Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Tsemppiä loppumetreille Lallaa =).

Nyt pääsen näköjään kokemaan näitä raskauden varjopuolia. Iski kauhea flunssa ja tietenkin kaikki mistä olisi jotain apua on kielletty. (Kaihoten tuijotin tänään Otrivin purkkia lääkekaapissa, mutta otinkin sen sijaan kupin teetä.) Toisaalta tässä voi nyt hyvällä omalla tunnolla maata soffalla ja surffailla huuto.netistä vauvanvaatteita :D. Mitään en kyllä vielä ole ostanut ja facebookin vauvanvaatekirppiksiäkin olen vielä vältellyt. Jos sitten vaikka Helmikuun lopulla, kun on rakenneultrasta selvitty...

Tinttu ja Tupu 17+0
 
Viimeksi muokattu:
lallaa77, voih - noi viimeiset päivät ja viikot on varmaan ne kaikkein piinaavimmat! Mulla on 4 työpäivää ennen äitiysloman alkua, ja tuntuu, ettei enää YHTÄÄN jaksais olla töissä :D Mutta tulethan sitten ainakin kertomaan synnytyksestä, vaikka et muuten jaksaisi kirjoitella?? :)

tinttu76, onpa kurja juttu toi flunssa! Toivottavasti tuut pian kuntoon... Paljon juotavaa ja lepoa, sehän on onni, että saa luvan kanssa ottaa rennosti ;)

Mulla on tosiaan enää tää viikko töitä ja sitte alkaa äitiysloma. Tuntuu todella hassulta, aika on sit kuitenkin menny niin äkkiä. Meillä tulee tähän vielä muutto, mutta vasta sitte ku vauva on syntyny. Ajattelin kuitenki ruveta pakkaamaan ennen synnytystä, ettei tartte sitte viimeisillään/vauvan synnyttyä murehtia pakkaamisesta. Mutta ei tuu kyllä mitään tekemisen puutetta äippälomallakaan.. :D

Huomenna neuvolaan. Vähän jännittää, miten vauva jakselee - onko kasvanu normaalisti ja missä asennossa on nyt. Se vatsatauti oli niin kurja, paino on vielä tippunu vähän lisää sen parin päivän jälkeen, ei onneks enää paljon mut kuitenki...
 
Hei,
Ei täälläkään mihinkään olla kadottu, mutta kun ei saa aikaiseksi kirjoittaa. Toki kiirettäkin on välillä niin töissä kuin kotonakin. Tänä viikonloppuna vietimme isompien sisarusten yhteisiä synttäreitä (lauanaina kävi päiväkotikaverit ja tänään kummit, mummut ym). Leivoin prinssessakakun, salama MacQueen kakun ja tälle päivää vielä yhden ylimääräisen + muut tarjoamiset, joten puuhastelua on riittänyt. Mutta onneksi vointini on ollut tosi hyvä joten kivahan juhlia oli laittaa.

Huomenna on ylimääräinen äitipoli käynti alhaisen sf mitan takia. Viimeksi se oli rv. 32 25 cm ja jäi jo toistamiseen alakäyrän alapuolelle, joten nyt tarkistetaan kasvaako vauva ok.

Lallaa, jännittäviä hetkiä siellä eletään. Voimia loppuraskauteen.
Tinttu, täälläkin olin itse flunssassa reilu viikko sitten, enkä muista milloin viimeksi olisin ollut yhtä tukkoinen. Oli tosi vaikea jo hengittääkin, mutta onneksi ohi meni.
Milk, onnittelut äippäloman alkamisesta. Itsellä virallinen alkamispäivä on 17. helmikuuta eli parin viikon päästä, mutta lomapäiviä on jäljellä kahdeksan, joten virallisesti enää kaksi työpäivää.
Laitan jossain välissä tietoa huomisesta äitipolikäynnistä, toivottavasti siellä ei mitään erikoisempaa.
Mesimarjaana huomenna poks rv. 33.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Toivotaan kovasti Mesimarjaana, että kaikki on hyvin.

