YLIPAINOISET: Vilpitön kysymys teille! Please vastatkaa!

  • Viestiketjun aloittaja 163 cm, 52 kg
  • Ensimmäinen viesti
163 cm, 52 kg
Minua ihan vilpittömästi kiinnostaisi tietää, miten ihminen saa itsensä ylipainoiseksi? Kertokaa esimerkiksi mitä syötte päivän mittaan, paljonko liikutte, ja paljonko painatte. Tämä EI ole mitään kettuilua vaan ihan vilpittömästi yritän ymmärtää lihomisen logiikkaa!

t. Hoikka, jolla ei ole koskaan ollut paino-ongelmia eikä syömishäiriöitä
 
ökjö
Syömällä olen painoni saanut. IMetysaikana järjetön nälkä, ja jotenkin ajautuu helppojen=rasvaisten ruokien pariin... sitten suklaata kun vetää pitsojen/hampurilaisten/lihisten lisäksi, niin se on sitten siinä.

Vielä kun on mies jolla paljon omia harrastuksia= et pääse itse liikkumaan, paitsi vaunukävelyt, ni johan sitä repsahtaa sitten kaikki.
 
Risukasa
Luukasvain jalassa mikä estää liikunnan harrastamisen. Leikkaushoito liian massiivinen toimenpide ja todennäköisesti jalka pitäisi amputoida kun lähtisi iso osa sääriluusta pois. Ruoka terveellistä normaalia kotiruokaa, mukana salaattia, kasviksia tai juureksi.
 
vierastus
Kyllä se paino nousee vaan salakavalasti vuosien myötä. Kilo tai kaks vuodessa....
Oman syömiseni kuvaisin normaaliksi, normaalia kotiruokaa, makeasta en edes välitä. Liikunnan harrastaminen on minimissään sen myönnän.

173cm/85kg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
No eiköhän tämän jokainen tiedä syö enemmän kuin kuluttaa.
Siinä logiikkaa :D

Niin tai sitten ei niin kiinnitä siihen huomioo, MITÄ syö.... Näin mulla, mä en syö ollenkaan paljon, mutta kun suklaa maistuu vähän turhankin hyvin... Mutta mulle kun asia ei ole mikään ongelma, viihdyn itsenäni oikein hyvin! Ja muille ei mun syömiseni ja läskini kuulu... :D
 
Melizza
Syitä on monia, ylensyönti, sairaudet ja useat lääkkeet. Esim. sinullekkin voi tulla kilpirauhasen kanssa ongelmia ja paino nousee varmasti kun suolisto ei toimi.
Se on hyvä, että olet hoikka ja ei ole syömishäiriötä....
 
ap
Mutta kun sitä juuri en ymmärrä, että mikä siinä ruuassa on niin ihanaa että sitä pitää itseensä tunkea niin järkyttäviä määriä? Kun minusta normaalipainoisella ihmisellä laittaa jokin vastaan siinä vaiheessa kun on syöty tarpeeksi. Itse en edes tykkää mistään ravintoköyhästä ja epäterveellisestä, ja tämä on minusta ihan luonnollista!
 
vajaa
Sairastumalle esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan saa jopa laihduttajan ruokavaliolla itselleen kiloja. Mulle tauti teki +50kg ja eipä ole helppo laihduttaa noita pois kun thyrokseja pitää säätää koko ajan eikä laihdutus onnistu. Kun kävelen julkisuudessa kukaan tuskin ajattelee minun sairastavan jotain tautia vaan saan kuulla vittuilua jatkuvasti ylipainostani. Tämä näin yhtenä näkökohtana kysymykseesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun sitä juuri en ymmärrä, että mikä siinä ruuassa on niin ihanaa että sitä pitää itseensä tunkea niin järkyttäviä määriä? Kun minusta normaalipainoisella ihmisellä laittaa jokin vastaan siinä vaiheessa kun on syöty tarpeeksi. Itse en edes tykkää mistään ravintoköyhästä ja epäterveellisestä, ja tämä on minusta ihan luonnollista!
Et taida tietää juurikaan mitään tunnesyömisestä? On meinaan TODELLA yleistä, sekä miehillä että naisilla.
 
kerro
Alkuperäinen kirjoittaja 163 cm:
Minua ihan vilpittömästi kiinnostaisi tietää, miten ihminen saa itsensä ylipainoiseksi? Kertokaa esimerkiksi mitä syötte päivän mittaan, paljonko liikutte, ja paljonko painatte. Tämä EI ole mitään kettuilua vaan ihan vilpittömästi yritän ymmärtää lihomisen logiikkaa!

t. Hoikka, jolla ei ole koskaan ollut paino-ongelmia eikä syömishäiriöitä

Moi. Vastavuoroisesti, mitä sä syöt päivän aikana ja paljon liikut, jotta pysyt hoikkana?
 
en tiedä mistä johtuu
Jaa a.
Kaverini ei liho vaikka söisi mitä moskaruokaa.Paino ei vain nouse.
Mutta jos minä erehdyn syömään vaikka sipsejä niin johan alkaa näkymään.
 
