Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Almaz: Mullakin on melkein kohta neuvola, kahden viikon päästä (näin mä psyykkaan itseäni, että siihen olisi enää vähän aikaa). En tosiaankaan malttaisi päästä varmistamaan, että alakerran yksiössä on edelleen kaikki ok. Kauhean pitkä aika tämä, kun rv12 ultrattiin ja nyt rv19 vasta pääsee kuulemaan sydänääniä.

Mulla ei oo yhtään tyttö/poika-oloa ja olen jostain syystä tulkinnut tämän negatiivisesti. Siis että kun kumpaakaan ei tunnu, niin kumpaakaan ei tule :ashamed: Muutenkin ollut kamalan epäuskoinen jakso tässä menossa, nukun huonosti ja huolestuttaa. Tätä kai ne hormonit teettää. Tänään ehkä hintsusti positiivisempi olo, jaksaa taas uskoa, että kaikki menee hyvin. Edellisessä raskaudessa jotenkin vaan tiesin heti alusta lähtien, että se on poika. Ja kun ultrassa se näkyi ihan maallikollekin, niin en yhtään yllättynyt. Nyt sitten olen huolestunut, kun tämmöistä oloa ei ole. Lisäksi tunsin silloin ekat liikkeet selkeästi about rv16-17 ja nyt en ole onnistunut niin selkeästi liikkeitä paikantamaan. Aiemmin ajattelemani mulinat olen tulkinnut kuitenkin pelkiksi suolenliikkeiksi.

Yleisolon huononemisen lisäksi tuntuu kaikenlaista kolotusta. Päänsärky on tänään pysynyt poissa (jess, eka kerta viikkoon!!!) Mutta nyt alavatsalla ja nivusissa venytyttää, kyljissäkin tuntuu venymisen tunnetta, peräsuolesta pakottaa. Suppareita nämä eivät ole vaan semmoista pitkäkestoista kiristävää tunnetta. Onko se maha nyt tosiaan pullahtamassa ulos... Jos pitäis tätä hyvänä merkkinä, eikä antais huolille enempää valtaa :)

Taidanpa lähteä koiran kanssa pihalle vähän tuulettumaan!

Pippurihäntä 16+0
 
Helmililjanen: Mä olin itse asiassa tällä kertaa Pietarissa, jonne mentiin Allegro-junalla, eli lentolupia ei tarvinnut miettiä. Mutta selvitin muusta syystä tossa taannoin, että rv 28:lle asti voi lentää ilman lupia ja sit rv 36 asti voi lentää lääkärinlausunnolla. Sen jälkeen eivät kuulemma ota koneeseen enää - oli sitten lääkärin lausuntoa tai ei :)

Pippurihäntä: Jos oikein kovasti tilanne ahdistaa ja pelottaa, niin mene yksityiselle ultraan välissä. Mulla meinas hajota pää jo ennen ekaa ultraa ja sit np-ultran ja rakenneultran välissä, ja kävin yksityisellä siis kaksikin kertaa varmistamassa, että kaikki on hyvin. Rahaahan siihen paloi vähän, mutta maksoin joka euron kyllä mielelläni, että sain rauhan! Mulla on niin pitkä lapsettomuushistoria, että olin sekä epäuskoinen, että peloissani monta kuukautta silloin alkuun. Ja kun neuvolassakaan eivät kuunnelleet sydänääniä, niin päätin, että rahaa se vaan on. Mielenrauha on tärkeämpää :)

Ainiin... Eipä puunkoputtelut auttaneet silloin viimeksi kirjoitellessani. Flunssa alkoi vielä samana iltana. Ja nyt oon ihan tukossa, aivastelen ja vä-syt-täääää. Mutta en jaksa valittaa. Onnellinen olen silti :)

Gabi 31+1
 
Heippa!

