YLIPAINOISET: Vilpitön kysymys teille! Please vastatkaa!

  • Viestiketjun aloittaja 163 cm, 52 kg
  • Ensimmäinen viesti
harmaa possu
Liian vähän liikuntaa. Huomasi heti kun aloitti liikunnan että paino alkoi pudota vaikkei syömisissä mikään muuttunutkaan. Ihmekös tuo, kun ainut liikunta oli löntystely rattaiden kanssa vauvaa työntäen. Nyt menee hölkkälenkit pari kertaa viikossa ja kuntopyörällä.
Lisäksi joskus kärsin masennuksesta, jolloin söin kaikkea herkkuja pahaan olooni ja suruuni. Onneksi pääsin yli tuosta.
 
Vieras
Joo ei ole helppoa ei! Itse olen nyt pudottanut painoa 68 kg:sta 59 kg:n, ja tää tavoitepainossa pysyminen se vasta vaikeeta onkin! Tuo pudottaminen se oli helppoo tähän verrattuna...varsinkin kun on addiktoitunut sokerihiiri.
 
Saapas
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Kisa-aikana on kielletty syödä perunaa, riisiä ja pastaa....mutta kun pitää saada massaa niitä lisätään....bataatti on makeampaa, mutta luonnon oma sokeri ei lihota...
No tuo nyt on aivan puppua. Liiat kalorit lihottavat, vaikka ne tulisi sitten mandariineista.
Totta.
Mä oon huomannut konkreettisesti sen että sokerikalori on eri kuin rasvakalori. Ehkä se on jonkun mielestä puppua mutta tästä perheestä on kummallisesti kadonnut 50 kiloa jonnekin - outoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Kisa-aikana on kielletty syödä perunaa, riisiä ja pastaa....mutta kun pitää saada massaa niitä lisätään....bataatti on makeampaa, mutta luonnon oma sokeri ei lihota...
No tuo nyt on aivan puppua. Liiat kalorit lihottavat, vaikka ne tulisi sitten mandariineista.
Näin kuitenkin kilpaurheilijat....mandariineista minulle ei tule massaa vaikka kuinka yrittäisin, ravitoterapeutin kanssa kuitenkin nämä tehdään ja tyytyväinen olen.
Jeps tiedän minäkin jotain kilpaurheilusta. Mutta se, että luonnon oma sokeri ei lihota on kansanuskomus jota ei kannata levittää. Mandariineista ei tule massaa, koska niitä on niin vaikea syödä liikaa. Niissä on niin vähän kaloreita.
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ette te ikinä laihdukaan jos päätätte jo etukäteen, ettette pysty.
Onko joku näistä tähän aiheeseen osallistuneista ilmaissut halunsa laihtua? Eikös kyse ollut nyt ihan muusta asiasta?

Miksi ylipainosta ei ikinä voi puhua ilman että aletaan jotenkin syyllistää ja tavallaan pakottaa ihmisiä perustelemaan ja puolustelemaan itseään? Miksi aina niin hyökkäävä sävy?
Ei mun tarkoitus ole olla hyökkäävä, pahoittelen jos siltä vaikutti. Mutta asenne merkkaa paljon, tuollainen iso juttu (vaikkapa laihtuminen) ei varmasti tule onnistumaan, jos suhtautuu siihen etukäteen "en pysty, se on niin vaikeaa"-asenteella. Varmasti kaatuu heti alkumetreille terveellisten elämäntapojen ja oikean ruokamäärän opettelu, jos suhtautuu pessimistisesti.
Niinkuin jo sanottiin, että joillakin se johtuu sairaudesta...siihen ei silloin auta mitkään ruoka systeemit eivätkä liikkumiset....
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Kisa-aikana on kielletty syödä perunaa, riisiä ja pastaa....mutta kun pitää saada massaa niitä lisätään....bataatti on makeampaa, mutta luonnon oma sokeri ei lihota...
No tuo nyt on aivan puppua. Liiat kalorit lihottavat, vaikka ne tulisi sitten mandariineista.
Näin kuitenkin kilpaurheilijat....mandariineista minulle ei tule massaa vaikka kuinka yrittäisin, ravitoterapeutin kanssa kuitenkin nämä tehdään ja tyytyväinen olen.
Jeps tiedän minäkin jotain kilpaurheilusta. Mutta se, että luonnon oma sokeri ei lihota on kansanuskomus jota ei kannata levittää. Mandariineista ei tule massaa, koska niitä on niin vaikea syödä liikaa. Niissä on niin vähän kaloreita.
Selvä, välitän tiedon eteenpäin :D
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ette te ikinä laihdukaan jos päätätte jo etukäteen, ettette pysty.
Onko joku näistä tähän aiheeseen osallistuneista ilmaissut halunsa laihtua? Eikös kyse ollut nyt ihan muusta asiasta?