Miks sun tarttis ymmärtää lihomisen logiikkaa? Auttaisko se sitten ymmärtämään meitä ylipainoisia? Itellä se on niinkin yksinkertaista, että syön enemmän kuin kulutan. Ei siihen muuta tarvita. Liikun 3-4 kertaa viikossa, mutta ei se auta, jos syö sit vielä enemmän.
 
vieras
mulla painoa toi lisää kierukka sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, Joskus tulee kyllä syötyäkin hieman enemmän, mut en mitään ahmimista harrasta tai syö karkkia/sipsejä joka päivä. Liikuttuakin tulee ihan joka päivä ainakin semmoista arkiliikuntaa. Niin ja tota omaa aikaa ei oikeen ole, ei pääse erikseen mihinkään liikuntaharrastukseen eikä myöhään iltasella enää jaksakkaan.
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja vajaa:
Sairastumalle esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan saa jopa laihduttajan ruokavaliolla itselleen kiloja. Mulle tauti teki +50kg ja eipä ole helppo laihduttaa noita pois kun thyrokseja pitää säätää koko ajan eikä laihdutus onnistu. Kun kävelen julkisuudessa kukaan tuskin ajattelee minun sairastavan jotain tautia vaan saan kuulla vittuilua jatkuvasti ylipainostani. Tämä näin yhtenä näkökohtana kysymykseesi.
Minulla on kilpirauhasen liikatoiminta ja hormoonilääkitys toi 20kg....mielelläni laitan kuvankin, että näette miltä se 20kg painavampi ruho näyttää :D
 
Kyllä muuten anorektikkokin mitoissa ollut voi tulla pulleroksi. Varsinkin kun on nuorempana voinut syödä ihan mitä tahansa ja se ei ole näkynyt mitenkään. Ikää kun tulee, niin aineenvaihdunta muuttuu ja hetki menee oppia vanhoista tavoista pois. Lapsia kun tulee vielä tohon päälle, niin yhtäkkiä ei pysty enää käymään liikkumassa 5 kertaa viikossa yms.

Juu ei. Normaalipainoinen olen, mutta ylläolevan kokenut. Olen ollut niitä langanlaihoja mallimittaisia ja vetänyt silloin suklaalevyn päivässä. Nykyään ei sitä todellakaan voi tehdä... Kyllä myös raskausaikana voi tulla ylimääräistä...

ihan **ttaa tämä pakollinen nirsoilu urheilusta huolimatta (istumatyö). Hyvä ruoka ja jälkiruoka on oikeasti nautinto...
 
ökjö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun sitä juuri en ymmärrä, että mikä siinä ruuassa on niin ihanaa että sitä pitää itseensä tunkea niin järkyttäviä määriä? Kun minusta normaalipainoisella ihmisellä laittaa jokin vastaan siinä vaiheessa kun on syöty tarpeeksi. Itse en edes tykkää mistään ravintoköyhästä ja epäterveellisestä, ja tämä on minusta ihan luonnollista!

No ei sitä pitsaa+suklaata tarvii syödä paljoo ku jo napsahtaa liikkumattomalle kaloreita yli kulutuksen...

Ja en voi muuta sanoa ku VOI ku en tykkäis epäterveellisestä...

JA ihmettelen vaan kun "vilpittömästi yrität ymmärtää" ja sitten et ymmärrä..... hmm...
 
Melizza
Niinkuin aijemmin sanoin, kaikki eivät ole syöppöjä....monet sairastavat jotain joka valitettavasti niitä kiloja tuo vaikka söisi miten terveellisesti ja liikkuisi paljon.
 
Saapas
Mm syömishäiriöt.
Lienee perää siinäkin, että ihmisruumis pitää ihannepainonaan sitä suurinta ja pyrkii säilyttämään sen ja siksi laihduttaminen on niin vaikeaa ja paino karkaa heposti takaisin.
 
Ding
Olen 164cm/70kg. Tänään olen syönyt pari leipää aamulla ja kinkkua päällä, kahvia, sitten jotain kasvisruokamössöä lounaaksi ja kotikaljaa, iltapäivällä iso latte ja daim-kakkua, tulen syömään varmaan vielä toistä lämmintä ruokaa ja jotain pullaa iltakahvin kanssa, yhden siiderin. Liikuntaa harrastan joka päivä saman verran eli pari kilometriä kävelyä yhteensä. Tykkään illalla syödä jotain hyvää tv:tä katsellessa, en ole älytön ahmija mutta ei mulla ole mitään tarvetta myöskään olla enää mikään bikinikuntoinen näin nelikymppisenä.
 

Yhteistyössä