VKO 31 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sansala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tunnistan nykyään ovulaation aika helposti.Alavatsa menee kummaltakin sivulta älyttömän kipeäksi,sekstailu on silloin tosi tuskallista vaikka kylvää pitäisi juuri sinä aikana...lisäksi tulee limaista vuotoa n.2 päivää.Että näin mulla:)

Kiva kun täällä ollut vilkasta. Joku toivoi, että kerrottaisiin heti ""oireista"". Oli nyt pakko laittaa tuo lainausmerkkeihin, koska veikkaan että ainakin nämä minun pienet oireenpoikaseni ovat ainakin pelkkää luulotautia. Sinänsä hölmöä, että tässä kierrossa juuri luulotauti jylläisi kun tosiaan se ovis pääsi vähän livahtamaan eli ovista lähin yhdyntä oli kp 10 eli viikko sitten maanantai. En ole aivan varma, koska se ovis oli, mutta veikkaisin viime viikon keskiviikkoa. Oviksen olen huomaavinani limoista ja vatsannippailuista, mutta ei se mitenkään hurjan selkeää ole.

Se mitä nyt voisin siis sanoa ""oireiksi"" on pienet nippailut siellä vasemmalla puolella kohdun kohdalla, mutta myös oikealla puolella ajoittain vähän ylempänä. Enkä kyllä tajua, mitä ne oikean puolen nippailut on. No, kaikki nippailut varmaan on mun pään sisällä tai sitten jostain muusta kuten ehkä asunnonosto-suunnitelma jännäilyistä johtuvia. Mutta jos ei kuitenkaan... niin miksi miksi miksi mun piti kaljoitella sunnuntaina?

Huomenia!

Täällä yritän pongailla epätoivoisesti merkkejä plussautumisesta.. Nokka oli yöllä tukossa ja heräsin kerran vellovaan oloon, mutta en uskalla edes toivoa että jotain olisi tapahtumassa. Toinen nänni on arkana, mutta se varmaan edelleen johtuu tosta kauheasta tökkimisestä jota teen melkein joka vessakerralla... Ihan naurettavaa että tähän touhuun hurahtaa näin jo heti alkuunsa, mutta en mä kyllä tälle mitään mahdakkaan. Näihin ja kaikkiin muihinkin vauva-aiheisiin sivuihin olen jo kuukauden ajan ollut täysin koukussa. Pitäis kyllä himmata tahtia, ettei vauvaressiä pukkaa... tätähän ei kuitenkaan tulisi ottaa liian vakavasti.

+++++

Meillä mies on mukana pelonsekaisella jännityksellä... Sanoo siis haluavansa lapsen, mutta että ajatus myös pelottaa. Samanlaiset fiilikset sitä on itselläkin, ja varmaan lähes kaikilla muilla ensimmäistä lastaan toivovilla! On lapsen saaminen kuitenkin NIIN iso muutos parisuhteelle, että hulluhan siinä olisi jos ei vähän pelkäisi tai jännittäisi.

Itse en oikein ole ovista onnistunut tunnistamaan. Olen ihan luomukierrolla ollut jo vuoden verran, mutta en ole ovisoireita tunnistanut. Enpä ole kyllä tähän mennessä niitä vahdannutkaan. Nyt on menossa kp 17/26, enkä minkäänlaisia ""oireita"" ole huomannut. Välillä on vihlonut alavatsan eri sivuilta, mutta sitä muistelen tunteneeni aiemminkin. Olo on siis ollut niin tavallinen kuin vain voi olla.

Huomenia,

Meillä on vielä aika hiljaista tämä viesteily, mutta toivottavasti vilkastuu ensi viikkoa kohden.

