Yli vuosi yritystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!
Nyt on siis kp 2 menossa, huomenna taas clomeja napaa kohti ja ovista odottelemaan. Miehen kanssa keskusteltiin asiasta sen verran, että jos tämä clomikierto ei tuota tulosta, niin pidetään asiassa parin kk aikalisä ja vietetään mukava kesäloma esikoisemme kanssa. Minä kun olen sellainen ihminen, etten osaa olla stressaamatta näiden asioiden kanssa...sitä kun jotain niin kovasti toivoo. Mutta kuitenkin uudella innolla tähän kiertoon lähdetään ja kaikkemme teemme, jotta toivottua tulosta syntyisi=)

Torstaita=) ja viikonloppu lähenne, jippey! On luvattu myös lämpenevää säätä..jokohan se kesä vihdoin alkaisi?
Tervetuloa ""kalat"" joukkoon=) Täällä saadaan yhdessä sitten pähkäillä syntyjä syviä. Minkä ikäinen esikoinen sulla onkaan ja jos saa kysyä, niin miten kauan jouduitte yrittämään raskautumista silloin?

Pahoittelut todellakin kaikille, joilla täti on kylässä! Ihme juttu, että näin monta ja vielä yhtä aikaa!

Me ollaan käyty julkisella puolella eli psn:ssa alkujutuissa ja nyt mennään julkiselle puolelle myös gynelle elokuussa (aika siis siirtyi kesäkuusta elokuulle, koska lääkäri lomalla!!). Tähän asti palvelu ollut ok, mutta kokemusta on tosin vähän.

G: mä en oo koskaan enää varmaan kunnon bikinikunnossa! Vaikka kylläkin käytän bikinejä aina, kun en edes omista kokouikkaria. Kiinteämpi voisin olla ja painoakin voisi pudottaa...mutta plaah....syöminen on niin mukavaa eikä sitä ylipainoa nyt sinänsä ole montaa kiloa. Onpa mistä ottaa kiinni.

ON: oisko nyt kp 17?18?/26Meillä on molemmilla flunssa täällä, joten ei ole kyse mistään muusta. Kärsin myös jopa alilämmöstä pari päivää, joten raskaus on kaikkea muuta kuin todennäköinen. Rinnat nyt on kipeät välillä enemmän ja välillä vähemmän; nyt eivät enää niin ole. En jaksa uskoa tähänkään kiertoon. Oltiin kohtuullisen aktiivisia, mutta ei jokapäivä mahdolliseen ovisaikaan...ei vaan jaksanut.

Mutta..Nyt toivotaan kaikille plussa-aaltoa tänne, eihän siitä mitään tule, ettei saada hyviä uutisia tänne ollenkaan=D!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hei Manna!
Esikoinen on 2v4kk, uhmaikä pahimmillaan, toivottavasti (ei sen tarvitsisi enää pahemmaksi muuttua=). Häntä yritimme noin kaksi vuotta, ensin hoidettiin minun korkeaa prolaktiinia ja kun se saatiin hoidettua eikä terot yksinään auttaneet säännöllistämään kiertoja, sain clomit ja heti toisesta kierrosta plussasin. Nyt raskautuminen ei taida käydä noinkaan 'helposti'...

Moikka!

Ja ihanaa viikonloppua kaikille! Mun piti vaan tulla hehkuttamaan, että JES, menkat alkoivat lopulta!!! Ihanaa!

(Kyllä tää on älytöntä, mutta oon tosi helpottunut, että alkoivat vihdoin....) Pääseepä siis taas yrittämään ja juhannuksen maissa pitämään kunnon sutinaa makuukamarissa ;)

Mutta nautitaan nyt lämmöstä ja auringosta!

Helou all!! Taas kaivaudun kivenkolosta ihmisten ilmoille, kun olen aikani surkutellut menkkojen alkamista ja läheisten ihmisten muuttamista maailmaan ääriin. Onneksi vapaaehtoistyö on vienyt ajatukset muualle ja olo on jo paljon pirtsakampi. Kesälomaa odotellessa :) Päätettiin siipan kanssa, että kun kerran vauvaa ei kuulu, niin eletään nyt sitten täysillä tämä kesä ja rellestetään kuin teinit. Toivotaan, että ensi kesänä vauva on meitä rauhoittamassa ;)

Hiphei, ovis oli kuin olikin ollut!! Näin kertoi progetestin tulos. Se helpotti kummasti, ainakin löydettiin oikea hoito ja saatiin munasolu irtoamaan. Nyt vaan sitten luomusti pari kiertoa ja syksyllä jatketaan hoitoja.

