YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

HYVÄÄ VUOTTA 2014 kaikille!

Tästä lähtee uusi oikeasti ylipainoisten laihdutusryhmä taas liikkeelle, tulkaa mukaan!

Nyt tehdään niin, että mä kirjaan teitä ylös sitä mukaa kun tänne "ilmaannutte". Enkä laita mitään välipunnitustuloksia tähän etusivulle, vaan pituuden sen alkuperäisen alotuspainon ja tän hetkisen painon ja vaikka tavotepainon, ok?

Tässä meidän porukan (jonka alkuperäisjäsenistä oon ehkä ainoa?! Herätkäähän muutkin!) historiaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2291455-ylipainoisten-laihdutusryhma-24-8-24-9-2013-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2299077-ylipainoisten-laihdutusryhma-vol2-24-9-2013-31-10-2013-a/#post29023101


http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2308981-ylipainoisten-laihdutusryhma-vol3-1-30-11-a/#post29181737

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2317708-ylipainoisten-laihdutusryhma-vol4-jouluspecial/#post29403943

Mukana menossa tällä hetkellä

Anskuli pituus 179cm aloituspaino 129kg

chef pituus 163,5cm aloituspaino 82kg
punnitsee vasta jakson lopussa

Fat&lazy pituus 168cm aloituspaino 93kg
viikko 1 92,2kg
viikko 2 92,6kg

HippuTAR pituus 166cm aloituspaino 112kg
viikko 1 112kg
viikko 2 112,7kg
viikko 3 111,8kg

Jassy pituus 152cm aloituspaino 78,6kg

JellyJolly pituus 165cm aloituspaino 83,5kg
viikko 1 73,8kg
viikko 2 73,2kg
viikko 3 71,6kg
viikko 4 72,0kg

Lillerilalleri pituus 158cm aloituspaino 84,8kg
viikko 2 83,1kg
viikko 3 82,9kg
viikko 4 82,2kg

Menopituus 185cm aloituspaino 116kg
viikko 4 112kg

miia009 pituus 159cm aloituspaino 101kg

Miltsu 76 pituus 155cm aloituspaino 89,3kg
viikko 1 85,7kg
viikko 2 84,2kg
viikko 3 84,7kg

Murmeli pituus 170cm aloituspaino 98kg
viikko 2 95kg
viikko 3 95kg

mööh pituus 160cm aloituspaino 92,7kg
viikko 1 91,4kg
viikko 2 89,8kg
viikko 3 90,2kg
viikko 4 88,6kg

Nagu14 pituus 172cm aloituspaino 112kg
viikko 1 111,8kg
viikko 2 109,4kg
viikko 3 108kg
viikko 4 106,4kg

njp pituus 167cm aloituspaino 74,7kg
viikko 1 75,5kg

NUPPU78 pituus 171cm aloituspaino 112,8kg
viikko 1 110,6kg
viikko 2 108,8kg
viikko 3 108,2kg
viikko 4 107,2kg

Pieni Tytön Tylleröinen 172cm aloituspaino 84kg
viikko 4 81,8kg

Rva Ilkeä Harmaa ei halua kertoa mittojaan
viikko 1 -1,5kg
viikko 2 -900g
viikko 4 -1,8kg

Sadie pituus 169cm aloituspaino 90.9kg
viikko 2 93,7kg
viikko 4 93,4kg

8vko pituus 169cm aloituspaino 85,9kg
viikko 1 85,9kg
viikko 2 84,6kg
viikko 3 84,1kg
viikko 4 83,8kg



Uusia pudottajia otetaan mielellään mukaan. Ja vanhatkin sais herätä ja tarttua taas toimeen!! HUHUU!!!
 
Viimeksi muokattu:
F&L harmaana
Hei, oon mukana..herkkulakkoa koitan pitää ainakin makean suhteen, ei karkkia tai suklaata, keksejä tai kakkua jne.
Suolaisen suhteen taas..hmm..yritän parhaani mutta kun esim.meetwurstia tai juustoa on talossa niin on hankala pitää näppejään irti. Kun ne nyt loppuu niin loppuu niiden ostaminenkin. Ainakin hetkeks.
Huomenaamulla yritän painon laittaa, lähden taas alusta kun joulua ennen (puhumattakaan joulusta) meni kaikki ihan penkin alle..mahtaa olla alkup. paino ylitetty ainakin kilolla :ashamed:
Uudella innolla siis, uuteen vuoteen..klisheisesti näin.
 