Mua jännittää ihan kamalasti. Ostin nimittäin meille eilen vaunut. Lähinnä pelottaa, että tästä tulee huonoa karmaa, kun ru:kin on vielä edessäpäin. Hirveän pähkäämisen lopuksi totesin, että mun taikausko ei ole 200 euron arvoista ja pistin vaunut tilaukseen :). (Päädyin siis Brio Go vaunuihin ja nyt niistä saa vielä 2013 mallia, joka on halvempi kuin 2014 malli. Mikään ei tuossa 2014 mallissa ole muuttunut paitsi hinta.) Parin päivän päästä pitäisi tulla ja lupasin itselleni, että kasaan ne toki, että näen että kaikki on kunnossa, mutta sitten piilotan ne pois silmistä.

Tinttu ja Tupu rv18+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Onnea Tinttu vaunuhankinnasta, eiköhän kaikki mene ok. Nauti ihmeessä vaunujen kasaamisesta ja hipelöinnnistä:) Mekin ostettiin ensimmäiselle lapselle viisi vuotta sitten edellisen vuoden malli, kun löytyi sopiva kuosi ja hinta oli paljon edullisempi edellisvuoden mallille juuri vuoden vaihteessa.. Nyt meillä on varmaan kaikki koossa edellisiltä lapsukaisilta tulevalle vauvalle, mutta kun sattumoisin pistäydyin lastentarvikeliikkeessa, niin kylläpä on tullut kaikkea uutta ja ihanaa uusilla kuoseilla varustettuna verratuna siihen mitä meillä on neljän - viiden vuoden takaa. No nyt pitää olla järkevä, eikä liikoja hankkia mitään turhaa ja ylimääräistä, mutta ehkä johonkin pieneen yksittäiseen uuteen juttuun vielä sorrun.

Äitiyspolilla onneksi kaikki oli ok. Vauvan koko ultralla katsottuna meni ihan keskikäyrää, painoa oli jo hiukan yli 2 kg. Jostain syystä vauva vain on niin lantion sisällä ja alhaalla, että SF-mitta jää todella alhaiseksi. Lääkäri sai vain 23cm rv. 33, mikä on tosi alhainen lukema. Eli tosi vaikea voi olla vauvan kokoa ennustaa ihan vaan vatsan päältä kokeilemalla.

Mesimarjaana rv. 33+0
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kovin on taas hiljaista ja ollaan ajauduttu jo seuraavalle sivulle. Nostan ketjua. Mitä kuuluu toisille? Lallaa, joko vauva on syntynyt? Täällä oli tosi kiire työviikko viime viikolla. Jostain syystä myös jaksaminen oli kuitenkin ihan kohdilaan ja nukuin tosi hyvin. Mutta viikonloppu onkin sitten mennyt valvoessa, kohta nelivuotias pikkumiehemme on ollut kovasti kuumeine ja korvakipuinen ja edelleen kuumeessa. Ja minä olen aivan riutunut... Ensi viikolla varsinaisia työpäiviä on vain keskiviikko, muut olen lomalla ja samalla jään kokonaan äitiyslomalle. Mutta töitä on edelleen tehtävänä vino pino ja jo monta kokoustakin sovittuna äitiyslomalle, myös sinne vauvan syntymän jälkeiselle ajalle. Voi vitsi, kodin puunaamisenkin haluaisin aloittaa. Kun on niin paljon asioita mitä on vain siirtänyt, kun ei ole kiireisinä työviikkoina ehtinyt. Jospa vauva pysyisi vielä tovin kyydissä, niin ehtisin jotain tekemäänkin. Tässä vaiheessa vielä toivon näin. Muistaakseni, olen kyllä edellisten lasten osalta kovasti odottanut vauvojen syntymää lasketun ajan lähestyessä. Sen verran tukalammaksi on olotila muuttunut. Mutta onneksi vielä ei ole mitenkään erityisen tukala olotila.
Milk, miten äitiysloma on lähtenyt sujumaan?
Mesimarjaana, huomenna poks rv. 34
 
