Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Sofia: Päivitetty! Ihanaa matkaa teille!

Mulla kans ärsytyskynnys on hippasen verran matalampi kuin normioloissa. Oon yleensä itse kärsivällisyys ja kiltteys, nyt tuntuu että päähän ottaa kaikki. Jupisevista ja etuilevista mummoista lähtien aina omaan koiraan joka vinkuu huomiota ja aina jämssyttää pahvinpalasia, jos niitä sattuu lattialle unohtamaan. Myös tietotekniikkaongelmiin palaa käämi sekunnissa :D Että ihanaa on...

PH 14+4
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Mennyt kauan viime kirjoittamisesta.

Täällä on ollut kaikin puolin koko ajan jotain vastoin käymisiä,enkä edelleenkään ole varma saadaanko me tämä raskaus onnellisesti loppuun saakka. Tällä viikolla olen sairastanut influenssa A:n ja keuhkokuumeen. Olo ollut sen mukainen. Lääkitys onneksi auttoi pahimman yli ja edelleen otan tamifluta ja antibiootteja. Lusäksi ummetus/ paksusuoli on vaivannut ja kummallinen vasemman puolen nivuskipu. Onneksi huomenna on neuvola. Doppleri ollut täällä kovassa käytösdä kaiken tämän sairastelun ja kipuilun takia.

Pääkipuilua oli minulla rv 10-15. Nyt helpottanut.

Liikkeitä olen alkanut tuntemaan jonkun verran,vaikka istukka vaimentaakin niitä edessä.

Np- ultrassa tammikuusss oli kaikki hyvin,verisrulahan meillä sössittiin,mutta kävin keskiraskauden seulassa,josta saa jotain osviittaa vaikkei sitä voikasn np- ultraan yhdistää. Tulokset tulee sitten joskus. Niin ja np- ultrassa koko vastasi viittä päivää pidemmällä,mutta laskettua aikaa ei muutettu.

Minäkin kävin sokerirasituksessa ja narahdin niin oli odotettavissa. Esikoiseltakin mulla oli samainen ruokavalio hoito. Ei mitenkään kamalaa,kun olin jo varautunut asiaan. Nyt vaan mittailen kahdesti viikossa arvoja ja ilmoittelen niitä parin viikon välein. Paino mulla noussut sen 1-2 kiloa,joten sekin kunnossa.

Mitähän tänne vielä. Täällä myös ärsyttää kaikki mahdollinen,jopa kissan aamuinen ruoka ulina:)

Yritän lueskella mitä täällä on tapahtunut ja olla aktiivisempi kirjoittaja. Sitä seesteistä keskiraskautta odottaessa ja kovasti toivoessa,että saataisiin tämä raskaus onnellisesti loppuun.

Sannuliinu ja pikkunen rv 16+3 (17+1)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa.

Ärtyisyyttä? ei täällä ainakaan :saint: ... NOT!! Oikeasti kiukuttelen ja pistän vastaan kaikessa ihan periaatteen takia. Esim. oikein odotan että neuvolasta käsketään mennä sokerirasitukseen, koska EN AIO TOTELLA!
Juu juu... saatan sahata omaa nilkkaani, mutta ihan sama. Ainakaan aikaisempien syntymäpäinosta päätellen sitä vaivaa ei ennen ole ollut (kaikki alta 3300g), gdm ei ole ollut myöskään äidilläni eikä siskollani( eikä suvussa dm muutenkaan). Niin että menen vasta, jos painoarvio alkaa olla jotain ihan outoa.
Muita vastaavia esimerkkejä olisi myös, mutta antaapa olla :) Oikeasti en sentään ihan näin vastarannan kiiski ole, vaikka en kyllä purematta niele ihan kaikkea.