Mä yritän nyt järkeistää näitä ""oireita"" ja ei mulla varmaan mitään ihmeellistä tunnetta oo... paitsi nännit kipeenä mut nekin ihan pikkasen (ja oon jättänyt tissit rauhaan et toivottavasti ei o pelkästään siitä aikaisemmasta näpräämisestä..)
Kysyin ukolta eilen et mitäs jos onnistuu heti ekalla kierrolla, niin se sanoi että hänet on huijattu sitten tähän (siis leikkimielellä). Sanoin meinaan kierron alussa et ei varmaan onnistuta pitkään aikaan, sillä meillä on niin paljon suvussa ollut niitä vaikeuksia näissä hommissa. Alkoi vaan tosissaan naurattamaan tuo että hänet on huijattu tähän ja sanoinkin että mene ihmeessä poliisille ilmoittamaan vapaana liikkuvasta naisesta, joka seitsemän vuoden seurustelun jälkeen sai sinut vapaaehtoisesti luopumaan ehkäisystä, sillä seurauksella että meille tulisi pikkuinen... Todella vaarallinen huijari. =)
Vaikka tuo ukko ei niin puhelias ole edelleenkään, niin on se vaan niin kivaa kun se vähän väliä rapsuttaa tai silittää mun masua. Vaikka puolivitsinä varmastikin tekee niin, niin silti tulee hyvä olo.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Hei!
Ehkä minäkin voin vihdosta viimein alkaa kirjoittamaan. Olen näitä kaikkia juttuja jo jonkin aikaa lukenut ja nyt tuntuu siltä että voisi vaikka kirjoittaa.
Ens viikolla on siis se suuri viikko. Jotenkin mieli on levollinen vaikka tavalaan hiukan jännittää. Touhut on kyllä mielestäni tässä kuussa osunut paremmin kohdilleen kuin koskaan ennen, joten en tiedä..............
Minä olen 24 ja mies 23 ja pirkanmaalla asustellaan.
Mun mies ei niin hirveesti näistä jutuista puhu, mutta ollaan keskusteltu ennen ehkäisyn lopettamista ja kyllä hän on sanonut, että vauva saa tulla. Ja kummipoikamme kanssa hän tykkää kovasti touhuta, joten ei kai lapset ainakaan vastenmielisiä ole. Luulen, että hän innostuu vasta oikeastaan siinä vaiheessa kun masu alkaa kasvaa (toivottavasti ei tarvi kauaa odotella......;) ) .
Mutta tämäpä tästä tällä erää....kuulostellaan mitä tulevaisuus tuo....

Heissan!

Jännäysviikko lähestyy... tosin mulla on sellanen olo, ettei kauheesti jännättävää ole. Hommailujen ajoitukset ei oikeen osunut kohdalleen oviksen aikaan -syytän tästä Suomen puolustusjärjestelmää! ;) No mutta tänään sentään saan taas avokin kotiin... ja tällä kertaa se viipyy jopa 2 yötä :D

Mitään ""oireita"" ei oo, vaikka tarkkaan kaikkia tuntemuksiani ""kuuntelen"". Nännit on olleet arat nyt noin 2 viikkoo, mut nekin alkaa jo helpottamaan, mitään muuta ei näy, ei kuulu....

Nyt loppuu tältä plikalta kesälomakin tältä erää, onneks tuli pari aurinkoista päivää tähän loman loppuun.

Paljon plussatärppejä kaikille jännääjille! Ja aina takaraivossa ajatus: jospa sittenkin meillä ois jo tärpännyt ;)
+++

joo, viimeisiä kesälomapäiviä viedään.

Hassua kyllä, että vaikka en suuria odotuksia tälle kierrolle oviksen jälkeen ajatellutkaan kun ei hommailut aivan kohdalleen tärpännyt, niin melko korkealla nyt on kuitenkin toiveet. Mutta silleen positiivisessa hengessä, en usko tulevani mitenkään rytinällä toiveista alas vaikka ne sitten osoittautuisivatkin turhiksi. Nyt on syksyllä niin paljon kaikkea kivaa odotettavissa niin on ainakin muutakin mielessä kuin vauvatoiveet.

Syksyllä on tosiaankin paljon muutakin ajateltavaa kuin vauvahaaveet mutta kyllähän se silti siellä mielessä siintää melkein koko ajan...ainakin mulla.Nyt on mustikkametsässä ahkeroitu ja illat on menneet sitten niitä peratessa joten ei ole kauheasti ehtinyt ajatella raskausasiaa.Mutta varmasti kun ensi viikko tulee niin alkaa se odottelu :)

Merkkejä ei oikeastaan ole muutakuin se jännä särky välillä munasarjojen kohdalla josta aiemmin mainitsin.En tiedä mitä se on mutta sittenhän näkee.Toivotaan parasta,meille kaikille ja paljon plussia!!!