En muista mikä galluppi olikaan, joten en voi nyt siihen vastata, mutta laittaisin uutta gallupia kehiin myös: miten sheivaatte bikinirajat? Vähän tyhmä kysymys, mutta mulle siitä on kehkeytynyt todellinen ongelma! Kaikista välineistä ja aineista tulee niitä punaisia näppyjä - help! :)

Iloista viikonloppua!

Heissan, pikainen viesti, ennenkuin tämä tyttö häipyy nauttimaan nettipimentolaan. Helpotuksen huokaus, clomit eivät ainakaan vielä ole aiheuttaneet mahavaivoja. Nyt sitten vaan jännäilen, miten lääkkeet auttavat. G: Kesälaihduttaminen ei ole kuulunut kuvioihin, vaikka muutama kilo saisikin ilomielin lähteä. Sheivailuun en oikeen osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille, ajatukset, jos mahdollista pois vauva-asioista, ja kesästä nauttimaan :)

Sunnuntaita je hellettä=) Ihanaa!

Onnea Kaislalle menkoista=D Kamala sanoa näin, mutta koska itse niitä odotin ja niistä iloitset, niin tottakai mäkin! Mutta sitä enemmän tietty toivon sulle raskautumista!!

Ja samoin Nasupille! Ihana, että sait hyviä ovisuutisia! Nyt vain kesästä nauttimaan ja kaikki kortit käyttöön!

Kalat: saako kysyä, miten korkea prolaktiini sulla oli aikoinaan ja onko nyt? Millä sitä hoidettiinkaan? Mulla on hiukan käsitteet hukassa ja itsellä oli aavistuksen koholla (540) prolaktiini, mutta ollaan vasta menossa gynelle elokussa. Psn:n lääkäri sanoi, ettei tuo 540 ole mitään.. Mutta toivottavasti saat myös pikkukakkosen uhmaikäiselle kaveriksi ja tärppäisi! Peukkuja!

G2: Mä sheivaan ihan omalla gilletellä ja vaahdolla; joskus saan muutaman näppylän, mutta ne eivät juurikaan haittaa. Mun ei tarvi paljoa onneks ""raakata""..Jotkut käyttää niitä ""kotivahanpoistojuttuja""(Veet) .. (siis mikä yhdyssana!) ja nythän on tullut kuumavahn tilalle sokerivahaus!

ON: Menossa kai kp 20/26. Rinnat aavistuksen arat, mutta ei normaalista poikkeavat..ne nyt on välillä. Satavarma, että menkat tulee, kun ei ole mitään oireita. Ens lauantaina pitäs viimestään alkaa ja silloin olis alkoholipitoiset juhlat tiedossa, joten toivottavasti tiedän ennen sitä. Aurinkoinen sää jotenkin piristää mieltä ja vie ajatuksia hiukan pois raskaudettomuusasioista, mutta kyllä ne siellä taustalla jyllää. Näin viimeyönä taas vauva unia; itsellä menkat ja kaveri yllätysraskaana! Mä en oikeesti kestä enään yhtäkään raskausuutista lähipiristä! Ei vaan...itku kurkussa tulee hymyiltyä ja onniteltua.. On tää niin p....eestä!

Hei Manna!
Silloin eka kerran (aikana ennen esikoista), kun minulla todettiin korkea prolaktiini, arvo oli muistaakseni yli 2000. Nyt vuosi sitten minulla oli jotain 1300. Dostinexia olen syönyt ja se on tehonnut hyvin. Ihan ekat lääkkeet mulla oli Parlodelit, mutta ne eivät sopineet. Nyt edellinen verikoe otettiin huhtikuussa ja silloin arvo oli 300. Minulle on joskus sanottu, että naisella, joka ei ole raskaana, normaali prolaktiiniarvo on alle 600.
Nyt menossa kp 5 ja siis kolmas clomikierto. Viikon päästä aloitan tikuttelun, jotta tiedän tapahtuuko ovista vai ei, nimittäin tällä kertaa mulla ei ole seurantaultria eikä -verikokeitakaan.
Kyllä mullakin on itku herkässä lähipiirissä tapahtuvien vauvauutisten kanssa...Ja nyt kun oma vauvakuume on pahimmillaan, niin silloin niitä alkaa läheltä kuulua. Mutta koetamme jaksaa, eikö vain =)

Hei!
Eipä ole isukka löytynyt. Mutta vähän toohinaa oon kuitenkkin kehitellyt. Ehkä jostain jotain tulee? kuka tietää?

