Ylipainoiset äidit syöttää lapsistaankin läskejä!

ei voi tässäkään asiassa yleistää.. Vaikkakin mun mielestä ala-aste ikäisten ja sitä nuorempien ylipaino on AINA vanhempien vika (paitsi jos ylipaino johtuu sairaudesta), koska ala-aste ikäinen ja sitä pienempi ei itse osta niitä herkkuja vaan vanhemmat niitä eteen kantaa tai antaa rahaa että voi koulussa ostaa karkkia/limsaa...
 
Jonkun verran näkee niitäkin perheitä, joissa äiti on tosi laiha eli selvästi pitää itseään dietillä, mutta lapset (ja mies) ovat lihavia. En tiedä miten niissä menee, mutta ilmeisesti äiti ainakaan ei samoja ruokia syö.
 
vieras
Näkee kun avaa silmät auki.Se on vanhempien viitsimisestäkiinni mitä lapset syömään oppivat, myös monet hoikat jättävät tavis-ruoat syömättä ja mussuttavat karkkii ja lapset siinä sivussa ja sit se oravanpyörä jo kulkeekin. Kukin kulkee tietään tavallaan-mun lapset 3 kpl kaikki ovat pitkiä liikkuvia solakoita ja ovat saaneet perunaa ja voita ja jäätelöä-pakotettu ei olla mihinkään muuhun kuin siihen et ruoka-aikana syödään eikä siinä välissä kokoajan.....tapansa kullakin.
 
Jaa, taasko alko tää lihavien mollaaminen..

No, itse asiaan, niin ihan varmasti on paljon niitä lihavia vanhempia, joiden lapset ovat omaksuneet vanhempiensa ruokavalion ja lihovat. Hehän syövät sitä mitä tarjolla on, ja jos se on pääasiassa epäterveellisiä eineksiä ja sipsejä, ym roskaa, tottakai se näkyy.

Mutta, taas kerran, KAIKKIEN LIHAVIEN YLEISTÄMINEN KAHDEN ESIMERKIN TAKIA ON TYPERÄÄ.

Olihan taas hieno ja ylevä aloitus.
 
IhanaValo
No tääkö teistä nyt on hauskaa??Haukkukaa vaan ylipainoisia lisää,eihän ne oo saaneet vielä asiasta kuullakaan :kieh: :( Ette mitään älykkäämpää keksineet,että ois vähän äksöniä?

Joo,ei olla kovin pieniä mekään miehen kans,mut minkä sille voi et lapsella on pohjaton vatsa??Pitäiskö nälässä pitää?Syöttää pelkkää salaattia? |O |O
 
Haluisko joku ylipainoisen lapsen vanhempi kertoa mulle että mitä liikkuu mielessä kun syöttää lapselle liikaa ruokaa/liian lihottavaa ruokaa? Sitä vois melkein sanoo mun mielestä pahoinpitelyksi, vanhemman vastuulla on huolehtia kunnon ruuasta jne.

Ja siinä vaiheessa kun lapsi on selvästi ylipainoinen, miksi asiaan ei puututa? Kauheeta nähdä perheitä joissa kaikki isästä lapsiin on liian lihavia. Aikuisillahan se on oma valinta mut eihän lapsi osaa itselleen ruokia valita tai tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ylipainoinen:
Meidän lapsen painokäyrä on miinuksella, vaikka molemmat vanhemmat ollaan ylipainoisia.
Oli tämä nyt provoilutarkoituksessa tehty aloitus tai ei, niin meillä myös näin pojujen kohdalla, tytyn paino kulkee nollakäyrää. Ovat saaneet suvuistaan hyvät geenit, toisin kuin me vanhemmat.
 
voi hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, ompas kumma, että ruuaksi laitetaan terveellistä ruokaa, mutta silti vanhemmat vaan paisuu :LOL:
Sä et vissiin ymmärrä lukemaasi. Justhan tuossa ykskin äiti totesi, että ruoka on terveellistä, MUTTA SEN LISÄKSI VANHEMMAT SYÖVÄT LAPSILTA SALAA SIPSEJÄ JA KARKKEJA! Menikö nyt jakeluun, kun tarpeeksi isolla rautalangasta vääntää?!

Mut se on hienoa, että läskit voivat laihduttaa, sen sijaan tiettyjen ihmisten v....mainen luonne säilyy ikuisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
No tääkö teistä nyt on hauskaa??Haukkukaa vaan ylipainoisia lisää,eihän ne oo saaneet vielä asiasta kuullakaan :kieh: :( Ette mitään älykkäämpää keksineet,että ois vähän äksöniä?

Joo,ei olla kovin pieniä mekään miehen kans,mut minkä sille voi et lapsella on pohjaton vatsa??Pitäiskö nälässä pitää?Syöttää pelkkää salaattia? |O |O
Ehkäpä lapsi saa vatsansa täyteen ihan kevyellä perusruuallakin?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ei voi tässäkään asiassa yleistää.. Vaikkakin mun mielestä ala-aste ikäisten ja sitä nuorempien ylipaino on AINA vanhempien vika (paitsi jos ylipaino johtuu sairaudesta), koska ala-aste ikäinen ja sitä pienempi ei itse osta niitä herkkuja vaan vanhemmat niitä eteen kantaa tai antaa rahaa että voi koulussa ostaa karkkia/limsaa...
Opettakaa lapset liikkumaan, niin ei oo paino-ongelmia ja sairauksiakin sillai voi hoitaa siinäsivussa. Ei ole liikkumista äidille ja lapselle kun istutaan hiekkiksellä ta i lumikasassa kaks krt/pvä .
 

Yhteistyössä