Miksi ylipainosta ei ikinä voi puhua ilman että aletaan jotenkin syyllistää ja tavallaan pakottaa ihmisiä perustelemaan ja puolustelemaan itseään? Miksi aina niin hyökkäävä sävy?
Ei mun tarkoitus ole olla hyökkäävä, pahoittelen jos siltä vaikutti. Mutta asenne merkkaa paljon, tuollainen iso juttu (vaikkapa laihtuminen) ei varmasti tule onnistumaan, jos suhtautuu siihen etukäteen "en pysty, se on niin vaikeaa"-asenteella. Varmasti kaatuu heti alkumetreille terveellisten elämäntapojen ja oikean ruokamäärän opettelu, jos suhtautuu pessimistisesti.
Niinkuin jo sanottiin, että joillakin se johtuu sairaudesta...siihen ei silloin auta mitkään ruoka systeemit eivätkä liikkumiset....
Ollaan nyt kuitenkin rehellisiä: suurimmalla osalla EI johdu sairaudesta. En tietenkään puhu heistä, joilla on esim. kilpparin vajaatoiminta.
 
vieras
tietääkö joku mistä nää kilpirauhasen sairaudet johtuu? Voiko siis tulla kelle vaan? Mulla itelläni ollu jo ainakin 6v ja epäilen et sitäkin ennen, kukaan terveydenhuollon ammattilainen ei sitä edes epäillyt vaan itse siitä lääkärissä aloin sanomaan. Silloinkin sanottiin vain et otetaan nyt sitten verikoe! Tuli vaan mieleen et monikohan raskauden jälkeisestä masennuksesta kärsivä kärsiikin oikeesti kilpirauhasen häiriöstä, kun siinäkin väsymys ja masennus oireena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Kisa-aikana on kielletty syödä perunaa, riisiä ja pastaa....mutta kun pitää saada massaa niitä lisätään....bataatti on makeampaa, mutta luonnon oma sokeri ei lihota...
No tuo nyt on aivan puppua. Liiat kalorit lihottavat, vaikka ne tulisi sitten mandariineista.
Näin kuitenkin kilpaurheilijat....mandariineista minulle ei tule massaa vaikka kuinka yrittäisin, ravitoterapeutin kanssa kuitenkin nämä tehdään ja tyytyväinen olen.
Jeps tiedän minäkin jotain kilpaurheilusta. Mutta se, että luonnon oma sokeri ei lihota on kansanuskomus jota ei kannata levittää. Mandariineista ei tule massaa, koska niitä on niin vaikea syödä liikaa. Niissä on niin vähän kaloreita.
Selvä, välitän tiedon eteenpäin :D
Näen sen sieluni silmin kun sanot valkulle/ravintoterapeutille "ei kun se ei ole noin, yksi tyyppi sanoi NETISSÄ miten se oikeasti menee...."

:D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ette te ikinä laihdukaan jos päätätte jo etukäteen, ettette pysty.
Onko joku näistä tähän aiheeseen osallistuneista ilmaissut halunsa laihtua? Eikös kyse ollut nyt ihan muusta asiasta?