Ymmärrän hyvin kaikkia joiden on vaikea kuulla vauva-uutisia. Toivotavasti sitä osaa ite olla sitten joskus toisenlainen jos joskus raskaana on ja lapse saa. Kaikille ei niin ole yksinkertaista tämä juttu.

Muulle on kanssa jokunen ystävä? laitellut mm netissää jotain vauvojen kuvia kiiertokirjeen tms. Eikö ihmiset yhtään mieti? Ei sitten vissiin :(
Pahalta tuntuu.

Ja musta nyt tuntuu kaikkien onni pahalta. Jopa onnelliset rakastuneet paritkin saa mun sappeni kiehumaan. Pitääköhän kohta ihan hakeutua hoitoon näiden mietteiden kanssa :D :D

Ajastaan vissin kuitenkin helpottaa. Uskon niin. Ja tiedä vaikka se onni potkisi amorin nuolillaan mua vaikka jo tänään:)
Pitääkin lähteä ""tarkastuskierrokselle"" jos nurmella vaikka makaisi joku hyvä ehdokas:D

VOIMIA! Meille kaikille. Vielä me koko sakki plussataan!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tsauppis!

Sori, on viikko ehtiny vierähtään.. Ja kp1 on jyllänny ketjussa taas.. :( :(

Mutta hienoa Nasuppi, että se ovis tapahtui! Antaa kummasti toivoa.

Ja hienoa, ettei Kaislan tarvii enää ootella tätiä..

Tervetuloa, Kalat!

Lotta, kiva kun käyt meitä moikkaamassa. Tsemppiä juhannusheilan metsästykseen!! :) Voimia sinne kuitenkin! Toivottavasti me käydään terapiasta. ;)

G: mää kans vähän aina keväällä vähennän syömistä, mutta jotenkin kesällä sit herkuttelee taas ihan hulluna.. Periatteessa kai olen ihan bikinikunnossa, mitä nyt tuo maha voisi vähän pienempi olla.. Bikinirajat mulla on luonnostaan kunnossa, oon aika vähäisellä karvoituksella päässy sillä osastolla.. :) Joten en osaa oikeen siihenkää sanoa.

ON: kp17. Ovis oli varmaan vkl.. Nyt oon kyllä tullu siihen tulokseen, että saa arvailu riittää. Ens kierrossa tikutan ihan varmasti. Prkl, eilen oli semmonen fiilis, että nyt alkaa ihan _oikea_ yrittäminen eikä enää mitään jahkailuja!! Tjot-meininki saa riittää.

Vippe, kiva kuulla susta! Mietinkin mihin olit kadonnut :) Ja nyt on näköjään perkelettä ilmassa, heh heh, se on hyvä se! Ei muuta kun tikuttelemaan enskierrossa. Vaikka tietysti toivotaan ettei yllättäen tarttiskaan!

Musta tuntuu, että nyt sit syksymmällä jos lähdetään vähän etenemään tässä hommassa ja jos/kun sitten jossain vaiheessa toivottavasti raskaudun niin tulen varmaan kiroilemaan ettei aikaisemmin tullut mentyä hakemaan apuja. Mutta kai se on niin että kaikki akanaan. Ja nyt on ""kesätauko"". Ainakin itsellä päällä. Tällä hetkellä oon ihan kesäfiiliksissä ja olo on aika huoleton, mikä on vaihteeksi kivaa, tällä saralla kun on v***tusta ollut ilmassa aika paljon tänä keväänä ja mitta tullut täyteen muutamaan otteseen.

G: voisin kopioida Vippen vastauksen, me ollaan varmaan samaa mallia ja yhtä karvattomia :))

Nasuppi, hienoa että arvot kertoi oviksen tapahtuneen! Nyt vaan toivotaan, että juhannuksena TAPAHTUU myös! Mitä muuta kuuluu?