Mesimarjaana, äitiysloma on sujunut ihan hyvin. Viime viikolla olin tosi väsynyt, ja tuntui, ettei saa kuitenkaan nukuttua öisin. Nyt viikonlopun aikana olo jotenkin piristyi, ja olen pari yötä nukkunut oikein hyvin :) Muuttolaatikoita pakkailen ja seuraan olympialaisia nyt, kun ne ovat alkaneet. Sain myös inspiraation neuloa vauvalle housut ja puseron, housut nyt siis menossa vasta... Aiemmin olen jo neulonut pipon, sukat ja tumput. Mukavaa hommaa, ja koska en ole mitenkään kauhean taitava käsitöiden tekemisessä, riittävän haastavaakin, ettei käy aika pitkäksi. Eikä ole ollut kauheasti ikävä töihin... ;)

Tänään olisi lääkärillä käynti, ilmeisesti synnytystapa-arviointia tehdään. Mielenkiintoista kuulla kokoarviota... Alle kuukausi laskettuun aikaan. Jännitys siis tiivistyy :)

Fiilikset vaihtelee päivittäin sen mukaan, miten väsynyt olen. Välillä tuntuu, että kyllähän tämä vielä tästä menee, mutta sitten taas toisinaan, etten jaksaisi odottaa enää..

36+3
 
Josko sitä uskaltaisi...
40v. / kakkonen / la 08.10.14 / HUS
Ihanaa huomata kuinka paljon lähes saman ikäisiä odottajia :)
Meillä esikoinen jo lähes 6 joten melkein kun olisi ensiodottaja :)
Ihan alussa ollaan ja kovasti jännittää ja pelottaa vaikka pitäisi vaan olla onnellinen ja nauttia <3
Meillä oli veritesti viime viikolla (pp14) ja hcg arvo oli vaan 200. Tänään kävin uudestaan ja arvo oli noussut 2800, hoitajan mukaan todella hyvin ja juuri niinkuin pitää :)
Raskaana ollaan siis ja Hippunen tukevasti mukana. Seuraava etappi varhaisultra..
Koska muuten olette kertoneet lähimmille ystäville ja sukulaisille..?
Ihanaa kun löytyi tällainen ryhmä :)
Onnea odotuksiin!
 
ChocolateBox, lisäsin sut listalle. Tervetuloa, ja onnea matkaan! :)

Siirsin odottavien listan alkupäästä myös synnyttäneisiin ne, joiden lasketusta ajasta on yli kaksi viikkoa. Olisi kiva kuulla, miten synnytykset on menneet...?

Itse olin eilen lääkärissä. Teki vauvasta kokoarvion, ja tällä hetkellä kokoa olisi ultran mukaan 2570g. Arvioitu paino laskettuna aikana n. 3,3-3,4kg. Keskikokoinen vauveli siis. Pää oli hyvin asettunut lantioon, kohdunsuu vielä tiukasti kiinni, joten mitään kiirettä ei ole. Lantiossa on kuulemma hyvin tilaa synnyttää.

36+4
 
Jaaha, se olis sitten puoliväli =). Toisaalta aika on mennyt nopeasti, mutta toisaalta taas niiiin hitaasti. Jotain pientä kutittelua on alkanut tuntua, jotka olen tulkinnut mahdollisiksi liikkeiksi eikä vatsallaan voi enää nukkua, mutta siinäpä ne oireet onkin. Parit potkuhousut olen kirppikseltä ostanut, mutta muuten ei oikein uskalla mitään hankkia (ru on tasan viikon päästä). Ostin kyllä ison kasan keväisiä äitiysvaatteita alennusmyynneistä, ettei ihan pelkässä pessimismissä ryvetä =).

Tsemppiä loppumetreille Milk@!

Tinttu ja Tupu 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kiitos, tinttu76! Ja onnea puolenvälin virstanpylväästä. :) Itsellänikin tuntui, että aika meni siihen asti jotenkin todella hitaasti, mutta viikot rakenneultrasta eteenpäin äitiysloman alkuun vain vilahtivat todella nopeasti. Nyt olen ollut äärettömän onnellinen, että sain pesänrakennusvimman jo silloin joulun tienoolla - pakkaamisen ja muuttotouhujen lisäksi olisi tosi raskasta nyt pestä vauvan vaatteita ja touhuta vauvan tarvikkeita valmiiksi. Nyt meillä on kaikki (paitsi kylpyamme) valmiina, ja vaikka koti on ihan kaaoksessa pakkaamisen takia, vauvalla on paikka mihin tulla.

