Moi,
olin pari viikkoa pois maisemista ja kieltämättä loma sujui oikein rentouttavasti. =)
Luin jokaisen sanan mitä kirjoitit, enkä totta puhuen voi olla eri mieltä asioista. Todennäköisesti valitsisin itse samoja sanoja, jos jokin ystäväni olisi asemassani ja itse olisin ""kuuntelijana"" ja sivusta seuraaja.
Asia on aika vaikea ja sitä on ristiriidassa itsensä kanssa. Tiedän hyvin mitä elämältä haluan, tiedän, millaista miestä EN halua. Tiedän myös, että rakastan tätä miestä yli kaiken, haluan hänet lasteni isäksi MUTTA haluan hänen rajoittavan menojaan ja läträystä viinan kanssa. Tähän kahden viikon lomaani ei onneksi mahtunut öitä poissa kotoa, mutta kuitenkin koko viikonlopun kestävä ryyppyputki tappeluineen päivineen. Mies oli kyllä yötä kotona (tultiin samaa matkaa baarireissulta), mutta seuraavana aamuna lähti kylille jo pitkälti ennen puolta päivää. Takaisin ei tullut kuin vasta puoliltaöin. Olin raivon vallassa, mutten jaksanut rimputella miehen perään. Touhuin omiani koko päivän ja visioin elämää ilman tätä miestä. Vaikkei hyvältä tuntunut, niin kieltämättä tuli hieman voitonriemuinen tunne, kun mies iltakymmeneltä soitti ja pyysi hakemaan hänet kotiin. Totesin tylysti, että en hae (yleensä haen) ja että saa mennä yöksi minne tahansa muualle mutta kotiin ei ole tulemista. No, mies toki tuli kotiin ja pakkohan hänet oli sisälle päästää, mutta seuraavana päivänä taisi taas todellisuus iskeä häneenkin kun kohtelu oli aivan toista. Sen jälkeen hän onkin ollut taas ""ihana"". Kauhulla odotan tulevaa viikonloppua, herralla kun on saunailta.

Eikä auta kieltäminen, ei itku, uhkailu saati kiristys.
Kyllä tämä tästä. Yritän itsekin puhua järkeä ITSELLENI jatkuvasti. Kuuntelen ystäviäni, mutta valitettavasti myös sydäntäni. Ilmeisesti en ole saanut turpaani vielä riittävästi. Näköjään kestän vielä jonkun aikaa. Mutta kaikki tuska ja suru, mitä mies on aiheuttanut... se arjen ihanuus ei kyllä korvaa sitä mikä on särkynyt. Enkä tiedä voiko särkynyttä koskaan saadakaan entisen veroiseksi. Halua on yrittää, rakkautta riittää ja tahtoa saada tämä homma toimimaan. Mutta saa nähdä, voihan olla että seuraava takaisku on tosiaan jo nyt viikonloppuna. Ja täyttyykö mitta silloinkaan...?
Kiitos kauniista sanoistasi, en tosiaan ottanut pahalla vaan ymmärrän kyllä aivan hyvin mistä puhut. Vaikeaa tämä on, sitä rakastaa ihan hulluna, mutta... Ei auta muu kuin katsoa eteenpäin mitä huominen tuo tullessaan. Ehkä pinnani tosiaan katkeaa jossain vaiheessa, ehkä sitä ei tapahdu vielä hetkeen, en tiedä. Jää nähtäväksi. Tässä vaiheessa en ole vielä valmis luovuttamaan. Vasta sitten, kun koen antaneeni kaiken tämän suhteen eteen, sitten vasta voin hyvällä omalla tunnolla heittää hyvästit tietäen, että minusta tämän suhteen toimiminen ei ollut kiinni. Tiedänhän sen jo nyt, mutta en halua vielä päästää irtikään. Tähän yhteiseloon kun mahtuu niin paljon hyviäkin aikoja ja asioita, näitä muistoja varjelen ja niistä haluan pitää kiinni.
Mukavaa alkanutta syksyä! =)
Jenska