Ylipaino tulee Suomelle kalliiksi

  • Viestiketjun aloittaja minä maksan teidän läskeydestänne
  • Ensimmäinen viesti
big mama
"Tuoreen saksalaistutkimuksen mukaan lievästi tai merkittävästi ylipainoisista aiheutuu enemmän kuluja terveydenhuollolle kuin vaikeasti lihavista. "

Hah, itse olen vaikeasti lihava, joten voinen nukkua yöni rauhassa ja olla murehtimatta Suomen taloutta. :)
 
hahah
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minulla on oikeus läskeihini:
Läskit ovat luonteeltaan laiskoja, itseään pettäviä ja tyhmiä.
En minä oikein tätäkään usko. Kyllä jokainen suomalainen tietää ylipainosta johtuvat riskit. Ihan samoin kuin tupakoivat, narkit tai alkoholistit.
Ruoka ei ole päihde. :D Tiedoksi vain... On hiukka eri asia syödä ruisleipä kuin vetää kokaa nenään ja aivoon.
Et ole kokenut ruokanousuja? Kyllä se syöminen kuule vaikuttaa aika paljonkin aivojen kemiaan.
Näinpä, ja sokeri vaikuttaa sinne samaan paikkaan ja samoja reittejä ku ne alkoholit, huumeet jne. Mielihyvätuntemuksiin, vähentää kipua jne.
Hierontakin aiheuttaa mielihyvää. kehut aiheuttavat mielihyvää, uiminen , LIIKUNTA ( vaikka 3 kert päivässä ) .. Niitä samoja mielihyviä jotka ruoasta tulee. Menkääpä läskinmakkaran puolustajat sanomaan alkoholistille että se on sama kuin vetäisi ruisleipää.. tai narkkareille ettei vedä enää niitä lauantaimakkaroita!!! Saatte naurut. Kokaniini = ei ole makkara ( tyhmänkin siis lihavankin pitäisi se tietää koska narkkari tietää sen )

Ruoasta tullut ylipaino joka vaivaa 60% suomalaisista ei ole verrattavissa narkkareihin. Lähinnä tyhmyyteen ja heikkouteen.
 
-60 kg laihduttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
 
hahah
Alkuperäinen kirjoittaja big mama:
"Tuoreen saksalaistutkimuksen mukaan lievästi tai merkittävästi ylipainoisista aiheutuu enemmän kuluja terveydenhuollolle kuin vaikeasti lihavista. "

Hah, itse olen vaikeasti lihava, joten voinen nukkua yöni rauhassa ja olla murehtimatta Suomen taloutta. :)
:D aivan. Kuolet tod. näk. ennen eläkeikää joten et loju sairaalassa kuten sinua vähemmän läskit. Älä siis laihduta niin et ole taakka.

 
Alkuperäinen kirjoittaja big mama:
"Tuoreen saksalaistutkimuksen mukaan lievästi tai merkittävästi ylipainoisista aiheutuu enemmän kuluja terveydenhuollolle kuin vaikeasti lihavista. "

Hah, itse olen vaikeasti lihava, joten voinen nukkua yöni rauhassa ja olla murehtimatta Suomen taloutta. :)
...Koska heitä on ENEMMÄN. Jätit sitten olennaisen lauseen pois. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja big mama:
Hah, itse olen vaikeasti lihava, joten voinen nukkua yöni rauhassa ja olla murehtimatta Suomen taloutta. :)
"Syynä on muun muassa se, että ylipainoisia on huomattavasti enemmän kuin vaikeasti lihavia." Eli yksittäinen vaikeasti ylipainoinen rasittaa paljon enemmän kuin se vain vähän läski...
 
hahah
Alkuperäinen kirjoittaja -60 kg laihduttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
Ylipaino johtuu sairaudesta alle 0,5%:lla suomalaisista yliapainoisista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Ruoasta tullut ylipaino joka vaivaa 60% suomalaisista ei ole verrattavissa narkkareihin. Lähinnä tyhmyyteen ja heikkouteen.
Kyllä se narkki, holisti tai tupakoitsija on ollut tyhmä jo silloin aloittaessaan. Mutta kläskihän saattaa olla viisas ja ihan sen takia lihava että vanhemmat on pitäneet syöttöporsaana.
 
big mama
Viimeseksi mä ainakaan tämän painoni takia stressaisin jotain Suomen yleistätaloustilanne tai menoja, on vähän kaukana minusta.. sori nyt vaan. evvk. Jos laihduttaisin niin tekisin sen oman elämäni takia, enkä todellakaan minkään Suomen yleisen hyvän.
 
hahah
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Ruoasta tullut ylipaino joka vaivaa 60% suomalaisista ei ole verrattavissa narkkareihin. Lähinnä tyhmyyteen ja heikkouteen.
Kyllä se narkki, holisti tai tupakoitsija on ollut tyhmä jo silloin aloittaessaan. Mutta kläskihän saattaa olla viisas ja ihan sen takia lihava että vanhemmat on pitäneet syöttöporsaana.
Osin totta... Lapsena tullut ylipaino on järkyttävä asia ja vanhempien ilkeyttä tai tyhmyyttä.
 
big mama
Alkuperäinen kirjoittaja -60 kg laihduttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
Wau, oletko tosissaan saanut karistettua 60 kiloa? :flower: Voinko udella miten ja millaisella aikavälillä?
 