Nivustyrät painaa inhottavasti jalkojen isoja laskimoita, ja herään joka aamuyö jalkaterien särkyyn. Töissä on jalat loppuvuorosta ihan loppu ja kipeät. Nyt vähän parempi tilanne, kun ostin mielettömän seksikkäitä äitiystukisukkahousuja. Nettikaupasta saa muuten kymmeniä euroja halvemmalla kuin apteekista *vink vink*

Liikuntaa harrastan samaan tapaan kuin ei-raskaana eli koiran kanssa lenkillä joka päivä ja salilla 2-3 kertaa viikossa. Juoksulenkit on jääneet kun pakkanen käy keuhkoihin, mutta jospa sitä vielä... tai sitten odotetaan kunhan vauva syntyy.

Sofialle oikein mukavaa matkaa ja vatsan kovettumista:)

Sannuliinulle pikaista paranemista ja onnellista odotusta.

Onnellista odotusta myös kaikille muille ketjulaisille, tuun kiukuttelemaan taas uudestaan, nyt täyttämään laskiaspullat :)

Vuorikristalli 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Vuorikristalli, mistä tilasit tukisukkikset? Minä tilasin yhdet hyvät puuvilla iset polvipituiset jstain Napra Rehab (tai jotain sinnepäin,Instrun kaltaista tuotetta myy, googlella löysin) ja kahdet polvarit oliskohan ollut tukisukat.com ja ne kyllä kärsi heti muutamasta pesusta. Hintaa puuvillaisilla oli reilu 20€. Sukkahousuja en käytä muutenkaan koskaan, jos ei ole ihan pakko, joten ajatuskin ahdistaa. Pakko varmaan kuitenkin hankkia ainakin kokopitkiä sukkia, kun nyt alkaa kohjuja tulla polviin ja yläpuolellekin.

Kaksi ekaa raskautta meni ilman jalkojen kohjuja, alapäähän tuli loppuraskaudessa. Kolmannessa tuli jonkinverran sääriin kivuttomia ja alapää oli paha jo puolestavälistä.
Katosivat kuitenkin synnytyksen jälkeen.
Nyt neljännestä sääret on jo nyt rv 25 aivan kamalan näköiset ja särkeekin ajoittain ja alapää on pahempi kuin muista ihan lopussakaan. Siihen kipuun valitettavasti ei ole sukkia...Säärten kipua kyllä selvästi helpottaa, jos heti aamusta laittaa tukisukat ja pitää niitä koko päivän. Esim. Instrussa näyttävät maksavan lähemmäs 100€, mutta kai sitä on pakko investoida, jos sillä oloa helpottaa ja pystyy vaikuttamaan kenties siihen, miten pahaksi pääsevät.
 
Voisinkohan vielä liittyä mukaan...? Äitiysloma alkaa 5 vkon päästä, joten vertaistuelle saattaa olla paljon tarvetta siinä kohdassa... :)

Gabi 35v. / LA 23.4.13 / 1.lapsi / TAYS

Tätä raskautta on odotettu Pitkään. Ja tuo mahassa potkiskeleva tuntuu sellaiselta Ihmeeltä, että silmät kostuu joka kerta, kun asiaa pysähtyy ajattelemaan. Kaikki on mennyt tosi hyvin - jos ei lasketa reilua 3 kk kestänyttä etomis-oksentamis-kautta, väsymystä ja suurien elämänmuutosten "pelkoa". Meillä kun elämä on vienyt niin, että tämän tulevan Ihmeen ja äitiysloman alkamisen myötä muuttuu mulla myös kotikaupunki (Hgistä Treelle) ja muutamme mieheni kanssa saman katon alle. Tähän asti on eletty kahden kaupungin elämää töiden takia :/ Joten nämä kaikki isot asiat samaan syssyyn on välillä tälle tytölle vähän "liikaa". Mutta ei auta kuin luottaa elämään ja tulevaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Annapauliina! Tilasin ne tukisukat-shop.comista ja oikeasti sukkahousujen hinta oli vain 22e (vähän päälle).