Miksi ylipainosta ei ikinä voi puhua ilman että aletaan jotenkin syyllistää ja tavallaan pakottaa ihmisiä perustelemaan ja puolustelemaan itseään? Miksi aina niin hyökkäävä sävy?
Ei mun tarkoitus ole olla hyökkäävä, pahoittelen jos siltä vaikutti. Mutta asenne merkkaa paljon, tuollainen iso juttu (vaikkapa laihtuminen) ei varmasti tule onnistumaan, jos suhtautuu siihen etukäteen "en pysty, se on niin vaikeaa"-asenteella. Varmasti kaatuu heti alkumetreille terveellisten elämäntapojen ja oikean ruokamäärän opettelu, jos suhtautuu pessimistisesti.
Totta, asenteella on kyllä suuri vaikutus asiaan. Minusta kuitenkin tuntuu vähän siltä, että sinä oletat että kukaan ylipainoinen ei olekaan ikinä yrittänyt laihduttaa. Aika moni kuitenkin on, sanoisin että melko varmasti jokainen. Ja eikös tämän aiheen ideana kuitenkin ollut selittää, miten joku "onnistuu" lihomaan, ei selittää miksi joku ei onnistu laihdutuksessa? :)

Minun mielestäni terveet elämäntavat ja laihtuminen eivät kulje aina käsi kädessä. Minä esim. pyrin elämään mahdollisimman terveellisesti, mutta en välttämättä laihtumaan. Jos laihtuminen tästä kuitenkin seuraa, niin ihan kiva, mutta se ei ole tavoitteeni. Tavoitteeni on hyvinvointi.
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Niinkuin jo sanottiin, että joillakin se johtuu sairaudesta...siihen ei silloin auta mitkään ruoka systeemit eivätkä liikkumiset....
Ollaan nyt kuitenkin rehellisiä: suurimmalla osalla EI johdu sairaudesta. En tietenkään puhu heistä, joilla on esim. kilpparin vajaatoiminta.
Me emme tiedä mitä näillä suuremmalla osalla voi myös olla...minulla kilpirauhasen liikatoiminta ja lääkkeet toivat 20kg lisää painoa vaikka mitä tein....niin ja voin laittaa kuvan miltä näytin juuri ennen tätä raskautta....olin siis kisoihin jo liian lihava....
 
katkera
ylipainoa n.45kg. syytän vanhempiani koska eivät osanneet kasvattaa eivätkä tukea. masennuin ja jäin kotiin. asuin yksin huoneessani eikä vanhempani antaneet minun mennä mihinkään eikä nähdä kavereitani. niimpä ainoa mitä enää oli , oli ruoka. ja mä söin koko ajan. eipä ihme että paino nousi. muutin heti pois kotoa kun täytin 18v, mutta vieläkin turvaudun ruokaan, tämä on kamalaa. en osaa ajatella mitään muuta asiaa kun ruokaa.
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Kisa-aikana on kielletty syödä perunaa, riisiä ja pastaa....mutta kun pitää saada massaa niitä lisätään....bataatti on makeampaa, mutta luonnon oma sokeri ei lihota...
No tuo nyt on aivan puppua. Liiat kalorit lihottavat, vaikka ne tulisi sitten mandariineista.
Näin kuitenkin kilpaurheilijat....mandariineista minulle ei tule massaa vaikka kuinka yrittäisin, ravitoterapeutin kanssa kuitenkin nämä tehdään ja tyytyväinen olen.
Jeps tiedän minäkin jotain kilpaurheilusta. Mutta se, että luonnon oma sokeri ei lihota on kansanuskomus jota ei kannata levittää. Mandariineista ei tule massaa, koska niitä on niin vaikea syödä liikaa. Niissä on niin vähän kaloreita.
Selvä, välitän tiedon eteenpäin :D
Näen sen sieluni silmin kun sanot valkulle/ravintoterapeutille "ei kun se ei ole noin, yksi tyyppi sanoi NETISSÄ miten se oikeasti menee...."

:D :saint:
niinpä :D lupaan kertoa siitä sitten
 
vieras
Minulla on jäänyt joka raskaudesta 5 kg. ja sen kun kertoo kuudella niin ei enää kovin pieni luku. Tässä tilanteessa ei itelle jää paljonkaan aikaa. eli se oma aika on tunti pari kun lapset nukkuu. Liikuntaa ei juuri siis jaksa eikä voi harrastaa.
Miehen työaika mitä sattuu. Yleensä ei ole "ihmisten" aikoihin kotona et yksin pääsisin mihinkään.
Että tässäpä muutama syy.
Ja se laihduttaminen. ei riitä energia eikä motivaatio.
 
Melissa, onhan sokeriruo'osta tuleva sokerikin "luonnon omaa sokeria". Kysy niiltä että miksi se sitten lihottaa? Puppua se on, ja joka muuta väittää ei ole kovin ammattitaitoinen ravintoterapeutti.

