Ylipaino tulee Suomelle kalliiksi

  • Viestiketjun aloittaja minä maksan teidän läskeydestänne
  • Ensimmäinen viesti
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ihan varmasti tulee kalliiksi ja se nyt vaan on tosiasia että ylipaino altistaa kaikenmaailman sairauksille.
Mä olen entinen ylipainoinen ja nykyinen normaalipainoinen.
Mulla oli 10kg ylimääräistä, nyt olen takaisin oikeassa painossani. Niin, kyllä mulla alkoi jo selkään tulla ongelmia ja polvet oli tosi lujilla. Ramppasin lääkärissä (yksityisellä) hermokivun takia monet kerrat. Söin kovia lääkkeitä ja olin huonovointinen.
Nyt kun olen laihduttanut niin kaikki terveysongelmat on hävinneet. Eli kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että lihavuus aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia ja suuria kuluja.
Mulla oli pahaa närästystä josta ei ole ollut tietoakaan sen jälkeen kun aloin pudottaa painoa puolitoista vuotta sitten.
Normaalipainoisena on mukavampi olla kaikin puolin.
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Yksi juttu vielä: normaalipaino sinänsä ei aiheuta sairauksia. Ylipaino sen sijaan voi aiheuttaa.
Nimenomaan VOI aiheuttaa, ei välttämättä aiheuta.
Mutta siinä on suurempi riski moneen sairauteen. Raskaana olevalla lihavallakin on monta riskiä, lapsen lihavuus on riskin jne.

Suomalaiset pitäisi saada liikkumaan. Makkara, valmisruuat, pastat ym. saisivat maksaa paljon enemmän ja terveellinen ruoka taas vähän vähemmän! Limsa-automaatit pois kouluista ja lisää liikuntaa!

Mitä, jos isompien vaatteet maksaisivatkin enemmän? Kannustaisiko laihtumaan yhtään?
 
bam
Heh, niin että jokainen ihminen on omana itsenään kaunis ja uniikki tapaus, jolla on ihmisoikeudet. Vammaiset, mamut, sairaat, köyhät... Ainiin, paitsi läskit. Ja niistä näkee ihan päällepäinkin että ne ovat tyhmiä. Onkin siis aivan oikein että tuntevat huonommuutta ja potevat huonoa itsetuntoa, eivät ne muuta ansaitsisikaan.

Mitenpä on urheiluvammojen hoito? Polvivammat ynnä muut, eikös nekin ole aika itse aiheutettuja sitten ja kuuluu mennä omasta pussista? Miksi tupakoitsijoiden, alkkisten ja narkkien hoitoon (terveydenhoito, vieroitus, vieroituksen ylläpito) edes annetaan penniäkään, antaa kitua kuoliaaksi vaan?

Onneksi syömishäiriöni on kytenyt myös raskausaikani ajan, synnytyksen jälkeen aion romahduttaa painoni normaalipainon ylärajoilta luurangoksi. Siinä taas hieman sokkihoitoa ihmisille. Syömishäiriölläni olen itseni tähän kuntoon syönyt ja syömishäiriöllä tulen tästä poistumaankin.
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja bam:
Heh, niin että jokainen ihminen on omana itsenään kaunis ja uniikki tapaus, jolla on ihmisoikeudet. Vammaiset, mamut, sairaat, köyhät... Ainiin, paitsi läskit. Ja niistä näkee ihan päällepäinkin että ne ovat tyhmiä. Onkin siis aivan oikein että tuntevat huonommuutta ja potevat huonoa itsetuntoa, eivät ne muuta ansaitsisikaan.

Mitenpä on urheiluvammojen hoito? Polvivammat ynnä muut, eikös nekin ole aika itse aiheutettuja sitten ja kuuluu mennä omasta pussista? Miksi tupakoitsijoiden, alkkisten ja narkkien hoitoon (terveydenhoito, vieroitus, vieroituksen ylläpito) edes annetaan penniäkään, antaa kitua kuoliaaksi vaan?

Onneksi syömishäiriöni on kytenyt myös raskausaikani ajan, synnytyksen jälkeen aion romahduttaa painoni normaalipainon ylärajoilta luurangoksi. Siinä taas hieman sokkihoitoa ihmisille. Syömishäiriölläni olen itseni tähän kuntoon syönyt ja syömishäiriöllä tulen tästä poistumaankin.
Pitäisikö tämän jotenkin herättää sääliä tai jotain? Not.
 
sad
Alkuperäinen kirjoittaja bam:
Heh, niin että jokainen ihminen on omana itsenään kaunis ja uniikki tapaus, jolla on ihmisoikeudet. Vammaiset, mamut, sairaat, köyhät... Ainiin, paitsi läskit. Ja niistä näkee ihan päällepäinkin että ne ovat tyhmiä. Onkin siis aivan oikein että tuntevat huonommuutta ja potevat huonoa itsetuntoa, eivät ne muuta ansaitsisikaan.

Mitenpä on urheiluvammojen hoito? Polvivammat ynnä muut, eikös nekin ole aika itse aiheutettuja sitten ja kuuluu mennä omasta pussista? Miksi tupakoitsijoiden, alkkisten ja narkkien hoitoon (terveydenhoito, vieroitus, vieroituksen ylläpito) edes annetaan penniäkään, antaa kitua kuoliaaksi vaan?

Onneksi syömishäiriöni on kytenyt myös raskausaikani ajan, synnytyksen jälkeen aion romahduttaa painoni normaalipainon ylärajoilta luurangoksi. Siinä taas hieman sokkihoitoa ihmisille. Syömishäiriölläni olen itseni tähän kuntoon syönyt ja syömishäiriöllä tulen tästä poistumaankin.
Keskimmäiseen kappaleeseen.

Huippu-urheilijoilla on yleensä vakuutus, joka korvaa vammat. Tavallisilla kuntoilijoilla se urheilu kuitenkin edistää terveyttä, vaikka satunnaisesti itseään joutuisikin paikkailemaan. Oikeasti vaarallisia lajeja harrastettaessa taas joutuu ottamaan vakuutuksen.

Tupakoitsijat ja alkoholistit maksavat hoidoistaan moninkertasisesti veroina, ja kuolevat kuitenkin aikaisemmin, joten eläkkeitäkään ei tarvitse maksaa niin kauan, kuin käyttämättömille.

Narkommanien korvaushoito taas on yhteiskuntarauhan takia kannattavaa, rikosten ja tautien välttämiseksi.

Jos lihava ei saa ruokaa, se laihtuu, ei lähde ryöstämään kauppaa tai "potkimaan mummoja".
 
vierailija
Totta. Ylipaino on epänormaalia. Näettekö luonnossa ylipainoisia eläimiä? Ette. Ihminen on outo otus, joka ei osaa hillitä syömisiään tai pitää itsestään huolta. Säälittävää...
 
Taatusti kuka vain masentuu, jos roikkuu tällä palstalla. Lihavuudesta on saatu paljon uutta tietoa tämän ketjun aloitusvuoden jälkeen. Viimeinen keino on lihavuusleikkaus, kun kaikki muut keinot eivät auttaneet.
Itsekurin puute korjataan vatsalaukun pienentämisellä... Mieluummin ihmiset menee leikkauksiin kuin omilla elintavoillaan vaikuttaisi lopputulokseen. Katsokaa hengenvaarallisesti lihava ohjelmaa niin ymmärrätte
 

Yhteistyössä