"Sadie"
Täällä ollaan! Mutta tota niin.. mulle on tullu vaa plussaa ny niin paljon, etten kehtaa edes kertoa :(. En saa, en itten millään, itteeni niskasta kiinni..on se ny prkl!
 
Huomenta!
Onko maanantai edelleen yhteinen punnituspäivä? Jos näin sovitaan, niin teen sitten ma jonkun näköisen listan, mihin saa noita tämän hetken painoja kirjattua ylös?

Samoin maanantaina aloitan viikon VLCD-jakson, ihan vaan mielenkiinnosta, että paljonko viikossa putoaa paino ja tuleeko ne kilot heti takaisin, kun palaa normiruokaan. Testausmielessä siis.

Se nyt ainakin tuli joulukuun aikana todettua, että mä kun löysään, niin paino nousee HETI. Alimmillaan kun se kävi jo 71 kilossa, niin huomaamatta tuli kk aikana 3-4 kiloa plussaa. Toki siinä oli nestettä ja turvotusta osa ja nehän lähtee helposti poiskin. Mutta silti ärsyttää! No, mä ainakin puntaroin maanantaina ja sit sen näkee, mistä lähdetään taas liikkeelle.

Kiva, että on jo useampi ilmoittautunut mukaan, mukavampaa porukalla :)
 
"Kyllästynyt"
Haluaisin mukaan, mutta en jaksa enää ilmoittautua näihin porukoihin :( Suomi24:lla ja muuallakin olen ollut laihdutusryhmissä mukana, mutta vaikeaa tuntuu olevan, ryhmä kuivuu kasaan melkein kuukaudessa.
Toinen ongelma näissä ryhmissä on aina se, että vaikea löytää sitä todellista vertaistukea, tarkoitan sitä, että kaikki laihduttavat niin eri tavoilla, toiset vhh:lla, toiset nutraamalla, toiset ihan "perinteisesti" jne.. Ja toisella saattaa olla ylipainoa 5, toisella 50 kiloa..

Ja osa mukana roikkujista on aina lopulta niitä, jotka käyvät äkkiä kirjoittamassa ympäripyöreät kuulumiset, eli toisen sanoen eivät enää edes yritä, mutta eivät suoraan kehtaa myöntää. Toiset katoavat vain äänettömästi, ja toiset ovat taas näitä jotka eivät ole millään tavalla sitoutuneet laihduttamiseen, tähänkin ketjuun näytti jo ilmoittautuneen yksi näitä "No mä nyt ehkä, katsoo nyt, parhaani yritän, ainakin nyt, mutta kun, ei pysty, pakko ei voi vastustaa jnejnejne"
 
Mukana ollaan :) vuosia olen taustalla roikkunut, nyt rekisteröidyin... Pituus 171 cm ja lähtöpaino 112,8 kg (punnittu 1.1) ja jos maanantai on punnituspäivä, niin huomenna kerron tän hetkisen tilanteen :) Ihan perusmeiningillä mennään, sokeri ja rasvaiset ruuat pois, liikuntaa lisää ja sillai. Nyt muutaman päivän korvannut kaiken napostelun hedelmillä tai kasviksilla. En jaksanut noita aiempia ketjuja lukea, mutta toivottavasti mukaan saadaan myös muita xxl-kokoisia :)
 
"Kyllästynyt", tää on nyt viides kk kun tää porukka on kasassa. Alkuperäisen alottajan idea oli se, että kaikki joilla on BMI:n mukaan ylipainoa, on tervetulleita mukaan. Ja siinä se pidetään.

Se on totta, mitä sanoit, että harmillisesti näistä porukoista väki aina kaikkoaa, mutta uusia tulee tilalle. Mun mielestä tää toimii vertaistukena kyllä, mutta jos sä kaipaat "täsmätukea" niin on kai niitä tarkemmin rajattuja ryhmiäkin, joissa on esim. sama metodi (vaikka nutraus tai joku mitä näitä superdieettejä nyt on...) kaikilla tai suunnilleen saman verran ylipainoa kaikilla. Esim. kiloklubin sivuilla (muistaakseni) on monenlaisia porukoita.