Kaisla, onneksi menkat alkoi eikä kierto venynyt ihan mahdottomasti. Sulla oli aikaisemminkin ollut ylipitkiä kiertoja? Oletko syönyt mitään tabuja?

Voi vitsi, kaikenlaista mun piti kommentoida, tulikohan suurin osa jo puitua. Lotasta oli kiva kuulla taas! Tää on ikään kuin tällaista jännää real life saippista, toinen etsii juhannusheilaa ja me täällä kannustetaan :)

Manna, mitkä fiilikset? Mä ainakin pidän sulle kauheesti peukkuja vaikka tiedän, että tässä vaiheessa yritystä sitä kyllä tuntee kroppansa. Silti sitä toivoo ketjukavereiden onnistuvan!!

Jännätäänkö ketään?

Tytöt linjoille! :)

Mä luulen, että mun ovis (jos siis sellainen luomusti tulisi) ajoittuu ennen juhannusta - onneksi, koska juhannusta vietetään mökillä isossa porukassa... Eli eikun peitot pöllyämään ennen jussia :)

Molly, ei kannata sit harmitella sitä, ettei aiemmin hakeutunut hoitoihin. Mä ainakin olen sitä mieltä, että luonnollinen raskautuminen on ehdottomasti parempi kuin hedelmöityshoitojen avulla aikaansaatu raskaus. Siksi musta on parempi ensin yrittää aikansa luomusti ja jos yli vuoden yrittämisen jälkeen ei tärppää, niin sitten voi kokeilla vaihtoehtoisia keinoja. Näissä hoidoissa on omat riskitekijänsä, joten ykkösvaihtoehtona en niitä pitäisi. Pointti tässä siis oli se, että mun mielestä ainakin on hyvä, että ootte sinnikkäästi yrittänyt näin kauan luomusti ja nyt on sitten sopiva aika hakeutua hoitoihin, kun tulosta ei synny.

Mä olin ystävän vauvakutsuilla lauantaina. Kyllä se oli pirun hankalaa, koska luonnollisesti vauvakutsujen pääaihe on yllätys yllätys - vauvat! Niitähän siellä piisasi eri ikäisiä ja yksi vielä masussa. Koko ajan sai niellä oman pettymyksensä ja epäonnistumisen tunteen. En olisi uskonut, että on niin raskasta, mutta näköjään sitten oli. Vaikka tokihan mä olen onnellinen muiden puolesta, mutta oma tilanne surettaa siitä huolimatta.

En taida hirveästi jaksaa jännittää näitä ovisteluja, koska luomusti on aika epätodennäköistä, että ovuloisin. Mutta jos ovisoireita on, niin sitten toki vällyjen väliin! ;)

Eikun kaikki nyt ovista odottelemaan - ja Vippelle peukut pystyssä! ++++++++++

Ihanaa hellekesäpäivää!

Mun piti vielä kysyä Lotalta, että etsitkö sä sitä isäehdokasta myös radion kautta..? :) Kuulin nimittäin joltain kanavalta, että Lotta etsii isää vauvalleen ja tuli heti mieleen meidän Lotta täällä! :)

Tsauppista taas!

Kesälaitumet on vissiin houkutellu ihmisiä.. Kyllä tällä säällä kelpaakin pihalla kölliä.. Täällä sitä vaan kumminkii töissä.. Plääh!

Molly, aina kiva kuulla että on kaipailtu.. :) Tosiaan jotenkin viime viikko meni nii, et en ehtiny tänne kirjotteleen.. Tai muutenkaa surffaileen.. Mutta nyt täällä taas..

Nasuppi, hauska tuo radio-juttu. Hassu yhteensattuma! ;)

Mannalle plussaonnea!! Niinku Molly sanoi, kyllähän sitä kroppansa tuntee, mutta me nii toivotaan ketjukaverille plussaa. :)

Nautitaan auringonpaisteesta!!

Nonni.. nyt kun itellä olis aikaa täällä turista, niin kukaan muu ei ole linjoilla. Höh!

Mikäs Mannalla on nyt tilanne siellä? Onko mitään lupaavia oireita?