Poikaa odottelen! Esikoisen raskaudessa tiesin odottavani tyttöä aina rv:lle 20 ja rakenneultraan asti... Perustan tietoni tämänkertaisesta poikaraskaudesta todennäköisyyslaskelmaan ja poikkeukseen joka vahvistaa säännön. Koska isimies on toinen kahdesta veljeksestä ja hänen isänsä yksi kolmesta veljeksestä, tuottavat heidän sukunsa miehet poikia. Ja koska kaikki ystäväni ja tuttavani ovat saaneet vähintään yhden molempia, täytyy jonkun olla poikkeus tähänkin sääntöön. Melko tieteelliset perusteen, tiedän. Kolmanneksi vielä; olen möhikseltäni tismalleen samoissa muodoissa kuin ekallakin kerralla.
Toivon kylläkin tyttöä. Näin 36 vuoden tyttöilykokemuksella voisin väittää, että tytöt on ihania. Olen myös itse toinen kahdesta siskoksesta, joten elämäni ensimmäisen 35 vuoden aikana olen ajatellut aina saavani itsekin tyttöjä ja nimenomaan kaksin kappalein...
Mutta kuten tiedätte, kaikki käy. Pikkunen poikakin on enemmän kuin tervetullut ja onhan tuo esikoinenkin äidin silmäterä. :heart:

Sokerimittaukset meni ihan putkeen ja seuraava testijakso tehdään rv 26-27 tienoilla. Pitää kuulemma kuitenkin jatkaa tätä RD-diettiä...

Heippa taas!

MR ja S 16+3
 
Mä en vielä osaa sanoa kyllä yhtään, että kumpi olo olisi.
Edellisellä kerralla oli ihan selvä tyttöolo ja tyttöhän sieltä tulikin. Silloinkin tosin se olo tuli vasta myöhemmin.
Nyt keskityn lähinnä siihen, että ylipäätään on joku olo :p Edelleen hirvittää, että onko kaikki ok ja joka veskireissulla täytyy analysoida paperi, ettei vaan vuoda mitään ylimääräistä.
Nyt on alkanu hiukan ällöoloja pukkaamaan välillä. Viimeksi pääsin tosi vähällä niitten kanssa silloin 100 vuotta sitten :LOL:
Vielä ei oo kerrottu kellekään tästä ja just eilen miehen kanssa puhuttiin et koska kerrotaan tolle isosisko kandidaatille. No jos nyt maltetaan vielä ja kerrotaan sit vasta, kun ensin ultrassa nähdään et asiat on ok.
 
Jaa että tyttö- vai poikaolo...

Esikoisesta olin aivan varma alusta loppuun saakka, että tyttö tulee ja oikeassa olin :) Sen jälkeen en ole osannut sanoa mitään, raskaudet on olleet kaikki samanlaisia pahoinvointeineen ja selkäkipuineen. Ennustapa siinä sitten :)

Keuhkokuvaa ei sitten onneksi tarvinnut ottaa -tulehdusarvo oli laskenut ihan reippaasti ja NELINKERTAISTAMALLA astmalääkitys saatiin se PEF-arvokin viimein nousemaan. Viikonlopun yli vielä tuota mammuttiannosta käytän ja sen jälkeen voi alkaa tiputella pikkuhiljaa.

Maanantaina on se rakenneultra ja vitsit että alkaa jännittää :p Toki ihan siinä mielessä, että kaikki tärkeät rakenteet ois kunnossa, mutta jos siellä sitten nähtäisiin kumpiko meille on tulossa. Mies katseli eilen taas sitä vau-kirjan "raskausopasta" ja ihmetteli, että jopas se alkaa ollakin iso :)

Vauvalle oon saanut neulottua melkein kokonaan yhden peiton ja neulepuku on kanssa työn alla... jospa ehtis valmiiks ennen ku tarvitaan :)


Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Vuorikristalli H20+1
 
Heippa,

uusille tervetuloa mukaan:wave:

Olen yrittänyt käydä teidän kuulumisia lukemassa, mutta kirjoittaa en ole jaksanut. Eikä oikeastaan ole ollut mitään kerrottavaakaan. Huono olo on onneksi loppunut mutta väsymys tuli sitten tilalle. On jotenkin tosi epätodellinen olo (edelleen)...mietin just et on varmaankin pakko lähtee käymään taas ultrassa et saan jonkinlaisen mielenrauhan, np-ultra on vasta maaliskuun puolessa välissä.