Mutta mä heitän sulle haasteen: Lähde mukaan meidän porukkaan ja tsemppaat ja motivoit meidät kaikki pysymään mukana ja ruodussa??

Tervetuloa myös Nuppu (toivottavasti meni nikki oikein)!
 
8vko
Moi, otatteko vielä käypäläisen mukaan? Mulla oisi lomamatka tulossa ja ajattelin puristaa seuraavat 8 viikkoa vähän painoa pois. Painoa on ylimääräista n.30 kg mutta tavoitteena nyt saada paino alle 80 siihen reissuun mennessä. Katotaan sitten miten homma jatkuu. Eli 8 viikkoa ja toiveissa noin vajaa -8kg....kilo viikossa, toivottavasti onnistuu!
 
"lillerilalleri"
[QUOTE="Kyllästynyt";29412131]Haluaisin mukaan, mutta en jaksa enää ilmoittautua näihin porukoihin :( Suomi24:lla ja muuallakin olen ollut laihdutusryhmissä mukana, mutta vaikeaa tuntuu olevan, ryhmä kuivuu kasaan melkein kuukaudessa.
Toinen ongelma näissä ryhmissä on aina se, että vaikea löytää sitä todellista vertaistukea, tarkoitan sitä, että kaikki laihduttavat niin eri tavoilla, toiset vhh:lla, toiset nutraamalla, toiset ihan "perinteisesti" jne.. Ja toisella saattaa olla ylipainoa 5, toisella 50 kiloa..

Ja osa mukana roikkujista on aina lopulta niitä, jotka käyvät äkkiä kirjoittamassa ympäripyöreät kuulumiset, eli toisen sanoen eivät enää edes yritä, mutta eivät suoraan kehtaa myöntää. Toiset katoavat vain äänettömästi, ja toiset ovat taas näitä jotka eivät ole millään tavalla sitoutuneet laihduttamiseen, tähänkin ketjuun näytti jo ilmoittautuneen yksi näitä "No mä nyt ehkä, katsoo nyt, parhaani yritän, ainakin nyt, mutta kun, ei pysty, pakko ei voi vastustaa jnejnejne"[/QUOTE]

Tän on huomannut itekkin. Ja tällä palstalla alkoi ärsyttää kun tuli niitä ylipainoisia naureskelivia ketjuja, ihan äskettäinkin joku piti oikein aloittaa uus ketju aiheesta: kuinka naureskellen näitä lukee. Phah, saa lukea ihan vapaasti, mun mielestä aika pieni elämä on sellaisilla!

Itse aloitan maanantaina fitfarmin superdieetin, siellä tuntuu olevan hyvä porukka ja ryhmät jakaantuvat siten, onko tiputettavaa alle 10, 10-20 vai yli 20kg. Jokaisella sama metodi, mikäs sen parempaa kun voi samalla jakaa ruokavaliovinkkejä ja reseptejä! Sinne vaan mukaan! :D
 
Kyllä me huolitaan mukaan, tervetuloa miia ja 8vko!!

Meillä on tosiaan yhteisenä punnituspäivänä ollut maanantai, pakko ei ole tänne painoaan raportoida, mutta suotavaa kyllä. Jos tulee hyviä miinuksia, se tsemppaa muitakin ja jos plussaa, niin toiset sit lohduttaa ja potkii eteen päin. Odottelen siis maanantaina punnitustuloksia ja kyhään niistä sit jotain osallistujalistan tapaista.

Ja pliis, olkaa "äänessä", kirjotelkaa asiasta ja sen vierestä, niin saadaan pidettyä porukka hereillä ja fiiis korkealla. Mä en viitsis yksinkään höpötellä :D
 
Lillerilalleri, huomasin saman ketjun, kirjotinkin siihen itse asiassa ;)

Ethän kokonaan meitä unohda vaan käyt kertomassa dieetin etenemisestä? Näytetään närhen munat noille naureskelijoille ja onnistutaan yhdessä!
 
