Ylipainoiset äidit syöttää lapsistaankin läskejä!

termiitti
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Mun mielestä on jopa rinnastettavissa PAHOINPITELYYN, jos syöttää lapsestaan lihavan!! Lapsi joutuu kuitenkin kärsimään vanhempien tyhmyydestä kenties koko elämänsä.
Juu, yleensähän lihava lapsi on lihava myös aikuisena.
Näinpä! Ja just tämän vuoksi tämä läski äiti ei syötä lapsistaan ylipainoisia!

 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, ompas kumma, että ruuaksi laitetaan terveellistä ruokaa, mutta silti vanhemmat vaan paisuu :LOL:
Sä et vissiin ymmärrä lukemaasi. Justhan tuossa ykskin äiti totesi, että ruoka on terveellistä, MUTTA SEN LISÄKSI VANHEMMAT SYÖVÄT LAPSILTA SALAA SIPSEJÄ JA KARKKEJA! Menikö nyt jakeluun, kun tarpeeksi isolla rautalangasta vääntää?!

Mut se on hienoa, että läskit voivat laihduttaa, sen sijaan tiettyjen ihmisten v....mainen luonne säilyy ikuisesti.
No, eihän aikuisetkaan voi itseään syyttää jos on lihavia, niiden vanhemmatkin yleensä on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jännä muuten, että moni ylipainoinen sanoo "mulla vaan on sellaiset geenit, äitikin on lihava". Geenit vaikuttaa kyllä aineenvaihduntaan ja toiset lihoo helpommin kuin toiset, mutta aika iso osa on myös kotona opituilla ravitsemustottumuksilla.
tästä olikin kerran yhessä läskidokkarissa et niitä lihavuusgeenejä ei edes riittäs kaikille jotka läskejä on, et suurimmalla osalla se on ihan vaan bullshittiä..
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Lapset syö mitä aikuiset heille antaa. Mitä ihmeen lihavien syyllistämistä tämä aloitus muka on? Tosi asia, jota ei voi yleistää niinkö?
Aloittaja väitti, että kaikkien läskien (teidän käyttämänne termi) lapset ovat lihavia. Se ei todellakaan ole mikään fakta, vaan pelkkää mutua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Lapset syö mitä aikuiset heille antaa. Mitä ihmeen lihavien syyllistämistä tämä aloitus muka on? Tosi asia, jota ei voi yleistää niinkö?
Aloittaja väitti, että kaikkien läskien (teidän käyttämänne termi) lapset ovat lihavia. Se ei todellakaan ole mikään fakta, vaan pelkkää mutua.
Lapset syö mitä aikuiset heille antaa - joistain lapsista tulee lihavia tämän takia - usein nämä vanhemmat ovat itsekin ylipainoisia.

Mutta jos tämän sanoo ääneen, se on syyllistämistä eikä niin saisi tehdä.
 
hei
(toivun vaikeasta sairaudesta ja kroppani on virkoamassa taas toimimaan), mutta harhaa on luulla, että a) söin epäterveellisesti tai b) ylipainoni vuoksi syöttäisin muuta perhettä epäterveellisesti.
Siinä olen samaa mieltä, että lapsen ylipainoiseksi syöttäminen on vanhemmilta todella ajattelematonta! Jopa niin, että kun kuljen kummityttöni kanssa (lihava 9v) niin minua ahdistaa, kun näen ne katseet " siinä on taas läski äiti syöttänyt tyttärensäkin läskiksi..) Omat lapseni ovat hoikkia ja urheilevia ja sellaisena minä aion heidät jatkossakin pitää!
 
voi hahhah
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, ompas kumma, että ruuaksi laitetaan terveellistä ruokaa, mutta silti vanhemmat vaan paisuu :LOL:
Sä et vissiin ymmärrä lukemaasi. Justhan tuossa ykskin äiti totesi, että ruoka on terveellistä, MUTTA SEN LISÄKSI VANHEMMAT SYÖVÄT LAPSILTA SALAA SIPSEJÄ JA KARKKEJA! Menikö nyt jakeluun, kun tarpeeksi isolla rautalangasta vääntää?!