Jokunen viikko sitten olin aivan varma tyttö on tulossa, mies on myös sitä mieltä:) Nyt ei oikeastaan tunnu enää miltään...melko samanlaisia tunteita on kuin Pippurihäntä tuolla aiemmin kirjoitteli.

Mun tekis mieli tosi paljon kertoa tulevalle isoveljelle (toivottavasti) mut en oo vielä uskaltanut. Mies kysyi yksi päivä et milloin saa kertoa...sovittiin, tai siis minä sovin:) että np-ultran jälkeen. Sitten ehkä uskallan itsekin hieman nauttia tilanteesta. Töissä tosin jouduin omalle pomolle kertomaan, kun mun työnkuvaan kuuluu asioita mitkä on raskaana olevilta kielletty.

Mutta nyt lähden laittamaan poitsulle välipalaa ja ruvetaan valmistautumaan hiihtolomaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja auringonsäteitä helmikuun viimeisiin päiviin:wave:

-Kaktus 9+2-
 
MmaR: Hienoa, että olet pärjäillyt sokerijuttujen kanssa! Niin sitä pitää! Ootko kuinka tiukasti RD-dieettiä noudattanut, vai meneekö soveltamalla? Mä en vieläkään pääse sen yli, kuinka hirveitä määriä viljatuotteita siinä suositellaan. Liiallisen painonnousun ja verensokereiden heilahtelun (ja sitä kautta myös huonovointisuuden) ehkäsemiseks mä olen katsonut suurinpiirtein noita RD-dieetin ruokamääriä ja sitten korvannut suurimman osan viljahiilareista jollain muulla enkä vältellyt rasvaa. Toistaseks näyttää toimivan, onneksi. Katsotaan mitä seuraava rasituskoe sanoo vielä. Siihen onneksi on aikaa.

Kaktus: Kiva kun moikkailit! Mulla helpotti pahoinvointi samoihin aikoihin. Tosin viime viikon kärsin yllättäen taas vastaavasta etomisesta, mutta se näyttää jääneen nyt taas taakse. Väsymys, joo, iltaisin iskee nykyäänkin. Pitää vaan l-e-v-ä-t-ä. Niin se on. Mä muuten kerroin just np-ultran jälkeen tulevalle isoveljelle, sitä ennen en jotenkin uskaltanut.

Täällä alkaa hiihtoloma jo loppuilla. Toivotankin siis hauskaa loman alkua kaikille, joilla se on vasta edessä! Itse olin tällä viikolla maanantain ja perjantain lomilla, hyvää sekin teki. Poika oli isänsä kanssa koko viikon, kun mä sain syksyllä syysloman. On kuulemma käyty mummolassa ja Tallinnassa laivalla.

Nyt haaveilemaan uudesta makkarin sisustuksesta :) Varmaan kohta Ikean-reissu tiedossa...

Pippurihäntä 16+2
 
Pippurihäntä, en edes noudattanut mitään erityistä diettiä. Söin ihan kuten tavallisestikin. Kun oikeen mikään ei kohottanut mittaustuloksia, kokeilin tuplamäärää hiilareita, enkä siltikään päässyt kuin 6.8. Asia tulee toki muuttumaan mitä pidemmälle raskaus etenee. Siksi en revittele mitään karkki- tai limujuttuja. Huomasin omissa mittauksissani, että kaurapuuro ei nostanut sokereita paljoakaan, mutta ruisleivästä vedin aina korkeimmat arvot. Ja jopa terkka sanoi tästä rasvasta, että esim. puuron voisilmä juurikin tasaa sokereiden nousua. Kyllä vanha kansa jo tiesi! :)
Musta on tosi outoa ja jopa vähän kiusallista kuunnella niitä ruokasaarnoja, kun olen koko elämäni syönyt kaikkea, mahdollisimman terveellisesti ja noudattamatta mitään muotiruokavalioita tai -dieettejä. Mulle ei ole mikään ongelma olla syömättä karkkia tai laittamatta sokeria mihinkään. Mun kauhuskenaario on leivätön tai perunaton elämä! :eek: Kesällä uudet perunat höyryää kattilassa ja saan ottaa yhden tai kaks. Noh, jos se voinokare tepsisi tässäkin :)