Minäkin inhoan sukkahousuja, mutta kun nivustyrät on tämän laskimopaluun huonouden syynä niin koetan kärvistellä näiden kanssa nyt. Polvisukat kun ei tarpeeksi auta ja reisipituiset rullautuu alas :)

Ei mullakaan ekan ja tokan aikaan ollut mitään, ei edes "tavallisia suonikohjuja", mutta kolmannen kohdalla suvun ihana perintö lankesi sitten minullekin ;) Normitilassa ne eivät haittaa, mutta raskausaikana pullahtavat ennemmin tai myöhemmin esille. Ja sattuu!

SI-nivel mulla on löysääkin löysempi, oma harminsa siitäkin. Ja kun nyt valittamaan aloin, niin valitanpa vielä sitäkin, että nukuin aivan törkeän huonosti viime yön. Varmaan tunnin välein heräsin enkä millään ollut saada unen päästä kiinni. Oliko viime yönä täysikuu?

Gabi 77, tervetuloa:) Onpas sulla tosiaan suuret muutokset edessä! Kyllä se hyvin menee :)

Vuorikristalli 18+4
 
Kyselin täällä tuosta erityisäitiysrahasta. Aikalailla joutunut tutkimustyötä tekemään, että on asioita saanu selville. Nyt näyttää siltä, että heti olis kotiin jäätävä :( Mahtaa tulla tylsää. Töitä on tullut tehtyä niin paljon. Mitä mää ny teen :D
 
Tervetuloa Gabi! Varmasti tuntuu hurjalta tuo muutostahti, mutta elämä kantaa! Ja opettelua kaikki :)

Tosiaan, lista kärkipäässä keikkuvat pääsevät kohta aloittamaan äityslomansa! Ja sitten saa alkaa päivittää syntyneiden listaakin!

(.) Vatsan venyminen tuntui viime viikolla melkoisina kipuina ja nyt vaikuttaakin, että vatsassa olisi hienoista pyöristymistä tapahtunut. Vauvan liikkeiksi luulemani muljahdukset tuntuvat toistuvan nyt useammin ja erottuvan selkeämmin. Ehkä ne ovat sitä mitä kuvittelen :) Hauska ajatus ja antaa vähän konkretiaa tähän "tasaiseen" keskiraskauteen.

Pippurihäntä 14+5
 
Munkin on pian kyllä soitettava Kelaan ja kysyttävä äitiysraha-asiaa. Tein hakemuksen samalla kun tilasin ä-pakkauksen. Pakkaushan tuli jo ajat sitten, mutta rahasta ei tietoa. Pitää tarkastaa, että mm. työnantaja on varmasti lähettänyt tarvittavat tiedot Kelaan.

Mun pieni on vielä pää ylöspäin kohdussa ja potkii niin kipakasti rakkoa, että huh! Aloin tossa vähän mietiskelemään, että jospa ei käännykään ns. oikeinpäin, niin mitäs sitten. Netistä taas tähänkin infoa etsimään. On tässä onneksi vielä muutama viikko aikaa, jolloin ehtii vielä vauva itse kääntyä, mutta sitten n. vko 35 paikkeilla tehtäisiin ulkokäännös. Saa nähdä, miten käy. Vaikka onkin toinen lapsi tulossa, niin silti en haluaisi perätilasynnytystä kokea.

Iloista päivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Heips, tähän mäkin haluan mukaan! :)

Helmililjanen terve vaan kaikille, ikää 35, H-hetki 30.7. ja toinen aarre tulossa.

Ihmettelyä on ollut alkutaival kerrakseen. Esikoinen on jo lähes kouluikäinen ja kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä. Niin ihanaa :) Alku mennyt hyvin, vauva kasvaa niinkuin pitää ja minä myös, ups. Oma vointi on mainio perusväsymystä lukuunottamatta. Siitä puheenollen, taidanpa käyttää alkuillan yksinäisen hetken hyväkseni ja lähteä sivakoimaan hiihtoladuille hetkeks. Nyt kun vielä jaksan...