Kata
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Alkuperäinen kirjoittaja -60 kg laihduttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
Ylipaino johtuu sairaudesta alle 0,5%:lla suomalaisista yliapainoisista.
Näytäpä minullekin tämä tutkimus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kiistääkö joku tuon uutisen?
Melkein tekisi mieli kiistää, sillä (kuten jo aiemmin kirjoitin) lievä ylipaino + liikunnallisuus on terveellisempää mitä laihuus/normipaino + vähäinen liikunta. EN jaksa alkaa laittaa linkkejä, sillä jokainen voi googlata itse.

Tosin totta on, että ylipainoiset (kuten suurin osa meistä laihoistakin) usein myös liikkuvat liian vähän.
 
-60 kg laihduttanut
Alkuperäinen kirjoittaja big mama:
Alkuperäinen kirjoittaja -60 kg laihduttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
Wau, oletko tosissaan saanut karistettua 60 kiloa? :flower: Voinko udella miten ja millaisella aikavälillä?
Kiitos. Voit udella. Siihen meni kaikkiaan 3 vuotta. 3 hyvin tuskallista vuotta.
Sain ajan ravitsemusterapeutille joka ruksasi ruokavalioni uuteen uskoon. Sitä ennen kävin läpi monta keskustelua siitä, että mikä minut siihen tilaan ajoi. Kaikki haavat reivittiin uudelleen auki ja olin tavallaan siinä lähtöpisteessä, kun aloin ahmimaan.
Tästä alkoi se taistelu sitten läskejäni vastaan. Takapakkejakin tuli, mutta minun oli opittava antamaan itselleni anteeksi.
Halusin yksinkertaisesti elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Hierontakin aiheuttaa mielihyvää. kehut aiheuttavat mielihyvää, uiminen , LIIKUNTA ( vaikka 3 kert päivässä ) .. Niitä samoja mielihyviä jotka ruoasta tulee. Menkääpä läskinmakkaran puolustajat sanomaan alkoholistille että se on sama kuin vetäisi ruisleipää.. tai narkkareille ettei vedä enää niitä lauantaimakkaroita!!! Saatte naurut. Kokaniini = ei ole makkara ( tyhmänkin siis lihavankin pitäisi se tietää koska narkkari tietää sen )

Ruoasta tullut ylipaino joka vaivaa 60% suomalaisista ei ole verrattavissa narkkareihin. Lähinnä tyhmyyteen ja heikkouteen.
Olisikin hyvä vaihtaa se ruokariippuvuus vaikka siihe liikuntaan tai muuhun terveelliseen. Ruoka on varmasti lievempi "huume" kuin alkoholi tai se kokaiini. Ruuasta lähinnä sokeriset/valkojauhoiset ovat niitä riippuvuutta aiheuttavia, ei niinkään rasva (paitsi sokeriin yhdistettynä ) tai proteiini.

Mä väitän että ylipainoiset ei ole tyhmiä, vaan tapojensa, tottumustensa ja ruokariippuvuutensa vankeja, eikä heillä välttämättä ole tietoa miten päästä eroon riippuvuudesta, tai tietoa miten laihtua (kun ne "syö vähemmän" neuvot ei todellakaan aina toimi). Mulla on ollut näin...tosin tietoa on ollut jo jonkin aikaa, mutta silti riippuvuus voitti. Nyt taistelen päästäkseni riippuvuudesta irti.

Miksi ihminen söis tietoisesti epäterveellisesti, jos ei ole riippuvainen? Jokainen tietää että karkki on epäterveellistä ja lihottavaa, ja silti sitä syödään...ylipainoisenakin vaikka haluais olla hoikka. Tiedon puutetta on sitte se, ku kuvitellaan että rasvaton sokerijogurtti ois parempi valinta kuin esim turkkilainen jogurtti (10% rasvaa) marjojen kera.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kiistääkö joku tuon uutisen?
Melkein tekisi mieli kiistää, sillä (kuten jo aiemmin kirjoitin) lievä ylipaino + liikunnallisuus on terveellisempää mitä laihuus/normipaino + vähäinen liikunta.
Mutta tuohan ei kiistä itse uutista.
Siksi sanoinkin, että "melkein"". :)

Mielestäni ainakin tutkimuksen uutisointi oli sensaatiohakuista. En tiedä miten itse tutkimuksessa on suhteutettu liikunnallisuus, mutta mikäli sitä ei ole huomioitu, on tutkimus kyllä melko metsään menevä.
 
asd
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hahah:
Ruoasta tullut ylipaino joka vaivaa 60% suomalaisista ei ole verrattavissa narkkareihin. Lähinnä tyhmyyteen ja heikkouteen.
Kyllä se narkki, holisti tai tupakoitsija on ollut tyhmä jo silloin aloittaessaan. Mutta kläskihän saattaa olla viisas ja ihan sen takia lihava että vanhemmat on pitäneet syöttöporsaana.
Narkomaaniksi tullaan käyttämällä huumeita, alkoholistiksi juomalla alkoholia ja läskiksi syömällä. Kaikki ovat pitkäaikaisia prosesseja. Ei mitään on/off -juttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -60 kg laihduttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ihmeellistä läskien puolustelua. :eek: Läskit on pahasta, katsoipa mistä näkökulmasta tahansa, se on rumaa, se on terveysriski.
Ylipaino on sairaus ja sinä nyt mollaat sairasta ihmistä.
Olin ylipainoinen ja laihdutin. Se läskien ympäröitynä oleminen on vankeus joka johtui eräästä tapahtumasta nuoruudessani. Mene itseesi!!!
Tiedän että riippuvuus on sairaus. Iteki olen siitä kärsiny, mutta silti voin syyttää ainoastaan itseäni. Itse olen jokaisen suklaapalan suuhuni tunkenu, ja ite kannan siitä vastuun, ja myös laihtumisesta.
 

Yhteistyössä