Sisutushommin joudutaan (päästään) täälläkin. Meillä on yläkerrassa kaksi makkaria, josta toinen on jo esikoiselle kalustettu. Vauva tulee romuineen meidän makkariin, joten lisää säilytystilaa tarvitaan. Iksuun siin mekin. ;)

Töissä olen kertonut nyt kahdelle ihmiselle. Ei olisi ollut edes mikään pakko, mutta aika menee vaan kovin nopeesti ja joihinkin asioihin tykkään varautua hyvissä ajoin. Jos odottelen RU:n jälkeiseen aikaan, niin karkeesti laskettuna jää vaan huhti- ja toukuu aikaa saada koko työmaa sellaiseen kuntoon, että ne pärjään vuoden, puolitoista. Kyllä ne pärjääkin, onneksi ei oikeasti tarvitse huolehtia. :)

Viikonlopun jatkoja!

Mma R ja Sanelma 16+5
 
Moikkanen, Täälläkin on ikeassa käyty. Rakensin tai siis kokosin ihan omin kätösin pienen piirongin vaavin vaatteille. Ja maalasinkin sen! Mies asensi hyllyjä vaatehuoneen seinille, jotka olin ite sahannut ja mitannut :) heh. Oolen tosi ylpeä itestäni. Nyt mulla on vihdoin paikka mihin laittaa ne ihan liian isot pinot vaatteita. Olen kieltänyt itseäni ostamasta enää lisää kun eihän niitä vaatteita kerkiä käyttämään niin paljoa..ainakaan samaa kokoa. Kierrän siis kirppareita ja lastenvaateliikkeitä kaukaa..kun aina sorrun johonkin melkein "välttämättömään" .)

Terkkuja kaikille ja valoisia päiviä
Mustikka ja pikkuinen potkuviikari 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Almaz
Ei se isoveli ihan maansa myynyt ollut :) Kysyi vaan, että vieläkö meinaatte vauvoja tehdä ja yrittäkää sitten saada poika aikaan :LOL:

Erityisesti miehen äiti on onnensa kukkuloilla. Hän kun ei vielä ole mummo ja nyt tulee vielä tyttö (miehellä on 2 veljeä). Minun äiti oli arvannutkin, että tyttö tulee. On kuulemma lanteet kuin tyttölapsen tekijällä :)

Hankinnoista Siskoni löysi eilen hyväkuntoisen ja siistin pinnasängyn kirppikseltä, hinta 20e. Osti pois kuleksimasta heti :) Viime viikon sairastelu lykkäsi vieläkin niiden kiikarissani olevien vaunujen "koeajoa". Mulla ja miehellä on pituuseroa 30 cm, siksi tärkeää, että ovat molemmille sopivat. Ja hei, en ollutkaan ihan kaikkea pistänyt kiertoon. Löysin kuopuksen potan, joka oli vieläpä vaaleanpunainen :D Eihän se nyt ehkä ihan ekana ole käytössä, mutta kumminkin ...

Aina nälkä onko kellään samaa ongelmaa? Mitähän styroksia tässä pitää syödä, kun ei mikään pidä sitä...

Vuorikristalli ja neiti Kesäheinä H20+5
 
Vuorikristalli: Mulla on kanssa noita "ikuisen nälän päiviä" alkanut ilmaantua nyt viime aikoina. Esikoisesta muistan ihan saman, että varsinkin puolivälistä eteenpäin ruokahalu oli ihan hurja. Mä luulen, että se vauvan koon kasvattaminen tekee sitä. Meillä on muuten kanssa 30cm pituuseroa miehen kanssa ja rattaiden hankkiminen vaatii sikäli molempien läsnäoloa. Olin jo kallistumassa Bugaboo cameleon/buffalo-vaunuihin, mutta sitten luin, että ne ovat huonot pitkälle työntäjälle, koska kori on matalalla ja jalat kolisevat niihin. Mies on nimittäin lähes 190cm pelkkää jalkaa (tossukin 48). Seuraavaksi harkinnassa Brion Go-vaunut.

