Yöäk, kuka halua Hesburgerissa käydä?

[QUOTE="ihaa";30329628]Autsh! Hienossakin ravintolassa on opiskelioita. Tuo ei ollut kauniisti sanottu opiskelioita kohtaan. Ja jos menet ravintolaan ja aiot muuttaa annostasi noin paljon kuin kuvailit, voin olla varma, että ravintola tulee muistamaan sinut hankalana asiakkaana. Vähempi soosia, se nyt menee, mut et sä voi alkaa vaatimaan vähärasvasempaa pihviä yms mainitsemaasi! Sillon menet ravintolaan ja pyydät mikä olisi teidän kevyin vaihtoehto, ja siitä otat mieleisen![/QUOTE]
Voi olla mutta kokkina eivät pääse olemaan :). T. töissä joskus Fransmannissa ollut. Kyllä saa pyytä ravintoloissa, he tekevät ihan hyvinkin pientä muutosta, mutta tietysti on kaikki myös kiinnis ravintolasta, esim. Fransmanni, siellä voi pyytä hyvinkin kasviksia ja erilaista kastiketta, eri tavalla paistettu lihaa ym...esim paistettu ilman jotain mausteita tai toisinpäin.
 
vierass
Viini on tervellistä jos et liika juo :). Mutta itse harrastan sekä että. Ravintoloissa saa aika paljon tervellistäkin ja aina kokkia voi pyytä miten se tekee ja mitä laittaa. Itse ainakin monesti pyytänyt, kevyempi kastike esim. kasviksia ym ym.... Tuskin hesburgerissa mulle joku laittaa rasvatonta pihvia, ottaa leivät pois ja paljon salatteja tai vaikka jos se onnistu niin voin kuvitella miltä se maistu kun opiskelijät väntää senkin.
Itseasiassa hesessä oli pahimpaan karppiaikaan tarjolla pihviä salaatin kera, kun karpeille ei sämpylä kelpaa. Hampurilainen ilman sämpylää ei kyllä enää hampurilainen ole :LOL: Pikaruokapaikan konsepti on kyllä ihan toinen kuin jonkin slow-food ravintolan. Hamppiksen voi kyllä tilata ihan niillä täytteillä kuin haluaa, esim ilman majoneesia, samaten niitä on tarjolla ruisleipäversiona.
 
[QUOTE="ihaa";30329644]Tarkoitatko että hienossa ravintolassa ei saa noin paljoa kaloreita, vai että nuo hesen kalorit on väärin mainittu? Anteeksi en oikeen ymmärtänyt.[/QUOTE]

Ravintoloissa nykyään lasketaan annoksen kaloreita eli jos ostat yhden annoksen niin et saa ainakaan 1500kcal. Hese ateria on aika tappava, kun kerrallaan sellaista määrä on aika pahaa terveydelle.
 
oulord
Varmasti voit pyytää, ja varmasti tekevät! Mutta hankala olet kyllä ilman käytöstapoja jos hurjasti annosta lähet muuttaan. Fransmanniko se nyt sit on se sun hienoista hienoin ravintola kun ei hese käy?? Huhhuh.
 
Itseasiassa hesessä oli pahimpaan karppiaikaan tarjolla pihviä salaatin kera, kun karpeille ei sämpylä kelpaa. Hampurilainen ilman sämpylää ei kyllä enää hampurilainen ole :LOL: Pikaruokapaikan konsepti on kyllä ihan toinen kuin jonkin slow-food ravintolan. Hamppiksen voi kyllä tilata ihan niillä täytteillä kuin haluaa, esim ilman majoneesia, samaten niitä on tarjolla ruisleipäversiona.
Mutta kun ei ollut tästä kysymys ;). Vaikka kuinka pikaruokaa 1500 kcal on aivan valtava määrä kerrallaan. No niin konsepti että ihmiset syövät itseä niin lihavaksi ettei maapallo kestää :D. Sanokaa oikeasti mitä vaan, mutta kaikki sellaista ruokaa on aivan kamala.
 
Varmasti voit pyytää, ja varmasti tekevät! Mutta hankala olet kyllä ilman käytöstapoja jos hurjasti annosta lähet muuttaan. Fransmanniko se nyt sit on se sun hienoista hienoin ravintola kun ei hese käy?? Huhhuh.
Katso kun töissä olin ko paikassa ja sanoin että sen saa tehdä kukaan ei pyytä hurjasti muutoksia eikä kaikkia saa :). Kokki tekee kyllä kevyempikin vaihtoehto ilman että asiakas olisi jonkun mielestä hankala. Fransmanni ei ole hienoin, pidän toiset ravintolat hienoina, mutta sielläkin käyn kun on tunnelmallista nauttia ruoasta ja viineista silloin tällöin.
 