G: Juhannussuunnitelmat? Tuo ihana keskikesän juhla on jo viikon päässä, joten ehkä tässä voisi jo kaikkien suunnitelmia kysellä. Festaria, mökkeilyä, veneilyä, ja mitä niitä kaikkia mahdollisuuksia onkaan..?

Me ollaan menossa mun vanhempien mökille. Kerrankin ne on päättänyt tehdä jotain muuta ja me päästään sinne remuaan. Aiemmin on saanu itteään ""tunkea"" muiden mökeille.. Sinne on tulossa mein ystäväpariskuntia muutama ja ohjelmassa on sitä perinteistä saunomista, grillausta ja juopottelua sopivin väliajoin.. :) :)

Terve! V......ttaa ankarasti, kp1 menossa! Kierto tyssäsi 23 ja menkat oli todella odotettavissa jo pari päivää sitten.Maanantai-illalla vatsa alkoi pömpöttää siihen malliin ja sitten pieniä nippailuja, kunnes eilen kärsin kunnolla alavatsakivuista ja tänään myös. Pientä tuhrua tuli jo toissapäivänä ja tänään punainen aalto pyyhkäisi. Ottaa aivoon ja harmittaa. Epätoivo alkaa taas vallata mieltä ja tunnen itseni oikeasti huonoksi, epänormaaliksi ja kelvottomaksi. Kamala sanoa, mutta alan todella katkeroitua tähän touhuun.
Juhannusgalluppiin sen verran, että tällä hetkellä tuntuu, että juon itseni tainnoksiin ja ryven itsesäälissä=) Mutta todellisuudessa vietämme leppoisan ja hauskan juhannuksen perinteisesti mökillä, minne tulee kavereita. Syödään, juodaan, saunotaan, pelataan ja loikoillaan. Perinteisesti ollaan aina tehty näin ja järjestämme myös juhannustanssia=)
Palaan juttelemaan taas, kun masis on ohi ja taidan mennä ostaan tikkuja vielä viimeisen kerran! Muuten suutun enkä leiki enää ikinä, jos ei pian tärppää!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ovistikkuihin ja raskaustesteihin siis plussia kaikille!!!!

Ilmottaudun myös tähän ketjuun. Olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti käynyt kurkkailemassa näitä viestejä epätoivon hetkellä ja vertaistuen toivossa.

Vuosi yritystä täällä ja masennus alkaa painaa. Olen pitänyt vuotta jonain ""merkkipaaluna"", että jos vuoden joutuu yrittämään, niin tasan eivät ole meneet onnenlahjat. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan!! On niin paskat viilikset että, kp2 menossa ja väsymys alkaa ottaa vallan tästä touhusta.

Masentaa myös kun sisko tulee mahapystyssä viikonloppuna kyläilemään ja kovasti pitäis olla mukana...

Olen muuten huomannut sellaisen jutun, kun tässä näitä asioita on vuoden päivät päässään pyöritellyt, että vanhemmat, jotka ovat saaneet ""vahinkovauvan"" tai vauvaa ei ole tarvinnut toivoa eikä rukoilla tulevaksi vaan se on vain tulla tupsahtanut, ovat todella tunnistettavissa. Oletteko huomanneet? Tuttavapiisissäni on molempia näitä tapauksia, yritystä kauan ja sellaisia ""vahinkotapauksia"". Näiltä jälkimmäisiltä taitaa puuttua hienotunteisuus asiaan ja ovat jatkuvasti kyselemässä meidän vauvauutisia ja vaatimassa katsomaan omaa pienokaistaan ja nämä mammat ovat niin sitä vauvaa täynnä, että kuulumisia ei enää kysellä vaan vaahdotaan rintamaidon tulemisesta tuikituntemattomille!

Siis jos tästä tuskasta vauva minulle vielä suodaan, niin otan kyllä huomioon lapsettomat, en todellakaan ole tyrkyttämässä vauva-asiaa lapsettomille, se on niiiiin tuskaa!

Anteeksi tämä tilitys, mutta oli pakko. Tänään on vain niin paska paska päivä!!

Aurinkoa ja plussia paljon kaikille!