(.)Mun maha on pompsahtanut tämän rv17 aikana esiin!!! :)

Pippurihäntä 16+6
 
Onnea Pippurihäntä masusta! :)

Minulla pahimmat nälkähetket oli ihan alussa; näläntunne iski aina niin voimakkaasti, että siitä oli huumori kaukana... Nyt ei vatsa kurni onneksi enää samalla tavalla.

Jonkin verran ruoka on kai kuitenkin maistunut kun tänään neuvolassa vaaka näytti paria kiloa plussaa. Omaa elopainoa on sen verran, että ei haittaisi, vaikka lisäkiloja jatkossa ei tulisi yhtään. Herkuttelu on pysynyt aisoissa raskausdiabeteksen pelossa, toivotaan että mamma jaksaa pitää tiukkaa linjaa jatkossakin.

Hemoglobiini oli tipahtanut hurjasti, oli nyt vain 111 kun ennen raskautta 140. Terkkari epäili, että sairastelut ovat alentaneet lukemaa. Nyt siis vaan rautakuurille.

Ihana uutinen oli se, että pikkutyypin sydänäänet löytyi helposti ja kuuluivat vahvana, siellä se jumputti mahottoman lujaan tahtiin! :heart:

Aurinkoisia kevätpäiviä (tuntuu jo ihan keväältä!) kaikille!

Almaz 16+6
 
sohvi35
Huomenta!

Tuntuu tosiaan ihan keväältä, nukuin ikkuna raollaan niin aamulla heräsin linnun lauluun =)
Mies osti dopplerin koska panikoin ja hyperventiloin kaikesta ja eilen hain sen postista. Olin niiiiiin mahtava tunne kuulla sydänäänet! "Vähän" on tuota rasvakerrosta laimentamassa ääniä mutta hienosti alavatsalla ne kuulu :heart:

sohvi35 (11+4)
 
  • Tykkää
Reactions: jaahas
Moro mammat!

Tänään ekaa päivää mammahousut jalassa töissä! :p Nooh, tähän johti jo se, että ah-niin-joustavat-(normi)strechifarkut olivat kaikki pesussa, enkä ehtinyt aamulla soveltamaan mitään. Pomo vaan aamulla sanoi kahvilla, että "sulla uudet farkut". Ehdin vähän hätkähtämään, että nytkö sitten se huomasi myös mahan, mutta ei, takataskuun oli jäänyt pahvit vielä kiinni. :D
Kävin vähän updeittaamassa mammavaatevarastoa ja petyin karvaasti Henkkamaukan valikoimaan. :( Nämä farkut ja yhden trikoopaidan sain raavittua matkaan, mutta yhden siistimmän paidan etsin väkisin normivalikoimasta. Sekään ei mene enää kovin kauaa päälle, mutta edes jotain siksi aikaa kunnes uutta valikoimaa tulee. Vielä pitää ostaa mekko häihin, mutta se onkin jo bongattu.

Ens maanantaina on neuvola, jossa kuulee taas pitkästä aikaa niitä sydänääniä. Jotenkin tuntuu liian pitkältä väliltä rv 12-18 olla vaan omien tuntemusten varassa. Sitten taas tämän neuvolan ja RU:n välissä on vain kaksi viikkoa. Onneksi kova hiplutus käy mahassa, joten hengissä siellä ainakin ollaan.

Voikaa paksusti! :wave:

Mma R ja Sanelma 17+3
 
Mma R: Ihan samaa olen miettinyt, että olleet kyllä melkoisia piinaviikkoja nämä rv12 --> kun ei vielä liikkeitä voinut satavarmaksi tuntea ja missään ei ole tarkastettu mitään väliaikatietoja. Ja sen yhden hermoromahduksenkin ehdin tässä kokea :) Mutta sitten liikkeet tulivat tunnistettavaksi ja maha pompsahti esiin. Nyt sitä sitten jaksaakin taas ootella. Neuvolaan viikon päästä...

HM:n valikoimista olen ostanut vaan perusvaatteita: mustat kapeat farkut ja pari trikoopaitaa. Sen sijaan kaikki kivemmat vaatteet olen löytänyt Zalandolta, niillä on paljon eri merkeiltä ja monentyylisiä vaatteita. En vielä tiedä, hankinko itse mitään hienompaa mekkoa. Ei käsittääkseni ole tulossa mitään isompia juhlia tälle kesälle, onneksi.

