Toivottavasti joku vielä lukee tämän ennen kuin tekee pahan virheen ja antaa ympärileikata itsensä tai poikansa.
Minut ympärileikattiin 11-vuotiaana tiukan esinahan vuoksi. Leikkauksesta seurasi todella kivulias tulehdus, kesti lähes kaksi kuukautta ennen kuin olin "terve". Ennen leikkausta ei tulehduksia ollut.
Terskasta noin puolet jäi arpikudoksen peittoon. Aika kamalan näköinen vehje siitä tuli, eikä ole siitä parantunut. Olen nyt 20 vuotta siitä kärsinyt. Ensimmäiseen 10 vuoteen en kehdannut mennä mihinkään julkisiin pesutiloihin, eikä se vieläkään ole helppoa.
Osittain voi johtua tuosta arpikudoksesta, että laukeaminen on vaikeaa eikä seksi tunnu yleensä paljon miltään. Pitää tosi rajusti höylätä, että saan siitä nautintoa. Kortsun kanssa seksiä on aika turha yrittää, se kun ei tunnu miltään niin ei edes seiso kovin kauaa. Onneksi on vakituinen parisuhde, niin ei tartte käyttää kumia. Ei sen puoleen, ei ole irtosuhteita ollut koskaan, koska en kehtaa munaani oikein kellekään näyttää.
Arpikudos ei ole ainoa juttu. Kun ei ole nahkaa, niin nahan liikkuminen seksin aikana ei pääse stimuloimaan terskaa, jolloin luultavasti mies tuntee vähemmän mielihyvää kuin nahan kanssa. Ja kun ei ole nahkaa suojaamassa terskaa silloin kun ei harrasteta seksiä, niin terska hankautuu koko ajan vaatteisiin ja tuntoherkkyys vähenee pikkuhiljaa. Ja ennen kuin tuntoherkkyys vähenee, niin löysiä alusvaatteita ei voi käyttää. Ne kun hankaavat niin, että sattuu.
En ole mitenkään ainoa mies, jolla on ollut tällaisia ongelmia. Hakekaapa googlella "foreskin restauration", niin huomaatte muun muassa, että Jenkeistä voi tilata laitteita, jotka on suunniteltu esinahan venyttämiseksi takaisin. Amerikkalainen Jim Bigelow on kirjoittanut kirjan "The Joy of Uncircumcising!" menetelmistä esinahan venyttämiseksi. Sivuilta
NORM - The National Organization of Restoring Men löytyy järjestö, joka tukee miehiä, jotka haluavat saada esinahkansa takaisin. On siis oltava paljon miehiä, jotka eivät ole tyytyväisiä ympärileikkaukseensa.
Olen nyt viiden kuukauden ajan venyttänyt sitä, mitä esinahastani on jäljellä (joo, se on työlästä ja aikaa vievää, muttei satu; järki mukaan) ja aion jatkaa niin kauan että terska pysyy piilossa aina paitsi erektion aikana. Nahka ylttää nyt reilun erektiossa reilun senttimetrin korkeammalle kuin viisi kuukautta sitten. Tuntoherkkyys on parantunut, ja vaimokin pystyy jo tekemään minulle jotain käsin, aikaisemmin se ei oikein onnistunut.
Jos ympärileikkauksen voisi kumota leikkauksella, niin maksaisin melkein mitä vaan, mutta valitettavasti korjausleikkauksia ei tehdä Suomessa, eikä niiden laadusta ole takeita muuallakaan, riskit sen sijaan ovat suuret.
En usko että ympärileikkaukseni oli alun perin välttämätön. Nahkaa olisi voinut venyttää silloinkin. Minulle ei kerrottu riskeistä, enkä olisi alaikäisenä voinut tehdä rationaalista päätöstä vaikka olisi kerrottukin. Ilmeisesti lääkärit eivät itse edes tienneet kuinka voi käydä. Jos joku aikuinen haluaa itsensä silvotuttaa (minulla on lupa käyttää tällaista kieltä, koska minut on silvottu), niin hänellä on siihen oikeus, mutta on äärimmäisen julmaa ympärileikata alaikäisiä poikia. Vankilaan pitäisi sellaiset tohtori Mengelet panna, jotka silpovat lapsia.