yrittäisitte edes tulla toimeen omillanne!

  • Viestiketjun aloittaja alkaa pikkuhiljaa ituttamaan
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
[QUOTE="vieras";25557697]Mua oikeesti suututtaa kaikki sossupummit! Ihan vaan sen takia, kun oon nähnyt miten mun äiti, 4 hengen yh:na raatoi niska limassa 2 duunia kun rahat ei muuten riittäneet, eikä sossu auttanut. Sit on nämä s***tanan laiskat paskiaiset joita ei vaan kiinnosta mennä töihin ja kappas keppas, sehän on ihan ok, ei kukaan pakota. Maksetaan vielä kun et vaan jaksa mennä töihin.[/QUOTE]

Eikö tuon kokemuksen jälkeen pitäisi ennemminkin ajatella päin vastoin, että on hyvä että nykyään saa paremmin tukia, että äitisikin olisi kuulunut saada niitä?

Mielestäni ei ole oikein jäädä kiinni menneeseen, ajatellen että koska meilläkin oli asiat huonosti ja rankkaa, niin tulevillakin sukupolvilla pitää sitten olla.
 
"vieras"
Yhden helposti korjattavan asian löydän heti.
Pakollinen osa-aikatyö. Kaupan alalta löytyy valtava määrä ihmisiä jotka käyvät töissä 5pv viikossa ja silti joutuvat hakemaan sossusta rahaa kun palkka ei vain riitä elämiseen.
Täysiä tuntimääriä ei anneta tehdä, vaan tuntimäärät pyörivät 20-30h viikossa.

Uskomaton puute työehtosopimuksessa ja Pam ei lukuisten vuosienkaan aikana ole saanut tehtyä asialle mitään.
Naisvaltaisella alalla tietenkin vielä yksinhuoltajiakin reippaasti, eli pelkkä itsensä elätys ei riitä.

Tässä olisi yksi keino vähentää sossun asiakkaita ja siirtää kulut sinne minne ne kuuluvatkin, kaupanalalle joka tahkoaa euroja vuosi vuodelta enemmän.
 
"mä"
Kyllähän palstallakin loistaa väheksyvä asenne töitä kohtaan. Jos ei muuta niin puhelinmyyntityötähän nyt saa jokainen, jossa peruspalkka (pieni mutta kuitenkin), mutta tätähän ei alennuta tekemään vaan mieluummin loisitaan tekemättä mitään. Halveksitaan myyntityötä vaikka itse ollaan loisia ja alempiarvoisempia kuin kuka tahansa työtä tekevä.

Ja kirjoitus ei koske heitä, jotka eivät sairauden tms. vuoksi pysty työtä tekemään.
 
jbkb
[QUOTE="mä";25557860]Kyllähän palstallakin loistaa väheksyvä asenne töitä kohtaan. Jos ei muuta niin puhelinmyyntityötähän nyt saa jokainen, jossa peruspalkka (pieni mutta kuitenkin), mutta tätähän ei alennuta tekemään vaan mieluummin loisitaan tekemättä mitään. Halveksitaan myyntityötä vaikka itse ollaan loisia ja alempiarvoisempia kuin kuka tahansa työtä tekevä.

Ja kirjoitus ei koske heitä, jotka eivät sairauden tms. vuoksi pysty työtä tekemään.[/QUOTE]

Minkähän suuruinen on puhelinmyyntityön peruspalkka?
 

Yhteistyössä