YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Niin siis enhän mä voi lähteä shortseissa juoksentelemaan jos sääret on ajelematta. :saint: Me kun kuitenkin asutaan vaan n. 2km keskustasta joten tuolla ulkona on ihmisiä jotka näkee mun totaalisen törkeän sängen. :D

Ja niin toi rustovaurio on siis pahin juttu, mutta kun siihen ainoa hoitokeino ennen tekoniveltä on liikunta. Niin että lenkille vaan silloinkin kun sattuu, tai oikeastaa juuri silloin se on tärkeintä.
Liikunnan puolesta minäkin liputan, jos mulla putos painoa 10kg/10kk pelkästään hölköttelemällä 2-3 kertaa/vk ilmaan mitään ruokavalion muutosta niin pakkohan sen on olla tehokasta. Varsinkin jos rupeis vähän miettiin mitä syö niin millasiinhan tuloksiin sitä oikein pääsiskään.

Toivottavasti muillakin on mieliala korkeella, tää on kivaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
^ Kurja juttu tuo jalka :(. Hyvä sentään että hoitokeino tukee laihdutusta niin saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun lenkkeilet jalkaa paremmaksi ;)

Tosi hyvin on mennyt, olen tosiaan korvannut ne pastat, riisit, perunamuussit ym. kasvisvaihtoehdoilla, ja vaikka ne maistuu tosi hyvältä niin niiden kanssa ei tule sellaista mättötarvetta, niin annoskoot ei ole ihan hillittömiä. Kalorit pysyy riittävän alhaalla melkeinpä itsestään, kun nuo korvaajat on niin kevyitä. Nälkää ei ole tarvinnut nähdä kun olen panostanut ruokailujen suunnitteluun etukäteen. Tuntuu että normaalisti mietin jatkuvasti, että mitähän sitä voisi syödä, nyt en ole juurikaan päivän aikana miettinyt ruokaa vaan olen syönyt suunnitelman mukaan. Aika vapauttavaa. Nesteitä on jo lähtenyt hyvin ja vatsan turvotus on selvästi laskenut. Vessassa joutuu ravaamaan jatkuvasti, tuntuu että tätä menoa pissin itseni normaalipainoon :LOL:

Tosi hyvä fiilis kaikkiaan!
 
Nyt onnistui rekisteröityminen... :D

Tämä päivä mennyt ihan keturoilleen - söin valtavan annoksen kalakeittoa lounaaksi, neljä (!) palaa leipää :ashamed: ja monta palaa suklaata. :kieh:

Missä motivaatio!?? :attn:
Ei tuo johtunut motivaatiopulasta vaan siitä, että sun kroppa oireilee jostain, ehkä sokeriarvot heittelee tai jotain? Joskus mullekin vaan iskee ihan hillitön halu ahmia. Ihan kuin käsi toimisi itsekseen vaikka aivot sanoo muuta. Ei pysty lopettamaan! Mutta siihen on aina syy, eikö vaan? Jos mietit sitä mikä sut sai ahmimaan, mikä syy sieltä löytyy? Oliko edellisestä ruokailusta liian kauan? Olitko pitänyt itseäsi liian tiukasti ohjaksissa ja väsähdit ja retkahdit siksi? Nostiko vanha tapa päätään? Joku syy tuolle oli ja etsimällä syyn voit pienentää riskiä sortua uudelleen. Voit tietty sortua, mutta riski on pienempi.

Älä murehdi! Mun motivaatio paranee aina, kun kaivan esiin farkut joihin joskus vielä mahduin, mutten enää. Se on siinä, tavoite, ihan silmien edessä! Jotenkin auttaa, kun on joku mitä hipelöidä käsissään :D Liikkuminenkin auttaa. Kun kiskoo treenikamat niskaan ja rääkkää itseään lenkkipolulla niin johan mieli paranee, eikä laihtuminen tunnu enää yhtään menetetyltä unelmalta! Tsemppiä! Me ollaan täällä ihan sua ja muita tukemassa ja saamassa tukea muilta, siksihän tässä ryhmässä ollaan. Kalakeitto on super-hyvää ja on se miljoonasti parempi juttu sortua siihen kalakeittoon kuin lasagneen tai roskaruokaan :hug:
 
Endless Sacrifice ja Sparkler, yhdyn täysin tuohon hyvään fiilikseen. Kävin aamulla puntarilla vaikkei ole vielä puntaripäiväkään :xmas: ja vaaka näytti kilon pudotusta jo nyt! Minäkin pissaan ihan solkenaan ja joutuu muutenkin ravaamaan vessassa entistä useammin ;) Liput salkoon ja nauttimaan tästä mahtavasta muutoksesta!
 