Luonnon omalla sokerilla (esim hedelmät) ei ehkä ole kovin helppo lihottaa itseään, mutta se on täysin eri asia.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ette te ikinä laihdukaan jos päätätte jo etukäteen, ettette pysty.
Onko joku näistä tähän aiheeseen osallistuneista ilmaissut halunsa laihtua? Eikös kyse ollut nyt ihan muusta asiasta?

Miksi ylipainosta ei ikinä voi puhua ilman että aletaan jotenkin syyllistää ja tavallaan pakottaa ihmisiä perustelemaan ja puolustelemaan itseään? Miksi aina niin hyökkäävä sävy?
Ei mun tarkoitus ole olla hyökkäävä, pahoittelen jos siltä vaikutti. Mutta asenne merkkaa paljon, tuollainen iso juttu (vaikkapa laihtuminen) ei varmasti tule onnistumaan, jos suhtautuu siihen etukäteen "en pysty, se on niin vaikeaa"-asenteella. Varmasti kaatuu heti alkumetreille terveellisten elämäntapojen ja oikean ruokamäärän opettelu, jos suhtautuu pessimistisesti.
Totta, asenteella on kyllä suuri vaikutus asiaan. Minusta kuitenkin tuntuu vähän siltä, että sinä oletat että kukaan ylipainoinen ei olekaan ikinä yrittänyt laihduttaa. Aika moni kuitenkin on, sanoisin että melko varmasti jokainen. Ja eikös tämän aiheen ideana kuitenkin ollut selittää, miten joku "onnistuu" lihomaan, ei selittää miksi joku ei onnistu laihdutuksessa? :)

Minun mielestäni terveet elämäntavat ja laihtuminen eivät kulje aina käsi kädessä. Minä esim. pyrin elämään mahdollisimman terveellisesti, mutta en välttämättä laihtumaan. Jos laihtuminen tästä kuitenkin seuraa, niin ihan kiva, mutta se ei ole tavoitteeni. Tavoitteeni on hyvinvointi.
Minulla on itselläni ollut lievää ylipainoa JA nikotiniriippuvuus. Molempien kanssa taistelin pitkään.. ylipainon syy oli huonot elintavat (söin paaaljon pastaa, juustoja ym. herkkuja) enkä juuri liikkunut. Elintapojen muuttaminen oli vaikeaa, lopulta olin vain tosi kypsä olooni ja ulkomuotooni, että opiskelin uudet elämäntavat (käytin tähän paljon aikaa, kuukausia kypsyttelin päätöstä). Samoin tupakoinnin lopettaminen oli todella vaikeaa, tästä seurasi myös voimakkaat fyysiset vieroitusoireet (tärinä, päänsärky, oksentelu, unettomus) ja riesana on vielä vuoden jälkeen mieliteko tupakkaan.. Yritin lopettaa tupakointia ja laihduttaa monesti aiemmin, mutta ei se onnistunut millään ennen suurta tietomäärää, vertaistukea ja asennetta. En olisi onnistunut ilman sen myöntämistä, että mulla on isoja ongelmia noiden asioiden kanssa ja suhteeni ruokaan on vähän epäterve. Nykyään tosin olen sokerikoukussa sitten :p ..

Ja terveelliset elämäntavat kompensoi ylipainon terveyshaittoja huomattavasti! Hyvä kunto pienentää jo paljon riskejä :)
 
höh pöh
Mä lukaisin tämän ketjun nopeaan läpi ja mua rupesi suorastaan ärsyttämään jo ketjun aloittajan jeesusteleva sävy: ei kettuillakseen kysele, vaan haluaa ymmärtää lihomisen. Miten se on mahdollista... Siis todella "lievää" ylenkatsomista. Olet siis hoikka ja kaunis ihminen. Saat varmaankin jotain ylemmyyden tunnetta halutessasi ymmärtää lihomista. Ja ketut sanon minä!

