K
Ksantippa S.
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:Ei se vyötärönympärys itsessään tee kenestäkään pinnallista tai syvällistä. Mutta syvällinen ihminen, vaikka olisi itse nuori, hoikka ja hyvännäköinen, pystyy ymmärtämään, että hän varmasti vanhenee ja rypistyy ja melko todennäköisesti lihookin. Lisäksi hän ymmärtää, että lihavanakin hän on sisäisesti ihan sama ihminen. Ja sellainen ihminen osaa toivoa myös puolisoltaan sen hyvän kropan ohella oikeasti pysyviä asioita.
Ihminen lihoo ainoastaan, jos alkaa ylensyödä. Ylipainon hankkiminen on ihmisten asenneongelma, sitä pidetään nykyään ikäänkuin asiaankuuluvana vaikka se on puhtaasti omista valinnoista kiinni, lihooko vai ei.
Hyvä on, ei puhuta henkisistä arvoista. Puhutaan vain ylipainosta, kun se teitä fiksuja ja syvällisiä ihmisiä eniten puhuttaa
Eräs läheiseni lihoi dementoiduttuaan. Toinen lihoi jouduttuaan pyörätuoliin. Kolmas loukattuaan jalkansa (hän oli entinen aktiiviurheilija, ja kroppa ei millään hyväksynyt juoksun ja hiihdon lopettamista, vaan keräsi ison kasan kiloja kuntosalitreenistä huolimatta)
Tähän päivään saakka minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia pysyä hoikkana. Mutta en millään uskalla luvata, että minä (tai puolisonikaan) pysyisin iäti yhtä timminä, varsinkaan noissa kuvailemissani olosuhteissa. Siksi pidän henkisiä ominaisuuksia pysyvämpinä ja täten arvokkaampina.