Ylipainoiset äidit syöttää lapsistaankin läskejä!

Niin.. pari esimerkkiä elävästä elämästä.

Tässä erään kerran näin kaupan aulassa rutkasti ylipainoisen äidin lapsineen. Isompi n. 5 vee oli ylipainoinen, ja mässytti jäätelöä naama likaisena. Rattaissa istui alle vuoden vanha pikkuvesseli, joka oli ihan normipainoinen. Äiti PAKOTTI tätä lasta syömään jäätelöä, vaikka lapsi käänsi päätä pois. "Ota nyt, tää on NIIIIIIN hyvää" maanitteli äiskä, ja tukki tötteröä lapsen suuhun.

Ylipainoinen äiskä jonka tunnen aloitti pojalleen kiinteät, perunaa ja VOITA. "Eihän kukaan nyt pelkkää kuivaa perunaa syö" puolusteli äiti asiaa. Lapsi on nyt lihava koululainen.

Että repikää siitä! Ei aivan oikein oo lasta kohtaan, että äiti ja isä ylensyöttävät mukulansa, ja aiheuttavat näille paino-ongelmia. Harvemmin hoikilla vanhemmilla niitä ylipainoisia lapsia näkee, vai näkeekö?
 
ylipainoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Niin.. pari esimerkkiä elävästä elämästä.

Tässä erään kerran näin kaupan aulassa rutkasti ylipainoisen äidin lapsineen. Isompi n. 5 vee oli ylipainoinen, ja mässytti jäätelöä naama likaisena. Rattaissa istui alle vuoden vanha pikkuvesseli, joka oli ihan normipainoinen. Äiti PAKOTTI tätä lasta syömään jäätelöä, vaikka lapsi käänsi päätä pois. "Ota nyt, tää on NIIIIIIN hyvää" maanitteli äiskä, ja tukki tötteröä lapsen suuhun.

Ylipainoinen äiskä jonka tunnen aloitti pojalleen kiinteät, perunaa ja VOITA. "Eihän kukaan nyt pelkkää kuivaa perunaa syö" puolusteli äiti asiaa. Lapsi on nyt lihava koululainen.

Että repikää siitä! Ei aivan oikein oo lasta kohtaan, että äiti ja isä ylensyöttävät mukulansa, ja aiheuttavat näille paino-ongelmia. Harvemmin hoikilla vanhemmilla niitä ylipainoisia lapsia näkee, vai näkeekö?
Meidän lapsen painokäyrä on miinuksella, vaikka molemmat vanhemmat ollaan ylipainoisia. Syö kuin hevonen (pakottamatta, normaaliannoksia), mutta kuluttaa ilmeisesti kaiken. Ei pidetä nälässä, mutta tarttis tota painoa jostain saada. Lihavaksi ei olla syöttämässä. Meillä tosin perheen ruokailutottomukset on ok, mä ja mies vaan mussutetana tota karkki ja sipsiä liikaa. Lapselle ei ole annettu näitä ja syödään niin ettei nää.
 
Läski
Itse en ainakaan syötä lapsestani läskiä vaan luotan lapsen omaan säätelyyn ja ruoaksi laitan terveellistä ruokaa. Mässytän ja syön salaa sitten illalla, kun lapseni nukkuu.

Taidat olla melko mustavalkoinen ja yksinkertainen ihminen....ei voi muuta taas sanoa.
 
kaksi lasta
molemmat syö samaa ruokaa eli terveellistä kotiruokaa. Karkkipäivä kerta viikkoon, sipsejä korkeintaan kerran kuukaudessa. Toinen on normaalipainoinen (pienempänä oli hieman tukevampi) ja toinen niin laiha, ettei meinaa housut jalassa pysyä.
Minä kamppailen pitääkseni painon kurissa, mies alipainoinen.
Joten REVI SIITÄ!!!
 
mamma77
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Yrität sitte joka ilta saada itelles pisimmät ketjut?

Mutta ihan vakavasti ottaen: Lapsihan syö kotona sitä mitä vanhemmat on jääkaappiin kantanu, eli kyllä voidaan sanoa että lasten ylipaino on vanhempien syy (poikkeuksena aineenvaihduntahäiriöt )
Peesaan. Ruokailutottumukset tulevat kotoa.
Mutta täällä esimerkiksi ylipainoinen mamma joka yrittää syöttää lapselleen edes jotain..On hoikka lapsi ja huono syömään. Mutta mieluimmin hoikka kuin lihava.
 
vieras
Meillä on niin, että miehen puolella suvussa lihavuutta on runsaasti. Ei mun suvun puolellakaan ihan kukkakeppejä ole mutta normaalipainoisia enemmän kuin ylipainoisia. Mieheni on ylipainoinen minä normaalipainoinen (mies laihduttaa kyllä ja hyvin eteneekin, lasten vuoksi lähinnä, että jaksaa niiden kanssa temmeltää).

Olen tarkkaillut hiljaa mielessäni näitä painoasioita ja kyllä se niin näyttäisi olevan, että isän ylipaino ei vaikuta niin suoraan lasten painoon kuin äidin ylipaino. Kun äidillä on liikaa lastia, on lapsillakin usein (Huomhuomhuom. ei aina). En ole kuitenkaan tarkkaillut ketään mitä lapselleen syöttää, aihe on arka meillä joten ihan hiljaista tarkkailua tämä on vaan yleisesti ollut.
 
Juupa juu.
Meillä lapset ihan hoikkia ja hyväkuntoisia vaikka meillä vanhemmilla ylipainoa onkin.
Meidän lapsilla karkkipäivä 1krt/vko ja jugurtit,maidot yms. rasvattomia.
Tykkäävät liikkua ja touhuta.Keskimmäinenkin käveli meidän muiden mukana toissapäivänä 3 km:n lenkin tuosta vaan.

Kaverini ihan hoikka,samoin miehensä.Lapsi kuitenkin niin tukeva että kaikki oman mittaiset housut on liian pieniä vyötäröltä ja paidat kiristää.

Joten ei noi sun yleistykset oikeen pidä aina paikkaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Yrität sitte joka ilta saada itelles pisimmät ketjut?

Mutta ihan vakavasti ottaen: Lapsihan syö kotona sitä mitä vanhemmat on jääkaappiin kantanu, eli kyllä voidaan sanoa että lasten ylipaino on vanhempien syy (poikkeuksena aineenvaihduntahäiriöt )
Täysin samaa mieltä!
Meillä me ollaan hoikkia ja niin lapsetkin kun taas ystäväpiirissä on joitain joilla ylipainoa joten lapsillakin on joten ap väite pitää paikkansa.Tietysti on poikkeuksiakin, mutta kyllä se valitettavasti useinmiten näin on.
Se on ymmärrettävää että raskauksista jää ylipainoa ja vauva-aika on raskasta ja niin minä kun varmastii tosi moni äiti haluaa illalla itseään palkita kun lapset on nukkumassa.
Se vaan helposti repsahtaa siihen huonoihin valintoihin ruokavalion suhteen etenkin kun tuntuu että ylipainoa on jo niin paljon ettei jaksa välittää.
 

Yhteistyössä