Loistavaa Endless Sacrifice! Niin sitä pitää =)

Sadie, minä söin tänään välipalaksi säilykeananas -paloja pelkiltään, koska unohdin rahkan kaupan kylmäkaappiin :D Muuten tykkään syödä marjoja ihan pelkiltään tai rahkan kanssa. Myös hedelmäsalaatit on herkkua ja raejuustoa hyödynnän välipaloissa. Tosi spontaanisti teen mitä milloinkin. Mun päivän ruokailuihin mahtuu yksi välipala. Syön aamupalan klo 07.30, lounaan klo 11.00, välipalan klo 14.00, päivällisen klo 17.00 ja iltapalan 21.00.
 
jellyjolly
Mä en oo syönyt oikein mitään koko päivänä. Jotenkin huono olo.Ei ole nälkä. Mun kroppa taitaa olla yövuorossa, vaikka oonki lomalla :). Välipalana oman puutarhan omenoita. Niitä on tänä syksynä reilusti :p
 
Kävin aamulla puntarilla ja melkein kilon oli paino tippunu jo :)
Välipaloina syön paljon hedelmiä ja ruisleipää. Normaalisti olisin jättänyt leivän kokonaan pois, mutta en nyt imetyksen vuoksi ole karsinut niin kovasti. Päivällisellä korvasin makaronit pakastevihanneksilla.

Tänään herkutelin kyllä dumlemuffinsilla synttäreiden kunniaksi :)

Endles sacrifice ei niistä säärikarvoista tarvitse huolehtia, kun juoksee vain niin lujaa, ettei kukaan ehdi nähdä niitä.

Mulla on myös tosi hyvä olo tämän keventymisen suhteen, jotenkin rennompi kuin yleensä on ollut. Ehkä tuo imetys vaikuttaa, ei tule niin kovia paineita laihdutuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Jotain välipalaa mun pitäis keksiä noille jäähallireissuille, siellä menee aina vähintään 3,5h. Ja ennen lähtäö ½-1h menee kuitenkin lähdön valmistelussa, niin että väkisinkin 4-5h tauko syömisissä. Mikähän olis hyvä välipala sujauttaa käsilaukkuun, mieluiten vielä vaikka autossa (kuskina) syötävissä oleva? Tosin sanoen mitä mieltä olette mysli-/proteiinipatukoista?
 
JellyJolly, kiva että mustauduit ;)

Puolimieli, tosi hienosti olet pudottanut jo nyt! Jännää miten erilainen olo nyt on kuin aikoihin tämän laihdutuksen suhteen. Ihan sellainen ilon tunne ja nautinto tästä 'muuttumisesta'.

Endless Sacrifice, minä en tykkää noista patukoista, koska mulla on sellainen käsitys, että niissä on ihan hirveä määrä sokeria. Jos olen väärässä niin epäluuloni on ollut turha, mutta tällainen mielikuva niistä on. Mä olen joskus käyttänyt hätävälipalana Digestive-keksejä, muten tiedä onko ne yhtään niitä myslipatukoita parempi juttu. Kuivatuissa hedelmissäkin on hirveästi energiaa : / Hedelmä ehkä?

NeLif, tsemppiä sullekin tähän päivään ja kaikille muillekin! Mä joudun olemaan menossa iltapäivään saakka tänään, mutta käyn katsomassa porukan kuulumisia sitten iltapäivällä :wave:
 
"Sadie"
Mulla oli toi ma ja ti melko kurjia päiviä tän laihdutuksen suhteen. Lähes koko ajan teki mieli syödä, en edes tiedä mitä, kun edes jotain olis saanu mutustaa! Oli niin kurja fiilis, että tällästäkö tää nyt taas on, yhtä kidutusta koko ajan.. :D
Mutta nyt helpottaa, tää päivä menny oikein hyvillä fiiliksillä tähän saakka! :) Kyllähän mä tiedän, että kun jättää herkut pois, eka viikko on pahin. Mutta en taas muistanu että noin paha :D

Mulla on kans paha tapa käydä puntarilla päivittäin, yleensä käyn aamulla. Yritän toki, että punnituspäivä olis se ma ja thats it. Mutta pakko luurailla vähän väliä.. :D

Noista proteeini yms patukoista. Mä en oikeen oo niistä mitään mieltä, joskus harvoin sellaisen syön välipalana. Joskus kun oikein tekisi mieli jotain hyvää, ostan sellaisen suklaan makuisen proteiinipatukan, sen jälkeen ei varmasti tee enään mieli makeaa! Eli tohon tarkotukseen niitä joskus käytän.