Helmililjanen 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Katsu: Toivotaan että pikkuinen älyää ajoissa missä asennossa tähän maalimaan kannattaa tulla :D

Helmililjanen: Mukaan vaan! Tasaseen tahtiin täällä jutskaillaan, millon mistäkin. Mulla on kolmasluokkalainen ennestään ja kyllä tässä tuntuu tavallaan kuin olisi ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, taas. Pahempi olo, kipeemmät paikat... Toivotaan, että ihan alamäkeä ei kuitenkaan menisi loppumatka! Hienoa, kun jaksat hiihtää, mä oon pakottanu itteni salille noiden koiralenkkien lisäksi. Jos sillä saisi kunnonrippeet pysymään ja vahvistettua kroppaa tähän koitokseen. Ei tunnu ihan samalta kuin kakskymppisenä tämä lisääntyminen enää :)

Huomenna uudet viikkolukemat :)
Pippurihäntä 14+6
 
Kiitos Pippurihäntä :) Joo, jotenkin odotus 27-vuotiaana tuntui erilaiselta, vaikkei vaivoja ole suuria nytkään. Mutta väsyneempi kyllä olen ja muutenkin kroppa on selvästi vanhempi. Tuntuu ainakin siltä. Tai sitten olen vaan unohtanut tehokkaasti ;) Kyllä mä olen yrittänyt laittaa lihat liikkeelle niin pitkään, kun vaan voi. Liikun muutenkin aika aktiivisesti: hiihtoa, kuntosalia, juoksua, sählyä, hevosia... Hepat jäi jo rapsutteluvaiheeseen mutta muuten kyllä vielä jaksaa hyvin liikkua, tahti tosin hiljenee luonnollisesti. Olisin varmaan paisunutkin jo palloksi ilman liikuntaa, kun painoa on heilahtanut näihin viikkoihin mennessä rapiat 4 kg :D Mutta kyllä sen liikunnan henkinen anti on kaikkea muuta tärkeämpi. Nytkin tunnin hiihtolenkin jälkeen olen kuin toinen ihminen, vaikka tiukkaa teki sohvalta nouseminen...

Onko täällä ketään, joka kärsii allergioista ja pohdiskelee lääkityksen kanssa? Mä olen kärvistellyt ilman mitään nyt alun mutta alkaa olla pärskiminen ja nenän vuotaminen jo sen verran rasittavaa, et jotain olis tehtävä. Neuvolassa ei osannut suositella turvallisesti muuta kuin flunssasumutteita, jotka ei allergiaan kyllä sovi. Ajattelinkin soittaa tuonne HUSin teratologiseen tietopalveluun mutta olis kiva kuulla, jos jollain on omakohtaista kokemusta turvallisista lääkkeistä. Piru, kun tuo ikä toi mukanaan myös ympärivuotisen allergian! : /
 
Helmililjanen Mulla samaa allergiaongelmaa (pahimmillaan siitepölyaikaan) ja nyt tammikuussa riehaantui limakalvot turpoamaan niin että päätä särki hurjasti. Lääkäri tarkisti Pharmacasta mitä antihistamiinia voi käyttää raskausaikana ja kirjoitti minulle Loratadinia.

Ja niin, tervetuloa :)
 
Moimoi!

Tervetuloa kaikille! :wave: Onpa kiva kun tänne tulee tälläin sopivasti porukkaa. Kirjottele(i)n myös elokuisten suljetussa kerhossa, mutta siellä on hirveä tunku ja kauheesti sääntöjä ettei lennä pihalle. Ajattelin lentää...