Joo mun läskit tässä puhuu. Mä olen joskus laihduttanut itseni kukkakepiksi painonvartijoiden ohjeilla ja minkälaista elämää se oli. Jumankauta elin kahvilla ja leivällä. Posket oli lommolla, naama kalpea kuin kalkkilaivan kapteenilla. Vedin kaikenlaisia kevytmömmöjä oikeiden ruokien sijaan. Näissä kevytmömmöissä on enemmän lisäaineita kuin tavallisia ruoka-aineita. Muutaman vuoden sitä jaksoin ja sitten onneksi tulin raskaaksi ja aloin syömään normaaliruokia. No mä söin niitä normaaliruokia ihan liian suuria annoksia herkuilla lisättyina ja tuloshan oli se, että paino nousi äkkiä sinne vanhoihin lukemiin ja sitten vuosien saatossa siitäkin yli.

Mä liikun ihan liian vähän. Mä syön liian isoja annoksia. Mä rakastan ottaa kahville pullan tai kaksi. Mä vältän kevyttuotteita - ne eivät ole terveellisiä ja maistuvat suurin osa suorastaan "jaskalle". Tekosyitä vähään liikkumiseen on vaikka muille jakaa.

Mutta... mä pidän siitä, että mulla on muotoja, rintaliiveihin on täytettä ihan omasta takaa, iho on hyvässä kunnossa, mieheni on yhtä kiinnostunut minusta kuin ennenkin, mulla on ihan hyvä olo - en ole hengästynyt tms. En nyt joka päivä pidä peilikuvastani, mutta kyllä mä pystyn kuvajaistani katsomaan joskus jopa ihan tyytyväisenä. Ei mulla ole todellakaan mikään "ruma ankanpoikanen" olo.

Äsh, miksi mä edes tässä kommentoin. Mulle on yksi ja sama ymmärrätkö sinä miten ihminen voi lihoa. Ole sitten ymmärtämättä. Onnea vain sulle ja jos joskus sieltä ylemmyydestäsi alemmas laskeudut, ota huomioon että myös ylipainoinen ihminen voi olla tyytyväinen elämäänsä.
 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja --?:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun sitä juuri en ymmärrä, että mikä siinä ruuassa on niin ihanaa että sitä pitää itseensä tunkea niin järkyttäviä määriä? Kun minusta normaalipainoisella ihmisellä laittaa jokin vastaan siinä vaiheessa kun on syöty tarpeeksi. Itse en edes tykkää mistään ravintoköyhästä ja epäterveellisestä, ja tämä on minusta ihan luonnollista!
Minulle taas ei ole kukaan onnistunut selittämään että miten ihmeessä pystyvät itsensä pitämään normaalipainoisena ilman julmettua laskemista ja ruuan vahtaamista. Miten ihmeessä tiedät koska olet syönyt tarpeeksi, mutta ei liikaa? Tai liian vähän? En oikeasti ymmärrä miten tuo systeemi toimii.

Jos minä syön ihan normaalia kotiruokaa, enkä erityisesti laske ja punnitse ruokia, ja liikun kolmisen kertaa viikossa (+arkiliikuntana 30-60 min kävelylenkkiä arkipäivisin) niin lihon. Tahti on jotain luokkaa puoli kiloa kuussa. Lisätään tuohon vähänkin herkkuja silloin tällöin, niin tahti kovenee. Ei minulla vaan ole mitään "sisäistä säätelyä", joka kertoisi koska on syöty juuri oikea määrä.

Tupakoinnin lopettaminen sen sijaan oli helppoa. Heitin vaan tupakat mäkeen ja pari päivää kärvistelin, mutta sitten helpotti. Tupakkaa kun ei ole pakko polttaa ollenkaan. Ruokaa taas on pakko syödä joka päivä :)
Miksi on niin vaikea noudattaa lautasmallia?? PUOLI lautasellista kasviksia, 1/4 perunaa/riisiä tai pastaa ja toinen 1/4 lihaa, kanaa tai kalaa. Et VARMASTI liho tällä tekniikalla.
Jos mä söisin tuon verran niin taatusti lihoisin!
Siis tuo lautasmalli tarkoittaa sitä suhdetta, eli puolet kasviksia yms. ei sitä, että yksi lautasellinen on oikea määrä..
Kun määräähän tässä joku mietti..
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Melissa, onhan sokeriruo'osta tuleva sokerikin "luonnon omaa sokeria". Kysy niiltä että miksi se sitten lihottaa? Puppua se on, ja joka muuta väittää ei ole kovin ammattitaitoinen ravintoterapeutti.