Joo, täällä ollaan, messissä :D

Pituus on edelleen sen samat 163,5 cm, paino oli vuodenvaihteen punnituksessa 82 kg...eli about sama, kuin mitä silloin, kun täälä viimeksi pyörin.

Sain painoa vähän alas, sitten sainkin sitä vähän ylös :D Motivaatio laski pakkasen puolelle ja kun oli pikkujoulua, nimiäisjuhlaa, joulu, uusivuosi ja sata muuta kekkeriä, niin heitin hanskaat väliaikaisesti tiskiin.

Tämä vuosi on kuitenkin nyt edetty ihan uudella innolla. Sellaisella, jonka jopa ihan uskon eteenpäin vievän :)

Eikä kannata ihan maanrakoon näitä katjuja haukkua...mä pudotin ennen raskautta juuri tällaisessa ketjussa, tällä palstalla rapiat 23 kiloa!!! Jotta ei nää ketjut nyt ihan perseestä ole :D

Kyllähän se harmitti, jos joku hyvä "tsemppikaveri" tippui ketjusta pois, mutta onneksi niitä oli kuitenkin aina useampi mukana ja uusia tuli samaan tahtiin, kuin mitä vanhoja lähti.
Eikä haittaa sekään, että jollakulla on 50 kiloa ja toisella 5 kiloa pudotettavaa. Mulla on nyt noin 20 kiloa (+-5 kg) ja vaikka ehkä tulee tiiviiten seurattua heitä, joilla on samat mitat tai sama tavoite, niin seuraan kyllä heitäkin, joilla on tavoitteeseensa lyhyempi matka. Koska vielä tulee se päivä, kun olen itse samassa tilanteessa.

Toisaalta jo tästäkin ketjusta "esiin" pomppasi NUPPU78...meillä ei ole samat mitat, eikä välttämättä sama tavoitekaan, mutta näitä suuremman lukeman pudottajia on ihan mieletöntä seurata...alkuun heillä yleensä putoaa vähän keskimääräistä nopeammin, eikä mene kauaakaan, kun pudotuslukemat alkaa jo olemaan melkoisen mukavia. Mulle tulee heidän pudotuksistaan todella hyvä mieli ja se tsemppaa muakin eteenpäin.

Pää pois perseestä, niin kaikki on paljon valoisampaa :D
 
Lillerilalleri, huomasin saman ketjun, kirjotinkin siihen itse asiassa ;)

Ethän kokonaan meitä unohda vaan käyt kertomassa dieetin etenemisestä? Näytetään närhen munat noille naureskelijoille ja onnistutaan yhdessä!
Mä en juurikaan jaksa korvaani letkauttaa läskinnaureskelijoille. Kyllä pitää olla melkoisen köyhä ja kuiva elämä, jos suurimpia huumorinlähteitä ovat muiden läskit :D

Äh...en mä tiedä. En mä vaan osaa ottaa moisia juttuja itseeni. Tiedän olevani läski, tiedän myös sen, etteivät kaikki laihdutuskuurini (noin 98%) ole onnistuneet. Mutta entäs sitten. Ei muuta, kuin seuraavana aamuna uuteen yritykseen, jos niikseen :D
 
"lillerilalleri"
En minä niin heikkoa tekoa ole minäkään, että itseeni olisin ottanut, ärsytti vaan :) mutta minkäpäs ihmiset itselleen voi, kun aivokapasiteetti on jäänyt keskeneräiseksi ;)

Käyn todellakin lukemassa tätä ketjua myös ja luultavasti kirjoittelenkin jatkossa, ainakin fiiliksiä miltä tuo uus ruokavalio alkaa tuntua. Eilen vedin kyllä sellaiset sokeriähkyt, ettei ainakaan herkkuja tee mieli, niin huono olo siitä tuli. Tiedostamatta olen ollut aika vähillä herkuilla joulun jälkeen niin eilinen mässyttely kyllä oli virhe :x mutta ehkä se oli ihan hyvä juttu kuitenkin, enpähän jää mistään paitsi vaikka seuraavat 6vkoa en jäätelöä saisikaan :D