Työkaveri sanoi saaneensa vahvan fiiliksen nyt siitä, että tulokas olisi tyttö. Itsekin jotenkin alun pahoinvoinnin kourissa oli samaa mieltä, enää en ole ajatellut mitään. Mies jollain tasolla ehkä fiilistelee tyttöä. Saapa nährä.

Pippurihäntä 17+1
 
Pitkästä aikaa täällä. En kehtaa käydä täällä narisemassa kun tuntuu, että valitan vaan kaikesta. Ihan rehellisesti inhoan tätä raskaanaolemista...ja sitten tulee syyllinen olo.

Ultrakuulumisia kuitenkin. Neuvolassa kaksi kertaa tullut käytyä, onneksi ei tarvitse kovin usein rampata siellä. Aika huonoksi ovat käyneet neuvolapalvelut pk-seudulla, viimeksi neuvolalääkäristä (joka on tietty tavallinen tk-lekuri) puhuttaessa neukkatäti kertoi sitten ensi kerralla neuvovansa miten pääsee sitten labran puolelle analysoimaan omat näytteensä ja tekemään muutkin perustutkimukset itse. Heh.

Ultrassa kaikki ok ja tyttö olisi tulossa. Kahden pojan äitinä vaatii totuttelua. Mutta ehkä iskee mekkomania. Tämä vahvistaakin teesini, että vanhat äidit saavat tyttöjä. Istukka on edessä kuten arvasinkin.

Kauheesti tullut sairastettua noroa x 2, tulehduksia yms. Masu kasvoi rv 19 ja nyt sitä ei enää saa peitettyä. Kaikenlaista kremppaa on jatkuvasti ja liian usein olen äkäinen kuin ampiainen :ashamed: Nälkäkohtaukset on tuttu juttu. Menis nyt vaan nopsaan seuraavat 20 viikkoa ja saisi vauvan syliin (synnytys kauhistuttaa!!).Vauvaroinaa pitää ryhtyä haalimaan pikku hiljaa. Harmittaa vähän ettei ole ketään äitikamuja joten voi olla sitten aika yksinäistä kun vauvan kanssa kotona oleilee.

Kauheasti haleja kaikille & onnea odotukseen hanit :flower:
Samettihortensia 20+4
 
Hei kaikille!

Mä oon ollut jo vähän yli kaksi viikkoa lomalla. Otin vuosilomia ennen äitiysloman alkua ja kyllä kannatti. Paitsi, että paino lähti heti nousuun kotiin jäätyä. Mulla on puolivälin jälkeen noussut paino n. 500g viikossa, mutta nyt oli noussut 1kg viikossa! Syynä laiskottelu ja herkuttelu. Nyt oon jättänyt herkuttelua vähemmälle ja yrittänyt liikkua enemmän eli kävellyt. En jaksa enää kauheasti mitään! Ihan vanhusolo. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa neuvolaa, mikä on 1,5 viikon päästä.
Käytiin ostamassa tänään vaunut ja olen tosi tyytyväinen. Nyt ei jaksais enää odottaa, että saa työnnellä vauvaa niissä.
Närästys on vähän helpottanut. Liekö terveellisempi syöminen auttanut. En ole myöskään juonut litraa appelsiinimehua päivässä vaan syönyt 1-2 appelsiinia.

Hyviä vointeja kaikille!

Jaahas 33+3
 
Samettihortensia: mullakin oli tuo "huoli", että kun jään vauvan kanssa kotiin, niin ei tällä kertaa ole muita kavereita lomilla. Ajattelinkin siis nyt aktiivisesti hakeutua kaikenmaailman äiti-lapsi piireihin, niin aika varmasti kuluu paremmin.

Mulle voisi tehdä ikäpäivityksen eli mittarissa nyt 39 v..