Luonnon omalla sokerilla (esim hedelmät) ei ehkä ole kovin helppo lihottaa itseään, mutta se on täysin eri asia.
Katsos vaikka tuolta....
http://www.cisionwire.fi/gummerus/teresa-valimaki-suosii-luonnon-omaa-sokeria-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-lihava:
Ei kai tämän palstan KAIKILLA lihavilla sentään kilpirauhassairaus tms. voi olla! Kyllä SUURIN OSA LIHAVISTA ON IHAN SYÖNYT ITSENSÄ SIIHEN KUNTOON.
Mulle ylipaino on tullut ihan syömällä ja liian vähällä liikunnalla. Mulla kuitenkin on kilpirauhasen vajaatoiminta eikä lääkityksestä huolimatta paino ole tippunut. Tiedä sitten onko se lääkitys aivan kohdillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Melissa, onhan sokeriruo'osta tuleva sokerikin "luonnon omaa sokeria". Kysy niiltä että miksi se sitten lihottaa? Puppua se on, ja joka muuta väittää ei ole kovin ammattitaitoinen ravintoterapeutti.

Luonnon omalla sokerilla (esim hedelmät) ei ehkä ole kovin helppo lihottaa itseään, mutta se on täysin eri asia.
Katsos vaikka tuolta....
http://www.cisionwire.fi/gummerus/teresa-valimaki-suosii-luonnon-omaa-sokeria-
Jep tuon olen lukenut ennenkin, ja se on täyttä asiaa. Tekstissähän painotetaan sitä, että hedelmäsokeria voi käyttää vähemmän kun se on makeampaa. Mutta ei siinäkään sanota että luonnon oma sokeri ei lihota. Kyllä lihottaa jos sitä syö liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ette te ikinä laihdukaan jos päätätte jo etukäteen, ettette pysty.
Onko joku näistä tähän aiheeseen osallistuneista ilmaissut halunsa laihtua? Eikös kyse ollut nyt ihan muusta asiasta?

Miksi ylipainosta ei ikinä voi puhua ilman että aletaan jotenkin syyllistää ja tavallaan pakottaa ihmisiä perustelemaan ja puolustelemaan itseään? Miksi aina niin hyökkäävä sävy?
Ei mun tarkoitus ole olla hyökkäävä, pahoittelen jos siltä vaikutti. Mutta asenne merkkaa paljon, tuollainen iso juttu (vaikkapa laihtuminen) ei varmasti tule onnistumaan, jos suhtautuu siihen etukäteen "en pysty, se on niin vaikeaa"-asenteella. Varmasti kaatuu heti alkumetreille terveellisten elämäntapojen ja oikean ruokamäärän opettelu, jos suhtautuu pessimistisesti.
Aloituksessa kysyttiin, että miten olette lihoneet ylipainoiseksi. Pääsikö tämä unohtumaan? :whistle:
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Melissa, onhan sokeriruo'osta tuleva sokerikin "luonnon omaa sokeria". Kysy niiltä että miksi se sitten lihottaa? Puppua se on, ja joka muuta väittää ei ole kovin ammattitaitoinen ravintoterapeutti.

Luonnon omalla sokerilla (esim hedelmät) ei ehkä ole kovin helppo lihottaa itseään, mutta se on täysin eri asia.
Katsos vaikka tuolta....
http://www.cisionwire.fi/gummerus/teresa-valimaki-suosii-luonnon-omaa-sokeria-
Jep tuon olen lukenut ennenkin, ja se on täyttä asiaa. Tekstissähän painotetaan sitä, että hedelmäsokeria voi käyttää vähemmän kun se on makeampaa. Mutta ei siinäkään sanota että luonnon oma sokeri ei lihota. Kyllä lihottaa jos sitä syö liikaa.
Mä nyt luulen, että puhutaan ihan samasta asista koko ajan....mutta itse en ole huomannut sen lihottavan minua mitenkään, mutta peruna lihottaa heti.
 
vieras
Omalla kohdallani liikunnalla ei ole merkitystä. Suurin merkitys on annoskoolla, ei edes herkuilla ja napostelulla ole yhtä suurta merkitystä. Varsinkin lasten jämien syönti lihotti.
 

Yhteistyössä