Manna :( Voi HEMMETTI SENTÄÄN! Mä ymmärrän niin hyvin sun v*tutuksen. Musta me ollaan menty usein samoissa fiiliksissä ja tosiaan se epätoivo alkoi iskemään tässä kevään mittaan. Ja katkeroitua alan kohta minäkin. Tosin nyt on sellainen aika kierrosta, ettei mieti synkkiä, mutta odottakaa vaan kun on TAAS jälleen kp1. Siitä puheenollen nyt taitaa olla jotain 10 tai jotain, en oo nyt laskenut mutta muistaisin että juhannuksena pitäisi olla ovis.

Terttu, tervetuloa ketjuun! Ihan tuttuja fiiliksiä mistä kirjoitit - ja tännehän saa purkaa oikeen sydämensä kyllyydestä! Kerrotko muuten vielä hiukan taustoja, minkä ikäisiä olette miehesi kanssa jne. Mun mielestä on aina kiva saada sellainen selkee mielikuva kuka nimimerkin takana on :) Vaikka harvemminhan näitä yksityiskohtia sit kovin kauan muistaa, mutta se onkin sitten toinen asia :)

Ja Vippe kaipaili seuraa linjoille, olin taas pari päivää ärsyttävän bisi töissä enkä kerinnyt tänne. Juhannus-G, sama kuin sinulla ja Mannalla :) Eli ihana IIIIIHANA mökkiviikonloppu muutaman hyvän ystäväpariskunnan kanssa, saunomista, syömistä, tissuttelua, pelaamista (mölkky rannalla on muuten lemppari ""seurapeli""! ootteko kokeillut?). Maltan tuskin odottaa! Täytyy vaan päästä siellä jossain vaiheessa sit tekemään sitä jälkikasvua, hmm... Pitää vissiin tehdä joku kaksinkeskeinen marjareissu lähimetsään tms... Jos tärppää niin laitetaan tytön nimeksi Marja :D Tai ainakin se olisi oiva työnimi pikkuiselle, hih.

Vähä mua muuten nauratti se Lotta etsii miestä (vai oliko se lapselleen isää) radio-ohjelmalle, heh heh heh.

Mitäs meidän muut tytöt?

Moikka!

Terveiset täältä kesälaitumilta! Kerrankin ihanat säät lomalla, ihanaa!

Molly, meillä taitaa olla samanlainen marjareissu tulossa juhannuksena, hih... Mökki tosiaan täynnä porukkaa viettämässä jussia ja mulla todennäköisesti ovis silloin. No, tsemppiä vaan kaikille muillekin juhannusovislaisille!

Kiva oli kuulla kaikkien kuulumisia, mutta nyt riennän takaisin aurinkoon. Voikaa hyvin! Pistäydyn täällä aina silloin tällöin minäkin....

Aurinkoista, ihanaa kesää kaikille!
Kp 10/jotain on menossa ja siis kolmas clomikierto. Nappailin clomit kp 3-7 ja vietin taas monta unetonta yötä...se on oikeastaan ainoa sivuvaikutus, mikä minulle niistä tulee. Jos mennään edellisen kierron malliin, niin ovista odotellaan noin viikon päähän. Jään nyt sopivasti viikoksi lomalle, niin olen sitten oviksen aikoihin levännyt ja stressitön...=) ...Niinhän sitä ainakin luulisi.

:D hihii...
En mä vielä ole radioon kerenny. Mutta saatanpa sen tehdä myöskin.

Juhannus tulee, eikä heilaa näy. Parit treffit tiedossa, ehkä! Pitäkee peukkuja! Pakko päästä jännäilemän tänne teidän kanssa...tuntuu vaan että kaikki miehet suorastaan juoksee karkuun kun ilmoitan että lapskin voisi jo tulla. HÖH! Mitä sitä asiaa kieltämään? En mä aio kuluttaa aikaa 2-3vuotta seurustellen ja sitten mies toteaa että ei hän lapsia edes halua. Ei ole aikaa siihen.
Gallup: Ei kellään olis mitään ehdokasta Lotan lapselle isäksi :D??