Mä syön yleensä aamupalaksi puuroa+marjoja tai rahkaa+ananasta. Välipalaksi menee usein omena/banaani. Iltapalaksi taas jogurtti+ esim. porkkanaa ja tomaattia. Toi jogurtti siks, että se on tavallaan se mun päivän herkku aina. Mä pyrin olemaan kokonaan ilman leipää, mä kun olen sellainen leivänmussuttaja. Vaikeaa sekin taas näin alkuun.

Vessassa saa kyllä hypätä ihan koko ajan! Eli ilmeisestikkin nesteitä tulee nautittua tarpeeksi :D

Tsemppiä kaikille tähän päivään!! :)
 
JellyJolly, ihana asenne :heart: Joskus rahattomuuskin voi olla hyvä juttu!

Sadie, mahtavaa, että olet innostunut tosissaan! Kyllä se on vaan tosi vaikeeta muuttaa jotain mihin on tottunut, mutta se on onneksi niin myös hyvissä asioissa. Kun tottuu tiettyyn elämäntapaan, alkaa kaikki keholle 'myrkyllinen' aiheuttaa vastareaktioita.

Minä pyöräilin tänään 15km, uin tunnin, ja vielä on koiran lenkitys tekemättä eli kävelyä tulee vielä se 6km. Tänään olisi ollut lihastreenipäiväkin, mutta sen jätän suosiolla huomiseksi. Tulee liikaa yhdelle päivälle.

Söin aamupalaksi banaanin ja palan ruisleipää, lounaaksi kasviswokkia ja välipalaksi pienen lihapasteijan (uimahallin kahvio oli TOSI huonosti varusteltu! Pelkkää epäterveellistä, lihapasteija oli ainoa ei-sokerinen), nyt suunnittelen päivällistä, enkä oikein tiedä mitä voisi tehdä... Hmmm... ehkä joku keitto.
 
Mulla on myös ollut nyt välipalana noita oman puun omenia, onneksi niitä on paljon ja ne on ihania...

Mulle se ongelma on ollut aina herkuttelu, mutta nyt en ole ostanut yhtenäkään päivänä kanttiinista karkkia, vaikka sen ohi töissä kävelen monta kertaa. Ennen vanhaan vähintään yksi irtokarkkipussi tai suklaapatukka meni päivässä.

Tuo vessassaravaaminen on tosiaan lisääntynyt, ehkä sitä vettä voisi silti juoda enemmän, nyt menee lähinnä kahvin piikkiin.
 
Mulla on myös ollut nyt välipalana noita oman puun omenia, onneksi niitä on paljon ja ne on ihania...

Mulle se ongelma on ollut aina herkuttelu, mutta nyt en ole ostanut yhtenäkään päivänä kanttiinista karkkia, vaikka sen ohi töissä kävelen monta kertaa. Ennen vanhaan vähintään yksi irtokarkkipussi tai suklaapatukka meni päivässä.

Tuo vessassaravaaminen on tosiaan lisääntynyt, ehkä sitä vettä voisi silti juoda enemmän, nyt menee lähinnä kahvin piikkiin.
Eikös vaan olekin helppoa ohittaa se kanttiini, kun tekee siellä korvien välissä sen päätöksen, ettei oikeasti tarvitse sieltä mitään? Mä huomasin tämän tänään, kun käytiin uimahallissa ja tarjolla oli uinnin jälkeen vain donitseja, suklaapatukoita, marjapiirakkaa ja viineriä ym. imelää. Ei edes leipää missään muodossa. Ainoa mikä ei ollut imelää oli pieni lihapasteija, mikä sekään ei mikään terveellinen ole. Olin asennoitunut sinne kahvioon menoon niin, etten oikeesti tarvitse muuta kuin juotavaa ja jonkun pienen välipalan, eikä sitten tehnyt yhtään pahaa olla ottamatta sitä donitsia tai marjapiirakkaa :) Vaati vain tilanteen läpi käymisen ennen kahvioon menoa.
 
nyt on oikesti ollut helppo ohittaa se kanttiini, kun minua on kaksi kertaa viimeisen parin viikon aikana onniteltu raskaudesta,v aikka raskaana en todellakaan ole... Hirveä hiilihydraattimaha ja jenkkakahvat vaan hyllyy.