Pakkaamisen lisäksi yritän löytää joka päivä hiukan aikaa rentoutua. Ja nautiskella hiukan... Maha alkaa olla aika massiivinen, mittasimme eilen ympärysmitan, ja se oli 104 cm! :D :D Välillä yöt ovat olleet hankalia, mutta viime yönä nukuin sikeästi 7h putkeen enkä käynyt edes vessassa. Onneksi näinkin välillä...

37+3
 
Heipparallaa kaikille :wave: Täällä sitä ollaan vaikken olekaan vähään aikaan kirjoitellut mitään. Käyn aina kännykällä lukemassa kuulumisianne, joten hengessä mukana kuitenkin koko ajan.

Mulla alkaa äitiysloma tällä viikolla - niin se aika kuluu! Ihan hyvin on kaikki mennyt, tänään neuvolassa kaikki ok, sf 33cm. Ekassa raskaudessa sf oli korkeimmillaan 32cm... eli onko isompi vauva tulossa vai vettä enemmän, aika näyttää! Eilen vauva laskeutui ihan selkeästi, nyt on helpompi hengittää mutta vastapainoksi saan nyt juosta koko ajan vessassa kun vauva painaa rakkoa.

Mitään pesänrakennusviettiä ei ole näkynyt eikä kuulunut. En ole vielä laittanut mitään valmiiksi vauvaa varten. Tänään kävin katsomassa hoitoalustoja; värivalikoima kyseisessä kaupassa oli vaaleansininen ja vaaleanpunainen. Otin jo sinisen alustan käteen, että ostan sen kunnes tajusin, että enhän mä tiedä onko vauva kumpaa sukupuolta :D Mä vaan koko ajan kuvittelen se olevan poika :)

Tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville!

Selina76 + pikkuinen rv34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Milk kirjoitti: "Maha alkaa olla aika massiivinen, mittasimme eilen ympärysmitan, ja se oli 104 cm!"
Minäkin eilen mittasin, ja oli 111 cm... voi kamala, mulla on kuitenkin viikkoja vasta 22+2! Nyt jo hankaloittaa liikkumista, ja mies heittää vettä myllyyn, että ei se tuosta ainakaan pienene :) Kuinkahan iso mä oon kesäkuussa... Painoa ei ole (onneksi) tullut kuin 4 kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Vieläkö mahtuu mukaan?
Olen siis 36 v juuri plussa testin tehnyt odottaja. Meillä on 2 vuotias esikoistyttö.
Mikäli tämä raskaus jatkuu niin la on 1.11.14.
Raskautta on odotettu kauan, eli esikoista yritettiin 5 vuotta ja lopulta ivf hoidoilla tärppäsi. Myös tämä raskaus on ivf alkuinen.
 
InMyDreams, sulla on kyllä muhkea lukema jo nyt, wau! :) Mulle vaan kaikki on sanonu ihan äitiyslomaan asti, että maha on pieni, joten olin niin onnellinen, että nyt se on kasvanu kuitenkin.. :) Painoa mulle on tullu tähän mennessä 7,5kg.

Nansustiini, lisäsin sut listaan. Jos haluat ilmoittaa synnytyssairaalan, voin lisätä senkin. Tervetuloa mukaan, ja onnea odotukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

38+1
 
Heippa!

Jokohan mä ilmoittauduin tänne aiemmin (en ainakaan muista :) ) - hiphei tätä muistia.
Esikoinen 8-vuotias, itse 41 vee ja nyt mennään rv 13. Nt-ultrassa ainain kaikki oli kunnossa mutta seulaverikokeista ei ole kuulunut (ainakaan veilä) mitään.
Aikamoista vaivailua on valitettavasti mun alkuraskaus ollut ja paisunut olen kuin pullataikina mutta jospa tämä tästä... joskaan vaivat ei tunnu kun lisääntyvän.

Olen lueskellut teidän juttujakin ja toisaan tuonne muutamalle palstalle kirjoitellutkin sekä ilmoittautunut.Kiva seurailla myös muiden samanikäisten odottajien oloa ja elämää ja mukava tosiaan huomata että löytyy muitakin "ei-niin-nuoria"mammoja :).
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:.