Yllättävän hyvin vielä jaksaa näilläkin viikoilla ahertaa, järkkäilin työviikon päätteeksi siis eilen esikoisen 5 v. synttärit. Koko hoito samalle päivälle, joten vieraita riitti klo 13-19 välille. Illalla pystyi kätevästi laittamaan synttärisankarin puoli kahdeksalta nukkumaan ja itse vielä hetken jaksoin sohvalla kirjaakin lukea. Oikein oli onnistunut päivä.
Mulla vielä puolitoista viikkoa töitä, jaksaajaksaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Moikkanen,
Huoh. Miten kummassa jaksan duunissa vielä 8 viikkoa.. Tuntuu että ressaan vähän kaikesta enemmän. Pienetkin vastoinkäymiset alkaa itkettämään. Enkä todellakaan ole kovin itkuherkkää tyyppiä. Eikä jaksaisi seistä ja rampata rapuissa. Ihanaa Katsu sulla iiihan kohta helpottaa.

Tänään kävin pienellä kävelyllä ja tuntui niin tylyn talviselta kun taas 15 senttiä lunta tupruttanut. No ens viikolla luvassa lämpösempää ja kyllä täää aaaika tästä kuluu.

Masu on tosi iso ja pikkunen väkkäröi siellä paljon. En ymmärrä miten iso tästä VOI tulla. Aluksi mun masu ei näkyny ollenkaan. Nyt on sitten mahaa. Ja tissiä kanssa. Löysin onneksi kirppikseltä muutaman äitiysvaatteen kun tosi pienellä vaatesetillä oon yrittänyt pärjätä. Ei vaan mahdu ne mitä ostin ja yhden setin tuhosin vahingossa sotkuun.

Sori vähän turhautunut omanapainen jorina kaikki kuiteskii ihan ok.

Kevättä kevättä pliiiis :flower::flower::flower:
Mustikka ja piän miäs 26+3
 
Huh, oma olo on ollut viimeisen viikon ihan loistava, noin päällisin puolin. Jatkuisipa tämmöisenä mahdollisimman pitkään. Jotenkin vaan veti mielen matalaksi kun tuolla kerhon puolella yksi samoilla viikoilla oleva menetti juuri vauvansa. En ala nyt toisen asioita tässä enempää selittämään, mutta todella pahalta tuntuu ajatella, kuinka toinen joutui synnyttämään 18-viikkoisen enkelivauvansa lapsiveden mentyä kokonaan liian aikaisin. Panee vähän miettimään.

Liikkeet vahvistuu koko ajan, vauvan asento vaikuttaa kovasti siihen, missä liikkeet tuntuvat. Luojan kiitos ne tuntuu, muuten olisin varmaan paniikissa taas keksimässä juttuja. Eilen vauveli innostui selvästi lauluesityksestä, joka kuultiin eräissä illanistujaisista. Ollaan miehen kanssa molemmat musiikinharrastajia ja keikkaillaan puoliammattilais-bändiemme kanssa, joten musaa tulee tämä tulokas kuulemaan runsaasti jo sikiöaikana. Yritän itse jaksaa hoitaa keikat niin pitkälle kesään kuin vaan jaksan.

Yhdyn kyllä Mustikkasuun kevättoiveisiin. Aika ison takapakin veti tänne pääkaupunkiinkin viime yönä.

Pippurihäntä 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Terkut kaikille! Paksusti voidaan. Viikonloppuna oli niskajumi, eipä kauheasti naurattanut. Nyt sitten talo tyhjänä, kun hiihtis loppui, mutta mitä tekee tämä mamma? Ei mitään :/ Väsyttää vain. Äitiyslomakin alkoi, oliskohan tänään eka päivä? S-lomalla oon tosiaan ollut jo useamman viikon. Vauva myllää kovasti, varsinkin iltaisin tekee oikein kipeää. Supistuksia ja sukkapuikkoja on jo ollut, saa nähdä saavatko aikaan mitään. Mutta näillä mennään :)

WP 34+5
 
Heippaheippa! Miten mulla on tänään ollut sellainen olo, että tuo tyyppi yrittää nyt kaikin keinoin tulla maailmaan äitin ja isin luokse... Tosin hieman väärää reittiä eli tosta mahanpeitteen läpi :D Tai sitten asia on kuten mieheni totesi, että se vaan kerta kaikkiaan protestoi, kun lähdin tänä aamuna taas Tampereelta pois mieheni luota tänne Helsinkiin töihin. Me kun elämme vielä äitiysloman alkuun asti tätä kahden kaupungin elämää. Ainakin Whisky Peat ja Mustikkasuulla tais olla samanlainen mylläkkämeininki käynnissä. Mä en tosin taida supistuksista tietää vielä mitään. Mut sen sijaan sellasta viiltävää/pistävää kipua alavatsalla. Ihan kun olis suonenvetoja jossain kohdunsuulla. Mitähän sekin lienee. Ei tosin niin kovaa kipua ole ollut, että se olis elämää haitannut.