sfhfsfsnk
Mun puolesta muut saa ostaa vaikka kaiken ruokansa Hesestä, ei paljoa kiinnosta.
Mä käyn siellä tosi harvoin. Ja viimeksi kun kävin niin edellisestä kerrasta oli ehkä pari vuotta, en edes kunnolla muistanut. Ostin hampurilaisen ja mun seuralainen myös. Kummallekin tuli tosi outo olo, pyöri päässä suunnilleen. :D Ihmettelen että mitähän niissä ruoissa on... Vastedes tuskin käyn ollenkaan tuon kokemuksen jälkeen, vaikka ois kuinka kiire ja huutava nälkä eikä muita ruokapaikkoja lähellä.
 
tyhmä maa
Ravintoloissa nykyään lasketaan annoksen kaloreita eli jos ostat yhden annoksen niin et saa ainakaan 1500kcal. Hese ateria on aika tappava, kun kerrallaan sellaista määrä on aika pahaa terveydelle.
Eikö ole rankkaa olla ainoa ihminen suomessa joka tekee kaikki asiat oikein? syö oikein, tekee työt oikein, hoitaa lapset oikein, pukeutuu oikein ja KAIKKI muutkin!

Jos mä oisin noin täydellinen en viitsisi edes asua täällä junttien kanssa jotka tekevät kaiken aina väärin.
Kuinka sinä oikein viitsit?
 
Hhhh
Mutta kun ei ollut tästä kysymys ;). Vaikka kuinka pikaruokaa 1500 kcal on aivan valtava määrä kerrallaan. No niin konsepti että ihmiset syövät itseä niin lihavaksi ettei maapallo kestää :D. Sanokaa oikeasti mitä vaan, mutta kaikki sellaista ruokaa on aivan kamala.
1500 on kolmas osa mun päivä kulutuksesta. Jolket sä saa sitä läskipersettäs liikkeelle niin ei tarkoita että joku voi syödä enemmän kuin sinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä maa;30329684:
Eikö ole rankkaa olla ainoa ihminen suomessa joka tekee kaikki asiat oikein? syö oikein, tekee työt oikein, hoitaa lapset oikein, pukeutuu oikein ja KAIKKI muutkin!

Jos mä oisin noin täydellinen en viitsisi edes asua täällä junttien kanssa jotka tekevät kaiken aina väärin.
Kuinka sinä oikein viitsit?
Apua, tiedätkö että Amerikassa ja Latino Amerikassa vielä pahempi ongelma kun Suomessa sellaisen ruoan kanssa? :D Muistan miten kaikki paikat siellä olivat täynnä on aamu, päivä tai yö. Toisalta siellä myös tavis ravintolat aina täynnä, ehkä syy kun on ihmisiäkin enemmän.

Millä tavalla ihminen voi olla täydellinen jos halua syödä tervellisesti eikä halua turhaa läskiä itselle? Luulen ihan norm. pitäisi olla? Vai mitä?

Miten se liityy taas Suomeen? Joku pakkomieli sulla pakko jo olla :)?
 
karppaaja
En syö Hesburgerissa mutta syön muuten yli 150 g rasvaa päivässä ;) N. 80 % päivittäisestä energiasta tulee rasvasta. Hiilareita syön tosi vähän. Ja normaalipainoisena pysyn! En liho sitten millään. Kaloreita en laske koskaan. Rasva muuten täyttää tosi hyvin niin ei tuu heti nälkä ;)
 
1500 on kolmas osa mun päivä kulutuksesta. Jolket sä saa sitä läskipersettäs liikkeelle niin ei tarkoita että joku voi syödä enemmän kuin sinä.
Haluat sanoa että syöt 4500 kcal? Saanko kysyn mitä teen? Kun vaikka jos treenat ei se tervellistä ole jos söisit vain sellaista kerrallaan :O. Juu ja en saa läskiä itsekin vielä niin, paitsi raskaus tuo joka krt mulle jonkin verran läskiä ja paljon turvotusta.
 
vieraspa hyvinkin
Mites ne sun juusto yms herkut? Laske huviksesi paljonko niissä on kaloreita. Ja ei millään pahalla, mutta ei ne sinun kilosi salaatteja syömällä tulleet, saati pelkän raskauden takia
 
tyhmä maa
Apua, tiedätkö että Amerikassa ja Latino Amerikassa vielä pahempi ongelma kun Suomessa sellaisen ruoan kanssa? :D Muistan miten kaikki paikat siellä olivat täynnä on aamu, päivä tai yö. Toisalta siellä myös tavis ravintolat aina täynnä, ehkä syy kun on ihmisiäkin enemmän.

Millä tavalla ihminen voi olla täydellinen jos halua syödä tervellisesti eikä halua turhaa läskiä itselle? Luulen ihan norm. pitäisi olla? Vai mitä?

Miten se liityy taas Suomeen? Joku pakkomieli sulla pakko jo olla :)?
Kuinka niin jo olla?