Nyt on ru käyty ja kaikki osat oli paikallaan (ihan kaikki, meinasivat,että poika olisi tulossa =). Mulla on koko ajan ollut tyttöolo, mutta onneksi en ole sen mukaan ostellut mitään...). Pari viime yötä olen nähnyt painajaisia, ettei sillä ole aivoja, mutta onneksi ei ollut enneunia. On se vaan jännä miten paljon siitä näki, jopa suun maiskuttelun huomasi :heart:. Jotenkin muuttui konkreettiseksi koko tämä homma. Istukka oli edelleen aika alhaalla, joten "pääsen" vielä yhteen ultraan (Mietin kyllä olisko tämä tarpeeksi hyvä syy mennä 3D ultraan? Ihan vaan siksi kun kovasti tekisi mieli =)).

Tinttu ja Tupu 22+0
 
Nyt kaivataan tsemppiä :ashamed:

Sain soitin äitipolilta ja hoitaja ilmoitti että minun seulayhteisarvo hälyttää :(. Luku oli 1:200 ja raja-arvo kuulemma 250.
Jos ymmärsin oikein, hoitaja sanoi että koska nturvotus oli 1.1/1.0 ja verikokeet (hgc..?jotkut) normaalit on minun kohdalla ikä "se"häyyttävä tekijä. En tiedä, säikähdin ja ahdistuin mahdottomasti. Huomiseks annettiin lääkäriultra ja kuulemma mahdollisuus istukkaseulaan tai kahden viikon kuluttua lapsivesipunktioon.
Hoitaja selitti että minun iällä tuo riskiluku olis ilman muita arvoja 1:75 mutta minun tulokset ovat tavallaan"parantaneet" lukua? Voiko näin olla?
Jokatapauksessa pelko on ihan hirvee ja toki se että pelkään kauhukseni piikkejä ja pistoksia ja toki haluan sen lapsivesipunktion mahdollisten pahojen vammojen poissulkemiseksi, mutta meinaan jo nyt pyörtyä pelosta saati sitten kun se tehdään :( puhummattakaan keskenmenonriskin pelosta.


Jos muilla kokemuksia olisin enemmän kuin kiitollinen kuulemaan niitä.
 
Voi Sisso, onpa kurjaa. En osaa kyllä kommentoida, miten tuo ikä asia vaikuttaa asiaan. Ymmärtääkseni se kai jotenkin otetaan huomioon yhdistelmäseula lukemaan. Niskaturvotus on ollut kohdallasi tosiaan ainakin aivan normaali. Mutta tukea tosiaan voisi löytyä tuolta Muita sikiöseulonnassa kiinni jääneitä palstalta. Toivottavasti saat pian selvyyttä asiaan ja ennen kaikkea toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Itselleni iski kauhea huoli, kun luin jostain että vauvan vähäiset liikkeet raskausaikana olivat sitten paljastuneet Down lapseksi. Ja täällä vauvani potkii jotenkin laiskan laisesti. Tai siis liikkeet tulevat jotenkin hyvin jaksottaisesti, välillä liikkeitä tuntuu ja välillä on sitten pitkiä jaksoja niin, ettei mitään liikkeitä tunnu. Puolisoni yritti kyllä lohduttaa, että niinhän oli myös edellisissä raskauksissa. Itse en enää muista, mutta toivottavasti vauvalla kaikki ok.

Täällä muutoin kaikki ok. Tänään oli neuvola, siellä ei mitään erityistä. Hb laskenut, oli 106, ja SF mitta 29 cm (rv 36+0) menee entiseen malliin juuri alakäyrän alapuolella, mutta kasvaa tasaisesti. Neuvola tädin mukaan vauva pää on jo tosi alhaalla. Hyvin pääsen kuitenkin onneksi vielä liikkumaan. Erityisesti mitään synnytyksen lähestymiseen viittaavaa ei ole kuitenkaan vielä ollut ilmassa ja hyvä niin, sillä kaikki on vielä laittamatta. Ei vaatteen vaatetta vielä pestynä.
Milk, miten sinulla menee? Loppumetrit menossa.

Mesimarjaana, rv 36+0
 

Yhteistyössä