Yöäk, kuka halua Hesburgerissa käydä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30331823:
Minkäslaisia salaatteja te noin niin kuin muuten syötte? Jos ajatellaan esimerkiksi jotain lounasruokaloiden salaattipöytiä tai kaupan valmissalaatteja, niin onko ne nyt yhtään sen kummempia? Jälleen kerran tulee vastaan se hintaluokka.
lounasravintoloiden salatit ovat hyviä :) tai en tiedä missä oot ollut.

Kaupan salatit ja hesen ihan kamala oksennus, ei minkälaista makua, sekä kana tai katkarapuja ovat niin kuivat ja pahat että ei tätä vaan voi syödä.

säpäle harmaana
Onko tämä edes salatti mitä sieltä saa? Mauton pahvi joka voi vain syödä jos muuta pkt. majoneesia laittaa. En valitettavasti saa hesen salattia alas millään.
No mauttomuudestahan ei taas voi väitellä, mutta nyt puhuttiinkin terveellisyydestä.

Tämä on minusta niin kummalloinen asenne, että "en saa alas millään". Eihän mitään hyväksi tarvitse kehua, mutta kyllä minä ihan sujuvasti vedän töissä eväänä tuollaisia valmissalaatteja, eikä ole yhtään tökkinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30331899:
Onpas se nyt vaikeaa ymmärtää, että vastaus riippuu tilanteesta. Jos sinulla on käytössä 10 euroa ja aikaa syömiseen puoli tuntia, missä söisit?
kotona tai seisovassa pöydässä tai en syö mitään sen puolen tunnin aikana :). Jos joka krt olisi tilanne ettei ole kun puoli t. että äkkipäätöstä pakko tehdä ja vain 10 joka kerta, olisin jo keksinyt jotain muuta tai katsonut mikä vika on, jos ei rahoja eikä aika ole mihinkään.

• Tykkää
Reactions: Khisu
aah
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30331823:
Minkäslaisia salaatteja te noin niin kuin muuten syötte? Jos ajatellaan esimerkiksi jotain lounasruokaloiden salaattipöytiä tai kaupan valmissalaatteja, niin onko ne nyt yhtään sen kummempia? Jälleen kerran tulee vastaan se hintaluokka.
ei mulla mitään expertiyttä ole totesin vaan että se salaatti oli kuiva :) ihan perus salaattei kotona väsään mihin tulee siis pinaattia paprikaa kurkkua chiliä fetaa monasti siin öljyssä tai ilman sen kastikkeen voi tehä ite.. voi olla et lisään kanaa siihen myös sit voi olla et laitan toisenlailal avokadooja basilikaa ja variaatioita löytyy kyllä...

ja lisäksi mulla kesti kauan hyväksyy se että mulal vaan menee sse vatsa sekasin hesen ruuista en tiiä johtuuko majoneesti vai mistä. mut sit syönkin amarilossa sillon tällön sellase oikein maukkaan hampparin :)

säpäle harmaana
kotona tai seisovassa pöydässä tai en syö mitään sen puolen tunnin aikana :). Jos joka krt olisi tilanne ettei ole kun puoli t. että äkkipäätöstä pakko tehdä ja vain 10 joka kerta, olisin jo keksinyt jotain muuta tai katsonut mikä vika on, jos ei rahoja eikä aika ole mihinkään.
Niin. Elämme ilmeisesti eri todellisuuksissa, kun tosiaankin joskus (ja jopa aika usein) joutuu tilanteeseen, ettei syömiseen ole ihan hirveästi aikaa. :D Joku vika minun elämässäni varmaankin sitten on.

En tajua
Mitä hittoa se Milannalle tai ylipäänsä kenellekään kuuluu mihin ravintolaan sitä haluaa rahansa pistää ja suuhunsa laittaa. Jotkut tykkää fine diningista ja jotkut pikaruuasta, hurjimmat jopa molemmista. Itse käyn molemmissa, mutta tietenkään en vertaa niitä keskenään, eihän siinä ole mitään järkeä.
Aloittaja taas kiillottaa omaa sädekehäänsä ruokavalionsa terveellisyyden korostamisella, unohtamatta tietenkään mainita ettei meikkaa tai käytä hiusvärejä raskauden aikana.

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja joo säpäle;30331926:
on esim kamboodi pöytä missä saa sushia ja kaikkia variaatioita sit löytyy viell 12 eri ruokalajii nam ja hintaa 9.80 e sit 3 jälkeen 12.80e
Niin ihan varmasti tällaisia paikkoja on, en minä sitä kiellä. En vain tajua, että ruokaa haukutaan syömäkelvottomaksi. Kyllä mahtaa olla vaikeaa elää sellaista elämää, että kaiken pitää olla aina viimeisen päälle ja tunnelmallista ja terveellistä. Luulisi rajoittavan aika tavalla.