Onpahan muuten RD-mittaukset ja muut ohjeet muuttuneet vajaassa kahdessa vuodessa: nyt saa syödä hiilareitakin ja mitataan 4*päivässä arvot. Aloitin tänään, ei paha rasti ollenkaan. Terkkakin totesin, että jos ei lautasmallilla pysy kurissa, niin sitten otetaan lääkkeet avuksi. Olin tosi tyytyväinen, sillä en tosiaan mistään atkinseissa ole innostunut. Varsinkaan kun tätä on vielä puolisen vuotta edessä. Tälle kerralla saan pitää mittarinkin ja kokeilla mitä mikäkin ruoka-aine vaikuttaa. Viimeksi ei ollut sitä mahdollisuutta. Pahinta tässä kaikessa oli se "appelsiinin makuinen" sokerijuoma rasituksesa, vieläkin yrjöttää kun ajattelen. :x

Katsu meillä palkkis hoiti viimeksi asian noin kk enen äv:ta. Tein eka hakemuksen sillä tiedolla, että työnaantaja ei maksa palkkaa ja siitä tuli päätös nopeesti, mutta korjaukseni jälkeen sainkin sitten odotella...

Käytiin tänään esikoisen 1,5 v-neuvolassa ja lääkäri kehoitti siirtämään omaan huoneeseen nukkumaan. Koskaan vaan ei tunnu olevan sopiva hetki, just oli influenssa ja kokeilin ipanan kuumeen nousua joka tunti. Tiedän... Pitäisi hoitaa sai hyvissä ajoin ennen kuopuksen syntymää. No viikonloppuna sit, tai ens viikolla, tai pääsiäisen pyhinä... :)

JK74, sori, mulla on mennyt ihan ohi, mutta miksi erityisäitiysraha? Tulee kyllä pitkä odotusaika... Tsemiä!

Ja niistä liikkeistä Pippurihäntä, nyt oon jo ihan varma :)

Voikaa hyvin!

Mma R ja Sanelma 15+1
 
Helou taas ja erityisheilutukset Mustikkasuulle, Pippirihännälle ja WP:lle!

Kohta on taas viiko vilahtanut. Kaikki on mennyt oikein hyvin. Toki raskaanaoleminen on mulle aina ollut raskas juttu. Painonnousu on aina niin heviä, että jotenkin en meinaa sitä jaksaa.
Nyt kiloja on tullut vajaa 15. Joissakin aikaisemmissa raskauksissa painonnousu on näille viikoille pysähtynyt tykkänään, joissakin massaa on tullut loppuun asti.
Nyt kun työ vieraan palveluksessa on ohi, olen satsannut fyysisellä sektorilla pitkiin koiralenkkeihin ja tallihommiin. Aloitin myös mammajoogan, mutta se ei varsinaisesti sykettä kohota.

Kävin eilen neuvolassa.
Tässä tuloksia:
paino 68,7, muutos viikko +300g
turvotus +/–
paineet 110/59
sf 31
tarjonta rt
syke 140

Ja luojan kiitos, että tuo sf on tippunut tuolta yläkäyrän yläpuolelta huitelemasta ko. käyrän alapuolelle... Jos joku vielä ihmettelee mun isoa mahaa, voin näyttää sille mun neuvolakorttia, että ähäskutti, ei tää mun pötsi kuitenkaan ihan maksimusiso oo. Kato käyrät!

Domi ja Pupu 32+6
 
Tässäpä maanantain neuvolakuulumisia.

Neuvolakuulumisia rv 31+5.

Pissa puhdas
verenpaine 127/80
Painoa tullut kaikkiaan 5.7kg, kahden viikon takaisesta pudonnut -800g.
Sf-mitta 30
Hb 131, parempi kuin 10 viikkoa sitten.
Vauvan syke 130 ja pää alaspäin siellä oltiin.

Seuraava käynti rv 35. Että valtakunnassa kaikki mallikkaasti :)

WP 32+0 Poksista POKS :)
 
Hauska kuulla teistä Domi ja WP!