Perjantaita siskot!
Tervetuloa Terttu joukkoon!Taustoja olisi kiva kuulla juu, vaikka tuppaa uhohtumaan kuka on kuka, mutta kuitenkin=) Ymmärrän tasan tuntemuksesi; mulla menossa kp2 ja todellakin alan kyllästyä tähän! Sekin, mitä puhuit nopeista raskauksista pitänee ainakin joidenkin kohdalla paikkaansa ja myös se, että jotkut sanovat yrittäneensä kauan, kun yritystä on ollut 5-7 kuukautta..huh huh..se ei ole kauan se!
Hiukan on paska fiilis myös juhannuksesta, sillä viime juhannuksenakin jo yritettiin raskautua, kun oli ovis päällä. Tulosta ei siis ole tullut vuoteen (kaiken kaikkiaan siis syksyllä 2 vuotta!) ja muistan, kuinka ajattelin mökillä istuessamme, että ensi juhannuksena meitä saattaa olla jo kolme. Niin ei käynyt ja masennuksen vallassa ajattelen nyt, että myös ensi juhannus menee ilman lasta. Viime juhannuksena oli mukana myös kaksi raskaana olevaa ystävää ja itsellä oli jotenkin alakuloinen olo, kun ei ollut tärpännyt. Ajattelin silti silloin, että perässä tullaan, mutta edelleen siis yritetään.

Asiasta vielä masentavampaan jos mennään, niin olen huomannut itsestäni, että joskus ärsyttää aika pahastikin, kun jonkun ""lapsellisen"" ystävän kanssa puhutaan meidän raskaudettomuudesta ja näistä ongelmista, niin heidän lapsensa vievät huomion ""minun aiheestani."" Milloin pitää katsoa, kun vauva kääntyy tai kuunnella välissä joku ""hauska juttu, mitä heidän lapsensa on tehnyt"" tai sitten kirkuva pikkutenava keskeyttää keskustelun. Mä menen jotenkin aivan lukkoon ja tunnen itseni loukatuksi, vaikka kaveri voi sitten jatkaa tyyliin ""Voi anteeksi, siis kerro vaan, mihin sä nyt jäitkään-kommentin""...Mulle tulee tosi paska olo, vaikka ymmärrän ihan täysin, ettei sitä pahallaan kukaan tee, mutta se oma lapsettomuus tuntuu niin pahalta ja tärkeältä aiheelta puhua, että loukkaa hirveästi, jos huomaa, että kaverin huomio kääntyy kesken kaiken johonkin muuhun ""ei niin tärkeään."" Ymmärrättekö tästä sekavasta selityksestä=) Mä olen kyllä aika herkkä tulkitsemaan kaikkia asioita ja otan itseeni..sitten saatan pillittää kotona, ettei kukaan ymmärrä mua eikä halua puhua. Tosin nämä samat ystävät ovat kyllä oikeasti kiinnostuneita meidän tilanteesta, eikä se johdu siitäkään,että puhuisin liikaa aiheesta, koska yritän välttää sitäkin. Plaah, olipas paatoksellinen puheenvuoro=O

Hei, toivottavasti juhannus tekee taikojaan meille kaikille ja saataisiin plussia ketjuun! Onko ketään, ketä jännätään nyt?
Olen niin itsekäs ollut tässä omassa kurjuudessani, etten ole huomioinut muiden tilannetta...Suonette anteeksi.

Mutta nyt viikonlopun viettoon=)

Iltaa tytsit!

Tänää en sit kerinnytkään töissä linjoille, ku oli kiirusta.. Että mennää vähän ristiin, Molly. ;) Mölkky on kyllä ihan ykköspeli, sitä varmasti tullaan pelaamaan jussina. :)

Manna, voihan pska sentään. :( :( Ei tässä kyllä voi muuta sanoa, ku et tiedän tunteen. Tosiaan sitä kävi jo viime juhannuksena mielessä, että vuoden päästä meitä on sit jo kolme. Eipä ollut ei. No, mut noi kaverijutut on kyllä vähän hankalia. Itse en kyllä ole juurikaan aiheesta puhunut ""siviilissä"" (kyllä mein yrityksestä jo aika moni tietää, mutta en halua/viitsi siitä kenellekään oikeen puhua) ja eipä kyllä noita lapsellisia kavereitakaan ole nii kovin montaa.