Mutta nyt me onnistutaan kaikki :)
 
Sieltä korvien välistä se lähtee tämä keskikehonrakennuskin. Kun päätös on tehty, niin ratkaisuja on yllättävän helppo tehdä. Ja liian tiukkis ei kannata olla. Ei kenenkään elämä (eikä laihiskaan) kaadu yhteen eikä kahteenkaan repsahdukseen. Mäkin kävin kaupassa,kun mies kotiutu lompakkonsa kanssa ja kun nyt oon tälle linjalle lähtenyt ni ei tarvii karkkihyllyjen kohdalla ees hidastaa. Itselle mukaan tarttu rasvatonta rahkaa ja vihanneksia, muille normisapuskaa. Mulla on täällä talo täynnä kasvavia nuoria ja pitäähän niiden saada syödäkseen. Ei voi tuumata, että eletään nyt viikon verran vaikka noilla omenoilla:LOL:
 
"pulla"
Minunkin tekisi mieli hypätä vaa'alla joka päivä, mutta punnitsen kuitenkin itseni VAIN maanantaisin. Lisäksi ajattelin kirjata aina painon ylös, näkee aina kuinka paljon omn edellisestä kerrasta pudonnut.

Karkkia tai suklaata ei ole juurikaan tehnyt mieli. Tänäänkin kävin kaupassa, enkä edes vilkaissut (!) karkkihyllyyn :D jotenkin olen nyt päättänyt, että TÄSTÄ se lähtee. Paluuta entiseen ei ole. Välillä sitä pohtii että miksi ihmeessä raskausaikana täytyy päästää itsensä lihomaan niin paljon, niitä läskejä saa sitten urakalla laihduttaa...

Muille harmaille vinkiksi, että tämä pino kannattaa tallentaa selaimen kirjanmerkkeihin, löytyy sitten sekunnissa tämä pino. Edellyttäen että uusi pino linkitetään aina edelliseen, ja muistaa tallentaa sen uuden pinon.

Nyt tämä läski lähtee vaunulenkille, aurinkoista iltaa kaikille! :)
 
Eipä ole taas kehumista... melkein hävettää jo kirjoittaa tänne kun ei voi millään - ei siis yhtään millään- kehuskella. :ashamed: Ei mennyt syömiset putkeen eikä liikkumiset... suusta hävisi niin suklaata kuin järjetön annos ruokaakin... ja kotiin kun pääsin niin ei ole paljon takapuoli sohvalta liikkunut. :headwall: Eli summasummarum - taitaa loppua tää ennen kuin alkaakaan...

Hienosti te kyllä olette muut tsempanneet ja vaikka nyt ittestä tuntuukin tällä hetkellä että *voi keletanatu* niin kummasti sitä motivaatiota aina sit jostain pukkaa... varsinkin kun käy tätä ketjua lueskelemassa. Joten ei kun eteenpäin... ja paino alaspäin! :attn:
 
Nyt kaikki kuulolle. Jelly tarjoaa tän illan naurut. Täällä alkoi kadonneiden vatsalihasten metsästys. En oo jumpannu about sataan vuoteen. Optimistina ajattelin, että 50 vatsalihasliikettä on sellanen kevyt startti rapakuntoiselle... Voi ristus! Kymmenen jälkeen olin varma, että kuolema saattaa olla jo yllättävän lähellä. No, minkä alotan, sen vien myös loppuun. Tytöt (5 ja 12v) innostu sitten mulle personal trainereiksi ja jouduin tekemään punnerrukset, jalkakyykyt ja mitä kaikkea nuo keksikään. Nyt joudun varmaan jumppaamaan joka ilta. Olis vaan pitäny tääkin riitti suorittaa pimeässä ja piilossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Pulla hei, jollain nettisivulla (olikohan kiloklubi) on ilmaista pitää kiloistaan kirjaa.Se piirtää sellasta käyrääkin ja vitsit, että sitä on hieno seurata, kun viiva valuu kilojen myötä alaspäin. Käy kattoo sieltä. Mä söin iltapalaksi kaks palaa ruisleipää, päällä yks siivu paprikaa ja yks siivu juustoa. Mitään rasvaa en oo laittanu leivälle enää vuosiin.Laiska leivän syöjä oon aina ollu. Mut nyt tuntui että otti just siltä paikalta :D
 

Yhteistyössä