Vajaa 2 vkoa töitä jäljellä. Aikamoista! Jossain vaiheessa vähän pelotti se töistä pois jääminen, kun on koko elämänsä tehnyt vähintään yhtä tai kahta työtä yhtä aikaa ja vielä opiskellut siinä sivussa. Ja nyt sitten "heittäytyy pois" kaikesta siitä. Mutta kyllä tossa pari vkoa sitten pelko katosi, kun sain pari päivää tehdä etätöitä ja tajusin kuinka paljon paremmin tuo rauhallisempi elämänrytmi mulle vaan tällä hetkellä sopii.

Muutenkin odotan äitiysloman alkua tosi kovasti. Me kun ei olla käytännössä tehty tai hankittu vielä juuri mitään vauvaa varten. Yhteinen asuntokin puuttuu, kun eletään "kahden kaupungin loukussa". Toki muutan mieheni luokse heti, kun viimeinen työpäivä on pulkassa, mutta väliaikaista siinä asunnossa asuminen tulee olemaan. Jotenkin aluksi en uskaltanut hankkia mitään, kun pelotti vaan, että meneekö kaikki hyvin. Ja sitten sen jälkeen yhteisen asunnon etsiminen on vienyt kaiken energian, ja niinpä pinnasängyt, kunnon vaunut tai vaipat on ostamatta... Oon ajatellut, että ehtiihän sitä sitten äitiyslomalla. Ja ollaan onneks saatu käytettyinä ystäviltä ja sisareltani jotain vauvantarvikkeita. Nyt vaan sitten peukut pystyyn, että sitä äitiyslomaa on sen 5 vkoa töiden loputtua ja ennen vauvan syntymää :) Ettei masutyyppi meinaa tulla ulos heti äitiysloman alettua :)
 
Huomenta huomenta vaan kaikille.

Katsu ja samettihortensia ihan samaa olen ajatellut, että tällä äitiyslomalla ei paljon kavereiden kanssa kahvitella :D paitsi joskus heidän vapaapäivällä toivottavasti... Ihan pienen vauvan kanssa tuntuu vähän hassulle mennä mihinkään perhekerhoonkaan, mutta jospa sitä jotain seuraa löytäisi.

Onko täällä muita, joilla on sama päähänpinttymä kuin mulla? Minä nimittäin haluan mennä naimisiin ennen kuin tämä vauva syntyy. Varmasti on hormoneilla paljonkin tekemistä tämän asian kanssa ;) En vaan voi edes ajatella, että pitäisi mennä isyydentunnustukseen... Eikä mulla ole yhtään järkevää perustetta edes. Siksi ei varmaankaan lasketa, että aikaisemminkaan en ole käynyt :D

Viime viikko oli hirmuista hullunmyllyä. Joka ilta oli pakollista ohjelmaa mm. tukkukäyntiä ja leipomista pojan luokan myyjäisiin ja siivoamista. Perjantaina olin aivan kuitti eikä viikonlopun lepääminen valitettavasti asiaa parantanut.

Hb pitäis olla ihan hyvä, vasta kontrolloitu 130, joten täytyisi varmaan opetella ottamaan hieman rauhallisemmin. Tämän ja ensi viikon kun pusertaa, niin sitten on talviloma.

Aurinko kyllä on paistanut oikein ihanasti, kyllä se kevät sieltä vielä tulee :)
Voikaahan mammat paksusti
Gabille tsemppiä viimeisiin työpäiviin ja Whisky Peatille odotuksen loppusuoralle :) WP, ei sinun tarviikaan tehdä mitään nyt, otat vaan ihan rennosti :)

Vuorikristalli ja tytön tyllerö H21+5
 

Yhteistyössä