Äsken muuten kävi hassu juttu. Kävin optikolla väännyttämässä sankoja ja osu sitten siihen sellanen työntekijä, joka on monesti ollu meitä palvelees (miehellä myös silmälasit). Istahdin sit sitä vastapäätä ja istuin vissiin sitten tapani mukaan tosi ryhdikkäästi, kun se nainen onnitteli mua. Mää olin että häh? Ja se totes et ai, eks sä ole raskaana.. Nojuu en. Vähäks se oli nolo. Mua lähinnä nauratti. Pitää näemmä vetää optikollakin mahaa sisään, ettei kukaan kuvittele liikoja. :D

Terttu, tervetuloa linjoille! Kerropa tosiaan vähän taustoja, niitä on aina mukava kuulla. Me ollaan 29/30, esikoista yritetään, multa leikattu kysta vas. munasarjasta, putket tsiigattu, ja verikokeet ok (sprog oli viimeks vähä alhainen, mutta epäilen väärää ajankohtaa), miehen sperma suht' ok (määrä ja liikkuvuus bueno, laatu ei nii hyvä). Täällä seuraavaks clomit ja tikut käyttöön. Ja syyskuussa 2004 alkoi yritys.

Lotta, tsemppiä treffeille! :) :) G: Valitettavasti en tiiä ketää sopivaa isäehdokasta... ;)

Juhannuksena taitaa sitten metsiköissä vähän rapista, kun täällä on ainakin kolme ovistelijaa silloin.. ;) Olikos vielä muita ku Molly, Kaisla ja Kalat?? Peppi ja Pellakin taitaa olla melko samoissa? Nasupilla kans vähän ennen (jos on tullakseen). Hassua, kun on välillä nii hiljaista jännäyspuolella, ja sit kerralla onki aika rysäys.. Käsittääkseni tässä mun ja Mannan välissä ei ole ketään, meikäläinenkin jännää sit vasta juhannuksen jälkeen. Tilanne kp21/30(?) tänään. Ei oo kyl fiiliksii muutaku negan suuntaan..

Mut nyt viikonlopun viettoon!

Kotona ja koneen äärellä jälleen. Nyt olisi tarkoitus viivähtää tämä viikko kotona ja saada kotihommia tehtyä (mm. matonpesu kutsuu). Sitten on mukava lähteä juhannuksen viettoon. Siihen samaan tapaan kuin monella teillä muullakin: ystävien kanssa mökille saunonnan, grillailun ja pelailun kera.

Mannalle pahoittelut tädistä. Joskus sitä toivoisi, ettei tuohon pettymyksen sudenkuoppaan tarvitsisi upota niin usein. Mutta se tarkoittaisi sitten sitäkin, että mahdollisuus tärppiin olisi harvemmin, joten ei kiitos. Se on nyt sitten jostain kumman syystä vain meidän osa, tämä toivon ja epätoivon täyttämä taivallus.

Terttu tervetuloa. Täällä noita fiiliksiä on hyvä purkaa, tietää, että tulee ymmärretyksi. Itse olen muutaman vuoden päälle kolmenkymmenen ja mies lähentelee jo neljääkymmentä. Yritystä on ollut jo reilusti yli vuosi. Tässä kierrossa on syöty ensimmäiset clomit.

Maanantaina pääsen sitten kuulemaan, miten clomit auttoivat tai eivät ja onko munanjohtimet auki. Meidän kohdalla tuntuu, että luomuilun tie on nyt käyty loppuun ja nyt on vain pakko taipua siihen, että apukeinoja käytetään ja kuljetaan tämä tie sitten varmasti ihan loppuun asti. Mutta aina on toiveet korkeella, että jos se näillä kevyimmillä keinoilla plussa tulisi. Vipelle ja Mollylle todella toivon, että teidän luomukesä toisi sen ihanan toivotun tuloksen.

Maanantaihin, jolloin tulen varmasti teille kirjoittelemaan, mitä lääkärissä todettiin mun tämän hetkisestä tilanteesta.

Heippa Manna ja muut tytöt!!

Manna kyselit että onko ketään jota jännätään. Täytyy myöntää meillä jännäillään parasta aikaa. Saa nähdä miten käy. Käyn kertomassa tilanteen miten kävi kun on riittävän kauan vaimollani menkat myöhässä, jolloin kannattaa testata jos puna-armeija ei sitä ennen kurvaa paikalle. Kuulemma nyt on 4 päivää menkat myöhässä.

Terkuin Timo

Uusimmat

Yhteistyössä