Mut se on hienoa, että läskit voivat laihduttaa, sen sijaan tiettyjen ihmisten v....mainen luonne säilyy ikuisesti.
No, eihän aikuisetkaan voi itseään syyttää jos on lihavia, niiden vanhemmatkin yleensä on.
Mitä sä sekoilet? Justhan tuossakin yksi myönsi hyvin selväsanaisesti, miksi he vanhemmat ovat lihavia. Syövät liikaa karkkeja ja sipsejä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Lapset syö mitä aikuiset heille antaa. Mitä ihmeen lihavien syyllistämistä tämä aloitus muka on? Tosi asia, jota ei voi yleistää niinkö?
Aloittaja väitti, että kaikkien läskien (teidän käyttämänne termi) lapset ovat lihavia. Se ei todellakaan ole mikään fakta, vaan pelkkää mutua.
Lapset syö mitä aikuiset heille antaa - joistain lapsista tulee lihavia tämän takia - usein nämä vanhemmat ovat itsekin ylipainoisia.

Mutta jos tämän sanoo ääneen, se on syyllistämistä eikä niin saisi tehdä.
Ei se ole syyllistämistä, vaan faktaa (itse asiassa sehän on itsestään selvyys, että on vanhemmista kiinni, mitä pienet lapset syövät), mutta se on peepuhetta, että kaikkien lapsille kävisi niin. Se mua tässä aloituksessa ärsytti.
 
ja kyllä, minustakin on hirmuisen ikävää jos näen ylipainoisen lapsen, mutta se ei silti tarkoita että jokaisen "läskin" (inhoan tuota haukkumasanaa) lapsi olisi ylipainoinen. ei edes sitä että lihava syöttää lastaankin väärin. tällaiset yleistykset on suoraan sieltä.
 
termiitti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja kyllä, minustakin on hirmuisen ikävää jos näen ylipainoisen lapsen, mutta se ei silti tarkoita että jokaisen "läskin" (inhoan tuota haukkumasanaa) lapsi olisi ylipainoinen. ei edes sitä että lihava syöttää lastaankin väärin. tällaiset yleistykset on suoraan sieltä.
Minäkin inhoan sanaa läski ja etenkin lapsen kohdalla käytettynä se on vielä kamalampi!!
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Missäs jätskiä näillä ilmoilla syödään?
Tietysti jossain "läskilandiassa" missä ap on epäonnekseen joutunut käymään..
No ei,en miekään jädeä tällä ilmalla ostais vaikka vähän ylipainoinen oonkin :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jännä muuten, että moni ylipainoinen sanoo "mulla vaan on sellaiset geenit, äitikin on lihava". Geenit vaikuttaa kyllä aineenvaihduntaan ja toiset lihoo helpommin kuin toiset, mutta aika iso osa on myös kotona opituilla ravitsemustottumuksilla.
Taisi mun aiempi kommenttini vaikuttaa tähän toteamukseesi. Omalta kohdaltani sanoisin, että myös geenit vaikuttavat (pcos tarkemmin sanottuna), mutta voisin olla kevyempi painoltani runsaammalla liikkumisella ja vähemmällä syömisellä. Syön harvoin herkkuja, mutta rakastan ruokaa ja syön terveellistäkin ruokaa liian paljon. Mukavuudenhalu puhuu liikaa :xmas:
 
ap tässä
Alkuperäinen kirjoittaja voi hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Jaa, ompas kumma, että ruuaksi laitetaan terveellistä ruokaa, mutta silti vanhemmat vaan paisuu :LOL:
Sä et vissiin ymmärrä lukemaasi. Justhan tuossa ykskin äiti totesi, että ruoka on terveellistä, MUTTA SEN LISÄKSI VANHEMMAT SYÖVÄT LAPSILTA SALAA SIPSEJÄ JA KARKKEJA! Menikö nyt jakeluun, kun tarpeeksi isolla rautalangasta vääntää?!

Mut se on hienoa, että läskit voivat laihduttaa, sen sijaan tiettyjen ihmisten v....mainen luonne säilyy ikuisesti.
No, eihän aikuisetkaan voi itseään syyttää jos on lihavia, niiden vanhemmatkin yleensä on.
Mitä sä sekoilet? Justhan tuossakin yksi myönsi hyvin selväsanaisesti, miksi he vanhemmat ovat lihavia. Syövät liikaa karkkeja ja sipsejä.