Domi, sulla on ollut kyllä tosi hoikkanen lähtötila. Itsehän olen 161cm ja nyt rv 15 painan jo 67,3kg (+1,5kg ekaan neuvolaan, tavoite olisikin ettei nousisi 10kg enempää) :) Mulla kanssa tulee varmaan taas hirveet sf-mitat, esikoisesta maha kasvoi ylös ei ulos. Ite tunnustelin, että kohtu yltää jo nyt napaan asti ja keskimäärin kait vasta rv24 oltais sillä korkeudella, mutta ulospäin en näytä raskaanaolevalta. Mun maha oli viime raskaudessakin aikaisin korkea, mutta pysyi suht lähellä kroppaa eli vyötärönympärys ei ylittänyt metriä missään vaiheessa... Katotaan kuinka nyt käypi. Mulla alkaa kanssa mammajooga parin viikon päästä!

Mma R: Ihanaa, liikkeet siis vahvistuneet! Mä vielä arvon, mikä on mitäkin mulinaa... Mä roikun sekä täällä avoimella että suljetulla puolella siellä elokuisissa. Vaikea kyllä pysyä perässä, kun on niin paljon kirjoittajia. Täällä sen sijaan on mukavan väljää :)

Pippurihäntä 15+0
 
Heipparalla kaikille!
Minäpä sitten jouduin vielä sairaslomalle viikko ennen äitiysloman alkamista. Plääh. Alavatsa kipeytyy töissä ja vissiin vähän supisteleekin välillä, joten neuvolan määräys hakea saikkua lääkäriltä. Joudun tietty labraankin, koska aina haluavat tarkistaa mahdolliset tulehdukset eli ihan vielä en pääse kunnolla lepäämään, kun pitää ravata huomenna lekurilla ja labrassa, joka ei tietenkään sijaitse omalla terveysasemalla.

Liikkuminen on muuttunut tosi hitaaksi. Osaksi vaikuttaa lumi ja loska, mutta kyllä 12 kilon painonnousu ja maha jo hidastaa tahtia. Pitää yrittää olla mässäilemättä lomalla, kun 2 kk vielä olis laskettuun aikaan.

Mulla on jatkuva nuha. Onko muut huomanneet moista oiretta?

Hyviä vointeja kaikille! T: Jaahas 31+0
 
Syysihme: Lisätty listoille :flower:

jaahas: Mulla on todella tukkoinen nenä koko ajan. Mutta mulla tilannetta pahentaa verenpainelääkitys, joka aiheuttaa sekin nenän tukkoisuutta. Lisäksi limakalvot tosi hellänä, eli verta niistelen joka aamu. Aamuisin siis pahimmillaan tämä nuhaisuus.

PH pikana
 
Mulla masu kasvanut neuvolan mukaan hurjasti yli käyrien. Sokerirasitukseen siis.
sf: 27 ja viikkoja 23+6. Iso se on mutta näillä viikoilla oli edellisessäkin ihan samat käyrät. Mulla ensin ei näy pitkään aikaan mitään sitten yht äkkiä pullahtaa ulos ja todella ulos.

Jaahas mulla on koko ajan tukkoinen nenä ja valuu.

Kiloja mulla on tullut 9 kiloa alkulähdöstä. Tahti on aika hurja mutta kun on pakko syödä nälkäänsä! Edellisessä tuli muistaakseni reilu 20kg. Lähtivät aika hitaasti mutta kun lähdin opiskelemaan ja töihin niin hups kilot oli poissa. Ei taida olla ihan yhtä helppoa näin 15 vuotta myöhemmin.
 
Hei vaan kaikille. Täällähän on ollut taas aktiivista kirjoittelua:).