Etkö ymmärtänyt kysymystä? et ainakaan vastannut siihen
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Mites ne sun juusto yms herkut? Laske huviksesi paljonko niissä on kaloreita. Ja ei millään pahalla, mutta ei ne sinun kilosi salaatteja syömällä tulleet, saati pelkän raskauden takia
Juustoja on erilaisia ja tiedätkö edes määrä mitä syön ja kuinka usein ;). Ainakin on tuhta krt tervellisempi syödä juustoja kun ranskalaiset, pullat ja pihvit. Tiedätkö myös jos syöt oikein tietyt ruoat ei se edes lihoo noin helposti mitä vaikka hese tekee.
 
vieraspa hyvinkin
Juustoja on erilaisia ja tiedätkö edes määrä mitä syön ja kuinka usein ;). Ainakin on tuhta krt tervellisempi syödä juustoja kun ranskalaiset, pullat ja pihvit. Tiedätkö myös jos syöt oikein tietyt ruoat ei se edes lihoo noin helposti mitä vaikka hese tekee.
Mut yritä nyt ymmärtää, että kukaan ei käy siellä hesessä joka päivä. Vaikka kävisit kerran viikossa, se ei sinua lihota jos muuten syöt terveellisesti.

Ja kaikilla ei ole varaa käydä hienoissa ravintoloissa syömässä, mut ethän sinä sitä voi edes yrittää ymmärtää. Missä köyhien sitten pitäis käydä ulkona syömässä jos hese on huono juttu?
 
...............
Kateellisen kirjoitusta! Hesburger on menestynyt suomalainen yritys, joka lähti yhdestä hampurilaisgrillistä Turun seudulla. Ja miettii, mitä se on nyt! Yritys myös harjoittaa hyväntekeväisyyttä ja omistajat nauttivat arvostusta liikemiestaidoillaan. Teeppä itse perässä! Eipä ole Hesburgerin omistaja täällä kirjoittamassa ja haukkumassa suomalaista työmoraalia, koska aika varmasti kuluu firmaa pyörittäessi ja työntekijöitä palkatessa. Mitenkäs sinun aikasi "työnantajana"? VAhdatessa suomalaisten syömisiä????
 
vierass
Mutta kun ei ollut tästä kysymys ;). Vaikka kuinka pikaruokaa 1500 kcal on aivan valtava määrä kerrallaan. No niin konsepti että ihmiset syövät itseä niin lihavaksi ettei maapallo kestää :D. Sanokaa oikeasti mitä vaan, mutta kaikki sellaista ruokaa on aivan kamala.
Jospa lukisit sen iltalehden jutun loppuun ja katsoisit sieltä myöskin ne vähiten top5 jutut. Mikä estää tilaamasta heseltä vaikka sitä 342 kcal hampurilaisateriaa, tosi harva sitä mega-ateriaa ylipäätään tilaa. Pakkoko sinun on olla niin ahne, että pitää ottaa se isoin? Ja siellä hienosta ravintolasta saa ihan varmuudella tilattua yli 1500 kcal aterian, turha täällä tuollaista kauhistella. Omaa tyhmyyttä se vaan on valita se kaikista eniten kaloreita sisältävä. Viiniä lipittämällä ja paukkuja vetämällä saa huomaamattaan kunnon kaloripaukun.
 
Mut yritä nyt ymmärtää, että kukaan ei käy siellä hesessä joka päivä. Vaikka kävisit kerran viikossa, se ei sinua lihota jos muuten syöt terveellisesti.

Ja kaikilla ei ole varaa käydä hienoissa ravintoloissa syömässä, mut ethän sinä sitä voi edes yrittää ymmärtää. Missä köyhien sitten pitäis käydä ulkona syömässä jos hese on huono juttu?
Eikö joku sanoi että tämä on herkkua? Ja mun vastaus on ollut että ei einakaan mikään herkkua mun mielestä ole, mä varma oksennan sen rasvan määrästä ja tästä mausta :O. Rasvainen pihvi, paljon majonesia, kamalan makuisia kasviksia ja peruna kun vedessä oli paistettu. Ravintoloissa kuule saa ihan melkein hesen hinnalla esim jonkun kanan tai kalan salatin. Mega ateria muistakseni jo jotain 9,- eur maksa ja jonku annos ravintolassa esim salattia saa ihan samallakin hinnalla tai 15,- eur korkeintaan. Sekä on erilaisia seisovia pöytiä, mitä voi olla jopa edullisempi ja tuhat krt tervellisempi vaihtoehto. Eli miten se köyhys nyt tähänkin liity jos saa laadukampaa ruokaa jopa halvemmalla? Minulle ainakin liika maksa 9,- eur jostain jäteistä. En vitsi euroakaan tuhlata.
 

Yhteistyössä