Yliväsy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Huimaa, heikottaa useasti, epätodellinen pelottava olo, kuin oma ääni kuuluisi välissä jostain kauempaa, ajatus ei kulje eikä ole välttämättä mukana siinä mitä teen, jään ihan pysäkille ja sitten hätkähdän et apua, olinkin tekemässä tätä jne. Pelottaa kantaa vauvaa, täytyy kokoajan skarpata "muista, ettet pudota vauvaa, muista pitää kiinni, katso mihin kävelet, muista pitää vauvasta kiinni...jne."
Vauva 2kk, muita lapsia 5, vanhin 8v.
Pelottaa tämä oma olo, todella pelottava olo...
En ole mielestäni masentunut, mutta olo on nykyään lähes aina jotenkin epätodellinen ja äänet puuroutuu päähän ja tuntuu monesti tosi pelottavalta...en osaa selittää tarkemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Samaa oli minulla. Meni ohi noin vuodessa... Lääkäri sanoi että hormoneihin liittyy ja esim hartioihinkin jopa.

Hormonitoiminta taitaa olla lisäksi minulla yhtä hullunmyllyä tällä hetkellä...synnytyksestä siis aikaa 2kk, imetän, tulin uudelleen raskaaksi kun vauva oli vain 6viikkoa ja raskaus meni kohta heti kesken (mikä oli aika yllätys koko juttu ja keskenmeno lähinnä helpotus...), vuodan tällä hetkellä yhä, siis km on vielä "päällä"...
Pelottaa, olenko tulossa hulluksi vai olenko "vain" yliväsynyt totaalisesti?

mInulla ihan sama juttu ja hartioista tuntus johtuvan. Etenkin autolla ajaessa tuntuu tosi epämielyttävältä kun tulee se olo. Joskus kun on lisäksi poskiontelontulehdus niin oireet lisääntyy vielä.

keskustelupalsta ei ehkä silti ole se oikein ja paras paikka hakea apua omaan oloonsa :hug: kehoittaisin sinua nyt ekana kertomaan tuntemuksistasi miehelle, ja sen jälkeen soittelemaan lääkäriaikaa.
Yliväsymykseltä kuulostaa, mutta paha silti mennä arvioimaan....

Alkuperäinen kirjoittaja haistakaa paska koko sakki!!!:

Mä sanoisin tämän jälkeen että todella olet väsynyt. Ja siksi pinna kireällä, mikään ei toimi, mitään ei jaksa, mikään ei kiinnsota?

Tuttua.

Suuri univelka on paha asia. Univelka on sama kuin parin promillen humalatila (tai jonkinasteinen, mä niin muista )

Univelka altistaa masennukselle.

Hae apua.

Mulla oli samanlaisia oireita ku kaksoseni olivat pikkuvauvoja. Laitoin kaiken vaan väsymyksen piikkiin, enhän nukkunut öitä juuri ollenkaan. Vauvat oli noin 6kk kun minulla todettiin masennus. Ois varmaan todettu aiemminki, jos oisin uskaltanu mennä lääkäriin..

tuota menisitkö ihan omalle terveysasemalle vaikka tarkistuttaa olotilaa ammattilaiselle..
tai soita:

(09) 10023 terveysneuvonta - vastaa aina
Terveysneuvonta palveluun (09) 10023 voi soittaa aina kun tarvitset tietoa terveyspalveluista tai sairauksien hoito-ohjeita. (09) 10023 vastaa joka päivä 24 h, ammattitaidolla ja luottamuksellisesti. Puhelun hinta on operaattorin perimä maksu + paikallispuhelun hinta. Puhelusta ei peritä erillistä palvelumaksua. Terveyspalvelun hoitajat ovat kokeneita sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia ja palvelua annetaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

auttaako jos saat nukkua pitkän pätkän? vai oletko edes päässyt sitä kokeilemaan? Jos joku hoitais lapsia vaikka parikin tuntia ja sä voisit kokeilla auttaako päiväunet oloosi? eräs yksinhuoltaja sai lääkäriltä unilääkkeet ja kunnalta hoitajan, että pystyi ottamaan unet päivällä.

Yhteistyössä