"paula"
Aromivahvenne voi laukaista migreenin, se on paha aine.
Niin onkin, ja migreeninestolääkkeet tulevat hirvittävän kalliiksi yhteiskunnalle:-(

Tarkemmin, kun ajattelee, se makuaistimus muodostuu aivoissa ja siinä ruoassa ei tarvi paljonkaan olla aitoa makua, kun se maku voimistuu. Siis hermomyrkkyä mut vielä pahempaa, että niillä saadaan maha tuottamaan enemmän suolahappoa, jolloin ihminen pystyy syömään enemmän. Tämä happohyökkäys ei ole hyväksi myöskään suolistolle. Vielä pahempaa, jos joku käyttää närästyslääkkeitä tuollaisen ruoan kanssa, sillä ne ovat vastavaikuttajia arominvahventeille. Kelakorvattavuus sellaisilta joutas pois, koska esimerkiksi mantelijauheella närästys loppuu usein:)

Migreeni voi kadota karttamalla arominvahventeita. Jo 12 vuotta ilman migreenia

no emmä
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30331950:
Niin ihan varmasti tällaisia paikkoja on, en minä sitä kiellä. En vain tajua, että ruokaa haukutaan syömäkelvottomaksi. Kyllä mahtaa olla vaikeaa elää sellaista elämää, että kaiken pitää olla aina viimeisen päälle ja tunnelmallista ja terveellistä. Luulisi rajoittavan aika tavalla.
ruokaa syömä kelvottomaksi. totesin vaan miten mun vatsalle ite siitä ruuasta käy se että joku diggaa hesen hammppareista ei saa mua arvostelemaan sitä ollenkaan.. hemetti ei pitäis lukea tätä ketjua nyt enempää alkaa tekee mieli jotain hampparia :D

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja no emmä;30331960:
ruokaa syömä kelvottomaksi. totesin vaan miten mun vatsalle ite siitä ruuasta käy se että joku diggaa hesen hammppareista ei saa mua arvostelemaan sitä ollenkaan.. hemetti ei pitäis lukea tätä ketjua nyt enempää alkaa tekee mieli jotain hampparia :D
Joo et olekaan haukkunut. On ihan ok sanoa, että jostain ei tykkää, mutta hitto että riepoo ihmiset jotka puhuvat syömäkelvottomasta paskasta, kun oikeasti ihmisiä kuolee nälkään. Joo, on klisee, mutta se on ihan totta.

rgetet
Mitä hittoa se Milannalle tai ylipäänsä kenellekään kuuluu mihin ravintolaan sitä haluaa rahansa pistää ja suuhunsa laittaa. Jotkut tykkää fine diningista ja jotkut pikaruuasta, hurjimmat jopa molemmista. Itse käyn molemmissa, mutta tietenkään en vertaa niitä keskenään, eihän siinä ole mitään järkeä.
Aloittaja taas kiillottaa omaa sädekehäänsä ruokavalionsa terveellisyyden korostamisella, unohtamatta tietenkään mainita ettei meikkaa tai käytä hiusvärejä raskauden aikana.
Unohtamatta kertoa, että hän on kyllä LAIHA, tai oman kertomansa mukaan ihan alipainoinen, ilman raskaustilaansa... tervettäpä hyvinkin tai sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30332090:
Miksi pitäisi olla hienompi ihminen? Jos ei mollaa toisia ihmisiä asian x takia, ei kai se tarkoita sitä, että on pakko itsekin olla/tehdä x?
Ketä minä mollan? Miksi ei myös saa mollata jos esim. joku ylipainoinen syö sellaista ruokaa päivittäin. Näitä ei täällä näy, eikä ole tässä keskustelussa tai sitten kukaan ei vaan halua kertoa sen asian. Mä mollan tätä ruokaa, kun ei ole ihmisten ravinto se.

säpäle harmaana
Ketä minä mollan? Miksi ei myös saa mollata jos esim. joku ylipainoinen syö sellaista ruokaa päivittäin. Näitä ei täällä näy, eikä ole tässä keskustelussa tai sitten kukaan ei vaan halua kertoa sen asian. Mä mollan tätä ruokaa, kun ei ole ihmisten ravinto se.
No minusta ketään ei tarvitse mollata, jos he eivät mitään tarkoituksellista pahaa tee.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30332127:
No minusta ketään ei tarvitse mollata, jos he eivät mitään tarkoituksellista pahaa tee.
Jos tämä on mollaminen tai joku ei kestää kritikkiä kai se on huono omatunto asiasta mitä ko ihminen tekee tai syö. Niin jos se ottaa noin kovasti päähään ehkä kannattaa syödä jotain muuta. Itselle ainakin aivan sama jos joku haukku ruoat mitä itse syön. Tämä oikeasti mennyt jo liian naurettavaksi....

"riia"
Jos tämä on mollaminen tai joku ei kestää kritikkiä kai se on huono omatunto asiasta mitä ko ihminen tekee tai syö. Niin jos se ottaa noin kovasti päähään ehkä kannattaa syödä jotain muuta. Itselle ainakin aivan sama jos joku haukku ruoat mitä itse syön. Tämä oikeasti mennyt jo liian naurettavaksi....
Olen samaa mieltä! Tässä alotuksessa ei mollattu ketään. Ja kyllä mun syömisiä saa mollata, mulla on hyvä itsetunto, ihan sama. Täs on nyt kyl herkkänahkasta sakkia eksyny tähän jos ei voi puhua heseruoista mollaamatta. Voi elämä! Samoin mä voin sanoo Kuka vittu viittii vetää pään täytee joka vkonloppu?! Se on toteamus, ei se tarkota etttä en ymmärtäs asiaa!

säpäle harmaana
ainoa asia, joka minua oikeasti ottaa tässä päähän, on se, että ruokaa, jota monet ihmiset syövät (kuolematta siihen), haukutaan syömäkelvottomaksi, roskaksi, paskaksi jne. Minä olen aina arvostanut ruokaa, joten ymmärrykseni ei vain riitä tällaiseen kiittämättömyyteen.

Yhteistyössä