Tsemppiä ja tiukkaa linjaa sinne. Älkää antako anoppien pompottaa. Onnea niille kenelle joulutaika tehosi ja miehet heltyi yritykseen! <3. Hyvää joulua kaikille teille ihanille! Ja joulutaikaa meille muillekkin toivon!

Vähän ehkä liian optimistiseksi tämä joulu ja puheet miehen kanssa käyneet nimittäin tipuin todella korkealta kun mies kaivoikin kumit esille. Itkua ja pettemystä nieleskellyt koko päivän. Koko joulunpyhätkin vietän työmaalla ja toivo siitä parhaimmasta joululahjasta kyllä kaikkos tänään taivaan tuuliin. Ovulaatio mulla olis varmaanki jouluaaton tienoilla, mutta olkoot. :( en jaksa olla enää positiivinen. Taidan pitää taukoa täältä palstalta ja keskittyä johonkin ihan muuhun niin ei tarvis aina pettyä.

Yhteistyössä