niin se olin varmaan mä. Meillä tosiaan on ihan ilman kertaa ja lisukkeita tehtyä kotiruokaa (laatikoita, salaatteja, perunaa, kalaa etc.) ja sitä syödään se lautallisen, lähes tulkoon lautasmallinmukaisesti. Meille vanhemmille jäänyt odotusajasta tuo makean puputus. Tiedetään missä vika on ja saadaan kyllä ittemme vielä laihtumaan, kun otetaan niskasta kiinni. Lapsi saa liikuntaa, 2x/pv ulkoillaan (siis viikonloppuisin, kun arkena töissä ja lapsi pph:ssa) yhdessä .
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja kyllä, minustakin on hirmuisen ikävää jos näen ylipainoisen lapsen, mutta se ei silti tarkoita että jokaisen "läskin" (inhoan tuota haukkumasanaa) lapsi olisi ylipainoinen. ei edes sitä että lihava syöttää lastaankin väärin. tällaiset yleistykset on suoraan sieltä.
Osuit naulan kantaan, vois aikuiset ihmiset käyttää kauniimpaakin kieltä kuin lä... Ei kukaan varmasti halua lapsensa kärsivän,vaan on itse liian laiska ottamaan itseään niskasta kiinni ja aloittamaan pikkuhiljaa muutoksen kevyempään elämään. Mull ystävä, jolla itellä paino-ongelmia ja 6v.esikoinen ylipikkunen ja alakäyrillä painossa ja puhutaan et se on vaan niin siro (vanhempansakaan eivät ole) ja saman perheen 2v, nuorempi kuopus paina kaks kiloo enemmän kuin 2v. vanha veljensä ja raukka laitettiin pakkodietille antamalla vaan yks lautanen entisen jatkuvan syötön tilaan....voi sitä huutoa. No kuiteski samaa ruokaa olivat saaneet ja eikä kumpikaan sairas.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Jännä muuten, että moni ylipainoinen sanoo "mulla vaan on sellaiset geenit, äitikin on lihava". Geenit vaikuttaa kyllä aineenvaihduntaan ja toiset lihoo helpommin kuin toiset, mutta aika iso osa on myös kotona opituilla ravitsemustottumuksilla.
Taisi mun aiempi kommenttini vaikuttaa tähän toteamukseesi. Omalta kohdaltani sanoisin, että myös geenit vaikuttavat (pcos tarkemmin sanottuna), mutta voisin olla kevyempi painoltani runsaammalla liikkumisella ja vähemmällä syömisellä. Syön harvoin herkkuja, mutta rakastan ruokaa ja syön terveellistäkin ruokaa liian paljon. Mukavuudenhalu puhuu liikaa :xmas:
mut siis sehän kuuluu pcos:ään et on taipumusta varsinki keskivartalolihavuuteen, ja toki omilla elintavoilla on yleensä suurin merkitys mut aika iso merkitys on myös sairauksilla jos niitä on..
 
Mä oon huomannut että huomattavasti ylipainoisten (bmi yli 35) vanhempien lapset on aina lihavia.
Muuten on mun mielestä aika sattuman kaupaa, kun näkee ylipainoisia lapsia, et onko niiden vanhemmat ylipainoisia, normaalipainoisia vai laihoja. Juu, ihan oikeesti, laihoillakin on lihavia lapsia.
 
vieras
Hmm mä oon kyllä läski, mutta lapset ja mies ei oo. Itse olen todella tarkka mitä lapset syö koska en halua että he koskaan päätyvät samaan tilaan. Omat kilot on kertynyt salaisella iltasuklaan syömisellä ja television valloittavalla maailmalla :D No onneksi toisesta meistä vanhemmasta on esimerkiksi sit lapsille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Mä oon huomannut että huomattavasti ylipainoisten (bmi yli 35) vanhempien lapset on aina lihavia.
Muuten on mun mielestä aika sattuman kaupaa, kun näkee ylipainoisia lapsia, et onko niiden vanhemmat ylipainoisia, normaalipainoisia vai laihoja. Juu, ihan oikeesti, laihoillakin on lihavia lapsia.
Onneksi mun bmi on "ainoastaan" 33. Niin toi ei pidä paikkaansa.
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Mä oon huomannut että huomattavasti ylipainoisten (bmi yli 35) vanhempien lapset on aina lihavia.
Muuten on mun mielestä aika sattuman kaupaa, kun näkee ylipainoisia lapsia, et onko niiden vanhemmat ylipainoisia, normaalipainoisia vai laihoja. Juu, ihan oikeesti, laihoillakin on lihavia lapsia.
juu,esim. hjallis harkimon nyk. naisystävän lapsi. nainen ite joku entinen malli tms. hoikka. ja lihava on lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mut siis sehän kuuluu pcos:ään et on taipumusta varsinki keskivartalolihavuuteen, ja toki omilla elintavoilla on yleensä suurin merkitys mut aika iso merkitys on myös sairauksilla jos niitä on..
Niinpä, siksipä mä sen tähän esimerkiksi noiden geenien osalta otinkin. Siitä mä en sitten ihan varma ole, että pcos johtuu geeneistä? Mutta siis esimerkkinä tuollainen ominaisuus, joka voi altistaa ylipainolle.
 

Yhteistyössä