Huomenia kaikille,

Mulla on vielä tasan viikko jännättävää, eli pe ja la välisenä yönä pitäis menkkojen alkaa... Taidan yrittää sen testin kanssa kärvistellä vielä senkin jälkeen, ainakin sunnuntaihin jos ei tää kuuluisa täti tule kylään sitä ennen..
Mitään muuta mulla ei ole tällä hetkellä kuin rinnat ja erityisesti nännit arat. Rinnat mulla on muutenkin ennen menkkoja arat, mutta nuo nännit nöpöttää koko ajan ja jos jokin vaate hipaiseekin niitä niin auts.
Unet pyörii koko ajan näissä vauvajutuissa enemmän tai vähemmän, mutta muuten siviilissä yritän himmata tätä innostusta ettei sitten tule kauheaa pettymystä.
Kattellaan miten nämä oireet tästä sitten muuttuu... Jos täti tulee niin sittenhän tietää et ens viikolla viim. keskiviikkona alkaa kovat vatsakivut. Saa sitten henkisesti valmistautua siihen punaiseen yllätykseen.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille. =)

Mä ajattelin testailla perjantaina jollei menkat sitä ennen ole alkaneet. Mutta eiköhän ne keskiviikon ja perjantain välillä ala. Kovasti kyllä tietnekin toivon etteivät ala!

Hui, meidän viikko alkaa...! Itse kyllä jännäilen vasta viikonloppuna, lauantaina pitäisi menkkojen alkaa jos ovat alkaakseen. Testailun ajankohtaa en ole vielä miettinyt jos sellainen ajankohtaiseksi tulee, ehkä sunnuntaina tai maanantaina. ""Oireita"" on viikonlopun aikana ollut ajoittainen väsymys sekä lauantai-iltana huono olo. Huvittavaa mietiskellä näitä ""oireita"", eihän mahdollinen raskaus edes olisi vielä niin pitkällä että mitään oireita voisi edes olla. No, kaikenlaista sitä tulee päässä pyöriteltyä. Plussaonnea viikolle 31!

Öitä jännärit!

Täällä loppu eilen illalla jännääminen... Kuukautiset alkoi ja mut yllätti se, kuinka paljon ne voikin masentaa. Elättelin kuitenkin toiveita, vaikkei ajoitus osunutkaan kohdalleen tässä kierrossa... Ja kaiken kukkuraksi, kun itsellä alkoi kuukautiset, ni heti tänä aamusti kuulin, että serkku saa vauvan maaliskuussa.. blääh. Toisaalta oon onnellinen heidän puolestaan, mutta itsekkäät ajatukset valtaa välillä mielen: miksei meilläkin...

Tosiaan,,, tää oli meen eka yrityskierto eli en uskalla ees ajatella seuraavia kuukautisia...On tainnut tää vauvahaaveilu tosiaan sekoittaa pään.
No mutta onneks avokin lomat osuu paremmin oviksen aikaan seuraavassa kierrossa :D

Toivottavasti te muut plussaatte! Mä koitan saada mieleni nousemaan,,, kai se taas tästä! Hymyjä ja paljon +säteitä!!!!

Hyvää meidän viikon alkua kaikille!

Mulla on jo nyt vähän sellainen olo et kyllä ne menkat vielä alkaa... Rinnat ei o enää läheskään niin arat kuin viikonloppuna ja mahassa ei tunnu minkäänlaista nippailua. Meillä kyllä osui toi sekstailu enemmän kuin hyvin kohilleen ja vielä useampaan kertaan, vaikka mies loukkasikin sen selkänsä juuri ennen otollisia päiviä. Silti tuntuu et miten mä oon edes uskaltanu kuvitella että vois jo ekalla kerralla onnistua, kun esim. äidilläni kesti vuosia tulla raskaaksi.
Fiilikset on siis vähän maassa vaikka ei toivoa pitäis missään nimessä vielä menettää. Mut kai se liika intoilukin tietysti tekis vähän hallaa, kun tiedän että sitten tiputaan korkealta.

Plussatuulia sinnikkäästi lähettelen kaikille. =)

Huomenta!Toivottavasti ei tipahdeta kokonaan ulos joten koetan nostaa tekstiä =)

Mulla menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna ja nyt n.viikon ajan ollut kummallisia,menkkamaisia oireita alamahassa.Tuntuu että kuukautiset ois tulossa hetkenä minä hyvänsä...Toivottavasti kuitenkaan ei.Meilläkin meni omasta mielestä kylvöt aika nappiin joten olen toiveikas mutta kuitenkin pelottaa ja jännittää.Se kun ei ole niin yksinkertaista.

