Yrittäjäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppis

Vieras
Jos perustaisin pihapiiriimme pienehkön majoitusliikkeen, olisiko minulla mahdollisuus esim starttirahaan? Jonkin sortin koulutuksen ajattelin jostain nyt ensimmäisenä bongata vanhempainvapaan ratoksi...
Olen siis työtön, enkä varmasti tule koulutuksellani alueeltamme töitä saamaan, lisäksi on ollut puhetta siitä että kykenenkö sitä työtä edes tekemään johon minulla on koulutus.

Ja siis, kyseessä olisi vanha pihapiirimme rakennus johon mahtuisi luultavasti n. 4-5 pientä huonetta (2henkeä? ) ja yleiset pesutilat. Piha on suuri muutenkin ja rakennus on talostamme n 200metrin päässä. Ongelmana olisi vain että pitäisi saada rahat rakennuksen saattamiseksi asuinkelpoiseksi. Onko tähän olemassa mitään tukia vai lainaako täytyy ottaa?

Uuden ja ekan (?) kun perustaa niin startti pitäis tulla. Täälläpäin siihen oli kriteerinä se että kävi työkkärin yrittäjäkurssin.
Mutta työkkärin kautta toimii, kysy sieltä.

TE keskukset jakaa kanssa jotain investointitukia tms, omat kriteerinsä sitten heillä että kelle myöntävät.

KAnnattavuuslaskelmia alkaa kannattaat ehdä jo edeltäkäsin.

Starttirahaan vaaditaan suoritettu yrittäjäkurssi. Sitä en sitten muista, mitkä alat on sellaisia, joille starttirahaa ei niin herkästi myönnettäisi.

Yrityksen perustamiseen saat lähinnä lainaa, naisena voit saada naisyrittäjälainaa, joissa on yleensä paremmat ehdot kuin tavallisissa, koska naiset ovat kuulemma parempia maksamaan lainansa takaisin. Finnvera on hyvä lähde rahoitusasioihin, kannattaa googlettaa.

Mene ihan ekana käymään alueesi työvoimatoimistossa ja yrittäjäneuvojalla (työkkäri, uusyrityskeskus) ja kerro siellä ajatuksesi. He osaavat auttaa alkuun. Yrittäjäkurssi kannattaa käydä, ehdottomasti. Selvitä työkkäristä tuo starttirahan mahdollisuus ennen kuin teet MITÄÄN yrityksen perustamiseen liittyvää. Yleensä starttirahaa saa parhaiten alkuvuodesta, loppuvuonna voi määrärahat olla jo käytetty. Nuo yrittäjäneuvojat osaa kertoa saisiko tuohon esim. jotain TE-keskuksen tai EU:n tukea investointeihin ja Finnveralla on ihan kohtuullinen naisyrittäjälaina. Omassa pankissa kannattaa myös käydä jo, ihan alustavasti juttelemassa lainan ehdoista ja mahdollisuudesta saada lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä en sitten muista, mitkä alat on sellaisia, joille starttirahaa ei niin herkästi myönnettäisi.

Tämä on paikkakuntakohtaista ja perustuu vallalla olevaan kilpailutilanteeseen. Ainakin jokunen vuosi sitten meillä päin miltei kaikkeen muuhun sai paitsi kahvilaan, kukkakauppaan ja kebab-ravintolaan. Ne oli niin tiukkaan kilpailtuja että ei ollut starttirahan saamisen edellytyksiä: kilpailukykyinen liikeidea.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja helppis:
ÄLÄ!

nimim. yrittäjä

??

Menee uni, rahat ja terveys, mutta verottaja on käsi ojossa.

No mitähän tässä maailmassa sitten kannattaisi tehdä. Ei varmaan mitään.

Nostaa toimeentulotukea :headwall:

Tässä nyt ei kyse olisi kuitenkaan mistään suuresta yrityksestä, ja palkkalistoilla olisin luultavimmin vain minä. Eniten minua tosiaan arveluttaa se että jos lainaa joutuu ottamaan PALJONKIN, että saisi hommat pyörimään... :/

Tässä nyt ei kyse olisi kuitenkaan mistään suuresta yrityksestä, ja palkkalistoilla olisin luultavimmin vain minä. Eniten minua tosiaan arveluttaa se että jos lainaa joutuu ottamaan PALJONKIN, että saisi hommat pyörimään... :/

Tod. näk kustannukset ei jää pieniks jos täytyy vetää vesi ja viemäri, rakentaa pesutilat ja tehdä muuta remppaa niin ei toi halpa projekti ole. Onko teidän alueella nähtävyyksiä jotka houkuttelee paikalle väkee? Jos paikkakunnalla ei ole mitään vetävää niin tuskin yleisöryntäystä kannattaa odottaa

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie harmaana:

Tod. näk kustannukset ei jää pieniks jos täytyy vetää vesi ja viemäri, rakentaa pesutilat ja tehdä muuta remppaa niin ei toi halpa projekti ole. Onko teidän alueella nähtävyyksiä jotka houkuttelee paikalle väkee? Jos paikkakunnalla ei ole mitään vetävää niin tuskin yleisöryntäystä kannattaa odottaa

Vesi tuohon rakennukseen tulee. Siis vesijohdot. Ja sähkö. Pesutiloina ajattelin esim kaksi suihkukoppia, pyykinpesukone ja wc tai kaksi wc:tä. Huoneet pitäisi rakentaa, siis ihan väliseinät ja sisustaa... Onhan täällä vaikka mitä, kauppoja, turisteja, nähtävyyksiä ja paljon liikennettä, myös esim. rekkamiehille oivallinen majapaikka olisi, lähellä päätietä...

Vesi tuohon rakennukseen tulee. Siis vesijohdot. Ja sähkö. Pesutiloina ajattelin esim kaksi suihkukoppia, pyykinpesukone ja wc tai kaksi wc:tä. Huoneet pitäisi rakentaa, siis ihan väliseinät ja sisustaa... Onhan täällä vaikka mitä, kauppoja, turisteja, nähtävyyksiä ja paljon liikennettä, myös esim. rekkamiehille oivallinen majapaikka olisi, lähellä päätietä...

Rekkamiehet nukkuu autoissaan...

Vaikka sun hommat ei pyöri niin verottaja haluaa osansa aina. Ja YELliä joudut maksamaan, sekä vakuuuksia, eli tyhjästä nekin rahat sitten on revittävä, jos ei tule heti kunnon tuloja tai menevät korkojen kera ulosottoon ja maksat moninkertaisesti niistä ja perintäkuluja ei enää oteta vähennyksissä huomioon.
Lainaa, jos otat niin se on maksettava pois joka tapauksessa.
Oli sulla tuloja tai ei.
Sosiaalitoimistosta ei tule mitään vaan heti olisi tuotolla pystyttävä elämään tai sitten lopetat yrityksen (ja jätät lainat maksamatta? niihin, kun et sossusta saa mitään kuitenkaan) Ja alat elää sossun tuella.
Ja tuo sun suunitelmasi on niin kausiluonteista, että hiljaisena jaksona joudut tiukille, kun makselet edellisten kuukausien isoja alveja, kun silloin meni paremmin.
Todennäköisesti kaikki tuttavat ja sukulaiset ja kummin kaimat haluaa tulla yöpymään teille kun on hyvät tilat, mutta ilmaiseksi tietenkin, kun ne on "tuttuja".

Jos kaikesta huolimatta aiot olla hullu ja alkaa yrittäjäksi niin sen verran sanon, että startti rahaa on löysimmin jaossa alkuvuodessa ja loppuvuodesta määrärahat on yleensä loppu, eli silloin ei välttämättä saa vaikka olisi kuinka loistava idea ja se starttiraha on tarkoitettu sun elämiseen ei siihen yritystoiminnan pyörittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Rekkamiehet nukkuu autoissaan...

No tiedän senkin nimim oma mies rekkamies, mutta on tuo omakin ukko mennyt usein esim matkakotiin että saanut pyykkiä pestä ja levätä kunnolla

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Rekkamiehet nukkuu autoissaan...[/quote]

Ja millaseen käyttöön toi rakennus on alunperin tehty? Tarkista mitä lupia vaatii et saa tehdä muutokset käyttöön. Vakuutusmaksut nousee varmasti.
Rekkakuskit nukkuu tosiaan autoissa.
Kaikkeehan voi koittaa, mut TE keskus olis nyt oikee osote - ne osaa auttaa laskelmissa

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
ÄLÄ!

nimim. yrittäjä

??

Menee uni, rahat ja terveys, mutta verottaja on käsi ojossa.

Mutta saa tehdä kuten tahtoo B)
t yrittäjä

Ei saa! Ei saa edes ruokaa kaupasta, kun pitää maksaa laskuja :(

Uusimmat

Yhteistyössä