Itsellä oli maanantaina pitkästä aikaa neuvola. Hempoa 128, verenpaineet ok, pikkusen syke hyvä ja tasainen n.150,sokeriarvot pysyneet hyvin ruokavaliolla,joten niistä seuraava soittoaika vasta neljän viikon päästä. Seuraava neuvolakin vasta maaluskuun lopulla ja rakenneultraankin vielä nelisen viikkoa.Niin ja paino ei ollut noussut yhtään. Mulla lähtöpaino jo niin korkia,että ei tarttis tulla yhtään lusää. Nyt 2kiloa alusta paino noussut.

Alan oleen jo suht tervehtynyt influenssasta ja keuhkokuumeesta. Jospa sitä ensi viikolla pääsisi töihin asti.

Yksi uusi huolen aihe on kuitenkin tullut. Multa otettiin keskiraskauden veriseula ja pelkään nyt pomppaavani ja kovasti,koska eilen pyytelivät neuvolasta lisätietoja. Tää meidän toinen ihmehän on tehty hoidoilla ja niillä näyttää/ vaikuttaa olevan jotain vaikutusta veriseulasn. Neuvolatätikään ei osannut sanoa miksi tarvivat lisätietoja,joten nyt odotan sitten kauhulla puhelin soittoa.

Onko muilla kokemusta keskiraskauden veriseulasta? Meillä se tehtiin sen takia,kun alkuraskauden seulan sössivät multa ja tietty kun jo ikääkin on.

Sannuliinu ja pikkunen rv 17+0(17+5)
 
Viimeksi muokattu:
Piti tosiaan Kelaan soittaa ja tarkastaa, että hakemus oli tehty oikein. Kyllä oli, mutta nekin sanoivat, että työnantajilta tulee tiedot vasta n. 1 kk ennen äippälomaa.

Mullakin tota nenää saa niistää jatkuvasti. Ulkoilmassa vuotaa lähes lorona. Liittyy varmaan limakalvojen lisääntyneeseen verenkiertoon, mutta ärsyttävä vaiva on. Tukossa ei ole vaan pelkästää sellaista vesinuhan tyyppistä.

Kyllä on vatsa alkanut olla loppupäivisin todella pinkeenä. Jonkinasteista supisteluahan sekin on, mutta ei kivuliasta. Eniten tuntuu, kun vauva antaa rakkoa kohti napakkaa potkusarjaa. Hurjan tuntuista välillä.

Töissä ei kovin paljon viitsi intoilla alkavasta ä-lomasta, mutta kyllä joutaisin jo pois sieltä. Olo ei sinänsä ole tukala, mutta kun vauhti hidastuu, niin tuntuu, että työasiatkin etenevät tahmeasti. Ja varmaan tää ikäkin tekee tehtävänsä, että oikein odottaa nautinnollista kotiarkea !?, vaan mistä sitä tietää, minkälainen arki uuden vaavin myötä muodostuu. Oikein jänskättää :)
 
Moi mammat!

Olen nyt mittaillut noita sokereita ja oikein mikään normaali ruoka ei tunnu heilauttavan niitä mitenkään. Lisään kokeiluluontoisesti hiilareiden määrää joka aterialla ja nytkin odottelen päivällisen jälkeistä mittausta jolla imasin nuudeleita JA ruisleipää.
Hienosti olen saanut pidettyä mittaukset täällä töissäkin ihan omana tietonani, sillä en vieläkään ole kertonut kuin naiskollegalleni, joka saa osan vastuistani kannettavakseen kun jään pois. Tarttis varmaan... Pomoni suhtautuminen vaan on niin p****stä. Ei toki päin naamaa, mutta selän takana sitten puhuu. Great.

Oooh, vauvamasu. Se oli siinä kun aamulla herättyäni kokeilin vatsaa. Ei ole aikaisemmin tullut kokeiltua ja tätä pönäkkää pötsiä on ollutkin ihan riittämiin heti plussauksen jälkeen.

Josko, josko sitä rohkenis kävästä äkkiä H&M:ssa mammafarkkuostoksilla... :)

Mukavaa viikonloppua!

Mma R ja Sanelma 15+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä