Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun sitä juuri en ymmärrä, että mikä siinä ruuassa on niin ihanaa että sitä pitää itseensä tunkea niin järkyttäviä määriä? Kun minusta normaalipainoisella ihmisellä laittaa jokin vastaan siinä vaiheessa kun on syöty tarpeeksi. Itse en edes tykkää mistään ravintoköyhästä ja epäterveellisestä, ja tämä on minusta ihan luonnollista!
Minulle taas ei ole kukaan onnistunut selittämään että miten ihmeessä pystyvät itsensä pitämään normaalipainoisena ilman julmettua laskemista ja ruuan vahtaamista. Miten ihmeessä tiedät koska olet syönyt tarpeeksi, mutta ei liikaa? Tai liian vähän? En oikeasti ymmärrä miten tuo systeemi toimii.
Jos minä syön ihan normaalia kotiruokaa, enkä erityisesti laske ja punnitse ruokia, ja liikun kolmisen kertaa viikossa (+arkiliikuntana 30-60 min kävelylenkkiä arkipäivisin) niin lihon. Tahti on jotain luokkaa puoli kiloa kuussa. Lisätään tuohon vähänkin herkkuja silloin tällöin, niin tahti kovenee. Ei minulla vaan ole mitään "sisäistä säätelyä", joka kertoisi koska on syöty juuri oikea määrä.
Tupakoinnin lopettaminen sen sijaan oli helppoa. Heitin vaan tupakat mäkeen ja pari päivää kärvistelin, mutta sitten helpotti. Tupakkaa kun ei ole pakko polttaa ollenkaan. Ruokaa taas on pakko syödä joka päivä