Tähtitomu, tervetuloa ja onnea odotukseen!
Voisitko vielä kertoa ikäsi, monesko lapsi on tulossa ja jos haluat, synnytyssairaalan? Lisään sut sitten listalle
Sisso, me ei lähdetty seuloihin ollenkaan, koska keskusteltiin asia jo alkuraskaudesta ja päätettiin, että keskeytystä ei kuitenkaan tehdä. Näin ollen ei ollut tarvetta seulontaankaan - otamme vastaan lapsen sellaisena kuin hän maailmaan tulee. Kaikista tutkimuksistahan voi myös kieltäytyä halutessaan - en esimerkiksi käynyt sokerirasituksessa, vaikka ikäni ja sukurasitteeni perusteella mun olis pitänyt käydä siinä peräti kaksi kertaa. En vain nähnyt mitään syytä mennä: ruokavalioni on vähähiilihydraattinen enkä ole ylipainoinen, paino on noussut hyvin maltillisesti raskauden aikana ja lapsi kasvanut keskikäyrän alapuolella. Hyvin nämä perustelut on kelvanneet, ja meille on useita kertoja painotettu, että kaikki on vapaaehtoista ja oman harkintamme varassa. Rakenneultrakin oli vasta viikolla 23, koska ilmoitimme jo etukäteen, että keskeytykseen ei lähdetä olipa tulos mikä tahansa.
tinttu76, mulla on itsellänikin ihan sellainen olo, että vastahan mä plussasin... Aika menee sitten kuitenkin ihan hirmu äkkiä!
Kävin tänään neuvolassa ja kaikki ok. Paino noussut kahden viikon takaisesta 100g, verenpaineet ok, virtsa puhdas, Hb nousussa, vauvan syke 130 tietämillä, kohdunpohja 32 cm.... Terkkari puhui vielä siitä, milloin sairaalaan kannattaa lähteä, jos sellainen tilanne tulee. Seuraava käynti sitten laskettuna päivänä, 7.3.
Miehen kanssa lyötiin vetoa vauvan syntymäpäivästä. Häviäjä tarjoaa illallisen juomineen... lähimmäksi arvannut voittaa