Jospa me tähän ketjuun saataisiin kuitenkin mahdollisimman paljon plussia!Pidetään peukut korkeella :))

Huomenia! Tänään aamulla kun heräsin, huomasin että menkkamainen alavatsajomotus on alkanut :( Saa nähdä miten olo kehittyy, toivottavasti ei menkat viikonloppuna ala vaikka nyt siltä tuntuukin. Jonkinlaista itsesuojeluvaistoa on varmaan se että olen jo alkanut miettimään mitä hyviä puolia sillä on jos en nyt vielä olekaan raskaana... Viime yönä muuten näin sellaista unta että tein raskaustestin, mutta en oikein osannut tulkita sitä. Tulin unessa kuitenkin siihen johtopäätökseen että testi on negatiivinen. Paljon näemmä alitajuntakin askartelee tämän vauva-aiheen parissa.

Huomenta taas,

Mulla alkoi kanssa yöllä juilimaan vatsa tuttuun tapaan... Fiilikset on tosi pessimistiset kun rintojen arkuuskin on kadonnut tyystin. Ihan pyllystä tällainen ailahtelu toivosta epätoivoon.. vie voimia.
Äh, tämähän piti mennä sillä tjot-meiningillä, ei tällaisella painostavalla tavalla. Ahdistaa hieman että ehdin jo jotenkin toivoa parasta. Enää näen mahdollisuuteni lähinnä minimaalisena.
Argh. Vähän positiivisempaa meininkiä. Yritän vielä tsempata loppuviikon itseäni edes jotenkin... =)

Mullakin on muuten tää vauvaprojekti mennyt täysin uniin.. Olin jo eilen synnyttämässäkin. Yöunet jääkin nyt tosi lyhyiksi kun on jotenkin niin levoton ja odottava mieli.

Tsemppiä kaikille. Älkää te vaipuko näin epätoivoon.

Huomenta

Liekö sitä liikenteessä,mulla kans juilii alamahan vasenta puolta tosi kipeästi ja menkkamaisesti.Turvonnut olo muutenkin joten eiköhän ne menkat sieltä pian ala..Kyllä harmittaa!Siihen malliin hommailtiin juuri oviksen aikaan useana päivänä että sinisilmäisesti uskoin tosiaankin tärppäävän.Tämmöistä tämä on kun liikaa yrittää ja miettii sitä raskautumista.No,ei auta kuin odotella niitä menkkoja ja aloittaa taas alusta...

Unista tuli muuten mieleen että äitini oli toissa yönä nähnyt unta jossa oli ollut järjestämässä ristiäisiä jollekin vauvalle.Taikauskoiseksi menee mutta toivossa on hyvä elää... =)

Mulla kanssa tuntuu jo aivan menkoilta. Tosiaan toivosta epätoivoon, toissapäivänä pidin raskautumista jopa hyvin todennäköisenä. Eilen en juurikaan, ja tänään olen jo täysin pessimismin vaivaama.

No, joo, mutta ei lyödä hanskoja tiskiin ennen kuin se täti oikeasti tulee!

no pääsinpäs minäkin koneelle, on ollut hiljasta sillä saralla... niin nyt ois oma viikko käsillä, mitenköhän tuo ois. mul pitäs kai tänään tai huomenna alkaa. Joskus on kyllä siirtynyt, mutta luulen että se oli lähinnä jännityksen syytä.
Olo on positiivinen, jotenkin ei oikein tiedä, että onko ees mitään oireita ollu, kun en oo tarkotuksella niitä tarkkaillu. Ois kuitenkin suuri ilo jos vaikka ne menkat ei tänne suuntaan tuliskaan...jos ei huomenna oo alkanu, niin varmaan testaan jo to koska oon malttamaton :) Täytyy kattella... Hyvää jännäviikkoo meille ja pahoittelut niille joilla se on jo ohi!

Voihan ***, äsken alkoi tulla pientä tuhrua... Menkkojen pitäisi kuitenkin alkaa vasta lauantaina, ja ovat yleensä tosi säännölliset. Tällaista pientä tuhrua olen havainnut pari kertaa aiemminkin ennen menkkojen alkua, joten olikohan tämän kierron jännäilyt sitten tässä. No, en luovo kokonaan toivosta ennen kuin menkat kunnolla alkavat, vaikka aika pessimistinen olo nyt onkin.

Tsemppiä nasuli testailuun!!!

minäkään en oikein tiesä mihin kuuluisin, mutta astun nyt ensiaskeleeni kohti odottajan (toivottavasti) elämää tulemalla tänne. Oon 20v., mies 23v,menimme naimisiin 23.7 ja pillerit jäivät sattumalta häämatkalle hukkaan n joten jätin ne 26.7. Ja ne ihan oikeasti hukkuivat, en jättänyt tahallani=) Kun näin kävi, ehdotti mies viimeinkin että jospa sitten jätettäis ne kokonaan. Mulla on paha endometrioosi ja jo 2 tähystystä tehty joten pelkään ettei heti tärppää, mutta yritetään kuitenkin. Tässä on viimeisiä vuotopäiviä pilsujen lopettamisesta, joten luulis et ovis on joskus kahen viikon päästä. Tai voihan se heitellä. Pitänee sekstailla useasti joka viikko!=)Sitähän suositellaan ekojen luonnollisten kuukautisten tuloa, mut ei me taideta malttaa odottaa!Kivaa jännäämistä teille muillekkin!!!

Tervetuloa, Tiuhti, vaikka et sinä aivan tähän viikkoketjuun varsinaisesti kuulukaan. Mutta saahan tänen kirjoitella, ei täällä niin kovin suuri porukka ole. :) Eli tässä ketjussa on etupäässä kirjoitelleet ne joiden jännäys, eli siis kuukatisten odotettu ajankohta tai suunniteltu raskaustestin teko sijoittuu tälle meneillään olevalle viikolle. Ensi viikolla tässä ketjussa on jo melko hiljaista kun sitten osa siirtyy odottajien puolelle ja osa uusiin viikkoketjuihin tai muihin ketjuihin tai ottaa kokonaan nettivieroituksen kuten esim.mä voisin vaihteeksi tehdä!

Tossa Wanna be positiivinen-ketjussa on kaikki melko vähän aikaa kirjoitelleita, joten siihen voisi olla mukava uuden tulijan liittyä. Ja siinä ketjussa siis on kierron eri vaiheissa olevia ihmisiä. Mutta kuten jo sanoin, niin totta kai tännekin sa kirjoittaa.

Plussaonnea sinulle ja onnea avioliiton alkutaipaleelle!

onpas kohtuu hiljasta täällä....
itellä ei mitään uutta kerrottavaa. menkkoja odotellen ja ei odotellen. Ei millään jaksais olla töissä. väsy on kova, kun viikonloppuna jäi unet hiukka vähiin... no niin kai sitä pitää mennä töitä jatkamaan. koittakaahan muutkin tulla linjoille.

Heipsan!

Mäkin täällä vielä roikun, vaikka mulla alkaa jo menkatkin olemaan loppusuoralla. Kovin kuulostaa pessimistiseltä tää meen vkoketju :( no mutta jos ei nyt tärppää, niin uutta putkeen! Ja jos melko samanlaisilla kierroilla mennään, niin sittenhän seuraavassa vkoketjussa on jo ""vanhoja"" tuttuja :D AINA tarvii löytää jotain POSITIIVISTA elämästä!

Osaatteko muuten auttaa...mä jätin renkaan pois kesken kierron ja pari päivää sen jälkeen alkoi tyhjennysvuoto (???). Ja nyt kun tuli oikeet kuukautiset, ni lasketaanko kierto niistä edellisistä ""oikeista"" kuukautisista vaiko tosta tyhjennysvuodosta? Jos niistä oikeista, ni mun kierto oli 40 ja jos tyhjennyksestä, ni kierto oli 25.

Ja jos mun kierto oli toi pidempi, eli 40, ni onkohan odotettavissa, että se lyhentyis? Onko kellään mitään omaa kokemusta? Oviksen kyllä havaitsin noin 2 viikkoo ennen menkkoja, joten onneks semmonen sentään oli (aina jotain positiivista...)

Toivottavasti teillä, jotka vielä jännäätte, vaihtuu menkkakivut raskausoireiksi :) Paljon +++säteitä!

Yhteistyössä