yrittäisitte edes tulla toimeen omillanne!

  • Viestiketjun aloittaja alkaa pikkuhiljaa ituttamaan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="alma";25555288]Eiköhän valtaosa ihmisistä yritäkin. Pieni osa porukasta vaan on niin heikkolahjaisia/ sairaita tai laiskoja, ettei siihen pysty.[/QUOTE]

Etenkin lasikoja paskoja.
 
"Toimeentulotuella paikataan muita etuuksia, joiden taso ei noussut kustannusten tahdissa. Sen varaan myös jäädään vuosiksi, kun työttömyys pitkittyy."
Näinpä voi joillain olla. uskoisin että niitä varsinaisia laiskoja pummeja on vähemmistö, kuitenkin. Mielestäni ei kannata haukkua ja halveerata toimeentulotuen hakijoita, ap:kaan ei tiiä vaikka vielä koittas se päivä jolloin säkin oot sielä luukulla.
 
onpa taas
sitä voi miettiä valitsisitko mieluummin työkyvyttömyys eläkkeen+toimeentulotuen vai työkyvyn ja palkan monen lapsen vanhempana. Kaikki ei ole pelkästään laiskuutta.
 
Ken guru
Sellaista se on kun jotkut joutuvat raatamaan liian pienillä palkoilla.
Minimi palkan pitäisi olla 2000€/kk, samoin minimi eläkkeiden (takuueläkkeen) pitäisi olla suurempia kuin ovat ja niin edelleen. Jollain ne gäpit on paikattava että jokainen pysytyy saavuttamaan sellaisen elintason kun hyvinvointivaltiossa kuuluu.
 
mielummin töissä
Sellaista se on kun jotkut joutuvat raatamaan liian pienillä palkoilla.
Minimi palkan pitäisi olla 2000€/kk, samoin minimi eläkkeiden (takuueläkkeen) pitäisi olla suurempia kuin ovat ja niin edelleen. Jollain ne gäpit on paikattava että jokainen pysytyy saavuttamaan sellaisen elintason kun hyvinvointivaltiossa kuuluu.
Miekin olisin mielummin töissä, pienellä palkalla 1697e BRUTTO, kuin sairauspäivärahalla 32e/pv netto... Tuolla minimipalkalla kyllä pärjää, kun on pieni vuokra. Haluaisin töihin, mutta jalka sanoo ei... :(
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";25555663]Kukakohan tämän maksaa?[/QUOTE]

Veronmaksajat. Kaikkein suurituloisimpien verotusta tulisi mielestäni kiristää, ja esim. pienyrittäjät voisivat saada valtiolta tukea palkkakustannuksiin.

Samoja rahoja joita toimeentulotukiin on nytkin käytetty voisi käyttää tuohon osittain, ei tietysti sitä osaa joka menee työmarkkinatukiin ja sairauspäivärahoihin.
Edellyttäen siis että palkansaajille ei enää tarvitsisi maksaa toimeentulotukea, vaan jokaisen palkka olisi itsessään riittävä turvaamaan edes kohtuullisen elintason.

Olisihan tuossa vähän järjesteltävää...
 
pohjantähdenalla
Itse en ole käynyt sossussa vuosiin,vaikka joinain kuukausina olisikin voinut hakea. Olen minimoinut kaikki kulut ja säästän sitten isompiin juttuihin ja lasten harrastusten kausimaksuihin.
Olen huomannut,että tarkka budjetointi on kaiken perusta.
 
"vieras"
Veronmaksajat. Kaikkein suurituloisimpien verotusta tulisi mielestäni kiristää, ja esim. pienyrittäjät voisivat saada valtiolta tukea palkkakustannuksiin.

Samoja rahoja joita toimeentulotukiin on nytkin käytetty voisi käyttää tuohon osittain, ei tietysti sitä osaa joka menee työmarkkinatukiin ja sairauspäivärahoihin.
Edellyttäen siis että palkansaajille ei enää tarvitsisi maksaa toimeentulotukea, vaan jokaisen palkka olisi itsessään riittävä turvaamaan edes kohtuullisen elintason.

Olisihan tuossa vähän järjesteltävää...
Ketäs sitten verotetaan kun kaikkein suurituloisimmat karistavat korkean verotuksen takia Suomen pölyt jaloistansa?
 
"Toimeentulotuen varassa elää noin 240 000 kotitaloutta ja 380 000 ihmistä"

Lasketaanko mukaan myös lapset? Jos lasketaan, niin luvuista voi päätellä suurimman osan olevan yksineläviä ja perheitä vain pienempi osa.
 
"vieras"
Mua oikeesti suututtaa kaikki sossupummit! Ihan vaan sen takia, kun oon nähnyt miten mun äiti, 4 hengen yh:na raatoi niska limassa 2 duunia kun rahat ei muuten riittäneet, eikä sossu auttanut. Sit on nämä s***tanan laiskat paskiaiset joita ei vaan kiinnosta mennä töihin ja kappas keppas, sehän on ihan ok, ei kukaan pakota. Maksetaan vielä kun et vaan jaksa mennä töihin.
 
näin
Niin, että vielä lisää syyllistetään heikoilla olevia, ettei varmasti olisi yhtään helpompaa. Sitten ajetaan ihmiset ahtaalle, ja sattuu näitä hirmutekoja, mitä ei soisi kellekkään sattuvan. Joten ap! Turpa kiinni!
 

Yhteistyössä