Mutta mukava on kyllä lukea teidän tsemppailusta ja tsempata siinä itse mukana. Ketjun alkuperäinen aloittaja tais olla tattari, hävis kuin tuhka tuuleen vai onko kuulunut mitään? Toivottavasti hänellä on kaikki asiat hyvin, siinä oli kyllä varsinainen tarmopesä :)
 
Kiitos chef :flower: Sen verran voin taustoja tänne kertoa, että painoa on tullut pudoteltua aiemminkin, mutta aina tullut enempi tai vähempi takaisin. Tavoitteena päästä aika reippaalla aika taululla nyt ensin alle 100 kg:n ja siitä sitten pikku hiljaa tavoitteena olisi saavuttaa 80-85 Kg :) Elämäntapamuutos on ollut meneillään jo vuosia...ensin 2010 loppui tupakointi ( poltin askin päivässä), 2012 lopetin vuorotyön tekemisen ja aloitin opiskelut ( valmistun 05/2014 ), 2013 loppui alkoholin käyttö oikeastaan kokonaan ( ravintola-alataustaa takana, aikanaan tuli paljonkin tissuteltua, humalahakuista juomista ei 2010 jälkeen lainkaan ja nyt en ota edes sitä yhtä annosta) ja nyt siis viimeinkin tarkoitus karistaa raskauden tuomat 30 kg ja muutkin matkan varrella kertyneet...Toivottavasti tästä tulee mukava tapa jakaa kokemuksia ja vaa´an lukemia :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
8vko
Huh miten hengästyttävän aktiivinen porukka, hienoa! Ilmoittelen mittani maanantaina, strategiani on näin tipattoman lisäksi jättää huonot valinnat pois kaapista. Paljon salaatteja joita rakastan ja kylkeen protskuja sekä reippaasti liikuntaa. Työt tietty haittaavat (tai hidastavat) hieman tahtia, mutta sisulla mennään. Ikääkin on jo sen verran että tiukassa kilot ovat mutta kovalla työllä uskoisin tuloksia tulevan. Tsemppiä ja tarmoa meille tähän taisteluun...
 
Taisin minä olla se joka pisti "kyllästynyt"-nikkiä silmään..Pahoitteluni siitä.
En oikein voi muuta sanoa että yritän parhaani, koska useamman kerran olen yrittänyt mutta en oo saanut painoa kovinkaan paljoa alas, ja sitten se on kuitenkin taas noussut. Syystä tai toisesta.

Tänään oli taas kiusausten päivä, mieheni oli ostanut jäätelöä ja mussutti sitä itse sohvalla vieressäni.Ja sillä oli vielä keksejäkin.
Mutta en sortunut,ei tehnyt edes mieli.Tai no vähän mutta se meni ohi :)

Yritän muuttaa edes pieniä asioita ruokatavoissani,annoksen kokoa ja syömisten tiheyttä.Mitä vaan mikä minulla toimisi.
 
Täällä yksi mukaan tuleva raskaansarjalainen ;) Pituus 172cm ja paino 112kg joten rapiat 30kg on nyt ensin tavoitteena, tai ihan ensimmäisenä tavoitteena on päästä alle sadan.

Vielä nelisen vuotta sitten ei ollut paino-ongelmia, ne tuli mm. raskauksista ja väsyttävästä arjesta. Nyt on ilmassa kaikenlaista elämänmuutosta ja tärkeänä motivaattorina on oma terveys sekä että saisi enemmän energiaa kun on vähemmän mukana raahattavaa :) Myös se on toivottavaa että mahtuisi miljooniin kivoihin vaatteisiin jotka omistaa mutta jotka nyt on ollut käyttämättöminä.

Minun tapani on vähentää hiilareita nyt ensi alkuun, jossain vaiheessa otan salin ja muun kuntoilun mukaan. Olen totaalisen sokeririippuvainen joten karppaus on ainut tapa miten pystyn laihduttamaan :)

Tosi kivaa että täällä on tälläinen ryhmä, toivottavasti saadaan vertaistukea toisiltamme, pysytään aktiivisina ja onnistutaan yhdessä! :)
 

Yhteistyössä